Gå til innhold

Hva er din minimumsstandard?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes det så akkurat passe trivelig ut, jeg :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Standard? Det handler om moderniseringsbehov, og det er noe annet enn standard. Mtp at det ser ut som en del er fra 70,og 80-tall, så er det pent og godt vedlikeholdt. Ville stolt på at de som selger har holdt orden på det meste.

Å pusse opp osv ville jeg ha gjort, men det handler om at jeg er noe følsom når ting ikke føles som "meg", og ikke at det nødvendigvis er stygt. At de velger å bo sånn er vel ikke noe problem. Hvorfor blir du sjokkert? 

• Liker 5
Skrevet

Hadde glatt kunne bodd der noen år uten å røre en finger.  Jeg ser dessuten verdens mest praktiske utslagsvask i kjøkkenet. Litt mer usikker på teppet i stuen, er ikke helt fan av slike heldekkende.

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Om en stripper huset for møbler, tepper og gardiner, så ser det ut som et helt greit hus, kunne fint bodd der. Få inn parkett og maling på veggene. Male og skifte fronter på kjøkkenskap og bad, så er det helt fint for meg

Anonymkode: de796...c11

• Liker 1
Skrevet

Huset er umoderne, men umoderne er ikke det samme som dårlig standard. Personlig digger jeg vilt at de ikke har malt over all furu. Det viktigste jeg ville gjort med dette huset er å fjerne alle teppegolv og lagt golv som kan renholdes skikkelig. 

Min minimumsstandard ellers er:
-ikke fukt/mugg/råte/vannlekkasjer
-rent drikkevann og bra avløpsforhold (foretrekker offentlig vann og avløp så jeg slipper ansvaret for dette selv)

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet bo der uten å fjerne teppegulvene, resten kunne teknisk sett ventet til jeg hadde tid og råd. Men helt ærlig så ville jeg i det minste byttet gulv og malt veggene før jeg flyttet inn, også ville jeg tatt resten (bad/kjøkken/vaskerom) når jeg fikk råd. 

Noen er ikke så opptatt av at boligen deres er moderne. For kanskje 15 år siden flyttet noen bekjente av meg inn i en bolig med heldekkende vegg-til-vegg tepper. Jeg spurte forsiktig om de hadde tenkt til å i alle fall gjøre noe med gulvet, men nei, det ser likt ut den dag i dag. Tenker i blant på hvor mye skitt som gjemmer seg i det eldgamle teppegulvet der. 

Anonymkode: 75871...3af

• Liker 3
Skrevet
21 timer siden, Kuleku skrev:

Jeg kunne aldri bodd i det huset. 

Gata neste.

Anonymkode: 88aff...acc

Skrevet

Ser ingen problemer i å bo i et hus med moderniseringsbehov, som det kalles på fint.

Men nordmenn flest er litt skadet. Fast fashion, fast interior. Same same.

Anonymkode: 8171b...a18

• Liker 9
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Som flere påpeker er det jo god standard på den boligen, bare gammeldags stil. Hadde hatt null problemer med å bo der, det ville vært en oppgradering fra min nåværende leilighet. Stor plass og god kvalitet.

Skrevet

Alle dere som skriver «ja det kunne jeg, bare pusset opp litt etterhvert.» det er ikke det det er snakk om. De ønsker ikke og vil ikke pusse opp. De skal bo i det sånn det er. ( ikke dette huset da, men et eksempel). 

Ts

Anonymkode: 7d34c...2b7

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det nei. Er veldig nøye på hvordan jeg har det rundt meg. Orker ikke masse forskjellige tresorter, farger, tapeter, veggtilveggteppe, dårlige løsninger (kjøkken spesielt) osv.

Ofte skulle jeg ønske at jeg ikke brydde meg, så helt ærlig er jeg misunnelig på de som klarer å bo slik! Tenk å kunne lese en bok i sofaen uten å bli stressa over alt man skulle gjort! 

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemstillingen. Mennesker som "ikke kan bo sånn" lever ikke i samme virkelighet som meg. Må si jeg er sjokkert over hvor jålete og godt vant folk er.

Anonymkode: d7872...e29

• Liker 6
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som skriver «ja det kunne jeg, bare pusset opp litt etterhvert.» det er ikke det det er snakk om. De ønsker ikke og vil ikke pusse opp. De skal bo i det sånn det er. ( ikke dette huset da, men et eksempel). 

Ts

Anonymkode: 7d34c...2b7

Da liker de jo hvordan huset deres ser ut da jo. Hvorfor trenger du bry deg med at dere har ulik smak?

Det eneste jeg ville gjort med det huset du viser som eksempel, er å fjerne teppegulv, for det hater jeg uansett hvordan det ser ut.

Anonymkode: 8e842...0f3

• Liker 4
Skrevet

Et sånt hus er midt i blinken for meg. Jeg liker ikke disse nye boligene som består av 80% gips over det hele. Det huset du har lagt ut har materialer og håndverk av kvalitet! Det er kanskje ikke moderne nå, men jeg hadde likevel satt pris på en original stil. Det eneste som er vanskelig å svelge er vinyl, det minner meg om omsorgsboliger og sykehus.

Jeg forstår ikke helt hvorfor nordmenn skal pusse opp alt de kjøper. Ser ofte annonser for splitter nye kjøkken, f.eks, som folk på død og liv må bytte ut. Vi tar ikke vare på noe lenger. 

Anonymkode: 56308...a47

• Liker 3
Gjest justcurious
Skrevet

Jeg synes faktisk det så veldig koselig ut og jeg er kresen :) badstue til og med 😍 kunne fint bodd sånn i en periode, men ville nok pusset opp en del etterhvert (kjøkken, bad og stue)

Skrevet

Bad og kjøkken ser bra ut. Det er kanskje ikke pen innredning, men det er jo veldig bra å bo der. TroHadde ike vært førstevalget om jeg kunne valgt, men det er ikke som om det er ulevelig fordi det er stygt, og det er mye bedre enn mange rønner jeg har bodd i i løpet av livet

Anonymkode: 37e8a...408

• Liker 1
Skrevet

Ts jeg må spørre deg, eier du eget hus? Eget hus på denne størrelsen? Det er veldig mange her som glemmer at det å bo koster sinnsykt med penger. Hos oss går neste halve lønnen vår bare på å bo. Vi kjøpte ett svært hus i fjor, det er noe pusset opp i 2000 tallet men også mye originalt igjen fra 80 tallet. Jeg digger huset vårt. Med det originale kjøkkenet laget av heltre. Det fungerer i alle fall. Jeg må si jeg tar meg personlig litt nær av den tråden, at andre kan komme inn her og synes at det flotte huset mitt ikke er flott nokk for de! Sannheten er at de tingene en så på 80 tallet ofte hadde mye mye bedre kvalitet en det skvipet en for kjøpt i dag. Kjøkkenet vårt som er 30! År gammelt ser like brukt ut som ett 5 års IKEA kjøkken. Er ikke det da skam å bytte det ut? Jeg har tykke heltre lister i hele huset det er ikke en sprekk eller avflassing. Forrige huset la vi lister det var sprekk og av skallinger før vi i det hele tatt hadde satt de opp!! Om du skal bruke ordentlig kvalitet nå til dags koster skjorta, hvorfor er så mange som «ikke greier å bo» bare fordi noe ikke er topp moderne??? Bor heller slik en å bruke flere år på å pusse opp noe som faktisk ikke holder, og ikke minst KOSTER enormt med penger

Anonymkode: 35f4a...394

• Liker 9
Skrevet

Jeg tror standarden endrer seg med mulighetene man har. La oss si at noe skjedde som gjorde at du måtte klare deg på 150 000 i året. Da ville du elsket å kunne bo i dette huset! Alternativet var kanskje et rom i bårkete og skittent kollektiv. Er du gjeldsfri og tjener 2 mill, så vil man endre både det ene og det andre.

Jeg heier på folk som tar seg ferie og virkelig LEVER fremfor å pusse opp!

Samtidig måtte jeg psyket meg opp mye for å lære å trives med de teppene... Men mye kan gjøres med egne møbler og bra belysning!

• Liker 3
Skrevet

Jeg kunne fint bodd i et sånt hus. Men venner som deg hadde jeg kvitta meg med på flekken! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...