Gå til innhold

Er det feil å ha kosedyr som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bamse på hyllen min hjemme. Noen ganger klapper jeg på han. Har hatt han siden jeg var liten. 

Jeg skjønner at det kanskje er noe man ikke forteller på første date😆, men hadde du reagert negativt hvis en du kjente hadde kosedyr. 

Anonymkode: 1fcaa...5d5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sover fortsatt med bamsen min, er 27 år.. faktisk ikke tenkt på at det kan være rart for andre, før nå 🤣 Blir nok lagt ned når jeg får min første samboer.

Anonymkode: a984b...515

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er rart å ha kosedyr også når man er voksen, men nokså rart å klappe på den og evt. snakke med den 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov ikkje med bamsen min som barn, men gjor det som voksen fram til eg fekk meg kjærast å holde rundt 😂 Han reagerten ikkje på bamsen min 😊 No sit bamsen på hylla til yngstemann (litt slitt, stakar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noen i senga, men har faktisk flere bamser enda. Kan også kjøpe det hvis jeg kommer over figurer jeg liker spesielt godt.

Anonymkode: 69933...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er hvor mye folk skal legge seg borti hva andre gjør. 

Og jeg synes det er rart at så mange må spørre andre om slike ting somdu gjør nå. Eier dere ikke deres eget liv? 

Anonymkode: b878e...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... er 31, har bamsen, som jeg fikk til dåpen, og 2 andre sittende i sofahjørnet mitt. Kanskje på tide å pensjonere de til ei hylle? Jeg er ute av et langt ekteskap hvor han bare syntes de var søte, men kanskje på tide å få de litt bort hvis jeg dater igjen...

Anonymkode: 0e0c2...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er spesielt rart. Klarer man ikke sove uten den så er det kanskje litt spess da. Men jeg har en ganske stor bamse med stor affeksjonsverdi, og den sitter fremme på soverommet mitt, men den går omtrent som pynt mtp. hvordan den er plassert. Ingen som har vært på soverommet mitt har reagert på den i alle fall:) Dog, min nåværende samboer kjøpte meg et kosedyr som er favorittdyret mitt, den har jeg i senga:) Ikke så mye for kosen sin skyld(har jo samboeren til det:P), men til puppe-støtte :fnise: Har store pupper så det er greit med litt støtte. Den bamsen der har et godt liv :hoho: 

Anonymkode: 4c109...1c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at det er rart. Har en bamse selv som sitter i en gammel fin stol med en pute. Den har stor affeksjonsverdi, og den vil ikke bli lagt bort nei! Har kun fått spørsmål om hvem jeg har fått den av 🙂 ingen har sett rart på meg akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha den på hylla og gi den en klapp når ingen ser det er greit. Det hadde vært verre hvis du sov med den og måtte ha den med når du skulle reise bort. Det ville vært rimelig spesielt. Da tror jeg man har stoppet opp et sted i utviklingen og gjerne vil være liten resten av livet eller noe sånt. Mr Bean har en bamse, og de andre voksne jeg har møtt som har det har også vært litt spesielle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er spesielt rart. Klarer man ikke sove uten den så er det kanskje litt spess da. Men jeg har en ganske stor bamse med stor affeksjonsverdi, og den sitter fremme på soverommet mitt, men den går omtrent som pynt mtp. hvordan den er plassert. Ingen som har vært på soverommet mitt har reagert på den i alle fall:) Dog, min nåværende samboer kjøpte meg et kosedyr som er favorittdyret mitt, den har jeg i senga:) Ikke så mye for kosen sin skyld(har jo samboeren til det:P), men til puppe-støtte :fnise: Har store pupper så det er greit med litt støtte. Den bamsen der har et godt liv :hoho: 

Anonymkode: 4c109...1c8

Og igjen så lurer vi på hvorfor kvinner blir seksuelt trakkasert...

Anonymkode: b878e...88b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse kosedyr 😄 Normal er det ikke, men hvem bryr seg?

Har mellom et eller to i senga. Klarer å sovne uten, samt å reise bort uten dem, men de har stor affeksjonsverdi for meg. Jeg er ødelagt i hodet, sikkert, for mens folk er fram og tilbake (snille/slemme), er kosedyr bare der. De har alltid vært en trygghetens bastion for meg :) 

Ikke teddybjørner altså, aldri hatt sansen for dem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en bamse-person, ikke som barn en gang. Har faktisk aldri hatt en bamse eller leke som jeg dro på.
Men jeg sugde på tommelen til jeg var 8 og hadde da en klut. Fra jeg var 6 så måtte kluten ligger under puten, fordi jeg nektet å slutte. Brukte den i smug frem til 8, men stort sett så var den under puten. 
Den ligger fortsatt under puten min og jeg er 31.
Jeg rører den ikke, jeg bruker ikke tommelen. Jeg vet ikke hvorfor, men det er psykisk, men den må ligge under puten. Har gått til psykolog for noe helt annet og jeg nevnte da dette, og hun sier det kan sammenlignes med å ha en bamse eller å faktisk suge på tommelen eller bruke smokke. Altså, det at den bare ligger der urørt har samme effekt som en bamse har. 

Har ikke fortalt kjærester om det og har skjult det. Legger den inni putetrekket for å gjemme den. Ser ikke helt poenget i å fortelle, for den skader jo ingen. 

Anonymkode: 5204c...0c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen så lurer vi på hvorfor kvinner blir seksuelt trakkasert...

Anonymkode: b878e...88b

Og tankegangen bak dette utsagnet er ... ?

Anonymkode: 95dd5...b3a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen så lurer vi på hvorfor kvinner blir seksuelt trakkasert...

Anonymkode: b878e...88b

???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett med det du, TS! Jeg er 30 og har fremdeles bamsene mine fremme, noen av de ligger i et hjørnet av sengen og to sitter i sofaen, jeg snakker også med de innimellom😊

Anonymkode: 494ba...121

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...