Gjest Juks Skrevet 30. mai 2019 #1521 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vet vi jo ikke. Kulen(e) ble sluppet i år fordi det ikke hadde noen særlig praktisk betydning for hverken Marthe eller Adrian. Hadde jeg selv stått i en slik finale og ønsket å dele med partneren min, hadde jeg nok gjort det samme, for å sikre meg selv. Så fikk man heller gjøre opp fair i etterkant. I andre finaler så må man derimot ta et mer brutalt valg. Unner jeg den jeg står sammen med pengene eller ikke? Det blir bedre TV etter min mening 😁 Anonymkode: 69381...fbd Jo det vet vi. Fordi Tix tilbydde Marthe 300.000,- cash fra egen lomme hvis hun slapp på 50k, da viten om at ingen andre skulle få det resterende beløpet. Tix er full av peng tydeligvis. Så ja, hadde ikke årets ordning vært så ville Adrian ikke hatt noen sjans på noe. Dermed: dagens ordning var helt fair. 😊👍
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1522 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, Juks skrev: Jo det vet vi. Fordi Tix tilbydde Marthe 300.000,- cash fra egen lomme hvis hun slapp på 50k, da viten om at ingen andre skulle få det resterende beløpet. Men det er jo ikke sikkert hun hadde gjennomført det allikevel? Eller er du synsk Anonymkode: 69381...fbd 2
The Kitten Skrevet 30. mai 2019 #1523 Skrevet 30. mai 2019 Morsomt å se hvor sint Sofie ble for at Adrian kom til finalen. 22
Gjest Juks Skrevet 30. mai 2019 #1524 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det er jo ikke sikkert hun hadde gjennomført det allikevel? Eller er du synsk Anonymkode: 69381...fbd Come on. Selvfølgelig ville hun sluppet kula tidlig om ordningen hadde vært annerledes. Det sørget Tix for. 😊
missmcbeal Skrevet 30. mai 2019 #1525 Skrevet 30. mai 2019 Sofie har lagt ut et Instagrambilde i dag med tekst, og der står det blant annet "ikvell er det hæla i taket med den fantastiske GRUPPEN en siste gang". Hun synest sikkert hun er morsom, men jeg synest hun var ekkel (igjen). Hadde faktisk begynt å få litt sansen for Sofie på slutten der, på tidspunktet hun og Thea bonda litt, men så viste hun sitt sanne jeg igjen i dagens episode, jeg er så glad for at hun og Mario ikke vant! 17
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1526 Skrevet 30. mai 2019 Mario og Sofie fortjener hverandre. Like ufyselig oppførsel på begge to. Anonymkode: d54c7...61c 29
J19 Skrevet 30. mai 2019 #1527 Skrevet 30. mai 2019 Er det første gangen på PH at de som vinner, ikke har vært med siden dag 1/start?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1528 Skrevet 30. mai 2019 Akkurat nå, J19 skrev: Er det første gangen på PH at de som vinner, ikke har vært med siden dag 1/start? Nei. Vida og Miguel (sesong 4, som forøvrig er den beste sesongen) var ikke med fra start. Muligens flere sesonger også, men husker ikke i farten. Anonymkode: 69381...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1529 Skrevet 30. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Vida og Miguel (sesong 4, som forøvrig er den beste sesongen) var ikke med fra start. Muligens flere sesonger også, men husker ikke i farten. Anonymkode: 69381...fbd Og Martine Lunde i sesong 9 (?) Anonymkode: 7689f...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1530 Skrevet 30. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og Martine Lunde i sesong 9 (?) Anonymkode: 7689f...6cb Har vært flere sesonger hvor kun den ene av vinnerne har vært med fra start, inkludert sesong 9. Men denne sesongen og sesong 4 er de eneste som ikke har hatt noen starters som vinnere. https://no.wikipedia.org/wiki/Paradise_Hotel_(Norge) Anonymkode: 69381...fbd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1531 Skrevet 30. mai 2019 Adrian og Marthe fortjente seieren, men jeg må ærlig innrømme at jeg heiet litt mer på Sofie (ikke Mario!). Ja, hun er litt flåkjefta og irriterende av og til, men rart at ikke flere ser at mesteparten av oppførselen hennes handlet om å spille. Mye av det hun har sagt i syncen har jo vært spøk og tull, så jeg aner at dialekten hennes har gjort at folk har tatt henne mer seriøst og trodd at hun var skikkelig ondskapsfull. Jeg har heller aldri oppfattet at Sofie har tatt seieren på forskudd og ment seriøst at hun var "dronningen". Jeg tror folk legger mye mer i det hun sier enn det hun har ment. Marthe har kanskje ikke spilt fletta av seg og tatt masse vanskelige valg, men hun har vært der inne lenge og klart seg ved å være snill, holde seg i bakgrunnen og kun deltatt i spillet når det har vært diskusjoner i alliansen. For meg er dette faktisk også en helt legitim strategi i PH-spillet. Det er jo en grunn til at hun ikke har blitt kastet ut; hun var godt likt der inne. Jeg hadde unnet henne 300.000 og ble litt skuffet da Adrians kule traff bakken først, men Adrian har spilt bra og holdt hodet kaldt når andre har eksplodert i usakligheter og fortjente seieren og pengene. Han var bare i feil allianse for min del, og da sitter det bittelitt lengre inne å unne ham seieren... Men joda, gratulerer Adrian og Marthe! Saken med Jamilla og Tix kjenner jeg at jeg sliter med å ta seriøst. Nå vet jeg jo ikke hva Tix eventuelt har sagt og gjort der inne som vi ikke har fått sett og hørt, men utifra det som har vært vist på TV har han overhodet ikke vist rasistiske tendenser. Jamilla irriterte meg kort tid etter at hun kom inn, og det hadde utelukkende med oppførselen hennes å gjøre. Jeg oppfattet henne som sutrete, sur og dobbeltmoralsk. De gangene hun har smilt og ledd i sync har det ofte vært skadefro latter over at andre deltakere har røket ut eller blitt rammet av twister. Jeg tror Tix reagerte på lignende måte over oppførselen hennes. Når han da i tillegg ble stående med henne som partner, skjønner jeg jo at han ble ekstra irritert. Dette er mitt inntrykk etter å ha sett PH. At Jamilla kaller Tix rasist forsterker bare mitt inntrykk av henne som en ganske sur og sutrete person som sliter med å se at andre faktisk kan mislike personligheten hennes. Nå er jeg kanskje litt forutinntatt, men når hun er venninna til Superbitch Melina, tenker jeg at hun kanskje har noen av de samme personlighetstrekkene... Anonymkode: 94de9...ca2 12
pessimistisk Skrevet 30. mai 2019 #1532 Skrevet 30. mai 2019 (endret) 32 minutter siden, missmcbeal skrev: Er enig, og en annen viktig ting er at det ikke blir hets i etterkant av at den ene kaster kula og den andre får ingenting. De siste årene har jo den personen som kastet kula fått mange ekle reaksjoner i ettertid, så mye bedre når det ble sånn som det er i dag synes jeg. og 100 000 kr i forskjell, det kunne jo ha blitt 200 000, 300 000, 400 000, 450 000 kr i forskjell, men ingen går hjem tomhendt, og det er bra. Ja helt sant! Deltakerene får jo som regel mye hets i løpet av hele sesongen paradise vises uansett, men om de slipper kula eksploderer det jo helt. Jeg synes uansett at begge som har vunnet(uavhengig hvem) fortjener en premie, selvom den ene får mer enn den andre. På et vis er jeg enig i at Marte bare har seilt gjennom, men det viser jo at å bare være god og snill kan fungere. Folk har villet ha henne der for trivselens skyld, og de har nok heller ikke sett på henne som en sterk spiller på den måten. Det viser seg jo at man kan ha en sterk posisjon selvom man ikke er den som drar i trådene og tar tøffe valg. Når det kommer til det blogginnlegget til Jamilla om at Tix er rasist så mistet jeg egentlig bare mer respekt for Jamilla. Hun la ut et skjermbilde av en samtale der Tix skrev at han ikke giddet å lese meldingene hennes, men det er jo ingenting rasistisk. Det må gå an å mislike folk med en annen hudfarge uten å bli kalt rasist. Jeg er faktisk på team tix nå(selv om han sa en del stygge ting i syncen) fordi Jamilla har vist både en sutrete, barnslig og irrasjonell oppførsel. Endret 30. mai 2019 av pessimistisk 8
Gjest Kritt Skrevet 30. mai 2019 #1533 Skrevet 30. mai 2019 Har ikke fått med meg halvparten (ei heller finalen), men nok til å ergre meg over Sofie og Marios oppblåste selvbilde, og jeg håpet virkelig de skulle tape til slutt. Adrian virker som en ok fyr.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1534 Skrevet 30. mai 2019 Veldig fornøyd med at det var Marthe og Adrian som vant. Og at pengene ble fordelt på vinner parene, uansett om kula ble knust eller ikke. Det er det som er mest rettferdig. Veldig glad for at Mario og Sofie ikke vant, de har seilet for mye igjennom og virkelig ikke sitt på det rene. Hvertfall ikke Mario. Sofie synes jeg virker som ei trivelig og god jente, men det samme kan jeg ikke si om Mario. Synes også det der med «jeg har vært her siden dag 1 og ikke ryket ut» begynner å bli ganske tynt. De som sjekker inn underveis hvor spillet er i gang, mange har partnere de stoler på, tillit må bygges raskt for å få kunne bli. Jeg synes det er like verdig som det å ha overlevd fra dag 1. Jeg begynner å bli lei av det setningen. Det betyr jo at de som får beskjed om at de skal få være deltaker av ph, men skal sjekke inn underveis, skal bli skuffet fordi da kommer de aldri til å være en verdig ph vinner 😂 Anonymkode: e3231...c88 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #1535 Skrevet 30. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Saken med Jamilla og Tix kjenner jeg at jeg sliter med å ta seriøst. Nå vet jeg jo ikke hva Tix eventuelt har sagt og gjort der inne som vi ikke har fått sett og hørt, men utifra det som har vært vist på TV har han overhodet ikke vist rasistiske tendenser. Jamilla irriterte meg kort tid etter at hun kom inn, og det hadde utelukkende med oppførselen hennes å gjøre. Jeg oppfattet henne som sutrete, sur og dobbeltmoralsk. De gangene hun har smilt og ledd i sync har det ofte vært skadefro latter over at andre deltakere har røket ut eller blitt rammet av twister. Jeg tror Tix reagerte på lignende måte over oppførselen hennes. Når han da i tillegg ble stående med henne som partner, skjønner jeg jo at han ble ekstra irritert. Dette er mitt inntrykk etter å ha sett PH. At Jamilla kaller Tix rasist forsterker bare mitt inntrykk av henne som en ganske sur og sutrete person som sliter med å se at andre faktisk kan mislike personligheten hennes. Nå er jeg kanskje litt forutinntatt, men når hun er venninna til Superbitch Melina, tenker jeg at hun kanskje har noen av de samme personlighetstrekkene... Anonymkode: 94de9...ca2 Nå lurer jeg veldig på hvordan du mener at mennesker kan vise rasistiske tendenser? Rasisme er: Rasisme er å rettferdiggjøre at man behandler noen dårligere fordi de har en annen hudfarge, religion, kommer fra et annet land eller har en annen etnisk opprinnelse. Hvordan kan du vite at han sine nedlatende kommentarer om hennes personlighet, hans automatiske bestemmelse av at hun virker som en dårlig person (dette sa han vel etter hun bare hadde vært på hotellet i knapt 4 timer) og at han generelt behandler henne dårligere enn de andre jentene IKKE har noe å gjøre med hennes hudfarge? Å være rasist betyr ikke nødvendigvis at en person peker på en fra en minoritetsbakgrunn og skriker ''du er mindre verdt pga din hudfarge'', rasisme kan vises på en rekke indirekte måter også. Anonymkode: af063...23c 9
Gjest Tamsi Skrevet 30. mai 2019 #1536 Skrevet 30. mai 2019 Det eneste som kunne gjort dette mer perfekt var om Adrian fikk muligheten til å dele pengene med Severin. Den stemmen satt nok langt inne å gi. Litt rart at det ble fordelt i paret, det garanterer jo at kula går i bakken og det var ikke noen stor deal engang. Hyggelig avslutning da, at de bare lo og klemte hverandre. Ellers er jeg glad jeg hadde vært i spoilertråden og på forhånd visste hvordan det endte. Å se Mario og Sofie bygge opp sin avskyelige selvsikkerhet gjennom hele episoden gjorde det til en lang fornøyelse. "Tenk så pinlig det hadde vært å tape mot dem da"! Jo takk du.
helloAdele Skrevet 31. mai 2019 #1537 Skrevet 31. mai 2019 Rasist-innlegget til Jamill er visst blitt slettet... Noen som rakk å screene?
Edie Skrevet 31. mai 2019 #1538 Skrevet 31. mai 2019 Ryddet for brukerangrep og svar til dette. Minner om følgende fra retningslinjene til TV- og filmrommet: Sitat Spoiling. Dette skal markeres i tittelen på tråden, og helst også i selve tråden, så man minsker sjansen for at andre får ødelagt fremtidige underholdningsopplevelser. Selv om mange ser film og serier i det de kommer ut, ber vi om at dette allikevel respekteres. Spoiler lages ved å trykke på øye-ikonet på tekstverktøylinja, eller ved å skrive [ spoiler ] teksten som skal skjules [ / spoiler ] uten mellomrommene. Edie, adm. 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1539 Skrevet 31. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå lurer jeg veldig på hvordan du mener at mennesker kan vise rasistiske tendenser? Rasisme er: Rasisme er å rettferdiggjøre at man behandler noen dårligere fordi de har en annen hudfarge, religion, kommer fra et annet land eller har en annen etnisk opprinnelse. Hvordan kan du vite at han sine nedlatende kommentarer om hennes personlighet, hans automatiske bestemmelse av at hun virker som en dårlig person (dette sa han vel etter hun bare hadde vært på hotellet i knapt 4 timer) og at han generelt behandler henne dårligere enn de andre jentene IKKE har noe å gjøre med hennes hudfarge? Å være rasist betyr ikke nødvendigvis at en person peker på en fra en minoritetsbakgrunn og skriker ''du er mindre verdt pga din hudfarge'', rasisme kan vises på en rekke indirekte måter også. Anonymkode: af063...23c Jeg sier jo ikke at jeg vet noen ting som helst, jeg uttaler meg ut i fra mitt eget inntrykk av det jeg har sett på TV. For å stille spørsmålet andre veien: hvordan vet du at Tix mislikte Jamilla fordi hun er mørk i huden, og ikke fordi hun hadde en oppførsel som han ikke kunne fordra? Den talen om hva rasisme egentlig er kan du spare deg for. Anonymkode: 94de9...ca2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #1540 Skrevet 31. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier jo ikke at jeg vet noen ting som helst, jeg uttaler meg ut i fra mitt eget inntrykk av det jeg har sett på TV. For å stille spørsmålet andre veien: hvordan vet du at Tix mislikte Jamilla fordi hun er mørk i huden, og ikke fordi hun hadde en oppførsel som han ikke kunne fordra? Den talen om hva rasisme egentlig er kan du spare deg for. Anonymkode: 94de9...ca2 Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det ikke bare er Jamilla som har reagert på Andreas sin oppførsel og spekulert i rasisme. Det refererte hun også på bloggen sin, og jeg husker det var en kommentarstorm her i tråden om nettopp det samme for en del uker tilbake. Anonymkode: 10aa1...5bd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå