Anemonen Skrevet 6. mars 2022 #401 Del Skrevet 6. mars 2022 LysOgVarme skrev (4 timer siden): Angående studentboksen som hun tidligere har solgt, og nå forbereder nytt salg av. Innholdet er absolutt ikke verdt 549 kr. Salget burde bli stanset, da en blir lurt for hva en betaler, ikke stemmer overens med innholdet. Det har vært snakk om disse babyboksene en annen influenser selger, der blir du også lurt trill rundt. Det må bli ulovlig å selge noe som ikke samsvarer med verdi. Dette tenker jeg er en sak forbrukertilsynet må varsles om. Innholdet i forrige studentboks var: Veggkalender, notatbok, 10 stk kort med gode budskap, retro pennal i tre med 12 fargeblyanter, blyantspisser, linjal og viskelær, "kul" blyant med blomsterfrø, statement klistremerker. ( Jadda voksne folk ønsker å kjøpe klistremerker) Denne studentboksen annonserte hun passet til både barn, ung og voksen. Selv stusser jeg over den skal være passende for både barn og voksne, men det viser jo hvor tåpelig innholdet er. 🤣 En annen ting som må påpekes, YummyMummy synes med dette det er ok å lure folk for å selv tjene penger. Man velger selv om man vil kjøpe, eller ikke. Og innholdet er klart og tydelig. Hvordan er det å lure folk? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 6. mars 2022 #402 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) LysOgVarme skrev (5 timer siden): Angående studentboksen som hun tidligere har solgt, og nå forbereder nytt salg av. Innholdet er absolutt ikke verdt 549 kr. Salget burde bli stanset, da en blir lurt for hva en betaler, ikke stemmer overens med innholdet. Det har vært snakk om disse babyboksene en annen influenser selger, der blir du også lurt trill rundt. Det må bli ulovlig å selge noe som ikke samsvarer med verdi. Dette tenker jeg er en sak forbrukertilsynet må varsles om. Innholdet i forrige studentboks var: Veggkalender, notatbok, 10 stk kort med gode budskap, retro pennal i tre med 12 fargeblyanter, blyantspisser, linjal og viskelær, "kul" blyant med blomsterfrø, statement klistremerker. ( Jadda voksne folk ønsker å kjøpe klistremerker) Denne studentboksen annonserte hun passet til både barn, ung og voksen. Selv stusser jeg over den skal være passende for både barn og voksne, men det viser jo hvor tåpelig innholdet er. 🤣 En annen ting som må påpekes, YummyMummy synes med dette det er ok å lure folk for å selv tjene penger. Det er vel opp til forbruker å sette seg inn i hva de kjøper og hva det betaler for produktet? Om de velger å betale ekstra for at det er en influencer som har designet produktet så blir de jo ikke lurt, det er jo deres valg om de ønsker det 🤷♀️ Selv hadde jeg aldri kjøpt den, men det var mange gode ord på kortene! Endret 6. mars 2022 av Sharp75! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 6. mars 2022 #403 Del Skrevet 6. mars 2022 Det er ikke lureri når det er åpent om hva studentpakken inneholder og hva den koster. Hun henvender seg til et voksent publikum/kunder og ikke barn, og de fleste voksne velger selv hva de bruker pengene sine på. Hadde denne studentpakken vært en lukket pakke der det ikke er opplyst om hva den inneholder så kunne det vært lureri hvis den hadde kostet 545kr og inneholdt en blyant og ei penn. Å hevde at hun svindler bare pga man ikke liker inneholdet i et produkt er en grov påstand. Lik det eller ikke, men det er ikke lureri. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 6. mars 2022 #404 Del Skrevet 6. mars 2022 Studentpakka er laget i samarbeid med TWAS i Stavanger - sykt dyktige folk som står bak den. Blir så useriøst det oppgulpet lenger opp her at jeg blir matt...... Er det noen som har sagt de er misfornøyd med studentpakka? Dokumenter gjerne. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 6. mars 2022 #405 Del Skrevet 6. mars 2022 Så lenge folk får det de har betalt for så er det ikke lureri. Jeg hadde aldri betalt så mye for en slik boks, men så er det folk som er villige til å bruke penger på slikt, og det må de få lov til. Jeg er mer kritisk til hvordan hun reklamerer for den boksen. Det er etter mitt syn litt etisk tvilsomt å presentere denne boksen etter å ha snakket om psykisk helse, og folk som sliter. Det minner meg litt om de som selger alternativ medisin som først snakker om et problem, for så å komme med løsningen på problemet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 6. mars 2022 #406 Del Skrevet 6. mars 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 6. mars 2022 #407 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) Det som blir for dumt er hvordan Yummymummy henger ut kritikere. Frekkere influencer har jeg ikke opplevd før. Det lønner seg ikke i lengden å opptre på denne måten hun gjør. Hun er direkte slem. Tåler ikke kritikk, men selv skal hun få kritisere de som passer henne. Endret 6. mars 2022 av LysOgVarme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 6. mars 2022 #408 Del Skrevet 6. mars 2022 Dette blir ihvertfall for dumt. Merkelig og frekk respons, fordi noen har en annen oppfatning av Yummymummy. I flere uker nå så har Yummymummy hengt ut en jente med navn Lise på snap. Det er ikke greit. Hun latterliggjør kvinneguidens brukere, når hun deltar aktivt selv. Meget spesiell og egenrådig dame. På tide hun feier for sin egen dør, istedenfor å være vaktbikkje mot alle andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fux Skrevet 7. mars 2022 #409 Del Skrevet 7. mars 2022 Jeg måtte selvfølgelig inn her og sjekke etter å ha sett insta storyen. Kunne ha forstått at noen ville ha gitt vennlige råd hvis hun faktisk ba om det, men den meldingen var helt patetisk. Det må mangle noe hos denne personen for at de uprovosert skal si så fæle ting. Jeg kan irritere meg over kjendiser og influencere altså, men du må være ganske obsessed for å gå til det skrittet og sende en slik merkelig melding. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjooffen Skrevet 7. mars 2022 #410 Del Skrevet 7. mars 2022 Altså.. det å skrive en sånn melding til hvemsomhelt vitner om minimal hjernekapasitet! Sånt må adresseres og hvis ikke hun som skriver sånt tåler å se navnet sitt i sanmenheng med teksten hun skrev så får hun la være å komme med sånn dritt. Står man ikke for det man skriver? Full forståelse for at sånne mennesker blir "hengt ut". 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. mars 2022 #411 Del Skrevet 7. mars 2022 For en vanvittig stygg melding, den personen burde skamme seg herfra og inn i evigheten 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LysOgVarme Skrevet 7. mars 2022 #412 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Det virker som Veronica er en smule paranoid når hun sier det er en person som overvåker henne. Sånn som hun holder på og sender på mail og legger igjen kommetarer til diverse salonger, så er det klart det provoserer. Hun skriver hun melder de til forbrukertilsynet etc. Forståelig hun terger på seg mange. Det må faktisk Veronica bare ta innover seg.Flere hun har skrevet til, har blokkert henne. Det er ikke bare følgere hun henger ut, hun har hengt ut flere influensere og salonger. Endret 7. mars 2022 av LysOgVarme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. mars 2022 #413 Del Skrevet 7. mars 2022 Tommel opp for at Veronica melder fra om salonger og Influensere som bryter lovverket når det gjelder reklame for Botox og injeksjoner, og i tilsett gjør det på kanaler som når ut til barn! Det er ikke snakk om å forfølge, det er snakk om å følge lovverket. Helt supert at noen faktisk tar tak i den uetiske biten av skjønnhetstyranniet. Blir salonger og Influensere fornærma over at de får tilsnakk eller bot når de velger å bryte lovverket så er ikke det Veronica sin feil eller problem. Det er våre døtre og sønner som vokser opp i denne verdenen her, det er våre barn som etter loven skal skånes for uheldig påvirkning. Så å kritisere Veronica for at hun tar tak i denne råtne reklameringen og påvirkningen fra salonger og Influensere er bare lavmål og viser at man ikke er helt opplyst om hva som er greit og ikke. Flere burde fått opp øynene sine og brukt forbrukermakten sin, heldigvis blir det flere og flere som gjør det Senest Tv2 Hjelper deg hadde en episode viet til klinikker som setter fillers og Botox, som påstår at de har 18-årsgrense, men minus en «salong» (det heter klinikk) så fikk den 17-årige undercover-journalisten lov til å ta fillers i leppene. Hun gjorde det ikke, men det var pga hun selv avbrøt, ikke pga klinikken sa nei. Ene plassen kom hun så langt at hun satt med bedøvelsekrem på leppene! Og på alle plassene så opplyste hun om fødselsdato og årstall. Så; dette var Tv2 og ikke Veronica. Henger tv2 ut «salonger» også da eller? Det var med fullt navn og adresse på klinikkene Veronica ser jo hvem som følger henne og hvem som ser innleggene hennes, og såklart hvem som skriver til henne. At noen har fått et oppheng i henne er ikke å være paranoid, det er noe hun ser og noe hun leser. Herrefred, paranoid liksom😂 Jeg ser hvem som ser storiene mine på snap, sikkert paranoid jeg også da🙃 Ser hun har ei avstemming om det er innafor å legge ut sånne innlegg med skjermdump av stygge meldinger hun mottar, og hele 97% var enige at det er ok og noe hun bør gjøre. Og jeg er helt enig. Hvorfor skal man beskytte hetsere og nettroll? Kan man ikke stå for det man lirer ut av seg så bør man heller ikke skrive og sende hets. For dette i dag var rent hets og skikkelig stygt. Synes det er riktig av henne å prøve å kontakte de som skriver sånn for å få en dialog med de, men det er de jo for feige til. Løper til kvinneguiden og klager over å få konsekvens for hetsen sin i stedet. Tøff i pysjamas.. 11 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 7. mars 2022 #414 Del Skrevet 7. mars 2022 skruf skrev (4 minutter siden): Tommel opp for at Veronica melder fra om salonger og Influensere som bryter lovverket når det gjelder reklame for Botox og injeksjoner, og i tilsett gjør det på kanaler som når ut til barn! Det er ikke snakk om å forfølge, det er snakk om å følge lovverket. Helt supert at noen faktisk tar tak i den uetiske biten av skjønnhetstyranniet. Blir salonger og Influensere fornærma over at de får tilsnakk eller bot når de velger å bryte lovverket så er ikke det Veronica sin feil eller problem. Det er våre døtre og sønner som vokser opp i denne verdenen her, det er våre barn som etter loven skal skånes for uheldig påvirkning. Så å kritisere Veronica for at hun tar tak i denne råtne reklameringen og påvirkningen fra salonger og Influensere er bare lavmål og viser at man ikke er helt opplyst om hva som er greit og ikke. Flere burde fått opp øynene sine og brukt forbrukermakten sin, heldigvis blir det flere og flere som gjør det Senest Tv2 Hjelper deg hadde en episode viet til klinikker som setter fillers og Botox, som påstår at de har 18-årsgrense, men minus en «salong» (det heter klinikk) så fikk den 17-årige undercover-journalisten lov til å ta fillers i leppene. Hun gjorde det ikke, men det var pga hun selv avbrøt, ikke pga klinikken sa nei. Ene plassen kom hun så langt at hun satt med bedøvelsekrem på leppene! Og på alle plassene så opplyste hun om fødselsdato og årstall. Så; dette var Tv2 og ikke Veronica. Henger tv2 ut «salonger» også da eller? Det var med fullt navn og adresse på klinikkene Veronica ser jo hvem som følger henne og hvem som ser innleggene hennes, og såklart hvem som skriver til henne. At noen har fått et oppheng i henne er ikke å være paranoid, det er noe hun ser og noe hun leser. Herrefred, paranoid liksom😂 Jeg ser hvem som ser storiene mine på snap, sikkert paranoid jeg også da🙃 Ser hun har ei avstemming om det er innafor å legge ut sånne innlegg med skjermdump av stygge meldinger hun mottar, og hele 97% var enige at det er ok og noe hun bør gjøre. Og jeg er helt enig. Hvorfor skal man beskytte hetsere og nettroll? Kan man ikke stå for det man lirer ut av seg så bør man heller ikke skrive og sende hets. For dette i dag var rent hets og skikkelig stygt. Synes det er riktig av henne å prøve å kontakte de som skriver sånn for å få en dialog med de, men det er de jo for feige til. Løper til kvinneguiden og klager over å få konsekvens for hetsen sin i stedet. Tøff i pysjamas.. For det er ikke forskjell på henge å ut firma og person??? 🤷♀️ Seriøst 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. mars 2022 #415 Del Skrevet 7. mars 2022 Nei, det er ikke bedre å overse hat og hets på samme måte som at det er ikke bedre å overse mobbing. Gis det ingen reaksjoner og konsekvenser så blir det heller ikke slutt på den negative adferden. Hverken hos barn eller voksne. Man skal ikke la noen bare få ture på og hetse i vei Man skal stå opp for seg selv (og for andre som får,gjennomgå) Blir barnet ditt mobbet så sier du ikke til barnet ditt «bare overse det du lille venn, de slutter nok snart». Man tar tak i mobbingen og lar mobberen få konsekvenser for handlingen sin. Og oppfører man seg bedritent så er det vanlig å be om unnskyld. Veronica svarte med samme mynt til Kristine da hun sa at hun kunne kontakte henne sånn at hun kunne hjelpe henne, det var akkurat samme ordene som Kristine brukte i meldingen til Veronica. Så det ble sagt med ironi og et glimt i øyet. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 7. mars 2022 #416 Del Skrevet 7. mars 2022 Sharp75! skrev (Akkurat nå): For det er ikke forskjell på henge å ut firma og person??? 🤷♀️ Seriøst Nå gikk jo denne meldingen personlig på Veronicas utseende, vekt, hår, kosthold og bekledning -at hun var «ekkel». Jeg syntes ikke det hadde så mye med sak og firmaet hennes å gjøre i grunn.🤔 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 7. mars 2022 #417 Del Skrevet 7. mars 2022 GulleGull skrev (4 minutter siden): Nå gikk jo denne meldingen personlig på Veronicas utseende, vekt, hår, kosthold og bekledning -at hun var «ekkel». Jeg syntes ikke det hadde så mye med sak og firmaet hennes å gjøre i grunn.🤔 Kommenterte innlegget som sammenlignet med firma 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 7. mars 2022 #418 Del Skrevet 7. mars 2022 skruf skrev (6 minutter siden): Nei, det er ikke bedre å overse hat og hets på samme måte som at det er ikke bedre å overse mobbing. Gis det ingen reaksjoner og konsekvenser så blir det heller ikke slutt på den negative adferden. Hverken hos barn eller voksne. Man skal ikke la noen bare få ture på og hetse i vei Man skal stå opp for seg selv (og for andre som får,gjennomgå) Blir barnet ditt mobbet så sier du ikke til barnet ditt «bare overse det du lille venn, de slutter nok snart». Man tar tak i mobbingen og lar mobberen få konsekvenser for handlingen sin. Og oppfører man seg bedritent så er det vanlig å be om unnskyld. Veronica svarte med samme mynt til Kristine da hun sa at hun kunne kontakte henne sånn at hun kunne hjelpe henne, det var akkurat samme ordene som Kristine brukte i meldingen til Veronica. Så det ble sagt med ironi og et glimt i øyet. Enig man tar tak i mobbing, men som barn så lærer man ikke å mobbe igjen 🤷♀️ Jeg mener denne saken, hun fyrer opp og det virker som hun liker å fyre det opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 7. mars 2022 #419 Del Skrevet 7. mars 2022 Hva hun veier er jo hennes problem og hennes eventuelle fremtidige helseplager. Det bør da ikke plage andre. Hun ser da helt normal ut, som en gjennomsnittlig norsk middelaldrende dame. Men jeg forstår ikke hvorfor hun vil fremstå som så ustelt og uflidd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. mars 2022 #420 Del Skrevet 7. mars 2022 Nussepus skrev (6 minutter siden): Hva hun veier er jo hennes problem og hennes eventuelle fremtidige helseplager. Det bør da ikke plage andre. Hun ser da helt normal ut, som en gjennomsnittlig norsk middelaldrende dame. Men jeg forstår ikke hvorfor hun vil fremstå som så ustelt og uflidd? Hvordan hun vil fremstå er helt opp til henne og ingen andre sin sak. Man er faktisk ikke uflidd og ustelt bare pga man velger å la håret få være grått og ikke kliner seg inn med et lass sminke. Hun dusjer, steller seg, bruker hudpleie….ergo er hun ikke ustelt. Man er heller ikke uflidd og ustelt pga man har noen kilo ekstra på kroppen. Synes man det så bør man ta en runde med egen fettforakt. 18 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå