Gå til innhold

Hun sa hun vil ha meg og jeg aner ikke hvordan takle det!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, 911 skrev:

Du skuffer da ikke oss. Vi er ikke ute etter et familiedrama men vil ha en "happy ending". Jeg har tenkt mye på dere og lurte på hvordan det hadde gått. Jeg er trist, men samtidig glad på din kones vegne, selv om disse følelsene du har ødelegger litt av livet ditt. Regner med du ikke har fortalt eller antydet noe for konen din. På en måte er du emosjonelt utro. Skjønner ikke helt denne andre damen når du helt klart har sagt at du velger din kone. Hun er ung, og etter ditt utsagn, vakker, og burde ha mulighet til å gå videre i livet sitt, glemme deg og få en mann som vil noe mer og er eksklusiv. Ikke for å strø salt i såret ditt, men tror dere begge hadde hatt best av det.Som du skriver holder hun på å gi opp et liv sammen med deg. Veldig trist når dere er så forelsket i hverandre og vil ha hverandre så mye. Når du har tatt ditt valg må du ikke fortsette å mate disse følelsene. Kanskje du da kan få det bedre med din kone etterhvert. Bamseklem og lykke til videre i livet ditt 💚 Du har i alle fall min fulle respekt for at du ikke har gitt etter for følelsene dine og vært fysisk utro. Som jeg tidligere har skrevet som AB er jeg ikke 100 % sikker på at jeg har klart dette slik som deg.

Takk for omsorgen din.

Jo man kan være f glad på min kones vegne. Nei hun vet ikke noe. Men selvom det er bra for henne at jeg blir, så er det vondt og leit at jeg ikke er 100% der for henne lenger . Hun andre har fått en stor plass i mitt hjerte og slik vil det nok alltid være. Det preger meg. Hun er i tankene mine daglig. Jeg savner henne men holder avstand.

Ja jeg har vært tydelig på at jeg velger min kone. Jeg gråt da jeg sa dette til hun andre og jeg vet jeg avslørte hvor mye hun da betyr for meg. Jeg tror hun vet at jeg elsker henne. Hun har sagt hun elsker meg.

Hun er svært pen og kan lett få en annen men hun sier hun vil ha meg . Derfor tror jeg det er vanskelig for henne å gå videre og gi slipp. Hun har et håp. Enda jeg har sagt "det er utelukket at du og jeg kan ha et forhold ". Fordi hun vet at jeg snakker med fornuften og ikke hjertet. Hun bare forstår det, og det er sant. Jeg tvinger meg til å være fornuftig enda hele meg lengter etter henne. 

Nei har ikke vært fysisk utro. Er absolutt emosjonelt utro.

Jeg blir ikke lykkelig uten henne men klarer ikke såre og svikte hun jeg valgte for over 30 år siden.  Dette kommer alltid til å være en sorg i mitt liv. Jeg er usigelig lei meg for dette. 

M57

Anonymkode: cf473...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff..  Dette er sårt å lese. Du har gjort et valg og må stå for det. Kanskje du klarer å "glemme" denne andre om du ikke mater følelsene og holder god avstand. Finn på noe koselig og romantisk med henne som du har valgt. Igjen; lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 911 skrev:

Huff og huff..  Dette er sårt å lese. Du har gjort et valg og må stå for det. Kanskje du klarer å "glemme" denne andre om du ikke mater følelsene og holder god avstand. Finn på noe koselig og romantisk med henne som du har valgt. Igjen; lykke til.

Men jeg ser henne rett som det er. Enten går hun langs veien på tur, eller jeg skimter henne på terrassen på huset hennes eller vi kjører forbi hverandre til stadighet. Det er nok for meg å se henne, så blusser følelsene opp. 

Gjør så godt jeg kan med denne avstanden men snakker også med henne enda. 

Lite visste jeg om at telefonsamtaler kan få følelser opp igjen som bare det. 

Men takk. Jeg trenger ditt "lykke til". Spør meg igjen om ett år...så håper jeg svaret er av litt annen karakter 💔😢

M57

Anonymkode: cf473...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

er du små forelsket så stikker du ifra den dama før det blir værre, er ikke værre en det

Hadde du lest litt mer enn ett av mine innlegg, så hadde du visst at dette stikker dypt....! Ts

Anonymkode: cf473...797

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du lest litt mer enn ett av mine innlegg, så hadde du visst at dette stikker dypt....! Ts

Anonymkode: cf473...797

Hva forventer du at vi skal gjøre for deg? 

Enten så skaffer du deg en psykolog som kan hjelpe deg, eller så manner du deg opp og takler at du har en dame.. Ser ikke problemet her.. Hva forventer du når du selv har laget deg et problem og så går du og klager på at du ikke kommer deg ut av det? Det er du som har skapt problemet, så klarer du deg nok og komme deg ut av det også

Anonymkode: 2b3c4...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du at vi skal gjøre for deg? 

Enten så skaffer du deg en psykolog som kan hjelpe deg, eller så manner du deg opp og takler at du har en dame.. Ser ikke problemet her.. Hva forventer du når du selv har laget deg et problem og så går du og klager på at du ikke kommer deg ut av det? Det er du som har skapt problemet, så klarer du deg nok og komme deg ut av det også

Anonymkode: 2b3c4...e17

Forventer ingenting. Nå er det nokså lenge siden jeg skrev HI i fortvilelse og rådvillhet på hva jeg burde gjøre. 

Jeg klager ikke, jeg er trist. Og syns du ikke jeg har "løst" problemet?  Jeg har jo tatt et valg. 

Tråden kom opp igjen fordi et omsorgsfullt menneske brydde seg, ikke fordi jeg hadde behov for å si noe mer om dette.

Ts

Anonymkode: cf473...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Forventer ingenting. Nå er det nokså lenge siden jeg skrev HI i fortvilelse og rådvillhet på hva jeg burde gjøre. 

Jeg klager ikke, jeg er trist. Og syns du ikke jeg har "løst" problemet?  Jeg har jo tatt et valg. 

Tråden kom opp igjen fordi et omsorgsfullt menneske brydde seg, ikke fordi jeg hadde behov for å si noe mer om dette.

Ts

Anonymkode: cf473...797

Da beklager jeg, så ikke datoen da denne ble lagdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer du at vi skal gjøre for deg? 

Enten så skaffer du deg en psykolog som kan hjelpe deg, eller så manner du deg opp og takler at du har en dame.. Ser ikke problemet her.. Hva forventer du når du selv har laget deg et problem og så går du og klager på at du ikke kommer deg ut av det? Det er du som har skapt problemet, så klarer du deg nok og komme deg ut av det også

Anonymkode: 2b3c4...e17

Det var da svært så lite hyggelig du var da. ☹️. Jeg påtar meg ansvaret for at denne tråden ble åpnet igjen da jeg virkelig bryr meg om TS og den situasjonen han er kommet opp i. Foreslår heller at du leser noen av de tidligere innleggene før du klager her. TS har kommet seg ut av "problemet" og tatt en valg selv om han fortsatt sliter. Er det ikke det KG ofte brukes til; nemlig å søke trøst og råd for problemer i livet? Ser jo at ditt innlegg er en form for råd, men du kunne kanskje vært litt "rundere i formen".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 911 skrev:

Det var da svært så lite hyggelig du var da. ☹️. Jeg påtar meg ansvaret for at denne tråden ble åpnet igjen da jeg virkelig bryr meg om TS og den situasjonen han er kommet opp i. Foreslår heller at du leser noen av de tidligere innleggene før du klager her. TS har kommet seg ut av "problemet" og tatt en valg selv om han fortsatt sliter. Er det ikke det KG ofte brukes til; nemlig å søke trøst og råd for problemer i livet? Ser jo at ditt innlegg er en form for råd, men du kunne kanskje vært litt "rundere i formen".

Tusen takk igjen. Du er virkelig et varmt menneske. 

TS

Anonymkode: cf473...797

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for omsorgen din.

Jo man kan være f glad på min kones vegne. Nei hun vet ikke noe. Men selvom det er bra for henne at jeg blir, så er det vondt og leit at jeg ikke er 100% der for henne lenger . Hun andre har fått en stor plass i mitt hjerte og slik vil det nok alltid være. Det preger meg. Hun er i tankene mine daglig. Jeg savner henne men holder avstand.

Ja jeg har vært tydelig på at jeg velger min kone. Jeg gråt da jeg sa dette til hun andre og jeg vet jeg avslørte hvor mye hun da betyr for meg. Jeg tror hun vet at jeg elsker henne. Hun har sagt hun elsker meg.

Hun er svært pen og kan lett få en annen men hun sier hun vil ha meg . Derfor tror jeg det er vanskelig for henne å gå videre og gi slipp. Hun har et håp. Enda jeg har sagt "det er utelukket at du og jeg kan ha et forhold ". Fordi hun vet at jeg snakker med fornuften og ikke hjertet. Hun bare forstår det, og det er sant. Jeg tvinger meg til å være fornuftig enda hele meg lengter etter henne. 

Nei har ikke vært fysisk utro. Er absolutt emosjonelt utro.

Jeg blir ikke lykkelig uten henne men klarer ikke såre og svikte hun jeg valgte for over 30 år siden.  Dette kommer alltid til å være en sorg i mitt liv. Jeg er usigelig lei meg for dette. 

M57

Du er emosjonelt utro. Du har allerede sviktet din kone. Så hvorfor ikke ta steget fullt ut og gå fra henne.. Du er ALLEREDE utro

Du kommer til å angre resten av livet og være ulykkelig. Hun andre også. Dette ender ikke bra hvis det fortsetter slik. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: cf473...797

 

Anonymkode: 717e0...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er emosjonelt utro. Du har allerede sviktet din kone. Så hvorfor ikke ta steget fullt ut og gå fra henne.. Du er ALLEREDE utro

Du kommer til å angre resten av livet og være ulykkelig. Hun andre også. Dette ender ikke bra hvis det fortsetter slik. 

 

Anonymkode: 717e0...68f

Man kan ikke velge hva man føler, kun om man mater følelsene eller ikke, og hva man velger å fjøre med dem. Det er helt normalt å falle for andre gjennom et langt samliv.  

Anonymkode: 34c27...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er emosjonelt utro. Du har allerede sviktet din kone. Så hvorfor ikke ta steget fullt ut og gå fra henne.. Du er ALLEREDE utro

Du kommer til å angre resten av livet og være ulykkelig. Hun andre også. Dette ender ikke bra hvis det fortsetter slik. 

 

Anonymkode: 717e0...68f

TS vet selvsagt at han er emosjonelt utro og har på en måte sviktet sin kone. Men til hans forsvar så er dette kun følelser. Han har ikke engang kysset denne andre damen. Som AB 1a4 så klokelig skriver er det nokså normalt å bli betatt og kanskje forelsket i andre gjennom et helt liv. "Heldigvis" blir disse følelsene ikke så ofte gjengjeldt slik at man unngår en slik situasjon TS er kommet opp i. Man kontrollerer ikke sine følelser. TS har mange og sterke argumenter for å bli hos sin kone og har gjort et valg om å bli. Dette har jeg stor respekt for, selv om jeg er enig i at han dessverre kommer til å bli ulykkelig i ekteskapet, i alle fall i lang tid framover. Kanskje blir det lettere om denne andre finner seg en kjæreste, gifter seg, får barn og bosetter seg langt borte fra TS.
Og igjen, jeg beklager at jeg restartet denne tråden. Det var ikke meningen å rippe opp i gamle sår. Dersom TS ikke hadde skrevet som AB ville jeg nok tatt kontakt med han på PM i stedet for å skrive her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke velge hva man føler, kun om man mater følelsene eller ikke, og hva man velger å fjøre med dem. Det er helt normalt å falle for andre gjennom et langt samliv.  

Anonymkode: 34c27...1a4

TS mater da virkelig disse følelsene. Det er derfor jeg sliter litt med sympatien, for andre enn hans kone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å forelske seg i en fantasi 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: b2dea...81b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, 911 skrev:

TS vet selvsagt at han er emosjonelt utro og har på en måte sviktet sin kone. Men til hans forsvar så er dette kun følelser. Han har ikke engang kysset denne andre damen. Som AB 1a4 så klokelig skriver er det nokså normalt å bli betatt og kanskje forelsket i andre gjennom et helt liv. "Heldigvis" blir disse følelsene ikke så ofte gjengjeldt slik at man unngår en slik situasjon TS er kommet opp i. Man kontrollerer ikke sine følelser. TS har mange og sterke argumenter for å bli hos sin kone og har gjort et valg om å bli. Dette har jeg stor respekt for, selv om jeg er enig i at han dessverre kommer til å bli ulykkelig i ekteskapet, i alle fall i lang tid framover. Kanskje blir det lettere om denne andre finner seg en kjæreste, gifter seg, får barn og bosetter seg langt borte fra TS.
Og igjen, jeg beklager at jeg restartet denne tråden. Det var ikke meningen å rippe opp i gamle sår. Dersom TS ikke hadde skrevet som AB ville jeg nok tatt kontakt med han på PM i stedet for å skrive her. 

Jeg forstår bare ikke hvordan han kan velge bort lykken. Og han er allerede utro. Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: 717e0...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 16.8.2019 den 2.57, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår bare ikke hvordan han kan velge bort lykken. Og han er allerede utro. Jeg hadde ikke gjort det.

Anonymkode: 717e0...68f

Der er vi enige. Men de har et langt liv sammen. Barn, barnebarn, hus og mye eiendom...  og er glade i hverandre selv om følelsene fra han er platoniske. Han velger det trygge og etablerte i stedet for et kanskje usikkert liv med denne andre. Og så er det skammen over å ha valgt bort familien. Vil barna og resten av familien kutte kontakten med han? Jeg skjønner han godt, og er veldig usikker på hva jeg ville gjort i samme situasjon. Lett å betrakte dette utenfra i stedet for å stå opp i dette med begge beina. Jeg er veldig glad jeg slipper å ta en slikt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2019 at 9:13 PM, 911 said:

Det var da svært så lite hyggelig du var da. ☹️. Jeg påtar meg ansvaret for at denne tråden ble åpnet igjen da jeg virkelig bryr meg om TS og den situasjonen han er kommet opp i. Foreslår heller at du leser noen av de tidligere innleggene før du klager her. TS har kommet seg ut av "problemet" og tatt en valg selv om han fortsatt sliter. Er det ikke det KG ofte brukes til; nemlig å søke trøst og råd for problemer i livet? Ser jo at ditt innlegg er en form for råd, men du kunne kanskje vært litt "rundere i formen".

Nei, det er fakta..  Klarer han og snakke med andre jenter og få følelser og enda la det fortsette så får han faen med stå får det også istedent for og søke om sympati og en skulder og gråte på

Anonymkode: 2b3c4...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent ute, men leste på alle innleggene og vil bare kommentere.

Etter det jeg har skjønt, med minimal nevnelse av ts om sin kone. Om ts mente det å snakke om dette vil skape problemer i hjemmet betyr det nesten at ts vet kona fortsatt elsker hennes ektemann og dermed ville blitt såret. Det var synd at dere er ektepar, men du i denne situasjonen har valgt å behandle henne som en tredjeperson da du velger å dele dine følelser med den andre, enn å begynne å snakke om dette med kona i en tidligere stadiet. 

Du sa tidligere at dette ikke var første gang en lignende situasjon hadde skjedd med ekteskapet ditt og dere (du og kona) ble enig om å holde sammen. Tenker at dere måtte, for å kunne komme til den enigheten, ha tatt opp det med hverandre og snakket sammen som ekte"par", uten involvering av en (ekte)tredjeperson. 

Men du skal ha respekt for å klare å holde igjen og ikke gi etter libidoen. Hadde absolutt vært veldig synd på kona di (mer enn det allerede er) om dere to lovebirds hadde blitt enig om å gå videre og plutselig tar du skilsmissen opp med den ubevisste kona (som ble behandlet som en tredjeperson i love storyen deres), mens dere har fremtidsplanen med hverandre klart. På en måte kan det også være fint for henne å slippe å leve med en mann som overhodet ikke klarer å elske henne lenger og kanskje åpner sjansen for henne å treffe en ny hun kan ha mange lykkelige år sammen. Men fremgangsmåten er fortsatt noe slemt.

Litt interessant hva du kommer til å føle/tenke om dette etterhvert som forelskelsen avtar og går bort. Uten foring mener jeg det vil gjøre. Om dere ikke holder kontakt og drive å vanne på denne forelskelsen er jeg uenig med deg at den forelskelsen du har til henne vil vare for alltid. At det en gang har vært det vil kanskje bli husket i minnet for alltid ja, men ikke selve følelsen. Men nå snakker jeg bare logikk.  

Etter dette tenker du kanskje bedre gjennom før du velge å utsette deg for noe slags affære (emosjonelt eller fysisk). Hvis du fortsatt ville holde igjen ekteskapet da selvfølgelig. 

Denne tråden gjør meg redd for ekteskap.u

Anonymkode: 68369...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...