Gå til innhold

Hvilke designermerker er harry og hvilke er IKKE harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dømmer realitydeltakere som er med på programmer som PH og "ex on the beach." Jeg dømmer talentløse som lever av å skape usikkerhet blant unge, og jeg dømmer folk som bruker flere tusen på harry vesker. 

Du dømmer også, men du blir forbannet fordi du bli dømt. At du blir pottesur og kaller meg for troll endrer ingenting. 

Anonymkode: 806a6...26d

Ok. Jeg skjønner at du dømmer mye. Jeg dømmer folk som dømmer, og det mener jeg er greit innafor. Jeg dømmer ikke folk for å gjøre helt alminnelige ting slik som du gjør. 

Hvis du innbiller deg at jeg blir sur, tar du veldig feil. Akkurat som jeg ikke tror du blir sur - ærlig talt, så aspeløv er vel ingen.

Jeg står veldig støtt i min egen stil, og egne verdier, jeg lar meg heller fascinere av sånne som deg som har så behov for å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det dét som er den største fornærmelsen - at man er et troll? Dere bekrefter bare mine fordommer med måten dere argumenterer på. Jeg dømmer folk som fokuserer mye på det ytre og kjøper ting for å virke eksklusive, du kjøper ikke klasse eller integritet med harry design-vesker, så får du bli så fornærmet du vil. Nå har jeg blitt anklaget for å være et troll (tror dere man må være troll for å synes design-vesker er litt "wannabe"?!🤦🏻) og å mangle "allmenndannelse" fordi jeg syns folk som orker å bruke penger på en slik latterlig ting som veske, er latterlige? Vel, jeg syns dere er tåpelige og newsflash! Jeg er ikke den eneste som synes det, og igjen, dere bekrefter mine fordommer. 

Anonymkode: 806a6...26d

Skjønner du er på synkende grunn her nå. Selv du ser at argumentasjonen i denne tråden gir mening selv om du ikke er enig.  Du er den eneste som er stygg mot en gruppe mennesker. Tror ikke du klarer å fornærme noen heller 😌

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg skjønner at du dømmer mye. Jeg dømmer folk som dømmer, og det mener jeg er greit innafor. Jeg dømmer ikke folk for å gjøre helt alminnelige ting slik som du gjør. 

Hvis du innbiller deg at jeg blir sur, tar du veldig feil. Akkurat som jeg ikke tror du blir sur - ærlig talt, så aspeløv er vel ingen.

Jeg står veldig støtt i min egen stil, og egne verdier, jeg lar meg heller fascinere av sånne som deg som har så behov for å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6418d...da2

Hvorfor har du så stort behov for å svare på mine innlegg? Hvis du ikke bryr seg forstår jeg ikke behovet for å svare og "forsvare" at du liker å bruke penger på vesker. Det er bare meningløst å angripe noen og påstå at noen mangler "allmenndannelse" fordi de syns det er meningsløst å bruke penger på noe så tullete som vesker. Jeg står for alt jeg har skrevet og er langt fra den eneste med samme mening. Jeg hadde kjent på skam dersom jeg skulle møtt opp på et møte med en LV-veske i det miljøet jeg vanker i.  Det er som regel influencere og reality-kjendise som flasher desingvesker :) 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg skjønner at du dømmer mye. Jeg dømmer folk som dømmer, og det mener jeg er greit innafor. Jeg dømmer ikke folk for å gjøre helt alminnelige ting slik som du gjør. 

Hvis du innbiller deg at jeg blir sur, tar du veldig feil. Akkurat som jeg ikke tror du blir sur - ærlig talt, så aspeløv er vel ingen.

Jeg står veldig støtt i min egen stil, og egne verdier, jeg lar meg heller fascinere av sånne som deg som har så behov for å rakke ned på andre. 

Anonymkode: 6418d...da2

Det du hevder her strider mot forskning på dette feltet. Vi hører vi ikke skal dømme andre, men det er vanskelig å unngå dette i praksis. Du kan gjerne hevde det, men du overbeviser bare deg selv. Vi bør ikke la våre fordommer påvirke hvordan vi behandler andre, men å unngå å generalisere er vanskelig, spør psykologer som forsker på dette.

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du er på synkende grunn her nå. Selv du ser at argumentasjonen i denne tråden gir mening selv om du ikke er enig.  Du er den eneste som er stygg mot en gruppe mennesker. Tror ikke du klarer å fornærme noen heller 😌

Anonymkode: 6418d...da2

Syns ikke at å hevde noen mangler dannelse fordi de ikke liker desing-vesker er så hyggelig da, det er heller ikke så hyggelig å vise rasistiske tender når det gjelder andre folkegrupper. 

Anonymkode: 806a6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor designer-ting skal være så harry, folk har forskjellig smak - hva så?

Er glad i designerting selv, men vet jo at at betaler en del for merket også ;) Derimot synes det er fint å kunne se hvor langt jeg har kommet i livet, da med tanke på at jeg har råd til feks LV. Ellers så samler jeg på vintage Dior, og kjøper dette brukt dersom det dukker opp noe jeg liker. Litt luksus i hverdagen lyser bare opp hverdagen for min del. Betyr det at jeg utelukkende kjøper design? Absolutt ikke, liker variasjon. Mine beste design-kupp er kjøpt på bruktbutikker ;) Av klær derimot, så liker jeg å kjøpe kvalitet fremfor kvantitet. Nettopp fordi det er noe jeg bruker mye og ofte, og da er det greit at det holder i noen år tross alt. Gå med det du liker og som gjør deg glad, og ikke henge seg opp i hva andre måtte mene :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke at å hevde noen mangler dannelse fordi de ikke liker desing-vesker er så hyggelig da, det er heller ikke så hyggelig å vise rasistiske tender når det gjelder andre folkegrupper. 

Anonymkode: 806a6...26d

Du mangler dannelse fordi du snakker stygt om andre. Du trekker noen merkelige slutninger (!). 
Rasistiske tendenser? Har du drukket? 😟

 

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du så stort behov for å svare på mine innlegg? Hvis du ikke bryr seg forstår jeg ikke behovet for å svare og "forsvare" at du liker å bruke penger på vesker. Det er bare meningløst å angripe noen og påstå at noen mangler "allmenndannelse" fordi de syns det er meningsløst å bruke penger på noe så tullete som vesker. Jeg står for alt jeg har skrevet og er langt fra den eneste med samme mening. Jeg hadde kjent på skam dersom jeg skulle møtt opp på et møte med en LV-veske i det miljøet jeg vanker i.  Det er som regel influencere og reality-kjendise som flasher desingvesker :) 

Anonymkode: 806a6...26d

Fordi jeg syntes diskusjonen er interessant. Hvorfor svarer du på mine innlegg? 

Jeg ser jo nå et mønster i det du skriver og svarer på. Jeg trodde du hadde skjønt for lengst at den rene veske-diskusjonen var forbi. Det går an å ha flere tanker i hodet på en gang, de siste innleggene handler mer  om hvorfor du er stygg mot folk. Jeg tenker at folk som snakker stygt om andre mangler normal folkeskikk og dannelse ja, og akkurat den meningen tror jeg er ganske universell.

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det dét som er den største fornærmelsen - at man er et troll? Dere bekrefter bare mine fordommer med måten dere argumenterer på. Jeg dømmer folk som fokuserer mye på det ytre og kjøper ting for å virke eksklusive, du kjøper ikke klasse eller integritet med harry design-vesker, så får du bli så fornærmet du vil. Nå har jeg blitt anklaget for å være et troll (tror dere man må være troll for å synes design-vesker er litt "wannabe"?!🤦🏻) og å mangle "allmenndannelse" fordi jeg syns folk som orker å bruke penger på en slik latterlig ting som veske, er latterlige? Vel, jeg syns dere er tåpelige og newsflash! Jeg er ikke den eneste som synes det, og igjen, dere bekrefter mine fordommer. 

Anonymkode: 806a6...26d

Jeg er på ingen måte fornermet. Jeg argumenterer mot deg, faktisk ganske saklig da jeg tar utgangspunkt i dine argumentasjoner. Men det er nytteløst å diskutere med mennesker med tunellsyn. At du faktisk mener at du kan si hvordan et menneske er basert på en veske er så grunt og kunnskapsløst at jeg har vanskelig for å tro at du mener det. Derav: troll. I rest my case. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har veldig forskjellige synspunkter på hva "Harry" er, så noen allmenn konklusjon kommer man neppe frem til 😉  Selv ville jeg aldri brukt noe fra f.eks Versace eller Ed Hardy, de merkene er på hver sin måte så fjernt fra min stil som man kan komme enten de er harry eller ei.... Jeg synes for øvrig man skal ha den stilen man liker selv, og ikke bry seg så mye om hva andre mener. Det finnes alltid noen som synes det er harry, eller bare skikkelig stygt uansett 😄 

Anonymkode: e3278...79f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk har veldig forskjellige synspunkter på hva "Harry" er, så noen allmenn konklusjon kommer man neppe frem til 😉  Selv ville jeg aldri brukt noe fra f.eks Versace eller Ed Hardy, de merkene er på hver sin måte så fjernt fra min stil som man kan komme enten de er harry eller ei.... Jeg synes for øvrig man skal ha den stilen man liker selv, og ikke bry seg så mye om hva andre mener. Det finnes alltid noen som synes det er harry, eller bare skikkelig stygt uansett 😄 

Anonymkode: e3278...79f

Helt enig. Alle burde gå i det de liker, og slippe å bli shamet for det, eller få personlighet og verdier vurdert. Klær og stil kan si noe om en person, selvfølgelig, men langt i fra alt. Man skal være forsiktige med å dømme. 

Anonymkode: 6418d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle er harry..

Det vitner bare om stor materialisme i mine øyne. Jeg dømmer nok mange fort for å være selvsentrerte da også. Spesielt siden det ofte går i vesker av skinn, dunjakker med ekte pels, noe jeg ser på som moralsk forkastelig. 

Anonymkode: f859d...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.10.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Du mangler dannelse fordi du snakker stygt om andre. Du trekker noen merkelige slutninger (!). 
Rasistiske tendenser? Har du drukket? 😟

 

Anonymkode: 6418d...da2

Hahaha! Det var DU som påsto at jeg manglet dannelse fordi jeg snakket ufint om harry folk med design-vesker, jeg gjentok det du skrev 🤣 Skjønner du nå hvor idiotisk du høres ut?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes alle er harry..

Det vitner bare om stor materialisme i mine øyne. Jeg dømmer nok mange fort for å være selvsentrerte da også. Spesielt siden det ofte går i vesker av skinn, dunjakker med ekte pels, noe jeg ser på som moralsk forkastelig. 

Anonymkode: f859d...47f

Noen skriver jo her at alle skal få lov til å kle seg som de vil, som om noen har hevdet at det ikke er lov, men man er visst udannet og et troll om en har meninger om materalistiske folk som går rundt med desingvesker. Det er visst ikke lov å påpeke hvor latterlige de fremstår. Jeg syns slik folk fremstår som litt teite og jeg kan ikke unngå å synes at det er uhyre harry. 

 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det å hevde at man ikke dømmer folk, bevisst og ubevisst, forteller hvor langt enkelte tenker. 

Bare det å svare i denne tråden og fortelle hvilket merke man syns er harry, betyr jo at man dømmer de som kjøper vesker som du har stemplet som harry. Hvor mange får ikke et negativt førsteinntrykk av noen som går med joggebukser og crocs for eksempel? Folk med design vesker påvirker også hvordan folk oppfatter deg. 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og det å hevde at man ikke dømmer folk, bevisst og ubevisst, forteller hvor langt enkelte tenker. 

Bare det å svare i denne tråden og fortelle hvilket merke man syns er harry, betyr jo at man dømmer de som kjøper vesker som du har stemplet som harry. Hvor mange får ikke et negativt førsteinntrykk av noen som går med joggebukser og crocs for eksempel? Design vesker påvirker også hvordan folk oppfatter deg. 

Anonymkode: 806a6...26d

 

Anonymkode: 806a6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2020 den 0.01, AnonymBruker skrev:

Du mangler dannelse fordi du snakker stygt om andre. Du trekker noen merkelige slutninger (!). 
Rasistiske tendenser? Har du drukket? 😟

 

Anonymkode: 6418d...da2

Og rasistiske tendenser fordi latterliggjorde vesker som er produsert i Kina og hevdet at kinesiske produsenter driver med barnearbeid. Ergo dømte du all kinesiske produksjon. Slike holdninger om andre land er kvalmende, og at du ikke ser det selv sier jo sitt. 

Anonymkode: 806a6...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden tar jo helt av 😂 Ikke gidd å krangle med fremmede på KG da, folkens.

Anonymkode: 51349...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Og rasistiske tendenser fordi latterliggjorde vesker som er produsert i Kina og hevdet at kinesiske produsenter driver med barnearbeid. Ergo dømte du all kinesiske produksjon. Slike holdninger om andre land er kvalmende, og at du ikke ser det selv sier jo sitt. 

Anonymkode: 806a6...26d

Du blander jo anonymbrukere sammen i en salig saus, ikke rart det er vanskelig å snakke med deg 😕 Har du ikke skjønt at det er to eller flere personer som svarer deg? Du svarer personene som de er en person, da høres jo "den" personen helt schizofren ut. 

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...