Gå til innhold

Hva har du på pinnene/kroken/nåla nå?


Stueloff

Anbefalte innlegg

11 hours ago, Megplussto said:

Er ikke helt i mål, men kan legge inn bilde når jeg er ferdig. Fra før av har jeg brodert Ole brum som var størstemann sin favoritt😄

Kult! Jeg har aldri brodert på klær, men har lyst å prøve 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hold the door
På 27.1.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Første sokken jeg prøver å strikke, og gjør det på rundpinne siden jeg ikke greier strømpepinner. 

Anonymkode: 10709...421

Det er første gang jeg også strikker sokker, men det har stoppet opp nå for jeg vet ikke om jeg får til hælen. Er den lettere med rundpinne? Jeg var ikke klar over at det gikk an å strikke sokker enklere med rundpinner. Det skal jeg forsøke med sokk nr. 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i gang med Ingen dikkedarer nummer 5, denne gang til min yngste datter på bestilling. Strikket nettopp ferdig Frost-genser fra Viking og den ble jeg så fornøyd med at jeg kommer til å strikke en til så fort dikkedareren er ferdig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 9.09, Stueloff skrev:

Kult! Jeg har aldri brodert på klær, men har lyst å prøve 😊

Her er han, absolutt ikke perfekt, men tror det blir ok når jeg får på fjeset og litt detaljer😊

D5F06AAB-2708-41D3-9064-C321C67E31B4.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå holder jeg på å lære meg å strikke votter :)

Anonymkode: 22b3b...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Angelheart2 said:

Er i gang med Ingen dikkedarer nummer 5, denne gang til min yngste datter på bestilling. Strikket nettopp ferdig Frost-genser fra Viking og den ble jeg så fornøyd med at jeg kommer til å strikke en til så fort dikkedareren er ferdig. 

Jeg holder på med min første Ingen dikkedarer-genser. Det går så som så, men den er gøy å strikke! Skjønner hvorfor du lager så mange av den :)

2 hours ago, Megplussto said:

Her er han, absolutt ikke perfekt, men tror det blir ok når jeg får på fjeset og litt detaljer😊

D5F06AAB-2708-41D3-9064-C321C67E31B4.jpeg

Blir kjempefint! Håper du poster bilde når du er ferdig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nettopp ferdig med Stockholmgenser, gikk rett på Ingen Dikkedarer genser. Begge til meg selv 🙂

Mohair ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Splittbinders said:

Nettopp ferdig med Stockholmgenser, gikk rett på Ingen Dikkedarer genser. Begge til meg selv 🙂

Mohair ❤️

 

 

Så gøy at vi er flere somstrikker ID-genseren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med Wendy Darling-kjole fra Drops, strikker i rosa Cotton Merino. Oppdaget litt for sent at det skulle være isydde armer, og det utgår med skyhøye kneløft! Så får finne på noen triks for å gjøre den om til rundfelling.

vPRfBwY.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Stueloff skrev:

Så gøy at vi er flere somstrikker ID-genseren :)

Ja! 

Hvilket garn/farge strikker du i? 

Jeg strikker i Knitting for Olive, en tråd av noe jeg ikke husker og en tråd silk mohair. Farge granatæble :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Splittbinders skrev:

Ja! 

Hvilket garn/farge strikker du i? 

Jeg strikker i Knitting for Olive, en tråd av noe jeg ikke husker og en tråd silk mohair. Farge granatæble :)

Jeg har strikket en dyprød til meg selv i originalgarnet, en spettete med en tråd silk mohair og en tråd Søkke merino fra Garnsurr. Har strikket to barnegensere (Bamsesweater) i originalgarnet, lys brun og en voksengenser i petrol, også originalgarnet. 
Driver nå med en i lys, støvete rosa i originalgarnet (Arwetta og Tilia fra Filcolana)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Splittbinders said:

Ja! 

Hvilket garn/farge strikker du i? 

Jeg strikker i Knitting for Olive, en tråd av noe jeg ikke husker og en tråd silk mohair. Farge granatæble :)

Høres ut som en spennende kombinasjon!

Jeg strikker i Drops Sky i fargen Lavender. Det var det beste billige alternativet jeg fant, men jeg er overrasket over hvor fantastisk mykt og godt det er å strikke med :)

561636643_dropsskylavender.png.696c778050c0aa9c564c21ec1080a904.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2019 den 13.25, visningsnamn skrev:

Det er første gang jeg også strikker sokker, men det har stoppet opp nå for jeg vet ikke om jeg får til hælen. Er den lettere med rundpinne? Jeg var ikke klar over at det gikk an å strikke sokker enklere med rundpinner. Det skal jeg forsøke med sokk nr. 2.

Sikkert lurt å strikke sokk 2 på samme måte. Men neste gang så er det massevis av videoer hvor det tipses om magic loop:) 

Anonymkode: 8c688...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal bli tubeskjerf i refleksgarn. Har også strikket noen luer i samme garn. 

IMG_20190211_185655.jpg

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekler sengeteppe til stor dobbeltseng. Det er så mye jobb, innimellom angrer jeg på at jeg i det hele tatt begynte og kan ikke skjønne at jeg synes det var en god ide. Stort sett koser jeg meg med heklingen, men plutselig blir jeg møkklei og må ta noen ukers pause. Det var først planen at det skulle bli julegave, det rakk jeg ikke... Får vel prøve å bli ferdig til neste jul da 😂 

Anonymkode: 77999...7e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hekler sengeteppe til stor dobbeltseng. Det er så mye jobb, innimellom angrer jeg på at jeg i det hele tatt begynte og kan ikke skjønne at jeg synes det var en god ide. Stort sett koser jeg meg med heklingen, men plutselig blir jeg møkklei og må ta noen ukers pause. Det var først planen at det skulle bli julegave, det rakk jeg ikke... Får vel prøve å bli ferdig til neste jul da 😂 

Anonymkode: 77999...7e0

Haha, dette kjenner jeg meg igjen i. Heklet et teppe for mange år siden (og har ikke gjort det igjen for å si det slik). Det tok en hel evighet og var jo så kjeeeedelig. Det verste er at jeg ikke bruker det lenger heller. All den jobben for noe som ble pakket ned i en boks. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hekler sengeteppe til stor dobbeltseng. Det er så mye jobb, innimellom angrer jeg på at jeg i det hele tatt begynte og kan ikke skjønne at jeg synes det var en god ide. Stort sett koser jeg meg med heklingen, men plutselig blir jeg møkklei og må ta noen ukers pause. Det var først planen at det skulle bli julegave, det rakk jeg ikke... Får vel prøve å bli ferdig til neste jul da 😂 

Anonymkode: 77999...7e0

Kred for å ha begynt i det hele tatt! :klappe:
Kommer ikke i gang med noe selv om dagen så jeg prøver meg på hæler, og rekker opp igjen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/11/2019 at 6:58 PM, Thyra said:

Dette skal bli tubeskjerf i refleksgarn. Har også strikket noen luer i samme garn. 

IMG_20190211_185655.jpg

Så fint det blir! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...