Gå til innhold

Hvorfor har noen så enormt god selvtillit når de ikke har noen grunn til det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og motsatt, de som har utseende og kvaliteter over gjennomsnittet har null selvtillit? Er så lei av arrogante og "høy på seg selv" folk som verken er vakre eller dyktige på noe! Er det foreldrene som har skrytt dem opp i skyene, dvs skrytt av ingenting, som gjør at de går rundt å føler seg som et slags orakel? Er oppriktig nysgjerrig her.

Anonymkode: d684d...220

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra de har god selvtillit! Skulle ønske alle hadde det. Og jeg skulle ønske alle hadde foreldre som skrøt dem opp i skyene. Alle fortjener det. Kan du ikke bare være glad for at de føler seg bra enn å trykke de ned i søla der du syns de hører hjemme fordi de er stygge og dumme? 

Anonymkode: 5e611...8f6

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrogante mennesker pleier å overkompansere/dekke over for noe, ja.

Anonymkode: 44745...063

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra de har god selvtillit! Skulle ønske alle hadde det. Og jeg skulle ønske alle hadde foreldre som skrøt dem opp i skyene. Alle fortjener det. Kan du ikke bare være glad for at de føler seg bra enn å trykke de ned i søla der du syns de hører hjemme fordi de er stygge og dumme? 

Anonymkode: 5e611...8f6

Selv om de jeg referer til tråkker på andre?

Anonymkode: d684d...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rundt med hevet hodet og utstråler en god selvtillit hver dag. Jeg elsker meg selv! Er det noe galt med det? Jeg gjør ingen andre vondt, er frekk eller ser ned på noen eller noe sånt. Jeg bare elsker meg selv og føler meg så verdifull. 

Det er jo helt fantastisk å ha det sånn. Hvorfor er det et problem? 

Anonymkode: 93f37...77b

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har godt selvbilde, andre ikke. Det kan være så utrolig mye som kan påvirke selvbildet til mennesker. Men syntes ikke god selvtillit skal tråkkes ned på, uansett hva du skulle mene. Ikke alle har like preferanser når det kommer til skjønnhet og kunnskap. La de som føler seg bra, bra! Og gled deg heller over at de føler det, istedenfor å være nedstemt. 

Skjerp deg!! 

Anonymkode: 4bd1a...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å gå rundt med lavt selvbilde selv om du mener at jeg antagligvis ikke er pen nok til det.

Anonymkode: 48269...346

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janteloven, ts:

  1. Du skal ikke tro at du er noe.
  2. Du skal ikke tro du er like meget som oss.
  3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss.
  4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn oss.
  5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss.
  6. Du skal ikke tro du er mer enn oss.
  7. Du skal ikke tro at du duger til noe.
  8. Du skal ikke le av oss.
  9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.
  10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe.

Jante er den vesle byen der hovedpersonen vokste opp, og Janteloven er et uttrykk for småbyens tyranniske press på den enkelte. Sandemose hevdet imidlertid at Janteloven har sin gyldighet overalt.

Anonymkode: 4ae35...dd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man behandler andre folk dårlig er det DET som er problemet. Er det bedre at folk er arrogante og høye på seg selv dersom de er vakre eller talentfulle? Nei, selvsagt ikke. Dårlig oppførsel er dårlig oppførsel, uansett. 

Det er da bare bra folk har god selvtillit, og god selvtillit er ikke forbeholdt bare de peneste eller flinkeste. Alle har jo en verdi og alle har noe å bidra med! 

Min erfaring er forresten at de som er ekle med andre egentlig er veldig usikre. Jeg har vært den beste utgaven av meg selv når jeg har god selvtillit. Da er jeg raus, hyggelig, løfter andre opp, heier på andre og er rett og slett utrolig bra! Jeg tror ikke jeg er slem når selvtilliten ikke er på topp heller, men da har jeg «nok med meg selv», og klarer ikke være en like fabelaktig venn og medmenneske. 

Anonymkode: 7bed2...a2e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel verken være arrogant eller «høy på seg selv» bare fordi man har selvtillit.

Anonymkode: fb494...e8b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring, TS :)

Kjenner et par stykker som er kraftige og ufeminine. De går heller ikke av veien for å være frekke, arrogante og totalt overlegne. I motsetning til meg som har et langt bedre utseende og væremåte, oppfører disse kvinnene seg som om de skulle være superstjerner og modeller.. 

I ren desperasjon driver disse to og presser meg ut sosialt, lyver og brauter på sin vei. Utrolig frekke er de, og er helt strippet for innsikt og realisme! Ikke er de smarte heller og går ofte på snørra. Men tro bare ikke at de ser dette selv.. For det er de for dumme til, tydeligvis..

:fnise:

Anonymkode: 363d9...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nesten ingen pene mennesker som er trygge på seg selv simpelthen fordi de er pene.

 

Anonymkode: 2f893...10a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg vel innafor.. Jeg kan ingenting, og er heller ikke veldig pen. Så derfor gjør jeg ingenting ut av meg. Har det helt forferdelig, men det passer vel til at jeg verken er i pen eller smart nok ;)

Anonymkode: 1808c...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra de har god selvtillit! Skulle ønske alle hadde det. Og jeg skulle ønske alle hadde foreldre som skrøt dem opp i skyene. Alle fortjener det. Kan du ikke bare være glad for at de føler seg bra enn å trykke de ned i søla der du syns de hører hjemme fordi de er stygge og dumme? 

Anonymkode: 5e611...8f6

Det er vel forskjell på selvtillit og å være høy på seg selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, O.G. skrev:

Aner ikke, men jeg synes det er forfriskende.

EKTE selvtillit ja men det er mangelvare. 

Alt for mange tror alt for godt om seg selv. 

Anonymkode: 8dc16...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EKTE selvtillit ja men det er mangelvare. 

Alt for mange tror alt for godt om seg selv. 

Anonymkode: 8dc16...aee

Det ser ikke jeg for mye av egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og motsatt, de som har utseende og kvaliteter over gjennomsnittet har null selvtillit? Er så lei av arrogante og "høy på seg selv" folk som verken er vakre eller dyktige på noe! Er det foreldrene som har skrytt dem opp i skyene, dvs skrytt av ingenting, som gjør at de går rundt å føler seg som et slags orakel? Er oppriktig nysgjerrig her.

Anonymkode: d684d...220

Ja,det har nok med oppdragelse og miljø å gjøre. Forøvrig går mange slike personer på en smell når de kommer ut i den virkelige verden.

Anonymkode: c5aee...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Det ser ikke jeg for mye av egentlig.

Wow. Nei vi ser jo forskjellige ting. Jeg mener folk som bomber insta og face med ansiktet sitt. De må jo tro de er helt utrolig vakre. Og så har du folk som hater når andre gjør det bedre enn dem eller prøver å tråkke på noen. Men de selv kan gjøre hva de vil.

Anonymkode: 8dc16...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet til TS blir vel egentlig: 

«Er det greit å oppføre seg arrogant og være høy på seg selv når man er pen og vellykket»? 

Er god oppførsel noe bare stygge og dumme mennesker må forholde seg til, mens de pene og vellykkede er hevet over slikt tull som å være hyggelig og raus mot andre? 

Vi kan vel alle være enige om at vi ikke liker folk som er slemme. Det mener jeg er helt uavhengig av hvor god selvtillit folk har, hvor pene de er eller hva de har fått til her i livet.

Anonymkode: 7bed2...a2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...