Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Girlygirl9 skrev:

Haha, tenkte at dette er jo bare langt fordi du har valgt den største skriftstørrelsen 😂

Hahaha ja. Jeg skrev egentlig innlegget først på «notater» på telefonen, uten at jeg vet helt hvorfor jeg tok det valget. Og da ble det sånn 😅

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Girlygirl9 skrev:

Haha, tenkte at dette er jo bare langt fordi du har valgt den største skriftstørrelsen 😂

Det var kjempelett å endre 🙄

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, fotballjenta said:

Nå kommer det et langt og ærlig innlegg fra meg. Bear with me! 

• Gnien og skeiv ekteskapspakt som ville blitt revet i filler i en eventuell skilsmisse. 
  • Ektemann kjent for å holde godt på pengene sine. 
  • Uryddig alibi på selve dagen i store perioder.  
  • Motstridende informasjon om trøblete ekteskap. Noen sier dog at AEH ville ut av ekteskapet og har snakket om ekteskapspakten. Andre sier at de var lykkelige den siste tiden. 
  • Nøysom milliardær som er kjent for å være særdeles påpasselig. 
  • Visstnok ikke intressert i teknologi, har dog hatt 10 møter om kryptovaluta med person som er siktet for bortføring. Hvordan disse foregikk vet vi ikke. 
  • DNA på et mistenkelig sted som stammer fra TH. 
  • Biologiske spor fra AEH. 
  • Mystisk bil som rygger inn på gangvei ved siden av huset. 
  • Mystiske menn ved Fururumbygget, men politiet har avskrevet disse som mistenkelige. 
  • Bilen til TH kjører inn til futurum-bygget i tidsrommet AEH skal ha blitt drept. 
  • Kjent for å skrive lange mails og i notatbøker, trusselbrevet var usedvanlig langt. 
  • Politiet mener det er ham. 
  • Er nå ikke villig til å samarbeide med politiet, og vil flytte hjem. 

USIKKERHETSMOMENTER

• Hvis han først skal drepe, hvorfor gjøre det på en slik måte. Er han så smart at han har valgt denne måten for å forvirre politiet maksimalt? Visste han at han mest sannsynlig ville bli mistenkt om hun døde ved et «uhell»?
  • Hvem er de to personene ved futurum, og hvem kjørte den mystiske bilen? 
  • Han blir løslatt fra varetektsfengsling pga manglende bevis. 
  • Hvorfor, etter 18 måneder, har ikke politet mer håndfaste bevis? Ihvertfall såpass at han blir holdt varetektsfenglset. 
  • Har hittil visstnok samarbeidet med politet og gitt de nøkkel til både bolig og hytte. Dog er jeg usikker på om de fikk RANSAKET disse før han ble offisielt siktet. 
  • Har hele veien kommet med tips og råd til politet. Det kan tolkes begge veier, men her lar jeg tvilen komme ham til gode. 

I ettertid, etter vi må anta at han trodde konen var kidnappet naken og uten medisiner, har han gått på jobb som vanlig. Han har tjent seg enda rikere på flere nye forretningsavtaler. Han har dratt på skøytetrening som vanlig og satt igang en innsamlingsaksjon til ny ishall til klubben. Han har stelt og pyntet i hagen sin, og ikke snakket om saken med sine venner. Man kan selvfølgelig si at alle reagerer forskjellig, men jeg mener bestemt at dette er merkelig oppførsel. 

Jeg vet fortsatt ikke om jeg tror det er ham, men det ER mye som skurrer med denne mannen. For barnas del håper jeg skurringen bare er at han er en merkelig fyr. 

Regner med jeg får passet mitt påskrevet av enkelte etter dette innlegget, men dette er nå en oppsummering av alt som har kommet frem (som jeg husker akkurat nå ihvertfall), og mine tanker rundt dette. Jeg er ingen detektiv og eier ikke sannheten. Gjerne motsi meg, det kan godt hende jeg endrer mening. Men hold det saklig. Om jeg skriver noe som er usant her så arrester meg gjerne, men jeg tror jeg har kilder på alt. 

Jeg har skrevet hva jeg tror tidligere, og det ble slettet. Jeg tror det samme, tross en del nye opplysninger siden da.

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Dalila skrev:

Jeg synes det er rart at Hagen nå via sin advokat uttaler at det ikke er sikkert at han vil la seg avhøre ytterligere. 

Hvis TH er uskyldig, så er måten han har blitt behandlet på i det siste, av både medier og politi, ganske skandaløs. Hengt ut i media, arrestert med bevæpnede styrker i nabolaget, og mistenkeliggjort. Hvis dette er en mann som har mista kona si for halvannet år siden, og som vanligvis liker å holde en lav profil, ja da er det ikke vanskelig å se for seg at han er skeptisk.

Jeg liker jo å tro at politiet sitter på mye mer konkret info som vi i offentligheten ikke får med oss, men da er det rart at både TH og denne 30 åringen har blitt løslatt. Èn fjær blir jo til fem høns i denne saken; hver gang en ny opplysning dukker opp.

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, fotballjenta said:

Jeg vet fortsatt ikke om jeg tror det er ham, men det ER mye som skurrer med denne mannen. For barnas del håper jeg skurringen bare er at han er en merkelig fyr. 

Veldig bra oppsummering.

Mine tanker går mye i de samme banene og selvfølgelig håper jeg ikke det er ham.

Et annet moment jeg stusser over er at han lar politiet bruke flere titalls millioner på etterforsking uten selv å på noe tidspunkt ha engasjert private etterforskere. Han klarer altså å hoste opp ti millioner til et løsepengekrav, men bruker ingenting på dette.

Det virker ulogisk at en fortvilt og desperat ektemann i hans økonomiske posisjon ikke gjør alt for å finne ut hva som har skjedd med kona si, men bare fortsetter med sitt vanlige liv og sine rutiner. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Callisto83 said:

Hvis TH er uskyldig, så er måten han har blitt behandlet på i det siste, av både medier og politi, ganske skandaløs. Hengt ut i media, arrestert med bevæpnede styrker i nabolaget, og mistenkeliggjort. Hvis dette er en mann som har mista kona si for halvannet år siden, og som vanligvis liker å holde en lav profil, ja da er det ikke vanskelig å se for seg at han er skeptisk.

Jeg liker jo å tro at politiet sitter på mye mer konkret info som vi i offentligheten ikke får med oss, men da er det rart at både TH og denne 30 åringen har blitt løslatt. Èn fjær blir jo til fem høns i denne saken; hver gang en ny opplysning dukker opp.

Jeg hadde kanskje forholdt meg litt annerledes til saken, om ikke TH fikk så mye oppbacking av venner.

Når vi snakker om én fjær som blir til fem høns: for noen tid tilbake var det opplest og vedtatt at AEH ikke ville få penger med seg ved en eventuell skilsmisse. De null kronene har blitt til muligens 850 millioner kroner. Jeg vil si at økningen er større enn én fjær til fem høns.

Endret av T-Rex
  • Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Et annet moment jeg stusser over er at han lar politiet bruke flere titalls millioner på etterforsking uten selv å på noe tidspunkt ha engasjert private etterforskere. Han klarer altså å hoste opp ti millioner til et løsepengekrav, men bruker ingenting på dette.

Det virker ulogisk at en fortvilt og desperat ektemann i hans økonomiske posisjon ikke gjør alt for å finne ut hva som har skjedd med kona si, men bare fortsetter med sitt vanlige liv og sine rutiner. 

Veldig godt poeng! 

• Liker 3
Skrevet (endret)
10 minutter siden, SosialDistanse said:

Nei, dette er naturlig for en fornuftig mann uten desperasjon. Altså den første halvdelen. Private etterforskere i en slik sak vil være dødfødt. Men å betale ut ti mill i hytt og pine? Merkelig.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg hadde kanskje forholdt meg litt annerledes til saken, om ikke TH fikk så mye oppbacking av venner.

Har han fått så mye oppbacking av venner da? Eller er det at opplysningene fra de personene som faktisk kjente til dette ekteparet, ikke stemmer så godt med det "bildet" mange i media (og forum) har dannet av vedkommende.

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Callisto83 skrev:

Siden 9.1.19 kl. 0943 er TH blitt hengt ut som GM på bl.a. Flashback og i «alles tanker», så det som har skjedd de siste dagene har nok heller rettet opp mye av skaden.

Endret av Stroganoff
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Callisto83 said:

Har han fått så mye oppbacking av venner da? Eller er det at opplysningene fra de personene som faktisk kjente til dette ekteparet, ikke stemmer så godt med det "bildet" mange i media (og forum) har dannet av vedkommende.

Jeg har fortalt hva jeg mener om den saken før. Jeg tror ikke AEH var en noksagt, og jeg tror ikke TH er en gjennomført drittsekk.

Det er litt mer komplisert enn som så.

• Liker 1
Skrevet (endret)
18 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Privatetterforskere i en pågående etterforskning vil bare gå i føttene på politiet, og vil virke mot sin hensikt. De har ikke et milligram av hjelpemidler og fullmakter i forhold til hva politiet har. 

Endret av Stroganoff
  • Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, T-Rex said:

Nei, dette er naturlig for en fornuftig mann uten desperasjon. Altså den første halvdelen. Private etterforskere i en slik sak vil være dødfødt. Men å betale ut ti mill i hytt og pine? Merkelig.

Just now, Stroganoff said:

Privatetterforskere i en pågående etterforskning vil bare gå i føttene på politiet, og vil virke mot sin hensikt. De har ikke et milligram av hjelpemidler og fullmakter som politiet har. 

Poenget mitt her er at en desperat og fortvilt ektemann med de økonomiske ressursene TH har kunne funnet på dette allikevel, især tatt i betraktning hans mange mailer til politiet hvor han lanserer egne teorier om hevn etc. som han da mener politiet burde se nærmere på.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Stroganoff skrev:

Privatetterforskere i en pågående etterforskning vil bare gå i føttene på politiet, og vil virke mot sin hensikt. De har ikke et milligram av hjelpemidler og fullmakter som politiet har. 

Men å innhente hjelp fra en tidligere kriminell var han jo villig til å gjøre. Det er ikke sikkert en privatetterforsker hadde gått i føttene på politiet. Så vidt jeg vet må politiet forholde seg mer til lover og regler, mens en privatetterforsker kanskje kunne gått litt andre veier. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
2 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Poenget mitt her er at en desperat og fortvilt ektemann med de økonomiske ressursene TH har kunne funnet på dette allikevel, især tatt i betraktning hans mange mailer til politiet hvor han lanserer egne teorier om hevn etc. som han da mener politiet burde se nærmere på.

Ikke når han vet det vil skade saken. Skulle han brukt privatetterforskere til det han har «fått gratis» av politiet, ville det kostet bortimot 500 mill.

Endret av Stroganoff
Skrevet

Om det bevisst er jobbet med å villede politiet i Hagen-saken kan det være aktuelt at de også betaler for etterforskningen, mener tidligere polititopp Hanne Kristin Rohde.

Ved nyttår var kostnadene estimert til 15 millioner kroner. Dette beløpet inkluderer ikke lønnskostnader som ellers ville påløpt for de involverte politifolkene.

https://www.rb.no/tidligere-polititopp-staten-kan-vurdere-soksmal-mot-domfelte-i-hagen-saken/s/5-43-1302357

• Liker 1
Skrevet

Hvor får du 500 mill fra? Voldsom sum? 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, fotballjenta skrev:

Men å innhente hjelp fra en tidligere kriminell var han jo villig til å gjøre. Det er ikke sikkert en privatetterforsker hadde gått i føttene på politiet. Så vidt jeg vet må politiet forholde seg mer til lover og regler, mens en privatetterforsker kanskje kunne gått litt andre veier. 

Jo, selvfølgelig, men at han skal «lastes» for at han ikke har vært villig til å bruke penger på det, synes jeg blir feil.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, fotballjenta said:

Det var den tidligere kriminelle som tok kontakt med Holden slik jeg har forstått det. TH og Holden valgte da å møte han. Ikke et møte som TH tok initiativ til.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, fotballjenta said:

Hvor får du 500 mill fra? Voldsom sum? 

Den er uansett irrellevant, fordi den forutsetter at ørten privatetterforskere arbeider sammen som et politilag. Og det gjør de ikke.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...