Gå til innhold

Hvilke designermerker er harry og hvilke er IKKE harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo i hvert fall fint at du innrømmer selv at du er dømmende da.. Syntes dog deg er litt rart at du har en utdanning og er så generaliserende; du vet om noen med dyre vesker som er «sånn», så da er alle «sånn liksom..Det er et lite fleksibelt tankesett som bare vil være til hinder for deg i livet. Lover! 

Anonymkode: 6418d...da2

Det er også merkelig at du tror at man ikke kan ha utdanning når man er generaliserende. Å generalisere er vanlig og i noen tilfeller er det også til hjelp. Jeg har mastergrad og jeg kan love deg at jeg har møtt mange som dømmer og generaliserer gjennom studier og også jobb, og da gjelder det helt andre ting enn vesker. Så det virker ganske rart å hevde noe slikt, kan ikke ha mye erfaring i så fall.

Ellers må folk få lov til å bruker penger på det de bryr seg om, men man kan ikke kreve at noen ikke skal dømme når man brukes store beløp på banale ting som vesker.

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adidas og lacoste har begynt å bli harry på grunn av alle «rapperne» som pakker seg inn fra topp til tå.

Anonymkode: 96a93...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke min erfaring. Jeg bruker penger på tekniske klær når jeg skal på klatretur eller bare ut i naturen, men å bruke penger på en veske på grunn av merket? Nei. Jeg forbinder designervesker med realitystjerner og bloggere. 

Anonymkode: 806a6...26d

Hvor i landet er det du befinner deg egentlig? Under en stein? Du kan i hvert fall ikke bo i en storby hvis din erfaring er at nordmenn flest IKKE har utdanning og mange dyre, fine ting. 

Endret av Unika
La til IKKE
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er også merkelig at du tror at man ikke kan ha utdanning når man er generaliserende. Å generalisere er vanlig og i noen tilfeller er det også til hjelp. Jeg har mastergrad og jeg kan love deg at jeg har møtt mange som dømmer og generaliserer gjennom studier og også jobb, og da gjelder det helt andre ting enn vesker. Så det virker ganske rart å hevde noe slikt, kan ikke ha mye erfaring i så fall.

Ellers må folk få lov til å bruker penger på det de bryr seg om, men man kan ikke kreve at noen ikke skal dømme når man brukes store beløp på banale ting som vesker.

Anonymkode: 806a6...26d

Du er utrolig svart/hvitt i tankegangen! Hjelpes. Jeg vet selvfølgelig at folk med utdanning også generaliserer, men jeg stiller spørsmålstegn over at du generaliserer over noe slikt som personlighetstrekk, verdier og hva folk bruker på ei veske. For meg blir det litt for søkt. Jeg har også master, og jeg har i det minste lært litt allmenndannelsen på veien. 

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Unika skrev:

Hvor i landet er det du befinner deg egentlig? Under en stein? Du kan i hvert fall ikke bo i en storby hvis din erfaring er at nordmenn flest ikke har utdanning og mange dyre, fine ting. 

 

Anonymkode: 6418d...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle merkeklær er harry. 

Anonymkode: 5bcff...a2a

Nei, alle som dømmer andre for hva de går med er harry.. Det er harry å være lite fleksibel og firkantet i hodet.

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Unika skrev:

Hvor i landet er det du befinner deg egentlig? Under en stein? Du kan i hvert fall ikke bo i en storby hvis din erfaring er at nordmenn flest IKKE har utdanning og mange dyre, fine ting. 

Hva med å lære deg lese? Les og prøv å forstå hva du leser. Hvor i alle dager har jeg hevdet at at nordmenn flest ikke har utdanning og at de ikke kjøper dyre ting?

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er utrolig svart/hvitt i tankegangen! Hjelpes. Jeg vet selvfølgelig at folk med utdanning også generaliserer, men jeg stiller spørsmålstegn over at du generaliserer over noe slikt som personlighetstrekk, verdier og hva folk bruker på ei veske. For meg blir det litt for søkt. Jeg har også master, og jeg har i det minste lært litt allmenndannelsen på veien. 

Anonymkode: 6418d...da2

Mangler allmenndannelse fordi jeg mener folk som bruker flere tusen på vesker er latterlige?😅 Du er er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, er du? Det som er viktig for deg, det du bruker mye penger på og som gir deg glede, sier selvsagt noe om deg som person. For influencere som ikke har ordentlig yrke og mangler utdanning er dyre vesker noe de bruker tid på. 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mangler allmenndannelse fordi jeg mener folk som bruker flere tusen på vesker er latterlige?😅 Du er er virkelig ikke den skarpeste kniven i skuffen, er du? Det som er viktig for deg, det du bruker mye penger på og som gir deg glede, sier selvsagt noe om deg som person. For influencere som ikke har ordentlig yrke og mangler utdanning er dyre vesker noe de bruker tid på. 

Anonymkode: 806a6...26d

Ok, der avslørte du deg. Du troller. Ingen er så blåst som det du fremstår som. Frekk og ufin er du. Lær deg å diskutere ordentlig så kan vi snakkes. 

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, der avslørte du deg. Du troller. Ingen er så blåst som det du fremstår som. Frekk og ufin er du. Lær deg å diskutere ordentlig så kan vi snakkes. 

Anonymkode: 6418d...da2

Du påstår at jeg mangler allmenndannelse pga. meningen min om at folk som bruker penger på vesker er litt spesielle og når jeg da påpeker den åpenbare idiotien i det så er jeg frekk og ufin. Jeg gir opp. 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du påstår at jeg mangler allmenndannelse pga. meningen min om at folk som bruker penger på vesker er litt spesielle og når jeg da påpeker den åpenbare idiotien i det så er jeg frekk og ufin. Jeg gir opp. 

Anonymkode: 806a6...26d

Så nå er de «litt spesielle« også! 🤣 
Du får kose deg på din høye hest da vet du..Fortsette å se ned på mennesker som bruker penger på andre ting enn du selv gjør. For dine prioriteringer er sikkert bedre enn alle andres. 😂

Anonymkode: 6418d...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg syns det er ganske latterlig å kjøre rundt med en dyr sportsbil. Jeg oppfatter det som som litt wannabe og at de er veldig opptatt av hva folk skal syns om de. Jeg har brødre som har gode jobber og tjener mye penger og bruker penger på dyre biler og jeg syns det er latterlig, men de er unge og vet ikke bedre, men kanskje de endrer seg når de blir litt eldre. Det er lov å håpe. 

Som sagt, man velger selv hva man bruker penger på, men du kan ikke kreve å ikke bli dømt. Jeg forstår at folk velger å bruke penger på teknologi og noe som gir de en bedre og enklere hver dag, men en veske som er fin å se på? Nei. 

Anonymkode: 806a6...26d

Men det er DIN mening! DU har forståelse for på pengebruk på teknologi, men at du ikke klarer å endre perspektiv og ta innover deg at andre kan mene noe annet enn deg sier egentlig mest om deg! Du langer ut å sier at mennesker som bruker penger på en spesiell ting sier mye om personligheten deres og at de er lavt utdannet, veldig spesielt. Igjen det sier meg at du er lite reflektert og mer opptatt av den ytre fasade enn jeg med dyr veske er. Mennesket er ikke svart hvitt vettu! Tror du at alle leger, advokater og konsernledere går rundt uten merkeutstyr? 
Som en annen her skrev tror jeg du er et troll. Jeg håper hvertfall det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.10.2020 den 6.57, AnonymBruker skrev:

Dere som klager på at andre er harry, det er dere som er de verste harrytassene. 

Anonymkode: bc1d0...873

Sier meg enig i denne. Syns det er flau oppførsel å gå å snakke om at alt som er «harry». Tror det er mange som ikke engang vet hva det vil si å være harry. 

Anonymkode: 7a1cc...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 7.06, AnonymBruker skrev:

Harry preget av dårlig smak, udannet, provinsiell, usofistikert

Når man krampaktig prøver å fremstå som rik og sofistikert ved å kjøpe dyre ting kommer man i denne kategorien.

Anonymkode: cf4e8...b97

Dette blir for meg nærmest totalt det motsatte. God smak, dannet og sofistikert er IKKE harry. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du skikkelig rik, særlig med gamle penger, og ikke poppstjerne, skuespiller som gjerne sponses for å flashe en logo, ja, ikke bare sponses, men betales, så bruker man ikke slike merker. Skikkelig rike får håndlaget skjorter hos Turnbull & Asser, sko fra Lobb, dresser fra Giewes & Hawkes, og andre tilsvarende, som folk aldri har hørt om. 

Nyrike kjøper Gucci, LV, Versace etc, men det gjør også de fattige som ikke har råd til det, for å se ut som de som allikevel ikke ser ut som de skikkelig rike. 

Dyre biler eies av alle mulige folk, fra de som er bilgale men som egentlig ikke har råd til en bil, til posører, til bilgale rike mennesker. Men rike med gamle penger har en tendens til å være mindre flashy enn nyrike. Det holder med Jaguar, eller Mercedes S500. Man må ikke ha svarte felger, senkesett og AMG. 

Gamle penger kjøper ting av høy kvalitet, og har det lenge. Gamle penger bytter ikke bil hvert tredje år. Følger sjelden moten. Kjøper gjerne tidløse ting. Innreder tidløst. 

Anonymkode: 42456...3aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Fullrulle skrev:

Men det er DIN mening! DU har forståelse for på pengebruk på teknologi, men at du ikke klarer å endre perspektiv og ta innover deg at andre kan mene noe annet enn deg sier egentlig mest om deg! Du langer ut å sier at mennesker som bruker penger på en spesiell ting sier mye om personligheten deres og at de er lavt utdannet, veldig spesielt. Igjen det sier meg at du er lite reflektert og mer opptatt av den ytre fasade enn jeg med dyr veske er. Mennesket er ikke svart hvitt vettu! Tror du at alle leger, advokater og konsernledere går rundt uten merkeutstyr? 
Som en annen her skrev tror jeg du er et troll. Jeg håper hvertfall det.

Er det dét som er den største fornærmelsen - at man er et troll? Dere bekrefter bare mine fordommer med måten dere argumenterer på. Jeg dømmer folk som fokuserer mye på det ytre og kjøper ting for å virke eksklusive, du kjøper ikke klasse eller integritet med harry design-vesker, så får du bli så fornærmet du vil. Nå har jeg blitt anklaget for å være et troll (tror dere man må være troll for å synes design-vesker er litt "wannabe"?!🤦🏻) og å mangle "allmenndannelse" fordi jeg syns folk som orker å bruke penger på en slik latterlig ting som veske, er latterlige? Vel, jeg syns dere er tåpelige og newsflash! Jeg er ikke den eneste som synes det, og igjen, dere bekrefter mine fordommer. 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veska di er laget i Kina, så tror ikke du skal snakke høyt om hva det forteller om deg som person 🙈

Anonymkode: bd6f4...b47

For øvrig, du bruker nok mange produkter som er produsert i Kina. Ta en titt på alt det du har i huset ditt, mange av de elektroniske komponentene du har de i de elektroniske elektroniske apparatene dine er produsert i kina + masse annet. Har du fordommer/er rasistisk mot kinesere? Du vet at de kinesiske lønningene er ganske nærme lønningene i Europa? 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nå er de «litt spesielle« også! 🤣 
Du får kose deg på din høye hest da vet du..Fortsette å se ned på mennesker som bruker penger på andre ting enn du selv gjør. For dine prioriteringer er sikkert bedre enn alle andres. 😂

Anonymkode: 6418d...da2

Jeg dømmer realitydeltakere som er med på programmer som PH og "ex on the beach." Jeg dømmer talentløse som lever av å skape usikkerhet blant unge, og jeg dømmer folk som bruker flere tusen på harry vesker. 

Du dømmer også, men du blir forbannet fordi du bli dømt. At du blir pottesur og kaller meg for troll endrer ingenting. 

Anonymkode: 806a6...26d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyre biler eies av alle mulige folk, fra de som er bilgale men som egentlig ikke har råd til en bil, til posører, til bilgale rike mennesker. Men rike med gamle penger har en tendens til å være mindre flashy enn nyrike. Det holder med Jaguar, eller Mercedes S500. Man må ikke ha svarte felger, senkesett og AMG. 

Gamle penger kjøper ting av høy kvalitet, og har det lenge. Gamle penger bytter ikke bil hvert tredje år. Følger sjelden moten. Kjøper gjerne tidløse ting. Innreder tidløst. 

Anonymkode: 42456...3aa

Dagens S-klasse er egentlig ganske flashy og harry - og ikke minst dyr her i Norge.

Anonymkode: 09ea8...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...