Gå til innhold

Venninne med ny kjæreste – STOR aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne helgen fikk jeg endelig treffe den nye kjæresten til venninnen min. En veldig hyggelig, oppegående og sosial fyr. Ganske kjekk og med en god utdanning og jobb. Alt gikk fint helt til vi begynte å snakke om hvor i byen vi hadde gått på skole og om vi kanskje hadde noen felles kjente. På et tidspunkt spurte jeg når han var russ, og det viste seg å være hele 12 år før oss! Jeg og venninnen min er 27! Jeg ble ganske satt ut av at han var så gammel, men det virket ikke som at noen andre rundt bordet reagerte på det. Venninnen min så litt brydd ut og sa etterpå at jeg ikke skulle bry meg, men heller være glad på hennes vegne. Jeg skjønner at hun ble litt sur, for jeg har jo egentlig ikke noe med det. Samtidig vil jeg jo bare det beste for henne.

 

Et forhold med en så stor aldersforskjell kan vel neppe funke i det lange løp? 

 

 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud,hvem er det som har drukket ett glass for mye og storkoser seg på kg med alle disse teite tulletrådene?! Gå å legg deg!

Anonymkode: f5ddc...ff4

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne helgen fikk jeg endelig treffe den nye kjæresten til venninnen min. En veldig hyggelig, oppegående og sosial fyr. Ganske kjekk og med en god utdanning og jobb. Alt gikk fint helt til vi begynte å snakke om hvor i byen vi hadde gått på skole og om vi kanskje hadde noen felles kjente. På et tidspunkt spurte jeg når han var russ, og det viste seg å være hele 12 år før oss! Jeg og venninnen min er 27! Jeg ble ganske satt ut av at han var så gammel, men det virket ikke som at noen andre rundt bordet reagerte på det. Venninnen min så litt brydd ut og sa etterpå at jeg ikke skulle bry meg, men heller være glad på hennes vegne. Jeg skjønner at hun ble litt sur, for jeg har jo egentlig ikke noe med det. Samtidig vil jeg jo bare det beste for henne.

 

Et forhold med en så stor aldersforskjell kan vel neppe funke i det lange løp? 

 

 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Det har ikke slått deg at det var fordi det ikke er noe å reagere på? ;)

 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 18 års aldersforskjell på meg og mannen, vi har 3 barn sammen og merker ingenting til aldersforskjellen. Alder er bare ett tall, så lenge man er 2 voksne oppegående mennesker som er lykkelige ilag, så kjør på! 

Anonymkode: acc95...3b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu. Minn man er 13 år eldre enn meg. Jeg er 26

Anonymkode: 45f35...b4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer veldig, veldig bra! Så du kan bare ta det helt med ro og unne venninna di kjæresten.

Anonymkode: c614c...ea5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg påstå at alle ser så gamle ut som de er, men måtte du virkelig bli fortalt hvor gammel mannen var, før det plutselig ble et tema?

Siden du er så opptatt av alder så burde du vel umiddelbart sett at mannen var 12 år eldre enn dere og venninnen?

Hva trodde du før du fikk vite alderen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da være lov å spørre noen om hvilket år de var russ, spesielt når poenget var å finne ut om dere hadde noen felles kjente, så synes ihvertfall ikke TS har gjort noe galt. Virker som om hun venninnen har litt komplekser for at hun har funnet en gammel mann. 

 

For noen kan nok en sånt forhold fungere helt fint men kjenner flere som er i forhold med stor aldersforskjell og ser flere utfordringer:

- det kan fort gå veldig på den eldstes premisser fordi den eldste ofte har jobb og hus fra før. Istedenfor at man tar avgjørelsen om hvor man skal kjøpe hus sammen. F.eks hvis man får barn og den ene har jobbet seg opp og gjort karriere mens den andre er helt i startfasen av karrieren er det ofte slik at den eldste son jobb blir «viktigst», og yngstemanns karriere blir nedprioritert. Som alle vet er familieliv et felles prosjekt som krever at begge gir og tar, men da er det kanskje vanskeligst for den som allerede er blitt partner/sjef/direktør på jobben sin, å «ofre seg» og være hjemme med sykt barn eller dra tidlig for å hente i barnehagen sånn at den nyansatte samboeren kan komme seg opp og frem i karrieren. Dersom begge to er på samme sted så stiller man mer likt der og det blir lettere å være likestilt. Det skjer rett og slett noe med maktbalansen. 

 

I tillegg virker det av og til som om de med mye eldre kjærester plutselig dår er behov for å «ta dem igjen» i livet og derfor hopper over en fase av livet. 

 

Personlig ville jeg synes det var altfor vanskelig å leve i et sånt forhold, andre synes sikkert det går helt fint. Så om det funker for venninna di eller ikke er ikke så lett og si på forhånd. Men synes du virker som en god venninne som tenker sånn på henne og vil det beste for ho.

Anonymkode: 91aba...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det 18 års aldersforskjell på meg og mannen, vi har 3 barn sammen og merker ingenting til aldersforskjellen. Alder er bare ett tall, så lenge man er 2 voksne oppegående mennesker som er lykkelige ilag, så kjør på! 

Anonymkode: acc95...3b5

Av rein nysgjerrighet:  hvis du ikke har noe imot å dele  

hvor gammel var du når dere fikk første mann?

har du opplevd negative reaksjoner på aldersforskjellen?

Anonymkode: c0e2c...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min er 23 og typen hennes er 38 de har aldri hatt det bedre ;) er hun lykkelig! er jeg det også. Synes det er litt rart å være med kjæresten hennes som er flere år eldre enn oss. 😁 men det fungerer faktisk bra 🤔 du må bare venne deg til det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash! Folk sent i 30-årene føler seg ikke særlig eldre enn de i slutten av 20-årene. Hjernen er ferdig utviklet, så mentalt sett føler man seg ikke eldre. Aldersforskjell har mye mer å si når man er mindreårig, feks 16 vs 28 år. Men 27 og 39? Betyr ingenting

Anonymkode: 37a52...67f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er fordi jeg lever i et samboerforhold med lignende aldersforskjell selv, men jeg synes faktisk ikke 12år er så mye. To av mine besteforeldre hadde 10års aldersforskjell, og de holdt sammen frem til han døde.

Vet også om et par med over 20års aldersforskjell, og der synes jeg faktisk det er snakk om stor aldersforskjell, men de har holdt sammen i ihvertfall i 27år (vet ikke når de ble sammen, men eldste datteren deres er rundt den alderen). Virker som de trives godt med hverandre ihvertfall, så joda forhold med store aldersforskjeller kan fungere i det lange løp. Og jeg tenker at så lenge begge parter er fornøyde er det ikke noe for oss i rundt å legge oss borti.

Endret av heipådegsann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg er sammen med en som er 20 år eldre enn henne. Til å begynne med syntes jeg det var rart, men de er lykkelig sammen og han virker som en hyggelig fyr. (Kjenner ham ikke så godt). Til syvende og sist er det jo heller ikke min sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du synes han er for gammel for henne er jo greit, men så lenge hun er lykkelig så er det det som er viktig. Man skal være litt forsiktig med å dytte sine meninger over på andre.

Jeg blir ikke tiltrukket av mye eldre menn, men en venninne av meg liker det. Da får det nesten være hennes sak og ikke min :)

Anonymkode: f43e3...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er jo at han er pen, bra lønn osv og ikke alder :) Bare et tall.

Anonymkode: a7188...c7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessverre er det mange jenter med trist barndom som gjør de til lette offere for gamle griser. Det er dessverre ikke mulig å redde alle.

Anonymkode: ca8c9...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Newsflash! Folk sent i 30-årene føler seg ikke særlig eldre enn de i slutten av 20-årene. Hjernen er ferdig utviklet, så mentalt sett føler man seg ikke eldre. Aldersforskjell har mye mer å si når man er mindreårig, feks 16 vs 28 år. Men 27 og 39? Betyr ingenting

Anonymkode: 37a52...67f

Newsflash: alder er ikke en følelse! 

Anonymkode: b40fa...f82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, 282_NaughtySpark skrev:

Nå skal ikke jeg påstå at alle ser så gamle ut som de er, men måtte du virkelig bli fortalt hvor gammel mannen var, før det plutselig ble et tema?

Siden du er så opptatt av alder så burde du vel umiddelbart sett at mannen var 12 år eldre enn dere og venninnen?

Hva trodde du før du fikk vite alderen?

Jeg tenkte jo at han var eldre, kanskje i starten av 30-årene? Han var ikke skallet (som man gjerne er på den alderen), men hadde derimot ganske mye hår, som jeg regner med han farger (for de fleste har vel helt grått hår når de er nesten 40).

Ser det er litt delte meninger om det er en stor forskjell eller ikke, men jeg mener det handler mer om at man er i ulike stadier av livet. 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte jo at han var eldre, kanskje i starten av 30-årene? Han var ikke skallet (som man gjerne er på den alderen), men hadde derimot ganske mye hår, som jeg regner med han farger (for de fleste har vel helt grått hår når de er nesten 40).

Ser det er litt delte meninger om det er en stor forskjell eller ikke, men jeg mener det handler mer om at man er i ulike stadier av livet. 

Anonymkode: 12e6a...f6e

Og der avslørte du deg som et troll. At du gidder.

Anonymkode: 996cb...8c3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...