Snublefot62 Skrevet 1. februar #921 Del Skrevet 1. februar Penelaphe skrev (9 timer siden): Gjennomsnittlig vektøkning i graviditet er mellom 11 og 16 kg. Noen legger på seg mer, andre mindre. Noen bør legge på seg mer, andre trenger ikke like mye. Alt kommer an på utgangspunktet til den gravide. Felles for alle disse er at de har fagfolk som passer på de, gir råd og veiledning. Poenget til Sara E, som YM heier frem og som ser ut til å gå noen fullstendig hus forbi, er IKKE «hiv innpå med all dritt du snubler over, dette er unntakstilstand og vektøkning kan du drite i» men heller at en ikke skal henge seg for mye opp i vekta. Gravide legger på seg! Noen mye, noen lite. Du kan gjøre alt rett og likevel gå mye opp i vekt. Du kan gjøre alt «feil» og ikke legge på deg mer enn 3 kg. Begge deler er like normalt. Stol på legene og jordmødrene, nyt graviditeten så godt det lar seg gjøre. Ikke tro at bitteliten mage og bittesmå babyer er normalen, mens din struttende mage og 5kg baby er unormalt. Kropper, om de er gravid eller ei. Baby eller voksne, Kommer i ulike størrelser og fasonger. Vi bør alle støtte den gravide (influenser eller ei) og holde oss for god til å kommentere vekt og kropp generelt. Ingen av oss vet hva som ligger bak vektøkning eller vektnedgang til de vi ser. Det kan være sykdom, både fysisk og psykisk, og ved å kommentere og spekulere kan vi gjøre ting myyye verre. Problemet her - som mange glemmer - er at Sara Emilie snakker om vekt, kropp og livsstil nærmest daglig. Da er det litt dobbeltmoral å komme med pekefingeren til alle andre og føre budskapet om av vekt bare er et tall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. februar #922 Del Skrevet 1. februar Snublefot62 skrev (14 minutter siden): Problemet her - som mange glemmer - er at Sara Emilie snakker om vekt, kropp og livsstil nærmest daglig. Da er det litt dobbeltmoral å komme med pekefingeren til alle andre og føre budskapet om av vekt bare er et tall. Jeg ser ikke hvordan det er en pekefinger å si at vekten vår ikke definerer verdien vår? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. februar #923 Del Skrevet 1. februar Pippi Lotta skrev (56 minutter siden): Jeg ser ikke hvordan det er en pekefinger å si at vekten vår ikke definerer verdien vår? Det er ikke et problem i seg selv. Det er måten SE gjør det på som er problemet. Når hun samtidig snakker om vekt hele tiden. Og strengt tatt tjener masse penger på nettooo overvekt og usikkerhet rundt kropp. Hvor mange ganger har hun vært i media nå før/etter graviditetene sine og forsøkt å normalisere vekt/kropp? 4? 5? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. februar #924 Del Skrevet 1. februar Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Det er ikke et problem i seg selv. Det er måten SE gjør det på som er problemet. Når hun samtidig snakker om vekt hele tiden. Og strengt tatt tjener masse penger på nettooo overvekt og usikkerhet rundt kropp. Hvor mange ganger har hun vært i media nå før/etter graviditetene sine og forsøkt å normalisere vekt/kropp? 4? 5? Ja, Sara Emilie og YM har stor påvirkningskraft med tanke på alle følgere. SE sier det er greit å være inaktiv og lat, og spise hva man vil og at man ikke skal bry seg om helsen når man er gravid! Og dette heier YM på fordi man skal drite i hva man veier. Altså, som sagt før, folk må veie akkurat hva de vil. Jeg selv er ikke slank for å si det slik. Men når man går gravid så har man tross alt et menneske til å ta vare på , og det gjør man absolutt ikke med å gå opp 20 kg på 20 uker, ligge på sofaen og dytte i seg og si at; jaja, vekta er bare et tall. Om YM ikke vil forstå problemet her eller faktisk ikke forstår det vet jeg ikke. Men dette handler om mer enn å bare være overktig og mammakropp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 1. februar #925 Del Skrevet 1. februar Snublefot62 skrev (18 minutter siden): Det er ikke et problem i seg selv. Det er måten SE gjør det på som er problemet. Når hun samtidig snakker om vekt hele tiden. Og strengt tatt tjener masse penger på nettooo overvekt og usikkerhet rundt kropp. Hvor mange ganger har hun vært i media nå før/etter graviditetene sine og forsøkt å normalisere vekt/kropp? 4? 5? Så det er et problem at hun sier vekten vår ikke bestemer verdien vår, fordi hun har sagt det eller lignende ting før? Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan se på dette budskapet som en pekefinger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. februar #926 Del Skrevet 1. februar Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Så det er et problem at hun sier vekten vår ikke bestemer verdien vår, fordi hun har sagt det eller lignende ting før? Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan se på dette budskapet som en pekefinger? Pekefingeren kommer ikke av budskapet. Pekefingeren kommer av MÅTEN budskapet leveres på. Og der er SE flink til å kritisere de som er uenig med henne eller er kritiske til det hun legger ut. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 1. februar #927 Del Skrevet 1. februar frustrert solabu skrev (På 30.1.2025 den 16.11): Får en feeling her av at det er du som er Marianne.. Har du noen gang vært gravid? Vet du i det hele hvordan det funker? I teorien så burde en kun gå opp vekten av barnet pluss fostervann. Mens i realiteten så kommer andre faktorer i tillegg som vann i kroppen, det kan gi maaaaaange kilo. Du er bekymra for svangerskapsdiabetes, men det kommer ikke fordi mor spiser sjokolade eller kjeks. Det er fordi bukspyttkjertelen ikke klarer å produsere nok insulin. Kilde om det kan du lese her. https://www.helsebiblioteket.no/innhold/artikler/pasientinformasjon/svangerskapsdiabetes Du kan være verdens sunneste, spise sukkerfritt leve av grønnsaker og proteiner å fremdeles få svangerskapsdiabetes. Fordi kroppen reagerer på det å faktisk gro ett annet menneske. Så hva er det som er problemet ditt? 👏🏽👏🏽👏🏽 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 2. februar #928 Del Skrevet 2. februar Pippi Lotta skrev (21 timer siden): Så det er et problem at hun sier vekten vår ikke bestemer verdien vår, fordi hun har sagt det eller lignende ting før? Jeg forstår fremdeles ikke hvordan du kan se på dette budskapet som en pekefinger? Pekefingeren kommer for at det er Sara og når noen støtter Sara så boikottes de. Det er farlig å få vekk skam visst nok. Her ønsker man å tilføre mer skam og stigmatisering. Godt jobba! 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 2. februar #929 Del Skrevet 2. februar Snublefot62 skrev (21 timer siden): Pekefingeren kommer ikke av budskapet. Pekefingeren kommer av MÅTEN budskapet leveres på. Og der er SE flink til å kritisere de som er uenig med henne eller er kritiske til det hun legger ut. Så probleme er ikke noe hun sier, men at du ikke liker ansiktsutryke hennes? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 2. februar #930 Del Skrevet 2. februar Hvor lenge skal dere avspore her? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 2. februar #931 Del Skrevet 2. februar Holdt på å dette av stolen når hun presterte å si at hun ikke var overvektig før 🤣🤣🤣 altså hva i alle dager. Har hun ikke speil. Helt topp at hun har vært fornøyd med vekten sin, komfortabel i egen kropp osv men litt selvinnsikt må man ha hun var overvektig før. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Diamond Skrevet 2. februar #932 Del Skrevet 2. februar Mio-lio skrev (55 minutter siden): Holdt på å dette av stolen når hun presterte å si at hun ikke var overvektig før 🤣🤣🤣 altså hva i alle dager. Har hun ikke speil. Helt topp at hun har vært fornøyd med vekten sin, komfortabel i egen kropp osv men litt selvinnsikt må man ha hun var overvektig før. Jo, hun var det. Er hun ikke litt overvektig fortsatt? Ingenting galt i det, er overvektig selv, men sier ikke at jeg ikke er det når jeg er det 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 2. februar #933 Del Skrevet 2. februar Purple Diamond skrev (42 minutter siden): Jo, hun var det. Er hun ikke litt overvektig fortsatt? Ingenting galt i det, er overvektig selv, men sier ikke at jeg ikke er det når jeg er det 😅 Hun har gått masse ned i vekt. Så noen bilder fra vixen. Hadde løse klær så litt vanskelig å se. Men synes hun så «normalvektig» ut nå. Hun ble spurt om hun hadde brukt slanke sprøyter for å gå ned i vekt. Da hun sa dette. Hun har vist nok vært syk å derfor hun har gått ned så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 2. februar #934 Del Skrevet 2. februar Mio-lio skrev (18 minutter siden): Hun har gått masse ned i vekt. Så noen bilder fra vixen. Hadde løse klær så litt vanskelig å se. Men synes hun så «normalvektig» ut nå. Hun ble spurt om hun hadde brukt slanke sprøyter for å gå ned i vekt. Da hun sa dette. Hun har vist nok vært syk å derfor hun har gått ned så mye. Hun har hatt krystallsyke og med det kvalme som etterdønninger så vidt jeg har fått med meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert solabu Skrevet 2. februar #935 Del Skrevet 2. februar Bibbi_ skrev (På 1.2.2025 den 12.19): Ja, Sara Emilie og YM har stor påvirkningskraft med tanke på alle følgere. SE sier det er greit å være inaktiv og lat, og spise hva man vil og at man ikke skal bry seg om helsen når man er gravid! Og dette heier YM på fordi man skal drite i hva man veier. Altså, som sagt før, folk må veie akkurat hva de vil. Jeg selv er ikke slank for å si det slik. Men når man går gravid så har man tross alt et menneske til å ta vare på , og det gjør man absolutt ikke med å gå opp 20 kg på 20 uker, ligge på sofaen og dytte i seg og si at; jaja, vekta er bare et tall. Om YM ikke vil forstå problemet her eller faktisk ikke forstår det vet jeg ikke. Men dette handler om mer enn å bare være overktig og mammakropp. Nå må du rolla inn @Bibbi_ å tia stilt... La helsevesnet ta seg av den gravide. D e tross alt ikkje din jobb! Ska du rapportera denne kommentaren åg? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 2. februar #936 Del Skrevet 2. februar frustrert solabu skrev (2 minutter siden): Nå må du rolla inn @Bibbi_ å tia stilt... La helsevesnet ta seg av den gravide. D e tross alt ikkje din jobb! Ska du rapportera denne kommentaren åg? Lei av at innleggene dine blir slettet av moderator? Det er bare å slutte å bryte reglene her, så går det fint, og andre slipper å rapportere deg og andre. Enkelt og greit 😘 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert solabu Skrevet 2. februar #937 Del Skrevet 2. februar Purple Diamond skrev (1 time siden): Jo, hun var det. Er hun ikke litt overvektig fortsatt? Ingenting galt i det, er overvektig selv, men sier ikke at jeg ikke er det når jeg er det 😅 Å hva har vekta til Yummymummy å bety for deg? Hvorfor henger du deh opp i vekt hennes da hvis det ikke er noe galt med det osv? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frustrert solabu Skrevet 2. februar #938 Del Skrevet 2. februar Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Lei av at innleggene dine blir slettet av moderator? Det er bare å slutte å bryte reglene her, så går det fint, og andre slipper å rapportere deg og andre. Enkelt og greit 😘 Kan ikke se at jeg bryter noen regler med å be deg om å tie å la helsevesnet ta seg av den gravide. Men tenker at noen er ganske så hårsåre som ikke tåler å få kritikk selv om de ikke gjør annet enn å kritisere selv 😉😘 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 2. februar #939 Del Skrevet 2. februar frustrert solabu skrev (4 minutter siden): Kan ikke se at jeg bryter noen regler med å be deg om å tie å la helsevesnet ta seg av den gravide. Men tenker at noen er ganske så hårsåre som ikke tåler å få kritikk selv om de ikke gjør annet enn å kritisere selv 😉😘 Å rapportere innlegg handler ikke om å være hårsår men å unngå at tråder avsporer med regelbrudd og brukerdebatt. Nå har vel du vært med å bidratt veldig til brukerdebatt i en annen tråd også. Mulig du ikke du helt skjønner hva brukerdebatt er? Beste er å rapportere innlegg du mener strider mot gruppepreglene. Så ryddes det om moderatorene mener det bryter med de. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 2. februar #940 Del Skrevet 2. februar frustrert solabu skrev (9 minutter siden): Kan ikke se at jeg bryter noen regler med å be deg om å tie å la helsevesnet ta seg av den Men tenker at noen er ganske så hårsåre som ikke tåler å få kritikk selv om de ikke gjør annet enn å kritisere selv 😉😘 Hehe, det er en grunn til at tidligere innlegg i SE tråden er slettet, tror du ikke ? 😘 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå