Gå til innhold

Nå skal vi spise mindre kjøtt og være så miljøvennlige - Jeg er så lei av alt dette tøvet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig enig, og likt mange andre misliker jeg den moraliserende holdningen som utvises fra miljøaktivister. Jeg tror det er der slaget står for bevegelsen politisk - de er ikke inkluderende, mangler en felles historie og et fellesskap for å virkelig skape en ideologi. De kommer som regel med pekefingeren, og folk stemmer ikke på mennesker som moraliserer. Spesielt ikke mennesker som minner deg om da du selv var ung og dum. Det ligger ikke mye autoritet der.

Likt mange andre i min generasjon er jeg vokst opp med en viss livsstil. Industrialiseringen av den vestlige verden skjedde før min tid, og globaliseringen i en alder der jeg var ubevisst og uten medbestemmelsesrett. Jeg vokste opp i en tid der tilbudet i butikker utvidet seg, flyprisene ble senket og mulighetene åpnet seg, uten at folk stilte spørsmålstegn ved det. Jeg forholdt meg bare til verden slik den ble introdusert for meg, og vil ha meg frabedt å føle noe skyldfølelse for det.

For så vidt er jeg ingen miljøversting, men det har lite med politikk å gjøre. Spiser mye grønnsaker fordi det er bra for meg, og kjører ikke bil fordi jeg trenger det ikke. Men at jeg skal bære tunge malingsspann til fots til nærmeste miljøstasjon som er uforsvarlig langt unna, vel vitende om at min personlige innsats er ganske neglisjerbar sammenliknet med Kinas og USAs daglige utslipp? Nei, bare nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, Tigress said:

Det er faktisk berre alt som nyttar. Vi er i så jævleg deep shit at absolutt alle må faktisk gjere alt dei kan. Alle. Alt. Nå. 

Hvilke problemer er det vi faktisk har ettersom vi er "så jævla deep shit"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
11 timer siden, AnArv skrev:

Hvilke problemer er det vi faktisk har ettersom vi er "så jævla deep shit"?

Sei meg, har ikkje du fått med deg at vi har ei klimakrise på gong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må noen gjøre noe? 

Anonymkode: f86f7...898

Å herregud... Kor skal ein byrje... Du veit vi har ei klimakrise, sant? Les deg litt opp, du. Begynn gjerne hos NASA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Guest Tigress said:

Sei meg, har ikkje du fått med deg at vi har ei klimakrise på gong?

Hvilken klimakrise? Her er det viktig at du er presis. Du vet at det ikke er noen korrelasjon i mellom CO2 og klimaendringene f.eks, altså at det mellom 1945 og 1975 da CO2 utslippet akselererte ordentlig ble temperaturen lavere. https://anarv.home.blog/2019/01/15/to-saker-hos-nrk-som-ikke-kunne-aksepteres-forbigatt-i-stillhet/

Om du mener myndighetene skal slutte spraye himmelen for geoengeneering (dvs. at man forsøker blokkere sola og leke Gud) er man helt enig med deg. Hvilke grep mener du vil fungere best slik at man kan få stanset disse fundamentale aktivistene sine løgner på venstresiden? Vi vet jo alle at folk som blir rasende når de blir motsagt reagerer slik når de går tom for argumenter, nesten slik barnehagebarn gjør da de forsøker vinne fram med trass, i stedet for at man innser at man ikke har forstått poenget og er blitt rundlurt. Mao. man er ikke voksen nok til innrømme at man tok feil og skal i stedet fornekte sannheten, slik at illusjonen man har i hodet blir gjentatt mange nok ganger, i håp om at løgnen tilslutt allikevel skal bli "sannhet".

“I am a skeptic...Global warming has become a new religion.”

Nobel Prize Winner for Physics, Ivar Giaever.

“Since I am no longer affiliated with any organization nor receiving any funding, I can speak quite frankly....As a scientist I remain skeptical...The main basis of the claim that man’s release of greenhouse gases is the cause of the warming is based almost entirely upon climate models. We all know the frai
lty of models concerning the air-surface system.”

Atmospheric Scientist Dr. Joanne Simpson, the first woman in the world to receive a PhD in meteorology, and formerly of NASA, who has authored more than 190 studies and has been called “among the most preeminent scientists of the last 100 years.”

Warming fears are the “worst scientific scandal in the history...When people come to know what the truth is, they will feel deceived by science and scientists.”

UN IPCC Japanese Scientist Dr. Kiminori Itoh, an award-winning PhD environmental physical chemist.

https://steemit.com/science/@zhanmusi/scientists-declare-man-made-global-warming-climate-change-a-complete-fraud-hoax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for at konsumet av animalske produkter må ned, men ærlig talt folkens - lille Norge kan ikke få til en dritt på egenhånd. Vi er i overkant av spinkle 5 millioner mennesker. Her må langt mer befolkningsrike land på banen, som f.eks. India og Kina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en trend. Om fem år er det andre ting de fokuserer på.  

Anonymkode: 7aa6e...ff2

Man kan jo faktisk begynne å lure. Ikke så altfor lenge siden var karbohydrater fienden, og vi skulle meske oss med bacon og fløte for å sikre oss et liv uten diabetes og overvekt. Det fantes gode argumenter for et slikt kosthold den gang, hvilket vi i dag har gått i fra fullstendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...