Gå til innhold

Vil menn ha likestilling?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 hours ago, RoH said:

Årsaken til at menn har død tidligere enn kvinner skyldes selvfølgelig at menn har mindre redsel enn kvinner / mer risikovillige pga testosteron. De tar på seg de farligste og mest risikoutsatte oppgavene.

https://illvit.no/mennesket/hvorfor-lever-kvinnene-lengst

Kjønnshormoner hjelper kvinnene

En stor del av årsaken finner vi i forskjellen på mannlige og kvinnelige kjønnshormoner.

Det mannlige kjønnshormonet heter testosteron og utvikles i puberteten. Testosteron er forbundet med utvikling av sinne, aggressivitet og vilje til å ta en risiko.

Forskerne tror at nettopp testosteronet er en av grunnene til at flere unge menn enn kvinner for eksempel dør i slagsmål eller forårsaker bilulykker.

Senere i livet utsetter testosteronet også mennene for biologiske farer som forkorter levealderen. Hormonet øker nemlig innholdet av kolesterol i blodet, og det fører til flere hjertesykdommer.

Østrogen senker derimot kolesterolnivået.

Anonymkode: 990a2...339

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

Du tror visst livet er en dans på roser for alle menn, hvor vi blir heiet frem av absolutt alle. Men en med ditt livssyn er det håpløst å diskutere med. Ha et fint liv!


Det har jeg ikke sagt at det er, eller at dere blir. Men det er ikke pga kjønnet deres at dere har utfordringer og hindringer. Eller mener du at livet er vanskelig for menn fordi dere ikke blir heiet frem av absolutt alle? Uff ja dere har det så vanskelig :(
Stakkars! Håper du får et fint liv, du får bli transkvinne da å se om du syns det er bedre enn å være mann! Kanskje du da vil forstå litt om hvordan det er å bli undertrykt  og leve i frykt PGA kjønn. 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste menn er ålreite og driver ikke med det du sier.

Hilsen pen dame.

Anonymkode: b48ea...445

Da er du ikke pen nok.. Hilsen en vakker dame som opplever dette ofte.

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke pen nok.. Hilsen en vakker dame som opplever dette ofte.

Anonymkode: c84e3...43f

Synes du høres mest innbilsk ut. Alle menn  er ekle, stønner og holder på. Tåler du ikke blikk engang? Alle mennesker ser på pene mennesker.

Anonymkode: b48ea...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Men mange nok menn til at det er et samfunnsproblem for kvinner. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Jepp. Men jeg kjenner også mange menn som er blitt trakassert av damer, på byen for eksempel, selv om det ikke er like ofte som kvinner.

Anonymkode: b48ea...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Det har jeg ikke sagt at det er, eller at dere blir. Men det er ikke pga kjønnet deres at dere har utfordringer og hindringer. Eller mener du at livet er vanskelig for menn fordi dere ikke blir heiet frem av absolutt alle? Uff ja dere har det så vanskelig :(
Stakkars! Håper du får et fint liv, du får bli transkvinne da å se om du syns det er bedre enn å være mann! Kanskje du da vil forstå litt om hvordan det er å bli undertrykt  og leve i frykt PGA kjønn. 

Anonymkode: 5c947...d7f

Har du gått på universitet? Der vil jeg si kvinner i aller høyeste grad blir heiet frem, for ikke å si blir dyttet frem. Og nåde dem som prøver å latterliggjøre de som velger "utradisjonelt" - det er jo synonymt med sosialt og yrkesmessig selvmord. Samme med forsvaret. Så jeg vet ikke helt hva slags land du lever i... og det at det er utrygt å gå ute om kvelden er desverre et problem som i stor grad skyldes import de siste 20-30 åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Synes du høres mest innbilsk ut. Alle menn  er ekle, stønner og holder på. Tåler du ikke blikk engang? Alle mennesker ser på pene mennesker.

Anonymkode: b48ea...445

Er du ute etter å krangle på hva jeg opplever i hverdagen? Hadde jeg vært innbilsk, hadde jeg hatt et profilbilde på KG med det vakre utseende mitt 😊

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke pen nok.. Hilsen en vakker dame som opplever dette ofte.

Anonymkode: c84e3...43f

For en koselig ting å si til sin medkvinne da;-) Og du skal klage på menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du ute etter å krangle på hva jeg opplever i hverdagen? Hadde jeg vært innbilsk, hadde jeg hatt et profilbilde på KG med det vakre utseende mitt 😊

Anonymkode: c84e3...43f

Du er da innbilsk nok til å like dine egne innlegg i hvert fall.

Anonymkode: b48ea...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Men jeg kjenner også mange menn som er blitt trakassert av damer, på byen for eksempel, selv om det ikke er like ofte som kvinner.

Anonymkode: b48ea...445

Ergo det er et problem for oss damer. Hva er det du kakler om på mine poster?

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Men jeg kjenner også mange menn som er blitt trakassert av damer, på byen for eksempel, selv om det ikke er like ofte som kvinner.

Anonymkode: b48ea...445

Det finnes selvsagt. Men ikke i den grad at det er et samfunnsproblem for menn å oppleve så argumentet ditt er verken sammenlignbart eller unnskyldende eller formildende for det kvinner blir utsatt for. 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dr_zhivago skrev:

For en koselig ting å si til sin medkvinne da;-) Og du skal klage på menn?

Er harde fakta. Du skal bare være glad for at du slipper dette😃

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ergo det er et problem for oss damer. Hva er det du kakler om på mine poster?

Anonymkode: c84e3...43f

Slapp av.

Anonymkode: b48ea...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er da innbilsk nok til å like dine egne innlegg i hvert fall.

Anonymkode: b48ea...445

Er også vant til at folk digger innleggene mine :)  Vakker og populær. Ikke feil det.

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av.

Anonymkode: b48ea...445

Slapp av selv :)

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er harde fakta. Du skal bare være glad for at du slipper dette😃

Anonymkode: c84e3...43f

Poenget mitt var at du nettopp slang dritt til en "medsøster" ved å antyde at hun ikke var "pen nok" til å bli trakkasert. I ditt syke hode så er det tydeligvis en akseptabel målestokk for hvor vakker man er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av.

Anonymkode: b48ea...445

Over er enda et eksempel på kvinneundertrykking. Når vi forteller om den uretten som blir begått mot våres kjønn så får vi beskjed om å "slappe av". 

Anonymkode: 5c947...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over er enda et eksempel på kvinneundertrykking. Når vi forteller om den uretten som blir begått mot våres kjønn så får vi beskjed om å "slappe av". 

Anonymkode: 5c947...d7f

Nei, det der er ikke kvinneundertrykking. 

Anonymkode: 028c9...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over er enda et eksempel på kvinneundertrykking. Når vi forteller om den uretten som blir begått mot våres kjønn så får vi beskjed om å "slappe av". 

Anonymkode: 5c947...d7f

Men herregud. Are you for real? Og det finnes ikke noe Vi her. Dette innlegget var ment til den andre anonyme, ikke til deg. Du har ikke sagt noe jeg har reagert på.

Anonymkode: b48ea...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Har du gått på universitet? Der vil jeg si kvinner i aller høyeste grad blir heiet frem, for ikke å si blir dyttet frem. Og nåde dem som prøver å latterliggjøre de som velger "utradisjonelt" - det er jo synonymt med sosialt og yrkesmessig selvmord. Samme med forsvaret. Så jeg vet ikke helt hva slags land du lever i... og det at det er utrygt å gå ute om kvelden er desverre et problem som i stor grad skyldes import de siste 20-30 åra.

Er det hardt for deg som mann å se en utvikling som har tjent menn i alle år? Får virkelig kvinner samme oppbacking som menn har tatt som en selvfølge i årtier...

Elsker utviklingen :) 

Anonymkode: c84e3...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...