Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 timer siden, Nevod skrev:

52 milliarder??????? Da hadde han vært Norges desidert rikeste!

Hagen er god for ca 1,7 milliard.

My bad. Leste formuen til Thorstein Hagen, ikke Tom Hagen... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo unektelig noe rart med måten disse kidnapperne har valgt å kommunisere på. Man skulle jo tro at om de ønsket penger og hadde planlagt dette nøye, så ville de også vært interesserte i å kunne kommunisere med familien på en mye mer effektiv måte. Dette for å vise livstegn (bevis) men også for å kunne være mer konkrete når det gjaldt all kommunikasjon. 

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, Jolanda skrev:

Hvorfor skrives det innlegg som dette om og om igjen? Det er forklart maange ganger hvorfor man ikke bør betale. 

Jeg tror desperasjonen man opplever som nærmeste pårørende når noe slikt skjer gjør at man gjør desperate ting som å betale. 

• Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)

Feil.

Endret av Brukernavn9
Skrevet
13 timer siden, Baretenker skrev:

Der er noe som skurrer med at løsepengene ikke er betalt. Mannen er en av Norges rikeste, skulle ikke tro 9 millioner euro var så mye for ham. 

Hadde jeg vært i en kidnapping-situasjon hadde jeg mest sansynelig betalt løsepengene, selv om det ikke gir noen garanti. 

Husk at formue ikke er det samme som penger på konto som kan disponeres fritt. Formue kan være bundet opp ieiendom, aksjer osv.

• Liker 13
Skrevet
3 timer siden, DianaV skrev:

Det er jo unektelig noe rart med måten disse kidnapperne har valgt å kommunisere på. Man skulle jo tro at om de ønsket penger og hadde planlagt dette nøye, så ville de også vært interesserte i å kunne kommunisere med familien på en mye mer effektiv måte. Dette for å vise livstegn (bevis) men også for å kunne være mer konkrete når det gjaldt all kommunikasjon. 

Kanskje de er såpass datakyndige at de skjønner at denne kommunikasjonsmetoden har lav sannsynlighet for å bli avslørt, sammenlignet med andre alternativ?

Jeg vil tro at datakyndige kan hex-alfabetet like bra som vi kan det vanlig alfabet, og at det dermed ikke tar så forferdelig lang tid å oversette et spørsmål, for så å få sendt det over i biter, selv om det unektelig høres veldig tungvint ut for alle oss andre. (Noen datafolk som vil avkrefte/bekrefte dette?)

Livstegn kan de formidle ved å la offeret besvare et spørsmål kun hun vet svaret på, som noen foreslo tidligere i tråden. 

Skrevet
22 minutter siden, acna said:

Kanskje de er såpass datakyndige at de skjønner at denne kommunikasjonsmetoden har lav sannsynlighet for å bli avslørt, sammenlignet med andre alternativ?

Jeg vil tro at datakyndige kan hex-alfabetet like bra som vi kan det vanlig alfabet, og at det dermed ikke tar så forferdelig lang tid å oversette et spørsmål, for så å få sendt det over i biter, selv om det unektelig høres veldig tungvint ut for alle oss andre. (Noen datafolk som vil avkrefte/bekrefte dette?)

Det kan hvem som helst klare.

https://www.rapidtables.com/convert/number/ascii-to-hex.html

Skrevet
21 timer siden, Baretenker skrev:

My bad. Leste formuen til Thorstein Hagen, ikke Tom Hagen... 

Er det noen i Norge som har 52 milliarder i formue ? 

Skrevet
20 hours ago, Christiane_W said:

Husk at formue ikke er det samme som penger på konto som kan disponeres fritt. Formue kan være bundet opp ieiendom, aksjer osv.

Det er sant men kanskje hadde det vært mulig og prute med de antatte kidnappet e. Vil tro de etter så lang tid vil nøye seg med en mindre sum 

Skrevet
On 1/29/2019 at 1:14 AM, Baretenker said:

Synes det er bra at politiet ikke kun jobber utifra teorien om at hun har blitt kidnappet.

For meg gir teorien om drap mer mening enn kidnapping. Dette utifra de fakta vi har fått via pressen. 

Særlig med tanke på at denne personen som skulle være den siste som snakket med henne i telefonen var faktisk ektemannen. Hvorfor denne opplysningen er fjernet alle steder i media er før meg et mysterium?

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, timbar skrev:

Det er sant men kanskje hadde det vært mulig og prute med de antatte kidnappet e. Vil tro de etter så lang tid vil nøye seg med en mindre sum 

Betaler man kidnapperne vil denne typen kriminalitet bare øke. Det gir en snøballeffekt der de som ønsker å gjøre slikt ser at det funker og dermed vil flere gjøre det samme.

Det er veldig mange som har fryktelig mye penger i dette landet. Det er også mange som ønsker rikdom via kjappe penger.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)

@timbar 

Om spørsmål om endrede artikler. Jeg vet ikke. Det står fremdeles her https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

" Klokken 09.14. Siste livstegn. Tom Hagen har telefonisk kontakt med kona. Han skal på dette tidspunktet ha befunnet seg på kontoret i Futurum Næringspark. Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer milliardærens mobiltelefon på arbeidsplassen"

I samme artikkel står det om en ubesvart telefonsamtale på ukjent tidspunkt, som skal ha skjedd kort tid  etter at AEH var i kontakt med ektemannen. Det var da et annet familiemedlem som skal ha forsøkt å ringe til AEH.

Ja, det om at politiet ikke er noen part i forhandlingene leste jeg også. Og det var forklart at politiet gir råd til familien.

Endret av Brukernavn9
Skrevet

Ettersom politiet ikke er involvert i forhandlingene, kan det tyde på at eventuelle kidnappere har krevd at politiet skal holdes utenfor.... 

• Liker 1
Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)

VG har kartlagt sølvgrå biler i Hagens nabolag  (i forbindelse med denne vitneobservasjonen: hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei ), og VG har vært i kontakt med eierne av 35 av disse 38 bilene. Én har ikke besvart VGs  henvendelser og én som eier to biler med denne beskrivelsen vil ikke svare.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0ER4p0/vg-har-kartlagt-soelvgraa-biler-i-hagens-nabolag-ingen-sier-at-de-har-tatt-mystisk-snarvei

Endret av Brukernavn9
Gjest Brukernavn9
Skrevet (endret)
14 minutter siden, SoWhat? skrev:

politiet ikke er involvert i forhandlingene

Politiet gir råd til familien. Jeg forstår det slik at det er helt naturlig og vanlig at politiet ikke er part i forhandlingene i slike saker. Kidnappernes krav rettes jo ikke mot politiet men mot familien.

Endret av Brukernavn9
Skrevet
4 minutter siden, Brukernavn9 skrev:

Politiet gir råd til familien. Jeg forstår det slik at det er helt naturlig og vanlig at politiet ikke er part i forhandlingene i slike saker. Kidnappernes krav rettes jo ikke mot politiet men mot familien.

Ja, ok. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, loveli skrev:

Betaler man kidnapperne vil denne typen kriminalitet bare øke. Det gir en snøballeffekt der de som ønsker å gjøre slikt ser at det funker og dermed vil flere gjøre det samme.

Det er veldig mange som har fryktelig mye penger i dette landet. Det er også mange som ønsker rikdom via kjappe penger.

Jeg hadde uansett betalt, hvis det var et fnugg av håp om å få min kjære tilbake.  Om politiet ble involvert og gjerningsmennene hadde blitt tatt så hadde jeg vært så redd for represalier, og et liv på hemmelig adresse at valget hadde vært enkelt.

• Liker 6
Skrevet
7 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg hadde uansett betalt, hvis det var et fnugg av håp om å få min kjære tilbake.  Om politiet ble involvert og gjerningsmennene hadde blitt tatt så hadde jeg vært så redd for represalier, og et liv på hemmelig adresse at valget hadde vært enkelt.

Så du hadde satt potensielt veldig mange flere liv i fare?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...