Aragorn ll Elessar Skrevet 14. januar 2019 #41 Skrevet 14. januar 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som skriver «ja det kunne jeg, bare pusset opp litt etterhvert.» det er ikke det det er snakk om. De ønsker ikke og vil ikke pusse opp. De skal bo i det sånn det er. ( ikke dette huset da, men et eksempel). Ts Anonymkode: 7d34c...2b7 Ja hva så om de ikke ønsker å pusse opp. De liker vel og ha det slik. Kan ikke helt se hvordan det påvirker deg på noen som helst måte. 2
Kontorotta Skrevet 14. januar 2019 #42 Skrevet 14. januar 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som skriver «ja det kunne jeg, bare pusset opp litt etterhvert.» det er ikke det det er snakk om. De ønsker ikke og vil ikke pusse opp. De skal bo i det sånn det er. ( ikke dette huset da, men et eksempel). Ts Anonymkode: 7d34c...2b7 Du vet, vi prioriterer alle sammen forskjellig. De har kjøpt et hus som de er fornøyd med. Beliggenhet er kanskje bra, tomt, standard på det tekniske. Kanskje de prioriterer opplevelser, fremfor riktig farge på veggene? Jeg har vært der selv. Alene med to barn. Riktignok leid bolig, men vi bestemte oss for at opplevelser var viktig for oss. Vi elsket vår arva sofa, som barna kunne herje i, tapet og vegger hadde sin sjarm, selv om jeg aldri ville valgt det selv. Vi hadde det varmt, trygt og godt. Og koste oss på reiser, spiste ute ei gang i blant, kunne invitere venner av barna på besøk hvor de kunne boltre seg i stort hus og på stor tomt. Vi kunne holde selskap med langt over 20 gjester ved samme bord. Vi elsket det. Og venner av os elsket det etter hvert, selv om de kanskje rynket på nesa ved første besøk. Jeg hadde råd til en bil som var driftsikker og trygg til å frakte ungene i. I tillegg hadde jeg råd til motorsykkel. 4
Perelandra Skrevet 14. januar 2019 #43 Skrevet 14. januar 2019 Jeg ville først og fremst fjernet vegg-til-vegg teppet, ellers kunne jeg godt ha bodd der. 3
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2019 #44 Skrevet 14. januar 2019 Jeg hadde aldri flytta rett inn i et slikt hus. Hadde lagt nye gulv, malt og pusset opp både kjøkken og bad før jeg flyttet inn. Det er slitsomt å bo i et oppussingsobjekt over flere år. Men kanskje de liker det slik det er. 3
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2019 #45 Skrevet 14. januar 2019 5 mill for DET huset!! Man må sikkert legge en mill i opppussing. Utrolig. 2
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #46 Skrevet 14. januar 2019 (endret) Jeg ser opp til mennesker som ikke lar mote diktere hva de bruker pengene sine på. Hvis huset de har kjøpt har god teknisk standard og er like godt vedlikeholdt som huset i annonsen, så er det et veldig fornuftig kjøp. Minimumsstandard for meg er at huset ikke har fukt- og råteproblemer, og lave driftskostnader. Ellers krever jeg kun tak og vegger, oppvarmings- og matlagingsmuligheter, og gjerne rennende varmt/kaldt vann. Endret 14. januar 2019 av frk.Helene Hare (glemte ett ord) 6
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #47 Skrevet 14. januar 2019 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg hadde aldri flytta rett inn i et slikt hus. Hadde lagt nye gulv, malt og pusset opp både kjøkken og bad før jeg flyttet inn. Det er slitsomt å bo i et oppussingsobjekt over flere år. Men kanskje de liker det slik det er. Det ville jo kostet skjorta. Helt greit om man tjener nok til at oppussingen sammen med selve kjøpet ikke svir i lommeboken, men det er ikke realiteten for folk flest. Normalen her til lands er å bo seg halvt ihjel. 3
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2019 #48 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, frk.Helene Hare skrev: Det ville jo kostet skjorta. Helt greit om man tjener nok til at oppussingen sammen med selve kjøpet ikke svir i lommeboken, men det er ikke realiteten for folk flest. Normalen her til lands er å bo seg halvt ihjel. Ja man må legge sikkert en mill i et slikt prosjekt. Men det tar vel de fleste med i beregningen når de kjøper et hus med 30-40 år gammelt interiør. 1
frk.Helene Hare Skrevet 14. januar 2019 #49 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja man må legge sikkert en mill i et slikt prosjekt. Men det tar vel de fleste med i beregningen når de kjøper et hus med 30-40 år gammelt interiør. Fra et miljøsynspunkt er det helt glimrende at ikke alle pusser opp så hyppig som det nå er vanlig å gjøre. 9
Djungelvrål Skrevet 14. januar 2019 #50 Skrevet 14. januar 2019 3 minutter siden, frk.Helene Hare skrev: Fra et miljøsynspunkt er det helt glimrende at ikke alle pusser opp så hyppig som det nå er vanlig å gjøre. Er det? Det visste jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2019 #51 Skrevet 14. januar 2019 2 hours ago, Peonjenta said: Er det? Det visste jeg ikke. Å pusse opp betyr at du kjøper mer materialer som alle krever en produksjonsprosess som forurenser. Alle ting du kjøper bidrar til forurensning fordi fabrikkene spyr ut miljøgifter. Tingene du kjøper eller erstatter vil alle havne på dynga før eller senere. Altså mer søppel på jordkloden. Det er også stoffer knyttet til oppussing som ikke er heldige. Det er mer foruresning bare for at menneskene som pusser opp skal kjøre til boligen din. Så ja, mange bekker små, at mange pusser opp er selvsagt ødeleggende for miljøet Anonymkode: 37e8a...408 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #52 Skrevet 15. januar 2019 På 12.1.2019 den 20.44, Chablis skrev: Når man ser de nedslitte rønnene enkelte her i landet må bo i pga fattigdom så kan jeg informere deg om at det huset der er supert! Folk har forskjellig smak, og ikke alle bryr seg om fargen på veggen så lenge den er funksjonell. I dette tilfellet er egentlig mitt inntrykk at ts er en soss og bør jekke seg ned noen hakk. Takk! Godt at nokon seier det for eg tenkte ; "kva er gale med det huset da?" Anonymkode: 6bbbb...fd5 5
Djungelvrål Skrevet 15. januar 2019 #53 Skrevet 15. januar 2019 På 14.1.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev: Å pusse opp betyr at du kjøper mer materialer som alle krever en produksjonsprosess som forurenser. Alle ting du kjøper bidrar til forurensning fordi fabrikkene spyr ut miljøgifter. Tingene du kjøper eller erstatter vil alle havne på dynga før eller senere. Altså mer søppel på jordkloden. Det er også stoffer knyttet til oppussing som ikke er heldige. Det er mer foruresning bare for at menneskene som pusser opp skal kjøre til boligen din. Så ja, mange bekker små, at mange pusser opp er selvsagt ødeleggende for miljøet Anonymkode: 37e8a...408 Jeg var sarkastisk.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #54 Skrevet 17. januar 2019 På 14.1.2019 den 11.20, AnonymBruker skrev: Da liker de jo hvordan huset deres ser ut da jo. Hvorfor trenger du bry deg med at dere har ulik smak? Det eneste jeg ville gjort med det huset du viser som eksempel, er å fjerne teppegulv, for det hater jeg uansett hvordan det ser ut. Anonymkode: 8e842...0f3 Liker og liker, tror bare ikke de bryr seg. De skulle nok gjerne hatt det finere rundt seg, men vil ikke bruke tid og penger på det. Det er ikke smaken deres. Anonymkode: 7d34c...2b7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #55 Skrevet 17. januar 2019 På 14.1.2019 den 11.38, AnonymBruker skrev: Ts jeg må spørre deg, eier du eget hus? Eget hus på denne størrelsen? Det er veldig mange her som glemmer at det å bo koster sinnsykt med penger. Hos oss går neste halve lønnen vår bare på å bo. Vi kjøpte ett svært hus i fjor, det er noe pusset opp i 2000 tallet men også mye originalt igjen fra 80 tallet. Jeg digger huset vårt. Med det originale kjøkkenet laget av heltre. Det fungerer i alle fall. Jeg må si jeg tar meg personlig litt nær av den tråden, at andre kan komme inn her og synes at det flotte huset mitt ikke er flott nokk for de! Sannheten er at de tingene en så på 80 tallet ofte hadde mye mye bedre kvalitet en det skvipet en for kjøpt i dag. Kjøkkenet vårt som er 30! År gammelt ser like brukt ut som ett 5 års IKEA kjøkken. Er ikke det da skam å bytte det ut? Jeg har tykke heltre lister i hele huset det er ikke en sprekk eller avflassing. Forrige huset la vi lister det var sprekk og av skallinger før vi i det hele tatt hadde satt de opp!! Om du skal bruke ordentlig kvalitet nå til dags koster skjorta, hvorfor er så mange som «ikke greier å bo» bare fordi noe ikke er topp moderne??? Bor heller slik en å bruke flere år på å pusse opp noe som faktisk ikke holder, og ikke minst KOSTER enormt med penger Anonymkode: 35f4a...394 Ja, det gjør jeg. Det er nybygget og alt på stell. Jeg «måtte» selvsagt ikke ha nybygg, men dette hadde jeg aldri i livet orket å bo i. Jeg hadde rett og slett ikke slappet av. Jeg har ikke evnen til å kunne sette meg ned og slappe av i helger/kvelder når set er SÅ mye å gjøre på huset, jeg hadde jobbet meg i hjel.noe oppussing er greit, men ikke hele huset. ts Anonymkode: 7d34c...2b7 3
kvinneguide Skrevet 17. januar 2019 #56 Skrevet 17. januar 2019 Dette huset har et utrolig godt potensiale, en fin arkitektur og solide materialer. Det er velholdt og har flott beliggenhet. Jeg liker peisen og plasseringen av den. Jeg liker at det er gode solide heltre materialer uten slitasje som kan males. Med nytt gulv og et malingsstrøk kan det bli veldig fint. På kjøkkenet kan man for eksempel sette nye mer moderne fliser oppå de blomstrete. Frontene kan beholdes og fremstå retro så lenge gulv og fliser oppdateres, ellers kan de evt males i moderne farger. Badet ville jeg gjort igjen, men det kan hende at det bare trengs overflateoppgradering ettersom det ser ut som det er 90-tall. Det er en god investering og jeg kunne levd med å flytte rett inn og pusse opp på sikt. Men, teppene måtte nok ut før jeg flyttet inn. Og jeg ville begynt å male relativt fort. 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 17. januar 2019 #57 Skrevet 17. januar 2019 For å være ærlig kunne jeg fint ha levd i det huset slik det ser ut på de bildene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #58 Skrevet 17. januar 2019 Jeg kjøper bare flett nytt. Det huset der hadde jeg ikke vurdert engang. Anonymkode: 9d6ac...ac0 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 17. januar 2019 #59 Skrevet 17. januar 2019 (endret) Kunne fint ha bod der, syns det var et koselig hus. Men hadde byttet ut møblene og malt litt, Endret 17. januar 2019 av AthenaRavenLuna
Monica1968 Skrevet 17. januar 2019 #60 Skrevet 17. januar 2019 Jeg kunne ikke bodd slik. Hadde jeg kjøpt en bolig med slik standard, hadde jeg pusset opp samtlige rom umiddelbart. Det er også verdt å nevne at å pusse opp en slik bolig er en stor jobb, som vil bli kostbar. Selv ville jeg ha vurdert en bolig med mindre behov for oppussing, absolutt. Det er et hus som ihvertfall er langt unna en standard jeg kan akseptere. På den andre siden, er ikke alle mennesker opptatt av estetikk, og det må aksepteres. Om noen jeg kjente ville leve slik, hadde det ikke vært min sak. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå