Gå til innhold

Venninne fikk en fyr dømt for overgrep


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Kvelertak skrev:

For sex med mindreårig? Frivillig sex er ikke voldtekt.

Får bare ikke dette «stakkars lille jente» over meg når hun anmelder en mann og lar resten få gå. Anmelde en fyr for hevn over akkurat han er bare kvalmt. Med mindre han gjorde noe som var verre enn det de andre har gjort. Som voldtekt, men jeg ser ikke hvor det står hun har blitt voldtatt av noen. Sex med mindreårige ja, og selvfølgelig skal det straffes, men de andre må også bli straffet for det. Ikke bare en.

Det er åpenbart at retten ikke er enig med deg da vedkommende ble dømt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior
4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er åpenbart at retten ikke er enig med deg da vedkommende ble dømt.

Hvis han ble dømt for voldtekt så er det noe jeg ikke skjønner. Skulle likt å få en forklaring da hvordan i all verden det er voldtekt når jenta er frivillig med på sex. Er det automatisk voldtekt når en er under 16 år? Trodde noen som hadde sex med mindreårige når den mindreårige er frivillig med på det ble dømt for sex med mindreårige og ikke voldtekt. Vanskelig å skjønne det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kvelertak skrev:

Hvis han ble dømt for voldtekt så er det noe jeg ikke skjønner. Skulle likt å få en forklaring da hvordan i all verden det er voldtekt når jenta er frivillig med på sex. Er det automatisk voldtekt når en er under 16 år? Trodde noen som hadde sex med mindreårige når den mindreårige er frivillig med på det ble dømt for sex med mindreårige og ikke voldtekt. Vanskelig å skjønne det der.

Hvordan kan DU vite hva som var frivillig og ikke? 

Anonymkode: 8fbbd...22b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sexen var frivillig har ingenting med saken å gjøre. Folk under den seksuelle lavalder er forbudt å røre for oss voksne folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kvelertak skrev:

Hvis han ble dømt for voldtekt så er det noe jeg ikke skjønner. Skulle likt å få en forklaring da hvordan i all verden det er voldtekt når jenta er frivillig med på sex. Er det automatisk voldtekt når en er under 16 år? Trodde noen som hadde sex med mindreårige når den mindreårige er frivillig med på det ble dømt for sex med mindreårige og ikke voldtekt. Vanskelig å skjønne det der.

Ifølge lovverket er all seksuell omgang med barn under 16 år voldtekt ja. Visste du ikke det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

At sexen var frivillig har ingenting med saken å gjøre. Folk under den seksuelle lavalder er forbudt å røre for oss voksne folk. 

Nettopp! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her: Har ikke lyst å gå ut med for mange detaljer, men: 

- Hun og mannen hadde sex når hun var 15 år, han var i midten av 20-åra.

- De var venner i mange år etterpå, og på et tidspunkt holdt de på med hverandre (når hun var i begynnelsen av 20-åra) 

- De ble fiender pga. 4-kant drama i senere tid (drama mellom to par: Dama til mannen beskyldte kjæresten til jenta (nå voksen) for voldtekt på fest - denne saken ble henlagt)  

- Hun (jenta) hadde skriftlig bevis (meldinger) på at de (jenta og mannen) hadde hatt samleie når hun var mindreårig. 

- Mannen erkjente at han hadde hatt samleie med henne, og da med mindreårig. 

Anonymkode: dcbed...119

Hvorfor har en godt voksen mann sex med et barn? Er han veldig umoden?

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nettopp! 

Og i det hele tatt så er voksne folks seksuelle interesse for tenåringer stygg. Vi skal bare holde oss unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, O.G. skrev:

Og i det hele tatt så er voksne folks seksuelle interesse for tenåringer stygg. Vi skal bare holde oss unna.

Jeg skjønner ikke helt denne interessen som enkelte menn har for ungdom under den seksuelle lavalder. Er de så barnslige og kognitiv svekket at de ligger på nivå med 15 åringer kognitivt? 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg skjønner ikke helt denne interessen som enkelte menn har for ungdom under den seksuelle lavalder. Er de så barnslige og kognitiv svekket at de ligger på nivå med 15 åringer kognitivt? 

Det har med kontroll å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her: Nei, du misforsto. Skal gjøre det litt klarere 

Par A, som består av: 

Jenta  = Kvinne A 

Jenta sin nåværende kjæreste = Mann A 

Par B, som består av: 

Mannen = Mann B 

Mannens nåværende kjæreste = Kvinne B

Kvinne A og Mann B hadde sex når Kvinne A var 15 år, og Mann B var i midten av 20-åra. Disse to rotet litt senere, når Kvinne A var i begynnelsen av 20-åra, og Mann B var i begynnelsen av 30-åra. 

Et par år senere, når alle var par, så hadde Mann A og Kvinne B vært på samme nach. Mann A hadde da hatt sex med Kvinne B, og kvinne B hadde litt senere anmeldt Mann A for voldtekt. Denne saken ble henlagt. 

Hendelsen og henleggelsen gjorde at Par A og Par B ble fiender. Til punktet at de ikke kunne være i samme offentlige hus lenger. Kvinne A forsvarte sin kjæreste, og Mann B forsvarte sin kjæreste.

På tampen av denne konflikten, så gikk da Kvinne A til politiet, med bevis at Mann B hadde sex med henne når hun var mindreårig. 

Anonymkode: dcbed...119

Vet du hva som gjør at du er irritert på henne? At du ikke er lojal? For her ligger der mer til grunn enn at du skulle synes at dette er "urettferdig" ifht mannen. Fakta er kort og godt at han har gjort noe ulovlig og at han blir straffet for det lovbruddet. Det er ikke feil at hun anmeldte ham. Det er feil at hun ikke anmeldte de andre.

Ellers ser det ut som om veninna di sliter ifht menn. Du må huske at når ei så ung jente ligger med så mange og skryter av det, så er det noe veldig feil med selvbildet hennes. Hun har ikke ligget rundt med disse fordi hun har hatt lyst på dem. Du bør forstå det? 

Og nå er hun sammen med en som er anmeldt for voldtekt? Finn ut hvorfor du har i mot henne. Det er veninnen din skriver du, men det er tydeligvis ikke helt ukomplisert for deg. Prøv å forstå henne fremfor å dømme henne kanskje? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Når det gjelder dette temaet, så tror jeg det er mange som ikke tørr si sin mening i frykt for å bli stemplet som sympatisør for pedofili. Jeg mener det helt klart er stor forskjell på en 13 åring og en 15 år gammel jente. Både rent fysisk og mentalt.

 

Ja, det burde ikke være lov for en opp i 20 årene å ligge med ei på 15. Men nå har det seg slik at naturen ikke lager oss slik som loven blir praktisert. En del ganger kan ei på 15 være vanskelig å skille fra ei på 20 og hvis den på 15 la seg ut for å være eldre. Da burde ikke straffen være den samme og da er det heller ikke overgrep. 
 

Anonymkode: 00728...74c

Dessverre, så burde absolutt loven gjelde for 15-åringer som later som de er 20. Fordi i de fleste tilfeller ser man og forstår forskjell om man bruker hodet, og man burde heller være kritisk og finne ut av, enn å ta for gitt i tvilstilfeller

Men det største problemet med det du sier, er at alle, også de som vet alderen, kan lure seg unna ved å hevde at 15-åringen sa den var 20 og de trodde på den, selv om de visste bedre. Unge mennesker må beskyttes i større grad enn 20-åringer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, O.G. skrev:

Det har med kontroll å gjøre.

Det har du rett i men jeg holder også en knapp på den kognitive utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Det har du rett i men jeg holder også en knapp på den kognitive utviklingen.

Ja, de har lov til å ha så mye lyst på unge mennesker så mye de gidder, men noe må stoppe dem fra å gjøre noe med denne lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts er for uklar mht hva han ble dømt for. Sannsynligvis overgrep, ikke bare sex med mindreårug.

Men synes Ts demonstrere både bygdedyret og victim blaming i sin post, pluss fravær av kunnskap og psykologisk innsikt; om at destruktiv og utagerende seksuell atferd kan også være tegn på at noen er skadet, samt manglende forståelse for rettsvesen og beviskrav. Mao kunnskapsløshet og dømmesyke i uskjønn forening.

Anonymkode: 29aa4...ad7

Dette.

Folk som TS er grunnen til at disse voksne fyrene kunne holde på som de gjorde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan DU vite hva som var frivillig og ikke? 

Anonymkode: 8fbbd...22b

Forsto det sånn. Sto ikke noe at hun ble voldtatt.

40 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ifølge lovverket er all seksuell omgang med barn under 16 år voldtekt ja. Visste du ikke det?

Nope. Visste ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Kvelertak skrev:

Forsto det sånn. Sto ikke noe at hun ble voldtatt.

Nope. Visste ikke det.

Nå vet du det 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Ganske vanskelig sak - men den er som følgende: 

En venninne hadde en ganske "vill" periode når hun var 15 år gammel. Hun hadde sex med mange gutter og menn, fra jevnaldrede gutter, til mannfolk godt opp i 20-åra. Dette har jeg vitnet til selv, på fester og slikt - også fortalte hun om alt hun gjorde til meg.  

I senere tid ble hun uvenn med en av mannfolka (som var eldre), og valgte å anmelde forholdet. Etter mye om og men, så ble fyren dømt. Må betale oppreisning, sone, osv. 

Nå er det jo ingen tvil om at det han gjorde var galt, men samtidig så er det jo minst 5 andre mannfolk som gjorde akkurat det samme, men som får frikort på dette. 

Har fått en sur følelse av hele saken, og føler at det mest handler om henne som vil få hevn på fyren, for de konfliktene de hadde i senere tid.

Anonymkode: dcbed...119

Samme skjedde med en bekjent av meg for 10 år siden. Han var 18 og hadde sex med en på 15. Det var helt frivelig. Var hun som ville være kjæresten hans og de ble jo sammen og hadde sex. Han dumpet henne etter han var utro med en på samme alder som han , ble bitter da hun ble dumpa og anmeldte han i senere tid. Han satt i fengsel. Heldigvis slo larma til. Han gjlr det bra idag og hun er fattig alenemor til 3

Men uansett. Systemet er helt sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, stardust75 skrev:

Samme skjedde med en bekjent av meg for 10 år siden. Han var 18 og hadde sex med en på 15. Det var helt frivelig. Var hun som ville være kjæresten hans og de ble jo sammen og hadde sex. Han dumpet henne etter han var utro med en på samme alder som han , ble bitter da hun ble dumpa og anmeldte han i senere tid. Han satt i fengsel. Heldigvis slo larma til. Han gjlr det bra idag og hun er fattig alenemor til 3

Men uansett. Systemet er helt sykt

Hvorfor forsvarer du ham? Alle vet jo den seksuelle lavalder i Norge, så det er bare å forholde seg til det? Det er ikke synd på ham! Får jo bare mer sympati med henne fordi han var utro og dumpa henne også. 

Husk at karma kan komme din vei også da. Ikke vits i å fryde seg over at hun er fattig alenemor til 3 vel. Alt du skriver får meg til å føle mer sympati med henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stardust75 skrev:

Samme skjedde med en bekjent av meg for 10 år siden. Han var 18 og hadde sex med en på 15. Det var helt frivelig. Var hun som ville være kjæresten hans og de ble jo sammen og hadde sex. Han dumpet henne etter han var utro med en på samme alder som han , ble bitter da hun ble dumpa og anmeldte han i senere tid. Han satt i fengsel. Heldigvis slo larma til. Han gjlr det bra idag og hun er fattig alenemor til 3

Men uansett. Systemet er helt sykt

Er denne kompisen din oppvokst i skogen da han ikke kjente til lovverket? 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...