Gå til innhold

Wiley - IVF på andre året


Wiley

Anbefalte innlegg

On 8/16/2019 at 10:02 AM, Fnugg said:

Det med maten er et veldig bra tegn altså - og det husker jeg godt *grøss* Sluttet å lage middag alltogether, og det aller beste er at jeg fortsatt ikke lager middagen 5 år etter :hoho: 

Brekke seg ved å tisse hos andre 🙈 Ganske stress! :P Huff!

Shit....10 uker! Det er så kult! NÅR alt går bra (når, ikke hvis) på neste UL så skal det faktisk veldig mye til at det ikke kommer en fiks ferdig kråkebolle (eller; dino da) ut derfra. Navneforslag: Seismosaurus, eller Brachiosaurus :nigo:   

 

Ha ha, den var du heldig med! Jeg elsker egentlig å lage mat så håper egentlig den lysten kommer litt tilbake snart og at kroppen ønsker seg litt grønnsaker eller noe for eksempel. 

UL på tirsdag så da får vi se hva favoritt gynekologen sier og om det er en dinosaur der inne. Veldig flotte navneforslag altså, kan aldri tenke meg det fører til mobbing eller noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg vært på enda en UL og siste på en god stund, 10+4 og målt til nøyaktig 10+4, og gynekologen måtte vekke babyen (au 😳) som lå og sov. La ungen sove tenkte jeg, kanskje den fortsetter med det når den kommer ut 🤞🏽🤞🏽🤞🏽 Elsker gynekologen min altså, han var helt bestemt på at dette går fint og at den sitter denne gangen så nå er det vel bare å begynne å tenke på når man skal fortelle det til folk. Nå skjer det ikke så mye på en stund, blir blodprøver etc hos fastlegen om et par uker og så er det ikke OUL før om 2 mnd, det er jo sykt lenge til. I mellomtiden håper jeg at energien snart kommer tilbake, kunne sove meg gjennom hele dagen hvis jeg hadde fått lov. Har også gått over fra konstant kvalme til brekninger som er super sjarmerende. Helt greit om det går over snart altså.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at alt ser bra ut💗👍😊! Jeg har vært litt borte herfra den siste tiden, men må følge med på deg💗. Håper formen snart blir bedre 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Waldfee said:

Herlig at alt ser bra ut💗👍😊! Jeg har vært litt borte herfra den siste tiden, men må følge med på deg💗. Håper formen snart blir bedre 🤞

Tusen takk! Får vel begynne å venne meg til tanken nå. Jeg følger med på deg videre og håper lap gjør susen for deg! 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame:

Dette blir bra greier, vet du. Nå er du inne i «skal VEEEEEEELDIG mye til at noe går galt» statistikken, og den statistikken er veldig fin :) 

Måtte vekke babyen :ler: Håper formen din tar seg litt opp altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fnugg said:

:duskedame:

Dette blir bra greier, vet du. Nå er du inne i «skal VEEEEEEELDIG mye til at noe går galt» statistikken, og den statistikken er veldig fin :) 

Måtte vekke babyen :ler: Håper formen din tar seg litt opp altså! 

Ja, liker statistikk nå, den var ikke så hjelpsom før men nå begynner den liksom å være på min side. 

Formen er litt på vei oppover føles det, eller kanskje det er mer desperat håp. Klarte faktisk å komme meg ut på tur i dag, hadde jo store planer om å være sunn og aktiv ha ha ha ha ha 😒

Nå går jeg mest rundt og lurer på når jeg skal fortelle dette til folk, har ikke sagt noe til mamma en gang enda. Har jo lyst til å si det og at folk skal glede seg og sånn, men jeg klarer bare ikke å si det. Har hatt to perfekte muligheter med to gode venninner men får bare ikke ut ordene. Vet ikke helt hvorfor det er blitt så vanskelig egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Wiley skrev:

Ja, liker statistikk nå, den var ikke så hjelpsom før men nå begynner den liksom å være på min side. 

Formen er litt på vei oppover føles det, eller kanskje det er mer desperat håp. Klarte faktisk å komme meg ut på tur i dag, hadde jo store planer om å være sunn og aktiv ha ha ha ha ha 😒

Nå går jeg mest rundt og lurer på når jeg skal fortelle dette til folk, har ikke sagt noe til mamma en gang enda. Har jo lyst til å si det og at folk skal glede seg og sånn, men jeg klarer bare ikke å si det. Har hatt to perfekte muligheter med to gode venninner men får bare ikke ut ordene. Vet ikke helt hvorfor det er blitt så vanskelig egentlig. 

Det er jo vanskelig fordi man er livredd for å jinxe det liksom.

Men med mindre du tror på Martha og sjamanen så tror jeg den jinxefølelsen kan legges på is :P 

Med kidden så fortalte jeg det vel ca i uke 10 etter UL, og brukte formuleringen «dersom blabla» helt til fødsel omtrent. Man føler liksom ikke er er sant før de er ute :) Og da bare BÆM er de der 24/7 :ler: 

Kanskje du kan ha med deg noe du brekker deg av så du MÅ forklare :P 

Når er terminen din nå igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fnugg said:

Det er jo vanskelig fordi man er livredd for å jinxe det liksom.

Men med mindre du tror på Martha og sjamanen så tror jeg den jinxefølelsen kan legges på is :P 

Med kidden så fortalte jeg det vel ca i uke 10 etter UL, og brukte formuleringen «dersom blabla» helt til fødsel omtrent. Man føler liksom ikke er er sant før de er ute :) Og da bare BÆM er de der 24/7 :ler: 

Kanskje du kan ha med deg noe du brekker deg av så du MÅ forklare :P 

Når er terminen din nå igjen?

Ja det er ikke lett det her, tror bare man blir så vant til å tenke at ting ikke kommer til å gå at det skal ganske mye mental akrobatikk til for å snu den tankegangen. 

Tenker kanskje jeg manner meg opp i noen uker til jeg, det er liksom godt og trygt inne i boblen en så lenge. Termin er 16 mars :) satser på en rask og ukomplisert fødsel med påfølgende sovebaby, hvis man først skal jinxe det litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Liten oppdatering fra meg her. 18+5 i dag og OUL i morgen. Klarer ikke helt legge fra meg tanken om at ting fortsatt kan gå galt så jeg gruer meg litt egentlig. De fleste vet jo om graviditeten nå så jeg har jo klart å slappe av innimellom men denne undersøkelsen føles liksom så stor og viktig at det er vanskelig å bare tenke at det blir en fin opplevelse. Ikke har jeg kjent noe liv enda heller, såvidt jeg vet, men vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter heller så det betyr ikke så mye. Hadde UL hos fastlegen for to uker siden og da var det masse liv så egentlig burde jeg være betrygget men den IVF prosessen setter sine spor på psyken. 

Forhåpentligvis er alt fint og vi får vite kjønn og det er snørr og tårer og sånn, men får puste med magen i mellomtiden. 🙏🏽

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått med den følelsen jeg og, men den blir mindre og mindre etter som tiden går. Jeg er 20 uker på vei nå, og fikk se en frisk og aktiv gutt på OUL. Har kjøpt noen få babyklær og holder på å pusse opp barnerommet.

Jeg har heller ikke kjent noe liv ennå, synes egentlig det er rart at jeg ikke kjenner en 20 cm lang sprellemann inni magen. Men det kommer nok snart. 
 

Masse lykke til i morgen!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå koselig med en liten gutt @Jeio! Godt å høre du fikk en god opplevelse på OUL. Det er vel noe med det at man hele tiden har mål å nå, og denne føles ganske heavy. Men prøver jo å tenke at jeg har statistikken på min side, mye mer nå en under ivf forsøkene. 

Har ikke kommet noen vei med utstyr enda, har fått en bæresele og kjøpt en gyngestol men ikke løftet en finger ellers. Har ikke orket å begynne å rydde og styre hjemme enda, er jo fortsatt helt utslitt og i tillegg har jeg litt bekkenplager hvis jeg gjør for mye. Får håpe denne energien de lover skal komme tilbake faktisk gjør det snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Wiley, var inne her nå og ser du har OUL - håper alt har gått veldig fint💗🤞😊! Jeg husker jeg ikke kjente liv før uke 20, tror jeg, så det er helt vanlig! Og gratulerer til @Jeio med gutt 💙 Det er supert å være guttemamma!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig kan jeg lette litt på skuldrene igjen, alt så helt perfekt ut på OUL og vi fikk se så masse at det var litt overveldende. Og da blir det en liten jente på oss i midten av mars 💕👑💅🏽 Sååå stas at jeg holder på å daue, nå har jeg plutselig lyst til å fortelle det til alle 😂 herregud for en berg og dal bane 🎢

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så helt perfekt ut! Og veldig stas at du venter jente i midten av mars 💗Har dere tenkt noe på navn? Lykke til videre i graviditeten, og nyyyt tiden 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk! Skal prøve å tenke at alt går fint nå, må jo begynne å kose meg litt med detta nå. @hotfudge Vi har et par navn på blokk for jente ja, egentlig mye lettere for oss at det ble det for vi har lyst til å kalle henne opp etter min manns avdøde mor. Da har vi to å velge mellom og ett av de passer godt som mellomnavn så da er det litt færre å velge mellom heldigvis. 😅 Navn er vanskelig ass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...