Gå til innhold

Vil menn ha likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer av å til på om menn ikke føler seg likestilt med kona, dama , kjæresten,altså forstå meg rett som feks

• Slippe mer til på kjøkkenet 

• Ta avgjørelser når det gjelder barna

• Blir latterliggjort av kvinner ( klarer ikke gjøre to ting på en gang)...etc

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer av å til på om menn ikke føler seg likestilt med kona, dama , kjæresten,altså forstå meg rett som feks

• Slippe mer til på kjøkkenet 

• Ta avgjørelser når det gjelder barna

• Blir latterliggjort av kvinner ( klarer ikke gjøre to ting på en gang)...etc

Anonymkode: c84e3...43f

Skjønner ikke helt hva du prøver å si? Jeg er flink til å lage mat til meg selv, men lar gladelig ei dame gjøre det for meg. Kvinnen har da ikke noe valg annet enn å høre på mannens mening også når det kommer til ungene? Latterliggjort av kvinner? Mulig de kan strikke og skravle samtidig, men kart kan de ikke lese 😄 .

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, dr_zhivago said:

Mulig de kan strikke og skravle samtidig, men kart kan de ikke lese 😄 .

https://www.dagbladet.no/tema/derfor-spor-vi-ikke-kona-om-veien/63154824

Gooley, som forsker på våre evner til å benytte seg av tilgjengelige verktøy for å finne fram dit vi skal, har funnet klare forskjeller på kjønnenes evner på området.

Mens kvinner er mer enn villige til å bruke alle tilgjengelige hjelpemidler for å finne fram, er menn langt mer opphengt i sitt eget «system», enten det er et kart som ikke stemmer, eller muntlig overleverte kjøreanvisninger. Og det selv om de allerede er på avveie.

- Mens menn har blind tillit til sine egne metoder når det gjelder å finne fram, er kvinnene gjerne mer avslappet til den slags og har ingen prestisje i å finne alternative metoder. 

 

Anonymkode: 990a2...339

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at menn burde tilstrebe seg til å like flinke som kvinner,  til å ikke dø på dumme måter. Tipper at flere menn synes at det er greit å ta i et tak, for å senke graden av menn på lista til « Darwin awards» . Tipper det er minst nitti prosent menn der. 

https://darwinawards.com/darwin/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Skjønner ikke helt hva du prøver å si? Jeg er flink til å lage mat til meg selv, men lar gladelig ei dame gjøre det for meg. Kvinnen har da ikke noe valg annet enn å høre på mannens mening også når det kommer til ungene? Latterliggjort av kvinner? Mulig de kan strikke og skravle samtidig, men kart kan de ikke lese 😄 .

Jeg kan ikke strikke, men er knallgod på lese kart. Ergo er mor lille en sten...?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Mulig de kan strikke og skravle samtidig

De strikker for å ha noe å tenke på mens de skravler.

Anonymkode: 4adae...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, absinthia said:

Jeg synes at menn burde tilstrebe seg til å like flinke som kvinner,  til å ikke dø på dumme måter. Tipper at flere menn synes at det er greit å ta i et tak, for å senke graden av menn på lista til « Darwin awards» . Tipper det er minst nitti prosent menn der. 

https://darwinawards.com/darwin/

Så lenge kvinner gjør sitt så spiller det ingen rolle hvor flinke menn er

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4ybKa/faar-kjaerlighetsbrev-til-fengselet

Anonymkode: a94a4...a1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frk.Helene Hare skrev:

Jeg kan ikke strikke, men er knallgod på lese kart. Ergo er mor lille en sten...?

Hihi. Innlegget mitt var naturligvis skrevet med glimt i øyet, fordi hovedinnlegget var litt merkelig formulert, og jeg ante et forsøk på å terge på seg oss mannfolk ved bruk av stereotyper 😉.

 

3 timer siden, absinthia skrev:

Jeg synes at menn burde tilstrebe seg til å like flinke som kvinner,  til å ikke dø på dumme måter. Tipper at flere menn synes at det er greit å ta i et tak, for å senke graden av menn på lista til « Darwin awards» . Tipper det er minst nitti prosent menn der. 

https://darwinawards.com/darwin/

Historisk sett så har modige menn beskyttet, eller som feminister ville sagt det: undertrykket, kvinner fra de farligste jobbene og oppgavene i samfunnet. Derfor det høye antallet "dumme måter å dø på". Og alle som har levd noen år vet at det unektelig er de som er modigst som får flest damer. Merkelig det, at damer som oftest velger de "dummeste" til å få unger med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, dr_zhivago skrev:

Skjønner ikke helt hva du prøver å si? Jeg er flink til å lage mat til meg selv, men lar gladelig ei dame gjøre det for meg. Kvinnen har da ikke noe valg annet enn å høre på mannens mening også når det kommer til ungene? Latterliggjort av kvinner? Mulig de kan strikke og skravle samtidig, men kart kan de ikke lese 😄 .

Pffft..hvor finner dere damer som strikker, skravler og ikke kan lese kart? På 1900-tallet? Er jo rent eksotisk med damer som fremdeles kan strikke en lest. 

Anonymkode: 8e5b1...dda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gent82 skrev:

Lol. Beautiful 😂😂

image.jpeg

Hehe, denne forskeren tør vel ikke å innrømme sannheten, ettersom de som driver med samfunnsfaglig forskning i stor grad er finansiert av folk med en agenda 😄 . De fleste er jo så glad i evolusjonsteorien i dag, og med den som utgangspunkt så er det egentlig logisk at damer blir mo i knærne over slike menn. I huleboertiden så hadde de heller ønsket seg en brutal bølle som slo ihjel angripere fremfor en veik tenker. Ekstremister som Breivik vekker vel urinstinktet til de mest primitive damene, og de er det tydeligvis en del av. Det er en kjent sak at seriemordere, også de som kun drepte kvinner, nærmest drukner i frierbrev fra damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pffft..hvor finner dere damer som strikker, skravler og ikke kan lese kart? På 1900-tallet? Er jo rent eksotisk med damer som fremdeles kan strikke en lest. 

Anonymkode: 8e5b1...dda

Å tilgi meg. I dag kan de shoppe ferdiglagde klær samtidig som de skravler om rosabloggere. Kart trenger de ikke, for i dag brukes gps på telefonen 😉 !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gent82 skrev:

Lol. Beautiful 😂😂

image.jpeg

Uff. Vakkert er det i hvert fall ikke. 

Tenk å faktisk finne drapsmenn attraktive! Herlighet. Jeg personlig forstår ikke helt hva som rører seg i hode på de som sender brev til voldtektsmenn, drapsmenn osv 🙈

Det er vel ett eller annet med at noen kvinner har et altfor stort omsorgsbehov og tror de kan grave gull der det er gråstein. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Hehe, denne forskeren tør vel ikke å innrømme sannheten, ettersom de som driver med samfunnsfaglig forskning i stor grad er finansiert av folk med en agenda 😄 . De fleste er jo så glad i evolusjonsteorien i dag, og med den som utgangspunkt så er det egentlig logisk at damer blir mo i knærne over slike menn. I huleboertiden så hadde de heller ønsket seg en brutal bølle som slo ihjel angripere fremfor en veik tenker. Ekstremister som Breivik vekker vel urinstinktet til de mest primitive damene, og de er det tydeligvis en del av. Det er en kjent sak at seriemordere, også de som kun drepte kvinner, nærmest drukner i frierbrev fra damer.

- hmm, hvem kunne vært en god kjæreste og en god far til mine barn.? Tinder, match..nei de ghoster meg bare når jeg er overlegen..

- men du, hva om du sjekker ut mennene i fengsel?! 

- du mener tjuver? Dopfolk og sånn??

- haha ,nei. Mordere, vel!

- mordere? .....herregud for en god ide, det skal jeg jammen gjøre med en gang! Tusen takk for meg, jenter, jeg må stikke. nå fikk jeg lyst til å finne en massemorder å fri til, jeg kan ikke vente hihi. Hade da, vi snakkes :):tommelopp:

 

jenter er rare :rolleyes:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Hihi. Innlegget mitt var naturligvis skrevet med glimt i øyet, fordi hovedinnlegget var litt merkelig formulert, og jeg ante et forsøk på å terge på seg oss mannfolk ved bruk av stereotyper 😉.

 

Historisk sett så har modige menn beskyttet, eller som feminister ville sagt det: undertrykket, kvinner fra de farligste jobbene og oppgavene i samfunnet. Derfor det høye antallet "dumme måter å dø på". Og alle som har levd noen år vet at det unektelig er de som er modigst som får flest damer. Merkelig det, at damer som oftest velger de "dummeste" til å få unger med?

Jeg kunne bare ikke dy meg.. ;)  Men .har menn virkelig tatt på seg de farligste jobbene og oppgavene? Drar man til Afghanistan, er noe av det farligste du kan gjøre å bli født som jente. Husmødre har en vanvittig høy dødsrate, men menn Hersvik likevel påstå at de beskytter damene og gjør demfarligste jobbene. 

Jeg regnet med at det var slik at de tok oppgavene som det var mest praktisk at de tok, fordi det er fantastisk mye enklere å løpe rundt i bushen på jakt, når man ikke er høygravid og ikke har et barn ved puppen. Tro hvordan det skulle gått med skreifiske og hvalfangst om det var damene som dro ut på lofotfiske og til ishavet, noen gravide, noen med nyfødte? Skulle mennene blitt med som barnevakt? 

Derfor ble det slik, at  mens menn dro ut på fiske, stelte damene med gården, lagde klær, mat, rodde på «heimsjyen» og passet unger og iblant noen aldrende slektninger. Før det, fant damene ut at det lønte seg mer for dem, å 

Ellers så trodde det var slik at de aller mest impulsive ble silt ut, delvis gjennom at de dør pga dumdristighet og slurv. 

Dyr har det på samme måten. Hannhvalper er f.eks mer utsatt for ulykker enn tispehvalper.  Når det gjelder hunder, så er det sært nok slik at hannhvalpene ofte er mer skogredde enn tispehvalper, noe man ikke skulle tro, når de samtidig er mer vågale. 

Hingsteføll er mer skadeutsatt enn hoppeføll. Jeg tipper at det er mest sånn at hunndyr ofte er mer forsiktige, fordi mødre med et visst nivå av forsiktighet, får flere etterkommere som overlever. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror svært mange menn vil ha likestilling.  Men da dreier det seg ikke om tilgang til kjøkkenet, men til barna.  

F.eks. synes de ikke det er rettferdig at mor har førsterett til barna ved brudd/skilsmisse.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Gent82 skrev:

- hmm, hvem kunne vært en god kjæreste og en god far til mine barn.? Tinder, match..nei de ghoster meg bare når jeg er overlegen..

- men du, hva om du sjekker ut mennene i fengsel?! 

- du mener tjuver? Dopfolk og sånn??

- haha ,nei. Mordere, vel!

- mordere? .....herregud for en god ide, det skal jeg jammen gjøre med en gang! Tusen takk for meg, jenter, jeg må stikke. nå fikk jeg lyst til å finne en massemorder å fri til, jeg kan ikke vente hihi. Hade da, vi snakkes :):tommelopp:

 

jenter er rare :rolleyes:

This: 

A woman's logic; Yes he's nice, but I'd rather date an asshole, try to change him, fail, get heartbroken and preach "all guys are the same". 

Den stemmer ufattelig bra for litt flere kvinner enn jeg liker å innrømme. 

Det er rett og slett trist at enkelte vil utsette seg for slikt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Å tilgi meg. I dag kan de shoppe ferdiglagde klær samtidig som de skravler om rosabloggere. Kart trenger de ikke, for i dag brukes gps på telefonen 😉 !

Virkelig? Jeg tror ikke du kjenner en eneste kvinne, for du klarer jo lage en eneste plausibel karikatur av damer engang. 

Anonymkode: 8e5b1...dda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Jeg tror ikke du kjenner en eneste kvinne, for du klarer jo lage en eneste plausibel karikatur av damer engang. 

Anonymkode: 8e5b1...dda

Spar deg. 

Han tuller. Overdriver. Er ironisk. OK? 

Anonymkode: 028c9...51f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sinsiew skrev:

This: 

A woman's logic; Yes he's nice, but I'd rather date an asshole, try to change him, fail, get heartbroken and preach "all guys are the same". 

Den stemmer ufattelig bra for litt flere kvinner enn jeg liker å innrømme. 

Det er rett og slett trist at enkelte vil utsette seg for slikt. 

Jøss, må bare si det, dette skjer ikke ofte ..men..jeg liker deg Sinsiew..:):blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...