Gå til innhold

Snøkaos i Europa, global oppvarming?? 😂😂

BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

18 hours ago, BMW 5-serie 535D said:

Den var altfor kald, håper årets sommer blir mye varmere så jeg hvertfall slipper ull stillongs i juli..!

qUMvD5t.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.1.2019 den 23.48, etnavn skrev:

Den lille istiden er betegnelsen på en periode i Europa og Nord-Amerika som var preget av kjøligere og mer ekstremt klima i forhold til den forutgående varme perioden i middelalderen. Den regnes vanligvis for å ha strukket seg fra midten av 1500-tallet til midten av 1800-tallet. Periodiseringen varierer, og for Nord-Europa regnes en rekke år preget av ekstremvær fra 1316 og framover som startskuddet for nedkjølingen.[1] I Norden regnes lavmålet for å ha blitt nådd på 1740-tallet, da det var hungersnød, og isbreene nådde sin største utbredelse etter siste istid. Perioden var preget av strenge vintre og mye nedbør, men vår- og høsttemperaturene var også lavere enn normalt. Hvor mye temperaturen sank med i snitt er det ulike oppfatninger av, men noen anslag er inntil én grad i forhold til dagens temperatur. Selv om folk ikke kjente det så godt på kroppen, merket man det på avlingene med kortere vekstperioder.

Les mer herhttps://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_lille_istid

De statistikkene som ligger til grunn for skremselspropagandaen, strekker seg bare ca 150 år tilbake i tid. Den som setter seg grundigere inn i historien vil slutte å være så bekymret, og oppdage at vi har hatt både ekstremvær og varme/kalde perioder tidligere også.

Den lille istid støtter det faktum at det foregår en menneskeskapt global oppvarming, og den støtter ikke løgnene dine:

https://www.skepticalscience.com/A-detailed-look-at-the-Little-Ice-Age.html

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 23.48, etnavn skrev:

Den lille istiden er betegnelsen på en periode i Europa og Nord-Amerika som var preget av kjøligere og mer ekstremt klima i forhold til den forutgående varme perioden i middelalderen. Den regnes vanligvis for å ha strukket seg fra midten av 1500-tallet til midten av 1800-tallet. Periodiseringen varierer, og for Nord-Europa regnes en rekke år preget av ekstremvær fra 1316 og framover som startskuddet for nedkjølingen.[1] I Norden regnes lavmålet for å ha blitt nådd på 1740-tallet, da det var hungersnød, og isbreene nådde sin største utbredelse etter siste istid. Perioden var preget av strenge vintre og mye nedbør, men vår- og høsttemperaturene var også lavere enn normalt. Hvor mye temperaturen sank med i snitt er det ulike oppfatninger av, men noen anslag er inntil én grad i forhold til dagens temperatur. Selv om folk ikke kjente det så godt på kroppen, merket man det på avlingene med kortere vekstperioder.

Les mer herhttps://no.m.wikipedia.org/wiki/Den_lille_istid

De statistikkene som ligger til grunn for skremselspropagandaen, strekker seg bare ca 150 år tilbake i tid. Den som setter seg grundigere inn i historien vil slutte å være så bekymret, og oppdage at vi har hatt både ekstremvær og varme/kalde perioder tidligere også.

Dessverre er det slik at lavt utdannede og dumme mennesker (vet det ikke er det samme) får flere barn enn høyere utdannede mennesker som er smartere, ukritiske mennesker som ikke helt forstår all verden er et problem. Håper sterkt at dem som ender i høyet med deg bruker kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som skjer med jorden har noe med oss å gjøre. Den knekker sammen på grunn av all synden menneske utfører. 

Anonymkode: cc2c5...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye varmere nå enn det var for bare noen år siden. Omg, klima og vær er to forskjellige ting! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, gladjenta96 skrev:

Det er jo mye varmere nå enn det var for bare noen år siden. Omg, klima og vær er to forskjellige ting! 

Det er desverre ganske mange som ikke forstår dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
På 12.1.2019 den 14.37, BMW 5-serie 535D skrev:

Ser denne globale oppvarmingen fungerer, tror den må snus på hodet, altså global nedkjøling! Bare å kjøre diesel og bensinsvin så mye man vil, for det er altfor lite allerede, tenk hvordan verden og klimaet hadde vert uten noen forurensninger!! 

Denne politikken om å dra frem klimaet pga miljøskadende biler er jeg dritt lei serlig da det bare er pisspreik og ikke stemmer!

https://www.vg.no/nyheter/i/ngomQ5/snoekaos-i-europa-minst-21-omkommet-i-ulykker?utm_source=vgfront&utm_content=row-9

Eg brukar å prøve å halde meg litt høfleg i alle fall, men no er eg i ferd med å få nok: sei meg, ER du så dum, eller gjer du deg til for oss? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
På 10.2.2019 den 16.34, AnonymBruker skrev:

Alt som skjer med jorden har noe med oss å gjøre. Den knekker sammen på grunn av all synden menneske utfører. 

Anonymkode: cc2c5...50f

Hvilken synd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du sommeren i fjor var normal? Synes du vinteren i fjor var normal? Det er nok mange som måtte mene at den var ekstrem. Hvofor tror du jeg fremhevet det ordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Melkebarten skrev:

Synes du sommeren i fjor var normal? Synes du vinteren i fjor var normal? Det er nok mange som måtte mene at den var ekstrem. Hvofor tror du jeg fremhevet det ordet?

Varm sommer og snørik vinter, men jeg vil ikke kalle det ekstremt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rotemor skrev:

Det snør MER noen steder pga global oppvarming.

:murvegg:

Da må alt komme som regn om det blir så mildt som alt maset om global oppvarming skal tilsi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, BMW 5-serie 535D skrev:

Da må alt komme som regn om det blir så mildt som alt maset om global oppvarming skal tilsi...

Jeeeeez.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rotemor skrev:

Jeeeeez.

Går i sykluser som det alltid har gjort. Det har vært istid og ekstremt varme perioder i historien med palmer på Hardangervidda. Hva var det som var miljøskadelig i den tiden?? Det må ha vært mange flere dieselbiler den gang enn nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Går i sykluser som det alltid har gjort. Det har vært istid og ekstremt varme perioder i historien med palmer på Hardangervidda. Hva var det som var miljøskadelig i den tiden?? Det må ha vært mange flere dieselbiler den gang enn nå..

Jeg gidder ikke voksenopplæring av idioter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Jeg gidder ikke voksenopplæring av idioter.

Jeg er for det første ikke idiot, jeg er realist. Ting går i sykluser, mulig verden blir varmere men det er lite menneskene har skylden for det for. Jeg personlig tror at verden går mot en ny istid, og ikke varme. 

Havet har både vært mye høyere og mye lavere enn det er idag, sykluser. Klimaet har vært myyye varmere og myyye kaldere enn nå, sykluser, vi er nå inne i en ny syklus, ingen vet om det blir varmere eller kaldere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Jeg er for det første ikke idiot, jeg er realist. Ting går i sykluser, mulig verden blir varmere men det er lite menneskene har skylden for det for. Jeg personlig tror at verden går mot en ny istid, og ikke varme. 

Havet har både vært mye høyere og mye lavere enn det er idag, sykluser. Klimaet har vært myyye varmere og myyye kaldere enn nå, sykluser, vi er nå inne i en ny syklus, ingen vet om det blir varmere eller kaldere.

Vitenskapsfolk er realister. Du er kunnskapsløs.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rotemor skrev:

Vitenskapsfolk er realister. Du er kunnskapsløs.

Hvorfor har det vært ekstremt varmt og hvorfor har det vært istid? Kan du svare meg på de enkle spørsmålene? Går ikke klimaet i sykluser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Hvorfor har det vært ekstremt varmt og hvorfor har det vært istid? Kan du svare meg på de enkle spørsmålene? Går ikke klimaet i sykluser?

Hvorfor uttaler du deg om et kunnskapsfelt du ikke har kunnskap om?

Hvorfor tror du at din 'kunnskap' er mer korrekt enn 99% av forskere innenfor feltet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...