Gå til innhold

Venninne med ny kjæreste – STOR aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er blitt 27-28 er du blitt ganske utviklet, og det er greit å utvide alderspreferansene. 

Hadde dere vært i begynnelsen av tyveårene hadde det vært annerledes.

Anonymkode: 3c821...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor og stor, vanlig både i gamle dager og nå det. 

naboen min var 30, gift med en på 80. Det er stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne helgen fikk jeg endelig treffe den nye kjæresten til venninnen min. En veldig hyggelig, oppegående og sosial fyr. Ganske kjekk og med en god utdanning og jobb. Alt gikk fint helt til vi begynte å snakke om hvor i byen vi hadde gått på skole og om vi kanskje hadde noen felles kjente. På et tidspunkt spurte jeg når han var russ, og det viste seg å være hele 12 år før oss! Jeg og venninnen min er 27! Jeg ble ganske satt ut av at han var så gammel, men det virket ikke som at noen andre rundt bordet reagerte på det. Venninnen min så litt brydd ut og sa etterpå at jeg ikke skulle bry meg, men heller være glad på hennes vegne. Jeg skjønner at hun ble litt sur, for jeg har jo egentlig ikke noe med det. Samtidig vil jeg jo bare det beste for henne.

 

Et forhold med en så stor aldersforskjell kan vel neppe funke i det lange løp? 

 

 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Hvorfor sa du noe? 

Ikke ditt problem det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en som er 13 år eldre. Null problem. 

Anonymkode: b582c...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er da vel gammel nok til å bestemme selv, men jeg skjønner du reagerer. Men det er uansett ikke din sak, og du kommer bare til å miste henne som venn hvis du er negativ til kjæresten hennes kun basert på alder

Anonymkode: 51729...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om endel slike par og når forelskelsen går over så går de fra hverandre og som regel er det yngstemann som går pga alderen.

Anonymkode: 91aba...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jo at han var eldre, kanskje i starten av 30-årene? Han var ikke skallet (som man gjerne er på den alderen), men hadde derimot ganske mye hår, som jeg regner med han farger (for de fleste har vel helt grått hår når de er nesten 40).

Ser det er litt delte meninger om det er en stor forskjell eller ikke, men jeg mener det handler mer om at man er i ulike stadier av livet. 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Haha, min far hadde veldig tykt svart hår, helt til den dagen han døde som 70 åring. Måtte tynne ut håret hos frisøren. Han hadde noen grå striper i håret, men mesteparten var svart, og det kom ikke grå hår før han var 50. Det er ikke normalt å ikke ha hår da man er 39 år, heller ikke normalt med grått hår da. 

Hvor ulike stadier mener du at de er? 

Anonymkode: 6c892...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha. Ser for meg at det må ha vært et ganske pinlig scenario når du reagerte på alderen foran de andre. Gratulerer, TS, for ikke å forstå i det hele tatt når du tråkker i salaten.:sminkedokke:

Anonymkode: d4aae...2d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat innafor: Alder delt på to + 7 = 26,5. Hun er gammel nok med et nødskrik.

Men du er nok ikke 27 (erfaringsmessig og mentalt), så du bør nok holde deg til litt yngre folk.

Anonymkode: ad0fc...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 0.28, AnonymBruker skrev:

Denne helgen fikk jeg endelig treffe den nye kjæresten til venninnen min. En veldig hyggelig, oppegående og sosial fyr. Ganske kjekk og med en god utdanning og jobb. Alt gikk fint helt til vi begynte å snakke om hvor i byen vi hadde gått på skole og om vi kanskje hadde noen felles kjente. På et tidspunkt spurte jeg når han var russ, og det viste seg å være hele 12 år før oss! Jeg og venninnen min er 27! Jeg ble ganske satt ut av at han var så gammel, men det virket ikke som at noen andre rundt bordet reagerte på det. Venninnen min så litt brydd ut og sa etterpå at jeg ikke skulle bry meg, men heller være glad på hennes vegne. Jeg skjønner at hun ble litt sur, for jeg har jo egentlig ikke noe med det. Samtidig vil jeg jo bare det beste for henne.

 

Et forhold med en så stor aldersforskjell kan vel neppe funke i det lange løp? 

 

 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Du har jo ingenting med dette å gjøre.

Bruk tid på ditt eget liv du.

Anonymkode: c0e72...c2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor og svigerfar hadde 15 års aldersforskjell, og de var gift helt til døden skilte dem ad, som det heter.

12 års aldersforskjell er jo litt, men det BEHØVER ikke være noe galt i det. Et par kan fint ha et godt samliv og trives sammen med så pass mange år i mellom. 

Synes du skal ønske din venninne alt godt i dette forholdet, og ikke henge deg opp i alderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fleur de lis

Du har da ingenting med hvem venninnen din velger som kjæreste. Slutt å bland deg, håp på det beste for henne og så får du heller selv velge en på din egen alder om det er så viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...