Anonym1990. Skrevet 15. oktober 2019 #61 Del Skrevet 15. oktober 2019 2 timer siden, Hjarte skrev: Det er blitt et problem blant kroppsaktivistene/positivistene at de ikke klarer å skille sunnhet fra "shaming", samtidig som at de ikke ser at de selv kanskje påvirker andre til å gjøre ting som ikke er så positivt. Tess Holliday, som er det store idolet blant mange kroppspositivister, mener at før og etterbilder er såkalt "fat phobic", men det at hun selv fyller på leppene sine med jevne mellomrom er liksom ikke noe problem. De er blitt så på hugget etter å ta folk som ytrer at de ikke ønsker å være overvektig, evt ønsker en sunnere livsstil, at alt det negative som overvekt fører med seg blir bagatellisert. Jeg liker egentlig yummymummy ganske godt, men har av og til i det siste reagert litt på noen av snappene hennes. Når hun som du nevner i innlegget her over liker å vise fram bartekremen på snap titt og ofte, så bør man kanskje ikke snakke så veldig høyt om at andre viser fram resultat av livsstilsendring. Enig i dette. Kan virke som dette med kropp er gått i hode på hun, og nå er alt feil. Selvom hun selv går på spa, vokser seg her og der. Flere frisørbesøk en «vanlige» folk har for og fjerne grå hår. Hun er ikke noe bedre en andre, og tråkker mang en gang i salaten synes jeg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PingPongRosadamm Skrevet 15. oktober 2019 #62 Del Skrevet 15. oktober 2019 3 timer siden, IdaKarlsen skrev: Hva tenker dere om dagens story? Personlig synes jeg det også kan være fint å vise før og etter bilde. Det kan være en enorm motivasjon for overvektige som er syke og trenger å gå ned i vekt. Eller undervektig som må opp i vekt. Eller folk med psykiske plager, ettersom trening er bevist godt for mentale helsen. Eller bare generelt, det å trene/endre kroppen med trening, trenger ikke være negativt. Synes det er for mye vekt på at «godis er greit og overvekt er greit» istedenfor at alle faktisk bare kan være seg selv. Hvorfor skal alt bli kalt press? Er det press å vise at man fjerner barten som hun gjør? Burde jeg ikke ha svarte/blonde dun over leppa? Burde jeg også ta brazillian (?) voks som henne? Alkoholpress? Poenget mitt: Hvorfor skal alt sees på som press? Jeg hadde forstått det om det var snakk om influencere som dytter «få botox/filler i dag DU også og bli penere, 20% med kode...» Men normale mennesker skal alltid kritiseres på den storyen og bli pekt ut eller ledd av. «Oi wow du bruker for mye maskara. Herregud for en stygg vippe extencions du har. Fysj for en svær og falsk rumpe du har!» det blir litt vel mye slik holdning. Hva tenker dere? Jeg tenker at man må/bør veie nytteverdien mot risiko. At en overvektig kan finne før/etter-bilder motiverende syns jeg er et spinkelt argument, når vi vet hvor påvirket unge er i dag. For hver overvektige som finner bildet motiverende, er det nok enda flere allerede slanke jenter som finner bildet enda mer motiverende - og som overhodet ikke trenger mer motivasjon til å presse seg enda lenger på trening, eller spise enda mindre mat. Og så har vi de overvektige som ikke finner bildene motiverende, men heller demotiverende - fordi nok en person har klart det hen ikke har fått til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solfridmedhatten Skrevet 16. oktober 2019 #63 Del Skrevet 16. oktober 2019 1 time siden, lamorte skrev: Jeg tenker at man må/bør veie nytteverdien mot risiko. At en overvektig kan finne før/etter-bilder motiverende syns jeg er et spinkelt argument, når vi vet hvor påvirket unge er i dag. For hver overvektige som finner bildet motiverende, er det nok enda flere allerede slanke jenter som finner bildet enda mer motiverende - og som overhodet ikke trenger mer motivasjon til å presse seg enda lenger på trening, eller spise enda mindre mat. Og så har vi de overvektige som ikke finner bildene motiverende, men heller demotiverende - fordi nok en person har klart det hen ikke har fått til. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 16. oktober 2019 #64 Del Skrevet 16. oktober 2019 8 timer siden, lamorte skrev: Jeg tenker at man må/bør veie nytteverdien mot risiko. At en overvektig kan finne før/etter-bilder motiverende syns jeg er et spinkelt argument, når vi vet hvor påvirket unge er i dag. For hver overvektige som finner bildet motiverende, er det nok enda flere allerede slanke jenter som finner bildet enda mer motiverende - og som overhodet ikke trenger mer motivasjon til å presse seg enda lenger på trening, eller spise enda mindre mat. Og så har vi de overvektige som ikke finner bildene motiverende, men heller demotiverende - fordi nok en person har klart det hen ikke har fått til. Hadde kroppen på etter-bildet vært sykelig undervektig så hadde jeg vært enig, men i eksempelet yummy brukte er det ikke noe undervektig kropp. Bildet er også tatt fra en instagramkonto som driver med coaching for folk som ønsker vektnedgang, og livsstilsendring, noe som ikke kom fram så godt i snappen. Hun la fram det bildet uten kontekst, og akkurat det synes jeg ikke er noe heldig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegserdeg Skrevet 24. november 2019 #65 Del Skrevet 24. november 2019 På 16.10.2019 den 0.31, Anonym1990. skrev: Enig i dette. Kan virke som dette med kropp er gått i hode på hun, og nå er alt feil. Selvom hun selv går på spa, vokser seg her og der. Flere frisørbesøk en «vanlige» folk har for og fjerne grå hår. Hun er ikke noe bedre en andre, og tråkker mang en gang i salaten synes jeg. En utrent kropp hyllest som et sunt forbilde når den i realiteten kan stå i faresonen for livsstilsykdommer. Kropp har virkelig gått i hodet på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fullrulle Skrevet 24. november 2019 #66 Del Skrevet 24. november 2019 3 timer siden, Jegserdeg skrev: En utrent kropp hyllest som et sunt forbilde når den i realiteten kan stå i faresonen for livsstilsykdommer. Kropp har virkelig gått i hodet på henne. Da har du misforstått. Hun hyller ikke usunne kropper, men hun hyller virkeligheten. At en kropp er en kropp og ikke er noe som SKAL være hverken på den ene eller den andre måten. Hennes fokus er realiteten og livet hvordan det faktisk er. Hvem sitter å spiller piano i sexy undertøy en søndags morgen mens hun drikke kaffe? Nettopp, ingen. Det er poenget. Hun kritiserer ikke kroppen til caroline, men settingen og det at det hele er iscenesatt med både sminke, lys, retusjering og posering. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym2019 Skrevet 1. mars 2021 #67 Del Skrevet 1. mars 2021 Ihvertfall blitt for mye reklame på snapchatten hennes, det er jo nesten ikke annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 20. mai 2021 #68 Del Skrevet 20. mai 2021 Noen som fikk meg seg hva hun skal gjøre nå ? Fikk akkurat sett at hun hadde sagt opp, men ikke hvorfor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 20. mai 2021 #69 Del Skrevet 20. mai 2021 Rosa Sitron skrev (54 minutter siden): Noen som fikk meg seg hva hun skal gjøre nå ? Fikk akkurat sett at hun hadde sagt opp, men ikke hvorfor. Hun skulle ha tid til merch, show, influenser-greier osv. Risky avgjørelse for selv om jeg er fan og har sett showet så er jeg redd det kan bli litt mye om hun skal begynne å reklamere for enda flere ting. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 21. mai 2021 #70 Del Skrevet 21. mai 2021 6 hours ago, Maskopi said: Hun skulle ha tid til merch, show, influenser-greier osv. Risky avgjørelse for selv om jeg er fan og har sett showet så er jeg redd det kan bli litt mye om hun skal begynne å reklamere for enda flere ting. Takk Var det jeg trodde. Ønsker henne lykke til. Enig med deg at det fort blir mye reklame, syns det allerede er i grenseland. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 21. mai 2021 #71 Del Skrevet 21. mai 2021 Enig med dere over. Liker henne godt og håper at hun lykkes, men kommer til å avfølge om det blir enda mer reklame framover. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 23. mai 2021 #72 Del Skrevet 23. mai 2021 Oi, slutte i TV Vest? For min del har snappene fra jobben vært det beste innholdet hennes. Resten har blitt fryktelig slitsomt. Etter å ha vært på showet hennes, fikk jeg en seriøs overdose. Mulig jeg er eneste, men showet var ikke mer enn det måtte være. Jeg ble skuffet. Hun har kanskje en viktig stemme, men det blir for mye. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spyflua Skrevet 23. mai 2021 #73 Del Skrevet 23. mai 2021 Marthe75 skrev (2 timer siden): Oi, slutte i TV Vest? For min del har snappene fra jobben vært det beste innholdet hennes. Resten har blitt fryktelig slitsomt. Etter å ha vært på showet hennes, fikk jeg en seriøs overdose. Mulig jeg er eneste, men showet var ikke mer enn det måtte være. Jeg ble skuffet. Hun har kanskje en viktig stemme, men det blir for mye. Jeg ble også skuffet over showet. Det var rett og slett skikkelig nedtur. Mulig det var fordi jeg hadde så store forventninger etter alle disse lovprisningene jeg hadde lest i forkant. Men for meg ble det for platt. Og så får jeg litt sånn «kokkejævel-fans» vibber av tilhengerene hennes. Men likte snappen godt før. Nå er det bare reklame. Jobbsnappene var de beste. Synd hun gav det opp. Ingen har godt av å jobbe fulltid med egenpromotering. Man trenger input fra andre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mangopai Skrevet 24. mai 2021 #74 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg konkluderte med at jeg var for ung til å ta humoren i showet hennes 😆 (og jeg er midt i trettiårene 😅) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 24. mai 2021 #75 Del Skrevet 24. mai 2021 Jeg synes at hun tar en kjemperisiko når hun nå velger å slutte i jobben sin, og hvis dette skal fungere så må hun nok moderere seg litt. Hun har sluttet å farge håret sitt, hun har sagt at hun ikke bryr seg om hvordan hun ser ut, og selger nå merch som har ordet "Naturlig" brodert på. Da passer det litt dårlig å le av de som reagerer på at hun farger øyebrynene sine hos frisøren. I andre sammenheng så hadde heller ikke jeg reagert på at noen hadde farget brynene sine. Hun kan godt få bleke rumpehullet sitt, og farge kjønnshårene lilla for min del, men når man tjener penger på å være naturlig så bør man tenke litt over valgene sine. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vår2 Skrevet 24. mai 2021 #76 Del Skrevet 24. mai 2021 Virker som hun velger politisk korrekte tema og kjører på med salg/reklame på det. Det er så mye reklame hos henne at jeg orker ikke 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycra Skrevet 23. oktober 2021 #77 Del Skrevet 23. oktober 2021 Tanker rundt Veronicas.. vel, utblåsning i forbindelse med gårsdagens Vixen Awards? Selv er jeg enig med Ronja Axelsen, hun blir ikke en bedre person selv av å rakke ned på folk som ønsker å pynte seg før en prisutdeling. Og hvor kom denne plutselige helomvendinga fra? Da yummy selv var nominert var det ikke måte på hvor stas og gøy det var med Vixen, men med en gang hun viste seg å ikke være en del av finalistgruppa begynte hun å henge seg opp i og kverne på at de som skulle delta på utdelingen brukte spraytan og løsvipper, fikk hjelp til å style håret og sminke seg osv. og at det var noe hun aaaaaldri kunne tenke seg å gjort selv. Føler hun prøvde å latterliggjøre de som hadde blitt utvalgt som finalister som et utløp for bitterheten når hun selv ikke kom videre. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 23. oktober 2021 #78 Del Skrevet 23. oktober 2021 Lycra skrev (59 minutter siden): Tanker rundt Veronicas.. vel, utblåsning i forbindelse med gårsdagens Vixen Awards? Selv er jeg enig med Ronja Axelsen, hun blir ikke en bedre person selv av å rakke ned på folk som ønsker å pynte seg før en prisutdeling. Og hvor kom denne plutselige helomvendinga fra? Da yummy selv var nominert var det ikke måte på hvor stas og gøy det var med Vixen, men med en gang hun viste seg å ikke være en del av finalistgruppa begynte hun å henge seg opp i og kverne på at de som skulle delta på utdelingen brukte spraytan og løsvipper, fikk hjelp til å style håret og sminke seg osv. og at det var noe hun aaaaaldri kunne tenke seg å gjort selv. Føler hun prøvde å latterliggjøre de som hadde blitt utvalgt som finalister som et utløp for bitterheten når hun selv ikke kom videre. Fullstendig uenig, og det forklarer hun også selv. Jeg skjønner godt at hun stiller spørsmål omkring det som skjer på Vixen, og at det er de samme vinnerne som nærmest har klippekort på å vinne. Vixen er i mine øyne bare noe stort tull, og jeg ble i grunnen skuffet over at Veronica var så glad over å være nominert. Hun som har et så skarpt øye på hva som rører seg i influenserbransjen, burde tatt en Morten Ramm. Når det er sagt, liker jeg Veronica, og følger henne på Snap. Hun er omtrent den eneste influenseren jeg følger, og det er fordi jeg synes hun er en viktig motstemme til resten av gjengen. Naturlig, uhøytidelig, uredd og reflektert dame. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ziljemor Skrevet 23. oktober 2021 #79 Del Skrevet 23. oktober 2021 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Fullstendig uenig, og det forklarer hun også selv. Jeg skjønner godt at hun stiller spørsmål omkring det som skjer på Vixen, og at det er de samme vinnerne som nærmest har klippekort på å vinne. Vixen er i mine øyne bare noe stort tull, og jeg ble i grunnen skuffet over at Veronica var så glad over å være nominert. Hun som har et så skarpt øye på hva som rører seg i influenserbransjen, burde tatt en Morten Ramm. Når det er sagt, liker jeg Veronica, og følger henne på Snap. Hun er omtrent den eneste influenseren jeg følger, og det er fordi jeg synes hun er en viktig motstemme til resten av gjengen. Naturlig, uhøytidelig, uredd og reflektert dame. Enig! Det er interessant å følge henne fordi hun er den motstemmen vi trenger til dette sirkuset, som stadig stiller kritiske spørsmål til bransjen, til annonsører, til influencerne og publikum/forbrukerne. Dette har hun også vært åpen om at er hensikten bak å prøve ut influencerlivet på heltid, og grunnen til at det ble for mye å sjonglere en annen fulltidsjobb ved siden av. Hun er også åpen om at hun selv ikke er sikker på om yrkestittelen «influencer/påvirker» er noe samfunnet trenger i dag, men at det er blitt en del av vår digitale livsstil, og noe vi sikkert må hanskes med i fremtiden. Hun fremstiller seg selv og sitt nåværende influencerliv med en god dose humor, ironi og snert, noe som kanskje ikke biter på hos alle. Hvis man ikke synes det er morsomt, prøv å lytt til budskapet likevel. Veldig mye av det hun påpeker handler om kommunikasjon, og hva som kommuniseres ut mot oss som sitter i andre enden og scroller og tar imot. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 23. oktober 2021 #80 Del Skrevet 23. oktober 2021 Men hvorfor i alle dager kalle seg yummymummy? Og fronten en så usunn livsstil som hun gjør? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå