Gå til innhold

Hjelp! Bremsevæske på kjølevæsketanken!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har klart det store... å fylle 1l bremsevæske på kjølevæsketanken 🤦‍♀️ hva gjør jeg nå? 😩

Anonymkode: 06cd9...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har klart det store... å fylle 1l bremsevæske på kjølevæsketanken 🤦‍♀️ hva gjør jeg nå? 😩

Anonymkode: 06cd9...9c8

Dette tror jeg ikke noe på. Du skal aldri røre bremsevesketanken selv.

Anonymkode: 5fd9e...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke noe på. Du skal aldri røre bremsevesketanken selv.

Anonymkode: 5fd9e...0e7

Om du har tatt lappen i norge så vet du kanskje at en viktig ting du må kunne er hvor bremsevæsketanken er, så du skal kunne fylle på selv 🙄 

her har det skjedd en glipp, så svar på spørsmålet eller ikke svar i det hele....

Anonymkode: 06cd9...9c8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjør bilen. Ring viking så kan de komme og tappe det ut. 

Anonymkode: bfbd1...0b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke noe på. Du skal aldri røre bremsevesketanken selv.

Anonymkode: 5fd9e...0e7

Det stemmer ikke, vi hadde en volvo som jevnlig måtte etterfylle bremsevæske, mekanikeren viste oss hvordan man gjør det.

Anonymkode: 83a1d...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få det ut kvikt. Kjølevæsken går innom varmeapparatet og de ventilene det innebærer også. 1 Liter er ganske mye og er uten tvil uheldig for det systemet. Er du sikker på at du har gjort det du gjorde? Bremsevæskebeholderen er jo knøttliten..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du har tatt lappen i norge så vet du kanskje at en viktig ting du må kunne er hvor bremsevæsketanken er, så du skal kunne fylle på selv 🙄 

her har det skjedd en glipp, så svar på spørsmålet eller ikke svar i det hele....

Anonymkode: 06cd9...9c8

https://www.altomforerkortet.no/kontrolloppgaver-2

Hvis du ser på kontrolloppg i forbindelse med bremseveske så vil du se hva du bør gjøre om vesken minsker.. 

Det å bare fylle på uten å finne ut av og å fjerne årsak til at det minsker betraktelig er rett og slett lite klokt.

Anonymkode: 5fd9e...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gent82 skrev:

Få det ut kvikt. Kjølevæsken går innom varmeapparatet og de ventilene det innebærer også. 1 Liter er ganske mye og er uten tvil uheldig for det systemet. Er du sikker på at du har gjort det du gjorde? Bremsevæskebeholderen er jo knøttliten..

Dessverre... tenkte over etterpå hvor mye jeg hadde fylt på, så jeg stusset på at jeg hadde fått på SÅ mye, så jeg gikk å sjekket og ja... feil tank 🤦‍♀️

Anonymkode: 06cd9...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre... tenkte over etterpå hvor mye jeg hadde fylt på, så jeg stusset på at jeg hadde fått på SÅ mye, så jeg gikk å sjekket og ja... feil tank 🤦‍♀️

Anonymkode: 06cd9...9c8

Jøssenavn, jaja 'lev og lær', som de sier:rolleyes:

Har du mulighet til å skru på den selv da? Ellers ville jeg 100% anbefale en verkstedtime. 

(Ps. Ble partner imponert?:Knegg:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få drenert og spylt kjølesystemet, bremsevæske er ikke alt for bra for slangene som ikke er beregnet på det. Om du har startet og kjørt bilen er det ingen katastrofe.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.altomforerkortet.no/kontrolloppgaver-2

Hvis du ser på kontrolloppg i forbindelse med bremseveske så vil du se hva du bør gjøre om vesken minsker.. 

Det å bare fylle på uten å finne ut av og å fjerne årsak til at det minsker betraktelig er rett og slett lite klokt.

Anonymkode: 5fd9e...0e7

Å etterfylle bremsevæske må gjøres etterhvert som bremsene slites.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gent82 skrev:

Få det ut kvikt. Kjølevæsken går innom varmeapparatet og de ventilene det innebærer også. 1 Liter er ganske mye og er uten tvil uheldig for det systemet. Er du sikker på at du har gjort det du gjorde? Bremsevæskebeholderen er jo knøttliten..

Og hvilke ventiler har et varmeapparatregister?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Og hvilke ventiler har et varmeapparatregister?

Mercedes har jo et duo-valve system. Men unnskyld meg, jeg er ikke ekspert på alle bilmerker.

Hvorden det under dashbordet er designet aner jeg ikke. Håper jeg slipper å måtte finne det ut også.

image.jpeg

Endret av Gent82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Mercedes har jo et duo-valve system. Men unnskyld meg, jeg er ikke ekspert på alle bilmerker.

Og dette skulle ta skade av bremsevæske fordi at?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Og dette skulle ta skade av bremsevæske fordi at?

Lol. Håper det ikke er deg jeg kjøper bil av neste gang :hakeslepp::haar:

Endret av Gent82
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gent82 skrev:

Lol. Håper det ikke er deg jeg kjøper bil av neste gang :hakeslepp::haar:

Kan du ikke svare på spørsmålet?

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Kan du ikke svare på spørsmålet?

Jo det kan jeg, men hvert fiber i kroppen min sier meg at du ikke vet noe annet om bilen din enn hvilket drivstoff du skal fylle på den. 

"Hvilke ventiler ?" "Hvorfor er det ikke en god ide å ha bremseveske i kjølesystemet?" 

Altså, jeg kan ikke nedverdige meg selv til å svare seriøst på de fjollete spørsmålene fra en mekanisk analfabet

Beklager, mener ikke å fornærme deg. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gent82 skrev:

Jo det kan jeg, men hvert fiber i kroppen min sier meg at du ikke vet noe annet om bilen din enn hvilket drivstoff du skal fylle på den. 

"Hvilke ventiler ?" "Hvorfor er det ikke en god ide å ha bremseveske i kjølesystemet?" 

Altså, jeg kan ikke nedverdige meg selv til å svare seriøst på de fjollete spørsmålene fra en mekanisk analfabet

Beklager, mener ikke å fornærme deg. 🙂

Neida, fagbrev og lang erfaring i bilnekanikerfaget trumfer selvsagt ikke din kunnskspsløshet om temaet😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...