Gå til innhold

Hvor mye hjelper dere voksne barn økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/22/2019 at 2:03 PM, AnonymBruker said:

Tekniske fag var vel ikke bortkastet? Studerte du noe etterpå som var bedre som lett ga deg jobb eller jobber du nå i lavt betalte stillinger der du ikke får brukt noe av kompetansen din?

Anonymkode: c7412...dbd

Jeg avstår fra å svare på spørsmålene da det ikke har noe med trådens tema å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er fra en helt passe rik familie (eier hus, to biler, ferie på sommeren, men ikke noe overdådig). Vi er to barn, og fikk ikke spesielt mye støtte etter at vi var ferdige på vgs. Foreldrene våre dekket mobilregningen vår et par år mens vi studerte, og vi fikk av og til penger til transport til og fra dem og gratis middag når vi var på besøk, men vi fikk aldri bunad eller lappen, og fikk i hvert fall ikke dekket friår. Jeg synes det var helt greit og er veldig fornøyd i dag med hvordan de oppdro oss.

Anonymkode: 108d0...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt leilighet til vår 2-åring i Oslo og når han blir stor skal han få den. Men om han driver dank eller blir kriminelle, forsvinner både leiligheten og resten av arven. 

Innen den tid satser vi på å oppdra han til å bli en fornuftig gutt. 

Anonymkode: 4d032...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt leilighet til vår 2-åring i Oslo og når han blir stor skal han få den. Men om han driver dank eller blir kriminelle, forsvinner både leiligheten og resten av arven. 

Innen den tid satser vi på å oppdra han til å bli en fornuftig gutt. 

Anonymkode: 4d032...338

Når han blir 18 ser nok Oslo mer ut som Mogadishu enn en norsk by (eller hva som var norsk da).

Anonymkode: c7412...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når han blir 18 ser nok Oslo mer ut som Mogadishu enn en norsk by (eller hva som var norsk da).

Anonymkode: c7412...dbd

Oki, men han har fremdeles leilighet!👌

Anonymkode: 3106f...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oki, men han har fremdeles leilighet!👌

Anonymkode: 3106f...e92

Ja, hvor gøy er det å bo et sted der gjenger raner og banker opp folk og der biler brenner natt og dag? Leiligheten kommer jo til å bli 0 verdt.

Anonymkode: c7412...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk absolutt ingenting av mine foreldre (mor og stefar) etter at jeg flyttet hjemmefra noen måneder før jeg fylte 17. Eller, jeg fikk barnetrygden frem til jeg fylte 18.

Jeg betalte både fhs (studielån) og vgs selv. Eller, jeg fikk 750,- i måneden av min biologiske far etter at jeg fylte 18 frem til jeg begynte i lære. Han gjorde ihvertfall det han kunne for at jeg skulle ha det greit.. 

Min mor tjente penger på å ikke ha meg boende hjemme. Hun betalte heller ingenting da jeg gikk på videregående etter fylte a 18 år og året på fhs var ferdig. Ikke en DRITT har hun ofret for meg. 

Bitter much? Ja.. Spesielt når jeg tenker på at grunnen til at jeg dro på fhs og aldri kom tilbake var fordi jeg ble seksuelt misbrukt av naboen.  Og mamma og de nekta å flytte derfra. 

 

Anonymkode: 48135...107

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når han blir 18 ser nok Oslo mer ut som Mogadishu enn en norsk by (eller hva som var norsk da).

Anonymkode: c7412...dbd

Mogadishu på vestkanten?

Det blir nok heller enorme klasseforskjeller og ressurssvake mennesker tvinges ut av visse områder. 

Anonymkode: 4d032...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...