Gå til innhold

Wiley - IVF på andre året


Wiley

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært og tatt hysteroskopi og alt er, som vanlig, i skjønneste orden. Ingen muskelknuter eller polypper, fin slimhinne, gode eggreserver etc etc. Ingenting å sette fingeren på, som jo egentlig er bra men det gjør det jo litt småfrustrerende at det ikke har funket så langt. 

Men men, det blir blodprøver om ca to uker når mensen kommer og så oppstart i juni. Da blir det kort protokoll med gonal-f antageligvis, pluss prednisolon. Blir bra å prøve noe nytt, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Wiley skrev:

Da har jeg vært og tatt hysteroskopi og alt er, som vanlig, i skjønneste orden. Ingen muskelknuter eller polypper, fin slimhinne, gode eggreserver etc etc. Ingenting å sette fingeren på, som jo egentlig er bra men det gjør det jo litt småfrustrerende at det ikke har funket så langt. 

Men men, det blir blodprøver om ca to uker når mensen kommer og så oppstart i juni. Da blir det kort protokoll med gonal-f antageligvis, pluss prednisolon. Blir bra å prøve noe nytt, uansett. 

Fint å høre at alt så bra ut @Wiley, selv om jeg forstår du gjerne skulle hatt noe å sette fingeren på som ville løst problemet for dere 😊 Men det må jo bety at alt ligger tilrette for et godt neste forsøk! Alltid spennende med noe nytt, håper virkelig dette gjør susen 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, prøverpåny said:

Fint å høre at alt så bra ut @Wiley, selv om jeg forstår du gjerne skulle hatt noe å sette fingeren på som ville løst problemet for dere 😊 Men det må jo bety at alt ligger tilrette for et godt neste forsøk! Alltid spennende med noe nytt, håper virkelig dette gjør susen 🤞

Det hadde jo vært greit med noe håndfast som det bare var å fikse så skulle alt løse seg liksom, men jeg er fortsatt i uflaks/sjangsespill land og det er ganske frustrerende i lengden. Men, når det er sagt så kan det hjelpe masse bare å prøve noe annet så jeg får jobbe opp optimismen frem til juni. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå var det lenge siden oppdatering her inne, men i dag fikk jeg plan for neste forsøk så nå er det plutselig ikke så lenge til oppstart igjen. Denne gangen blir det altså kort protokoll med gonal-f fra dag 3 og prednisolon fra dag 1. Deretter blir det Fyremadel som er det nye navnet for Orgalutran visstnok. Og så har jeg faktisk fått resept på Dustaphon, altså progesteron piller som svelges, ikke stappes opp i høna!! At det går an å bli så fornøyd med akkurat hvordan man skal ta en medisin tror jeg virkelig man ikke kan forklare for mennesker som ikke har vært gjennom ivf 😂😂😂 i tillegg blir det halvparten ivf og halvparten ICSI, og det blir jo også spennende, her er det faktisk mye nytt på gang. Blir oppstart om et par uker, så det går fort unna nå 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Wiley said:

Nå var det lenge siden oppdatering her inne, men i dag fikk jeg plan for neste forsøk så nå er det plutselig ikke så lenge til oppstart igjen. Denne gangen blir det altså kort protokoll med gonal-f fra dag 3 og prednisolon fra dag 1. Deretter blir det Fyremadel som er det nye navnet for Orgalutran visstnok. Og så har jeg faktisk fått resept på Dustaphon, altså progesteron piller som svelges, ikke stappes opp i høna!! At det går an å bli så fornøyd med akkurat hvordan man skal ta en medisin tror jeg virkelig man ikke kan forklare for mennesker som ikke har vært gjennom ivf 😂😂😂 i tillegg blir det halvparten ivf og halvparten ICSI, og det blir jo også spennende, her er det faktisk mye nytt på gang. Blir oppstart om et par uker, så det går fort unna nå 🙃

Så bra de prøver noe annet en tidligere, håper det er oppskriften for å lykkes for deg!❤️ Og bra de tar halve IVF og halve ICSI😀🙌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kristina00 said:

Så bra de prøver noe annet en tidligere, håper det er oppskriften for å lykkes for deg!❤️ Og bra de tar halve IVF og halve ICSI😀🙌🏻

Ja får håpe det hjelper bare å prøve noe nytt, det virker i alle fall gjennomtenkt så jeg er nok i gode hender hos Medicus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Da var man igang igjen, på sprøytedag 2, og starter med fyrmadel i morgen. Gleder meg ikke så veldig til den akkurat. Det blir UL allerede på fredag, litt uvant hvor fort alt går på kort prototoll men det er vel bare å henge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått med meg alle dagbøker her inne. Ville bare si hei, og ønske deg lykke til. Jeg er også i gang hos Medicus, andre forsøk, uttak på fredag. Fyremadel er omtrent helt lik som orgalutran (og koster bare halvparten), hvis du har tatt den. Det går fint, men jeg liker å ligge ned og slappe litt av etter den er satt. Har sprøyter, sprit og bomull på nattbordet på gjesterommet, og ligger i sengen hver morning og døser litt etter dagens dose. Ganske behagelig. 😅 Sammenlignet med å stå på badet/sitte på dolokket. Anbefales, haha.

Jeg synes det er veldig betryggende med tidlig/hyppig UL, for å vurdere vekst, anslå riktig tid for uttak og ev. justere dosering. 

Håper virkelig at dette er gullforsøket, og at dere endelig lykkes. 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk @Fiiol! Har ikke tatt orgalutran før men fymadel gikk helt fint, bare iset ned området først. Blir spennende å se hva de sier på fredag, pleier du ha mer en én UL før uttak på Medicus? Siden det er såpass tidlig så tenker jeg kanskje at det blir en til neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wiley skrev:

Takk takk @Fiiol! Har ikke tatt orgalutran før men fymadel gikk helt fint, bare iset ned området først. Blir spennende å se hva de sier på fredag, pleier du ha mer en én UL før uttak på Medicus? Siden det er såpass tidlig så tenker jeg kanskje at det blir en til neste uke. 

Ja, har hatt to UL før uttak, begge gangene.  Håper du er fornøyd med oppfølgingen så langt. Selv har jeg hatt den samme legen å forholde meg til hele tiden. Ellers er de alltid tilgjengelige for spørsmål. Jeg føler meg riktignok som verdens største gnagsår som prøver å forstå, og vil vite alt om alt. Prøver å moderere meg akkurat der dette forsøket. 

Krysser fingrene for familie i mars 2020.

🤩🤩❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Fiiol said:

Ja, har hatt to UL før uttak, begge gangene.  Håper du er fornøyd med oppfølgingen så langt. Selv har jeg hatt den samme legen å forholde meg til hele tiden. Ellers er de alltid tilgjengelige for spørsmål. Jeg føler meg riktignok som verdens største gnagsår som prøver å forstå, og vil vite alt om alt. Prøver å moderere meg akkurat der dette forsøket. 

Krysser fingrene for familie i mars 2020.

🤩🤩❤️

Så bra, de er veldig søte der og det liker jeg godt. Holder til i Oslo så regner egentlig med at jeg får samme lege hele tiden. 

Det er jo helt naturlig å spørre og grave, det er de jo vant til så ikke tenk på det!

krysser fingrene for oss begge nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Mirabella76 said:

Lykke til, Wiley! :tommel:

Tusen takk! Har vært på UL i dag og så ut som det var ganske mange eggposer, 8 på den ene siden bare og den andre fikk de ikke sett så godt siden den er litt vanskelig å finne. Så da blir det ny UL på mandag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! Det blir uttak på fredag og innsett på onsdag sånn som planen ligger an nå, og ser ut som om det blir en del egg denne gangen også. Tror hun telte 10-11 stykker fra 13-18mm og så var det noen fler som var litt mindre. Mest spent på utviklingen videre, det er jo gjerne der antallet dropper ganske raskt. Blir uansett spennende med halvparten ivf og halvparten ICSI :) 

og så viser det seg at AMH har gått opp etter 1,5 år med ivf, det skal jo ikke gå an. Hadde 32 nå, 28 for to år siden. Veldig fornøyd med det men viser jo at den ikke gir et fullstendig bilde av situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 14 egg. Måtte være der 6.30 på morgenen fordi de trengte litt ekstra tid til ICSI med så mange egg så har egentlig vært litt i drømmeland hele dagen. Veldig fin oppfølging da, vi var jo helt alene på klinikken og de tok seg veldig god til til å forklare alt sammen. Fikk masse droger og kjente meg ganske fin i farta egentlig. Inne på operasjonssalen spurte de om vi hadde noen musikk ønsker  og så fikk vi kaffe og kake etterpå. Fikk også snakket med embryologen som fortalte at alle 7 eggene som vi skal ha ISCI på var modne og ble injisert, så får vi se i morgen hvor mange av de pluss de andre 7 som ble kastet oppi en skål med sæd klarer seg. Og det beste av alt såklart; progesteron i pilleform! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Wiley skrev:

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 14 egg. Måtte være der 6.30 på morgenen fordi de trengte litt ekstra tid til ICSI med så mange egg så har egentlig vært litt i drømmeland hele dagen. Veldig fin oppfølging da, vi var jo helt alene på klinikken og de tok seg veldig god til til å forklare alt sammen. Fikk masse droger og kjente meg ganske fin i farta egentlig. Inne på operasjonssalen spurte de om vi hadde noen musikk ønsker  og så fikk vi kaffe og kake etterpå. Fikk også snakket med embryologen som fortalte at alle 7 eggene som vi skal ha ISCI på var modne og ble injisert, så får vi se i morgen hvor mange av de pluss de andre 7 som ble kastet oppi en skål med sæd klarer seg. Og det beste av alt såklart; progesteron i pilleform! Hurra!

Hurra for god opplevelse. 🥳 Er så misunnelig på den progesteronen i pilleform altså!! Blir spennende å følge utviklingen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått egguttak! :yvonne: Kryssar fingrane for at så mange egg som mulig overlever, så blir det veldig spennande med innsett i neste veke. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...