Gå til innhold

Hva mener du om unisex-dusj i svømmehallen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Godt innlegg.

For øyeblikket når vi tar datteren vår til svømmehallen så tar jeg med henne først inn til herregarderoben og vasker henne, mens kona vasker seg selv. Når hun er ferdig så gir jeg datteren over til kona sånn at jeg kan vaske meg selv og bli klar. 

Om vi kunne brukt en garderobe sammen så ville det gjort situasjonen mye enklere. Så lenge garderoben ikke er fult med creeps så ville jeg defintivt foretrekke en slik garderobe. Jeg tipper også at en slik garderobe vil ha dører foran dusjene, sånn at man ikke blir tvunget til å være naken foran motsatt kjønn.

Anonymkode: 8eccd...4c6

Kjenner ei konservativ kirkedame som aldri hadde vært på nakenstrand e.l. Når hun fikk barn så ble hun og mannen så lei av å holde på i hver sin garderobe at de gav blaffen og møtte opp på naturistbading. Hun mente at familien og ungene var det viktigste og bestemte seg i å drite i hva andre eventuelt måtte mene. Hun var heller ikke redd for å fortelle om det. De gikk på naturistsvømming inntil barna begynte på skolen og ikke ville mer. Tøft gjort å drite i andres forestillinger og gjøre hva som var mest praktisk og hyggelig for familien.

Anonymkode: 11889...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Kjærlighetsbarn98 said:

Jaja. Jeg orker ikke forklare, men har allerede sagt at jeg svært sjeldent drar slike steder.

Kan du ikke svare ja eller nei på et spørsmål: Det at det finnes en unisex garderobe i tillegg til de vanlige, gjør det at du ikke vil bruke stedet selv om du ikke bruker unisexgarderoben selv?

Anonymkode: 11889...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 17.53, AnonymBruker skrev:

Blir ikke kvalm av andres nakenhet, jeg blir kvalm av at du gjerne vil at andre mannfolk skal stirre på fittene til dattera og kona di. Det er kvalmt det.

Anonymkode: 5ccb5...6e5

Tenk å bruke skjellssord om ditt eget barns underliv.  Spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvilke holdninger som ligger i kulturen har stor betydning for hvilken risiko det er med kjønnsblanede garderober, dusjer, badstuer etc. Uheldige holdninger kan være at dette er en seksuell situasjon eller at dette er en situasjon hvor det er mer akseptert å komme med seksuelle tilnærminger. Historien viser at, til tross for stor skepsis på forhånd, så går dette i de fleste tilfeller overraskende raskt. Man så dette når når kvinner begynte med bukser, når kvinner begynte med bikini, når toppløsmoten for kvinner kom og når man hadde en liberal holdning til kjønnsblandet nakenhet spesielt blant unge på 70 og 80 tallet. Mange er vel i dag overrasket over hvor lite problem det er at gutter og jenter deler rom i forsvaret. For de fleste er det vel også overraskende hvor mange som aksepterer nakenheten på spaanlegget The Well og som også selv praktiserer denne.

 

Utfordringen ligger først og fremst i kulturen i form av den usikkerheten/redselen enkelte vil føle for å bli eksponert og de som mener at det er akseptabelt med seksualisert oppførsel og tilnærminger. I realiteten vil garderober/dusjer/badstuer være steder men langt flere mennesker tilstede og hvor folk stadig kommer og går. Dette medfører at sjansen for at noen skal lykkes med å forgripe seg uten å bli oppdaget og uten at andre griper inn vil være liten. Potensielle overgripere vi dermed fort finne ut at dette er lite egnede steder og heller oppsøke andre arenaer. De fleste kvinner er daglig på steder hvor det er større sjanse for at en overgriper ville kunne fullføre et overgrep uforstyrret enn i et badeanlegg hvor folk stadig kommer og går. I utgangspunktet er man heller ikke mer utsatt for et overgrep om man er naken enn i badetøy. For en overgriper er badetøy en minimal forsinkelse. Viktigere er om det i vedkommendes kultur ligger en forestilling om at det er mer akseptabelt å forgripe seg på nakne enn på folk i badetøy.

 

Hva kan man gjøre for å øke sikkerheten rundt en kjønnsblandet garderobe/dusjanlegg?

  • ·         Det viktigste er som nevnt over en kulturell opplæring i at dette ikke er en seksuell situasjon hvor man har lov til å praktisere sin seksualitet. Som heterofil skal man oppføre seg like anstendig som det homofile og lesbiske gjør i de kjønnsdelte garderobene.
  • ·         Det bør være et krav at alle mobiler og annet utstyr med kameraer oppbevares og låses inne ved inngangen til anlegget. Dette bør også gjelde for kjønnsdelte fellesgarderober og enkeltkabinetter.
  • ·         Man bør ha videoovervåkning av områder som er egnet for dette med. I områder med nakenhet bør det være mikrofonovervåkning slik at vakter har mulighet for å følge med på hva som skjer og komme til hvis noen trenger hjelp av en eller annen grunn.
  • ·         Man bør ha kontroll på hvem som er i området. Det er også selvfølgelig slik at ikke alle skal fritt ha adgang til alle områder. Når det gjelder unisexgarderobe så bør den selvfølgelig ikke være åpen for alle og man bør ha en rimelig god grunn for å kunne få adgang til denne. Er man ny bruker av unisexgarderoben blir man vurdert av vakten de første gangene. Uakseptabel oppførsel blir registrert og logget. I dag betaler de fleste med kort så det er ikke vanskelig å ha orden på hvem som er til stede. Kortet trekkes på nytt i garderobedøren for å få komme inn i denne. 

Anonymkode: 1f75e...daa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Du har rett, noen av dusjene der er unisex. 

Anonymkode: 0554a...7de

Nesten alle dusjene der er unisex, dersom vi holder av- og påkledningsgarderoben utenfor.  Poenget med The Well er å bruke dusjer, basseng, saunaer, boblebad etc. i felles omgivelser. Menn og kvinner sammen, med 18 års aldersgrense. 18 år for å unngå den støy og uro som alltid vil følge med barn og ungdommer.

Vi var der igjen nå på lørdag. Masse folk. Tydeligvis kjempepopulært. Stort sett menn og kvinner mellom 25 og 40 år, likelig fordelt mellom kjønnene.

I badstuene er det badetøyforbud. Noe dekker seg til med saronger, men nakenhet er utbredt. En tredjedel er nakne overalt, også i det store bassenget og selvsagt i dusjene.

Det er feil at man må dekke seg til på vei mellom basseng og saunaer etc. Vi og mange andre gikk nakne hele tiden. Man bruker naturligvis badekåpe når man går i baren eller beveger seg mellom etasjene, men utover det er det valgfritt. Siden bassenger og badstuer ligger litt spredt, er det praktisk å gå uten. Deilig, fritt og uten seksuelt fokus. The Well er for meditasjon og velvære.

Og - guess what! Det er frivillig. Man trenger ikke å gå dit hvis man ikke liker det. Og heldigvis er det så dyrt at det bare kommer folk som setter pris på stedet og prioriterer å gå dit.

Endret av Hunmedham
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...