Gå til innhold

Wiley - IVF på andre året


Wiley

Anbefalte innlegg

Herrrrrrllllliiiiggg💗💗💗💗💗👏👏👏!! Men jeg visste det! Jeg har hatt en så god følelse helt siden jeg hørte om dino-egget! Skjønte det måtte være en tøffing da, altså! Og det krysset er jo supersterkt! Dette lover veldig bra. Bare fortsett med progesteron, det gjorde jeg med sønnen og det gikk helt fint. Tok en lutinus om dagen til sånn åtte-ti uker cirka. Ååå, jeg er så glad på dine vegne. Skikkelig, skikkelig glad. 💗Nå må du kose deg med sommerferie og bare slappe av fremover. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Wiley skrev:

Tusen takk! Håper det samme. Hcg på 800 på 17dpo så det er jo en bra begynnelse 💖

Så bra! :tommel: Håpar stigningen er fin og. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Waldfee said:

Herrrrrrllllliiiiggg💗💗💗💗💗👏👏👏!! Men jeg visste det! Jeg har hatt en så god følelse helt siden jeg hørte om dino-egget! Skjønte det måtte være en tøffing da, altså! Og det krysset er jo supersterkt! Dette lover veldig bra. Bare fortsett med progesteron, det gjorde jeg med sønnen og det gikk helt fint. Tok en lutinus om dagen til sånn åtte-ti uker cirka. Ååå, jeg er så glad på dine vegne. Skikkelig, skikkelig glad. 💗Nå må du kose deg med sommerferie og bare slappe av fremover. 

Tusen takk! Hadde jo en god følelse i begynnelsen så håper jeg finner litt tilbake til den og ikke graver meg ned i å tenke på alt som kan gå galt, det er jo like kjipt å miste uansett liksom. Nå skal jeg definitivt ta en velfortjent lat uke og bare kose meg i solen. Ha en super sommer! 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg
9 timer siden, Wiley skrev:

Jaaa, jeg var jo overbevist om at det ikke gikk denne gangen heller og hadde begynt å tenke litt videre på et barnløse liv også og egentlig funnet ut at det ikke hadde vært så krise som jeg kanskje hadde sett for meg. Så jeg ble litt satt ut kan man si. 

Går på prednisolon i tillegg, det må man trappe rolig ned uansett, men må vel slutte før uke 12 har jeg skjønt. Tenker jeg vil fortsette på progesteron bare for sinnets skyld men jeg vet ærlig talt ikke om det utgjør en stor forskjell. Hvis det hadde vært et must så hadde vel alle fortsatt med det etter positiv test også. 

Ang Prednisolon så slutta jeg i uke 6, men har og skjønt at endel bruker de lengre.

Om du bare bruker 5 mg (er ikke det den ene tabletten?) så trenger du ikke nedtrapping - det er mer for de som bruker over en viss dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg har hatt gjentatte aborter, og tok 2 lutinus om dagen helt til uke 12, fikk beskjed om at det i alle fall ikke var skadelig - men gynekologen kuønne ikke si om det egentlig har en effekt. Men det hjalp psykisk 😊 er nå i uke 34. Heia, heia!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fnugg said:

Ang Prednisolon så slutta jeg i uke 6, men har og skjønt at endel bruker de lengre.

Om du bare bruker 5 mg (er ikke det den ene tabletten?) så trenger du ikke nedtrapping - det er mer for de som bruker over en viss dose. 

Bruker 2 så er oppe i 10g, og bare husker at det var et styr når katten min skulle trappes ned lol. Baserer altså alt dette på hvordan katten min ble behandlet for allergi... 🥴 Fikk nå beskjed om å fortsette på prednisolon frem til UL men bare ta progesteronen i en uke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, svakni said:

Gratulerer! Jeg har hatt gjentatte aborter, og tok 2 lutinus om dagen helt til uke 12, fikk beskjed om at det i alle fall ikke var skadelig - men gynekologen kuønne ikke si om det egentlig har en effekt. Men det hjalp psykisk 😊 er nå i uke 34. Heia, heia!

Takk skal du ha! Jeg tenker jo også at det er mest mentalt, hvis de hadde vært veldig overbevist om at jeg måtte fortsette med progesteronen hadde de vel sagt det. Har fått beskjed om å ta den en uke til, så såvidt inn i uke 6 da. Hvis jeg har helt noia for å slutte så tar jeg heller ut en resept til tenker jeg. Kanskje mest viktig å berolige hjernen en å egentlig tilføre embryoet noe særlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte forresten inn et langt notat til ekspertvurderingen hos Medicus i går @Wiley, er overbevist om at det må være noen dyktige gynekologer og embryologer som jobber der! Håper virkelig de har noen gode tanker om hva vi burde prøve videre ☺️ God ferieuke!! ☀️ 800 hcg 17 pdo, sikker på at den dinoen ikke har delt seg??? 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, prøverpåny said:

Sendte forresten inn et langt notat til ekspertvurderingen hos Medicus i går @Wiley, er overbevist om at det må være noen dyktige gynekologer og embryologer som jobber der! Håper virkelig de har noen gode tanker om hva vi burde prøve videre ☺️ God ferieuke!! ☀️ 800 hcg 17 pdo, sikker på at den dinoen ikke har delt seg??? 😳

Så spennende! Tror det kan være smart å få en second opinion, kanskje nesten mest for  å føle at man har prøvd alt. Har absolutt bare fine ting å si om Medicus og all informasjonen jeg fikk av embryologen underveis var jo veldig interessant og satt jo igjen med inntrykket av at de hadde en veldig klar ide om hva de ville gjøre hvis første forsøk ikke gikk. Det eneste er jo selvfølgelig at du ikke får snakke med legene som legger opp løpet direkte, det gjør de jo i Trondheim, men det var jo et team som diskuterte så det føltes veldig trygt hele veien. 

Ha, det skulle tatt seg ut om egget hadde delt seg ja... 😳 satser på at det bare er et veldig godt tegn på at ting går i riktig retning! 🤞🏽🤞🏽

Ha en superfin sommer, blir spennende å høre hva legene på Medicus mener om situasjonen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bitteliten oppdatering fra meg, får første UL 5 august, da skal jeg vel være 8+3, og gruer meg egentlig litt. Har lagt fra meg tanken med å teste stigning og bare prøvd å tenke at det går fint, men kjenner at jeg blir nervøs med tanken på UL. I England kaller de det «viability scan» så tidlig, for et grusomt utrykk 😳

i mellomtiden er det i alle fall fult av symptomer og kvalmen har satt seg godt så nå koser jeg meg med den daglige «hva kan jeg ikke spise i dag som gikk helt fint i går» leken. Spoiler alert: omtrent alt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese en liten oppdatering fra deg, jeg har skikkelig troa på dette 😊 Håper tiden går raskt for deg frem til UL nå på sommeren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, prøverpåny said:

Godt å lese en liten oppdatering fra deg, jeg har skikkelig troa på dette 😊 Håper tiden går raskt for deg frem til UL nå på sommeren!

Tusen takk! Tror det går helt fint å vente to uker til så lenge jeg føler meg såpass gravid som jeg gjør nå, så får nesten bare håpe kvalmen fortsetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Wiley skrev:

Tusen takk! Tror det går helt fint å vente to uker til så lenge jeg føler meg såpass gravid som jeg gjør nå, så får nesten bare håpe kvalmen fortsetter. 

Har du TUL om to uker? Jeg har om en uke. Jeg er også kvalm, det var jeg ikke sist gang, så jeg håper det er et godt tegn. Men denne gangen er jeg ikke like sliten, og har ikke ømme bryst som sist. Så jeg vet ikke jeg, hvis de finner liv på UL så kan jeg vel begynne å glede meg, men merker jeg er forberedt på at det går som sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Jeio said:

Har du TUL om to uker? Jeg har om en uke. Jeg er også kvalm, det var jeg ikke sist gang, så jeg håper det er et godt tegn. Men denne gangen er jeg ikke like sliten, og har ikke ømme bryst som sist. Så jeg vet ikke jeg, hvis de finner liv på UL så kan jeg vel begynne å glede meg, men merker jeg er forberedt på at det går som sist. 

Jepp, jeg har mye mer symptomer en sist men jeg kom ikke veldig langt sist gang så alt er egentlig ganske annerledes denne gangen. Vanskelig å stole på symptomene alene, men det er faktisk små sjangser for at det skal gå galt heldigvis, får bare fokusere på det. Er vel 8+3 når jeg får UL så om det går fint da tenker jeg at det er veldig gode sjangser. Bruker denne litt for å roe ned nervene i mellomtiden. 

https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Fnugg said:

🤩 Dette går bra, det har jeg bestemt! :pinar:

🤞🏽😬 håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.7.2019 den 13.57, Wiley skrev:

Jepp, jeg har mye mer symptomer en sist men jeg kom ikke veldig langt sist gang så alt er egentlig ganske annerledes denne gangen. Vanskelig å stole på symptomene alene, men det er faktisk små sjangser for at det skal gå galt heldigvis, får bare fokusere på det. Er vel 8+3 når jeg får UL så om det går fint da tenker jeg at det er veldig gode sjangser. Bruker denne litt for å roe ned nervene i mellomtiden. 

https://datayze.com/miscarriage-reassurer.php

Jeg blir ikke spesielt beroliget selv om oddsen er god. Ikke at jeg bekymrer meg, men jeg har liksom bare ikke trua ennå. Føler meg ikke gravid bortsett fra kvalmen. Så det blir spennende med UL. Samboer er på jobb så han kan ikke bli med, men jeg skal ta med mamma som støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2019 at 3:25 PM, Jeio said:

Jeg blir ikke spesielt beroliget selv om oddsen er god. Ikke at jeg bekymrer meg, men jeg har liksom bare ikke trua ennå. Føler meg ikke gravid bortsett fra kvalmen. Så det blir spennende med UL. Samboer er på jobb så han kan ikke bli med, men jeg skal ta med mamma som støtte.

Masse lykke til, tenker det går veldig fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 21.03, Wiley skrev:

Masse lykke til, tenker det går veldig fint. 

Tusen takk, ventetiden er hvertfall snart over🙏🏻🤞🏻🙏🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint😄 Jeg fikk se en liten bønne på 1,5 cm som så helt normal ut og hadde hjerteaktivitet. Helt utrolig følelse, jeg hulket og grein av glede😭🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...