Gå til innhold

Dør av ryggsmerter!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

hentet ut medisinen: naproxen med et annet virkestoff som skulle være skånsomt for magen (!!!). Enda jeg sa det ikke fungerer! Kasta bort 300 kr..

Hvis det er Vimovo du har fått burde du gjøre et forsøk. Hjalp meg da jeg trodde jeg bare måtte gi opp.

Anonymkode: a850f...2d6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I tillegg til å trene kjernemuskulatur og gå i variert terreng, stusser jeg over at ingen nevner behovet for å strekke musklene. Gjerne etter bevegelse. Ofte er det stramme muskler som gjør at det knyter seg i ryggen. Har problemer med det selv, også tendenser til prolaps, men på et helt annet nivå enn ts. Stusser også over at mange nevner prolaps som en løsning på problemet - det er det ikke, og ikke all prolaps skal opereres. Det kan trenes bort/holdes i sjakk.

En dyktig fysioterapeut eller naprapat bør kunne sette opp et program med riktige styrkeøvelser og strekkeøvelser for deg. Selv strekker jeg hver eneste kveld, enten jeg har trent eller ikke. Det bidrar til å holde ryggplagene mine i sjakk. Det verste du gjør er å sitte/ligge i ro.

Endret av Kritt
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsatt jævlige smerter.. dro til legen og vil bli kalt inn til mr (sikkert ikke før om flere måneder).... spurte om jeg kunne få noe mot smertene siden vanlige smertestillende, paralgin forte og naproxen ikke hjelper. Joda hun skrev ut noe... dro på apoteket og hentet ut medisinen: naproxen med et annet virkestoff som skulle være skånsomt for magen (!!!). Enda jeg sa det ikke fungerer! Kasta bort 300 kr.. 

Siden i går har smertene blitt verre. Nå gjør det vondt i korsryggen, høyre rompeballe og nedover bak hele låret, spesielt bak kneet. Leggen dunker og føles ut som jeg har konstant leamus, som om jeg skal få leggkramper når som helst. Og etter jeg hadde dusjet i stad ble hele beinet numment, akkurat som det sov.. til og med lilletåa ! 

Legen mistenkte ikke prolaps. Men jeg gjør det nå etter disse nye smertene. For dette er vel isjias? Og det kommer vel av prolaps? 😕 har seriøst elendig livskvalitet om dagen 

Anonymkode: 4feaf...65b

Kom deg på legevakten. Fortell legen ikke tar deg på alvor. Du blir ikke bedre av å skrive her inne. Når paralgin forte ikke tar smertene så må du vurderes på et sykehus. Hadde samme plager og ble lagt inn for å finne riktig smertelindring. Lå inne i 11 dager og ble operert for prolaps. 

Anonymkode: 6865c...e0f

• Liker 2
Skrevet

Hvis smertene er så sterke så MÅ jo legen se det. Jeg satt hos legen og hadde veldige smerter. Legen sa jeg ser du har vondt og jeg legger deg inn på sykehuset. Merkelig hvis legen lar deg gå hjem hvìs du har sååå vondt.

• Liker 2
Skrevet

Gå til kiropraktor som kan mye mer om samspill mellom muskler, ledd og nerver enn en fastlege. Om kiropraktor mistenker prolaps sender h*n deg på MR. Kiropraktor koster 4 - 700 kroner og er verdt pengene.

• Liker 2
Skrevet

Ingen vits å gå til lege med rygg. Da går man til kiropraktor. 2-4 behandlinger så er du god som ny. 

Anonymkode: 8b6e5...f9f

Skrevet

Var på legevakt nå, orker ikke mer ass.. nå mistenker legen prolaps pga smerter nedover beina.. fikk to sprøyter i muskelen og noe tramadol.. er jo ingenting å gjøre 😕 de sprøytene var som himmelen da 😅

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på legevakt nå, orker ikke mer ass.. nå mistenker legen prolaps pga smerter nedover beina.. fikk to sprøyter i muskelen og noe tramadol.. er jo ingenting å gjøre 😕 de sprøytene var som himmelen da 😅

Så bra du endelig får hjelp! Håper de tar MR av deg mens du er der. 

Prolaps kan opereres, så det er hjelp å få. Jeg tror som sagt tidligere at sterke betennelsesdempende kan hjelpe. Naproxen og Vimovo hjalp ikke så mye. De som hjalp (med det rare «baklengs» navnet jeg ikke kom på sist) het Etoricoxib. 

Anonymkode: 1add6...f84

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du endelig gikk til legevakten. Fastlegen bør du bytte ut. 

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra du endelig får hjelp! Håper de tar MR av deg mens du er der. 

Prolaps kan opereres, så det er hjelp å få. Jeg tror som sagt tidligere at sterke betennelsesdempende kan hjelpe. Naproxen og Vimovo hjalp ikke så mye. De som hjalp (med det rare «baklengs» navnet jeg ikke kom på sist) het Etoricoxib

Anonymkode: 1add6...f84

Får jo ikke hjelp 😕 de da jo bare at man må se det an og at det er risiko ved å operere.. paralgin forte hjelper ikke, så kanskje ikke tramadol gjør det heller? Får fortsatt ikke mr før 19 februar. Han sa at om man vil ha mr fortere må man gå privat 

Skrevet

Jeg hadde samme smertene og ble henvist til MR og røntgen.. Fikk påvist prolaps.. Fikk også beskjed om at jeg måtte gå i ulendt terreng ca 30 min til dagen, uansett hvor vondt det var så måtte jeg bare pine meg igjennom det.. 2 mnd siden nå og har enda smerter fra tid til annen, men ble betraktelig mye bedre👍🏼

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2019 den 7.35, AnonymBruker skrev:

jeg klarer dessverre ikke lese innleggene dine pga måten du formulerer seg på,

Da håper jeg du ikke får utfordringer i livet... Da dør du ...

Og. PS. Seg på ... lol.

a.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...