Gå til innhold

Mange foreldre ser så slitne ut..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn?

En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn?

Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som?

Anonymkode: 2a28b...134

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å har baby fra 0 til hvertfall 1 år var ekstremt slitsomt ja! Dessverre savner jeg ikke den tiden så veldig. Men nå har jeg en gutt på 7 år som sover hele natten og som gjerne sover til 9 i helgene. Han er selvstendig å er lett å ha med å gjøre :) Denne alderen synes jeg ikke er slitsomt,jeg storkoser meg sammen med han :) Likevel ser jeg nok konstant sliten ut ja men det er pga jobben. Jeg må opp tidlig å det passer veldig dårlig ettersom jeg trenger mye søvn.

Anonymkode: 1fdbf...474

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er forferdelig slitsomt å ha barn. Derfor har jeg valgt dem bort. Jeg har ikke nok å gi et barn, for ikke å snakke om flere. Jeg har lagt merke til det samme som deg når det gjelder utseende. De i min omgangskrets som har fått barn eldes raskere. Ikke rart med lite søvn og  mye stress.

Anonymkode: 6ca05...79a

• Liker 1
Skrevet

Ingen barn = lengre ung, kanskje, men ikke evig ung

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

De første årene så jeg ut som en zombie. Lite søvn, lite tid til egenpleie, tidsklemme. Føler meg freshere igjen nå når jeg er kommet ovenpå! 

• Liker 9
Skrevet

Kjenner to par eneggede tvillinger som er pensjonister. I det ene tvillingsettet så er den ene barnløs og den andre mor til tre. I det andre settet har den ene ett barn og den andre fem barn. 

Nå er disse tvillingene over 70 år, men man ser helt klart forskjell på hvem som har flest barn når det kommer til utseendet deres selv om de er eneggede tvillinger og ligner. Den ene ser minst 5 år yngre ut enn den andre i begge settene.

Så jeg tror nok at man blir mer sliten av å ha barn, ikke bare småbarn. Man har rett og slett mer bekymringer og lever et mer stresset liv enn barnløse, uansett hvor gamle barna er.

Anonymkode: 6def0...1a5

• Liker 5
Skrevet

Vi er slitne..

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, Raspberrypi skrev:

Vi er slitne..

Nettopp! Vi er jo slitne, og mangel på søvn, egentid, kjærestetid etc viser sine tegn. Dog ville jeg aldri vært foruten min lille koseklump. Et smil, lille latteren eller de små, søte særpregene som kommer frem i personlig nå er verdt alle våkne netter og slitsomme dager. På få mnd er livet totalforandret. Er så godt å ikke være så selvopptatt og forfengelig lenger. Vi er på tur i Paris nå til onsdag, og merker alt gjøres rundt mini og behovene der, men vi er jo heller ikke ungdommer lenger og har andre behov. Eldes i takt. Om det snart kommer et par gråe hår eller rynker kanjeg fint leve med. 

Anonymkode: 0a3f0...87c

• Liker 26
Skrevet

Ja, jøss. Chelsea Handler og Kim Cattrall ser skikkelig unge ut. Kim Friele fikk aldri barn, se hvor mye yngre hun ser ut enn andre åttiåringer.

KimFriele15_LinnKristin_750_2.jpg

Anonymkode: d7b40...2ce

• Liker 6
Skrevet

Hvis vi fikk være hjemmeværende på heltid så ville dette ikke vært noe problem.

Anonymkode: 4312c...233

• Liker 9
Skrevet

Vi er slitne. Men det er verdt det 😊

Anonymkode: 912c1...db9

• Liker 9
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner to par eneggede tvillinger som er pensjonister. I det ene tvillingsettet så er den ene barnløs og den andre mor til tre. I det andre settet har den ene ett barn og den andre fem barn. 

Nå er disse tvillingene over 70 år, men man ser helt klart forskjell på hvem som har flest barn når det kommer til utseendet deres selv om de er eneggede tvillinger og ligner. Den ene ser minst 5 år yngre ut enn den andre i begge settene.

Så jeg tror nok at man blir mer sliten av å ha barn, ikke bare småbarn. Man har rett og slett mer bekymringer og lever et mer stresset liv enn barnløse, uansett hvor gamle barna er.

Anonymkode: 6def0...1a5

5 års forskjell i alder i den alderen er jo ingenting 😂 med tanke på utseende altså, så det var ikke mye å slå i bordet med.

Anonymkode: 335fc...d00

• Liker 25
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er fordi noen av oss ikke sover en hel natt på mange år. Sikkert 5 år siden sist jeg gjorde det. Tipper jeg ser 10 år eldre ut enn for 5 år siden. Fordelen er at jeg er så sliten at jeg ikke orker å bry meg om det. 

Anonymkode: efae5...be1

• Liker 27
Skrevet

Jeg synes ærlig talt ikke jeg ser så mye forskjell på folk, når barna har blitt store. 

Men det er klart, etter noen år med lite sammenhengende søvn og man gjerne hopper over det meste som skal til for å shine seg opp på morgenen, til fordel for ett kvarters ekstra søvn, samt en stor dose med ekstra bekymringer i livet, mindre frihet til å rekreere, - så vil det jo synes. 

Mens de som er single på min jobb, står opp om morgenen, steller seg, leser litt nyheter, drikker litt kaffe eller lager seg smoothie, lage matpakke til seg selv, samt spiser frokost i ro og mak, så består mine morgener av å: 

stå opp, skynde meg på badet, vekke tenåringen, få treåringen på badet, stelt og påkledd, vekke seksåringen, vekke  tenåringen en gang til, passe på at seksåringen har det han skal ha med seg på skole og er stelt og påkledd, ( kanskje riste i tenåringen, dersom han ikke var våken, selv om han sa det, ved siste vekking) mase, fikse matpakker, passe på at tenåringen tar med det han skal ha, passe på at vi har det vi trenger med oss i barnehagen, passe på at skolebarna har spist frokost, passe på at refleksvester er på og gjerne hodelykt også. 

Anonymkode: c101e...85b

• Liker 16
Skrevet

Når jeg hører hvordan folk med barn stresser, er på underskudd med søvn og ikke får tid til annet enn barna, da skjønner jeg at livet som barnløs var og er det rette valget for meg. Jeg lever et rolig og stille liv, gjør stort sett som jeg vil og vekkerklokke bruker jeg bare 2-3 ganger i året. 

Dere småbarnsforeldre der ute trenger ros og skryt, det er over min fatteevne at dere orker. Jeg er imponert, stå på! 👍 

Anonymkode: 15c7b...abd

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg syns det er mange flotte mødre jeg. Slitne eller ei. Kommer an på hvordan man tar vare på seg ellers også. Men jeg har ikke lagt merke til at mødre ser spesilt slitne og dratt ut, selv om de er slitne og sikkert føler det på seg selv. Men det kommer an på person også er det kanskje litt tilfeldig også. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv er jeg i midten av 30-åra og uten barn, og når jeg ser foreldre i slutten av 20-åra så blir jeg overrasket over hvor slitne, herjet og markerte de er i ansiktet. Er det virkelig så slitsomt å ha barn?

En av de flotteste kvinnene jeg vet om er 38 år, og er uten barn. Hun er fremdeles ungdommelig, og ser 15 år yngre ut. Nekter plent å bruke livet sitt på barn. Holder man seg bedre fysisk om man avstår fra å få barn?

Jeg vil ha barn (tror jeg), men har ikke engang nevøer eller nieser, så føler jeg egentlig ikke kan nok om barn! Er det så slitsomt som det ser ut som?

Anonymkode: 2a28b...134

Det er en fase hvor man stort sett er fullstendig utslitt og det er småbarnstiden. 
Da går virkelig dagene i ett eneste kjør (hvis du har mer enn en) og du er konstant utslitt.
Heldigvis er det bare en fase :)
Men JA det er derfor vi ser mer slitne ut fordi det er nettopp det vi er ;)
Heldigvis er det kun en epoke ;) 
Det er jo mange vidunderlige stunder også men dagene er travle og egentid er det lite av og hvis du da i tillegg har full jobb begge to og gjerne noen egne medisinske diagnoser, kanskje barn med diverse helseutfordringer som kolikk, allergier etc så blir du helt på minus siden for noen år ;)
Senere har du jo også bekymringene rundt tenåringstiden..

Anonymkode: e35cb...d00

• Liker 3
Skrevet

Får alltid høre at jeg ser så fresh ut, spørsmål om jeg er 25-27 år (er 38), at jeg har fin hud, osv. 

På innsiden har jeg følt meg som en 90-åring 🤪

Har barn.. 😉 Tre stykk. 

Er vel gode gener 😉😉

Anonymkode: 58e98...0bb

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får alltid høre at jeg ser så fresh ut, spørsmål om jeg er 25-27 år (er 38), at jeg har fin hud, osv. 

På innsiden har jeg følt meg som en 90-åring 🤪

Har barn.. 😉 Tre stykk. 

Er vel gode gener 😉😉

Anonymkode: 58e98...0bb

Da er du heldig!

Anonymkode: 388e0...515

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jøss. Chelsea Handler og Kim Cattrall ser skikkelig unge ut. Kim Friele fikk aldri barn, se hvor mye yngre hun ser ut enn andre åttiåringer.

KimFriele15_LinnKristin_750_2.jpg

Anonymkode: d7b40...2ce

Hun ser da virkelig ikke sliten ut. Se det blikket! ❤️

Anonymkode: 779db...a08

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...