Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Girlygirl9 said:

Altså, politiet går jo selvsagt ikke ut offentlig med alt de har. Vil heller tro de går ut med ganske så lite før ting er avklart. 

Ja, vi får håpe de har litt mer håndfaste bevis. Kanskje de har klart å identifisere bilen som rygget opp til huset dagen hun forsvant.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Happy-Face said:

Hvorfor ble den personen i 30-årene egentlig arrestert?

- Fordi han sitter på en del kunnskap om kryptovaluta.

- Han hadde skrevet om krypto-valuta på internett. 

- Han hadde kjennskap til Tom Hagen, eller hans familie.

Hva mer har politiet egentlig å gå etter mot denne fyren? :klo:

Utfyllende informasjon:

Han hadde skrevet om kryptovaluta til bruk feks ved kidnapping (riktignok etter at AEH forsvant)

Han hadde hatt ti møter med Tom Hagen om kryptovaluta 

• Liker 7
Skrevet
46 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Utfyllende informasjon:

Han hadde skrevet om kryptovaluta til bruk feks ved kidnapping (riktignok etter at AEH forsvant)

Han hadde hatt ti møter med Tom Hagen om kryptovaluta 

Det bilde av kryptomannen i DB,viser i alle fall ikke den mannen som noen har lagt ut intsialene til.Så her er det stor sjanse for at uskyldige blir -hengt ut til spott og spe -som det heter på norsk fra gamle Norge. 

• Liker 2
Gjest Made4u
Skrevet
51 minutter siden, SpaceX skrev:

Ja, det er vel omtrent det.. men han hadde skrevet om kryptovaluta OG kidnapping, så skjønner jo at polititet vil snakke med han om ikke annet i og med at han har hatt kontakt med Hagen.

Hagen hadde visstnok avslått ideene hans om finansiering og samarbeid flere ganger, men han ga seg ikke seg ikke selv om om han fikk nei. Derfor så mange "møter". To av de visstnok i åpent møtelandskap på kontoret, så ikke veldig hemmelig sånn sett.

Med mindre denne 30-åringen har fått en ny glup ide om hvordan skaffe penger til investeringen sin, etter å ha fått avslag, som ikke gikk så bra.

John Christian Elden sa det at dersom det nå skulle vise seg at 30-åringen har gjort det, så kan han ikke bli tiltalt for drap i og med at politiet har endret siktelsen fra drap til bortføring. (Om jeg husker det korrekt).

Og selv Elden syntes det hele var litt vel kaotisk hos politiet...

Politiet er tydelig helt og fullstendig på bærtur i denne saken, det er makeløst hvordan de forsøker å koke suppe på spiker og hvordan de grovt feiler i denne saken.

Nå må de gjenoppta kidnapping-sporet igjen, man har to futurum-menn de må legge større ressurser i et forsøk på å spore opp bl.a.

Skrevet
2 minutter siden, Made4u said:

Politiet er tydelig helt og fullstendig på bærtur i denne saken, det er makeløst hvordan de forsøker å koke suppe på spiker og hvordan de grovt feiler i denne saken.

Nå må de gjenoppta kidnapping-sporet igjen, man har to futurum-menn de må legge større ressurser i et forsøk på å spore opp bl.a.

Vet du hvilke beviser de har?

Inntil man får mer innsyn i denne saken burde man kanskje roe ned aggresjonen litt.

• Liker 10
Gjest Made4u
Skrevet
6 minutter siden, falka skrev:

Det bilde av kryptomannen i DB,viser i alle fall ikke den mannen som noen har lagt ut intsialene til.Så her er det stor sjanse for at uskyldige blir -hengt ut til spott og spe -som det heter på norsk fra gamle Norge. 

Nå må du slutte å lese og delta aktivt i det fordummende forumet Flashback er, der deles så mye uriktig sprøyt at man bare blir forvirret av det, da er Kvinneguiden mye bedre. Man blir hjernevasket av forum som Flashback og folk som figurerer mye der mister litt bakkekontakten med virkeligheten.

Ja, mennesker blir uriktig hengt ut der i tide og utide, heldigvis har vi her på KG en viss sensur.

Skrevet
13 minutter siden, falka skrev:

Hvor ser du bilde av ham hos Dagbladet? 

• Liker 9
Gjest Made4u
Skrevet

At de har tynne beviser er tydelig av mange årsaker, tidsbruken for å løse denne saken, lagmannsrettens kjennelse nå nylig og at Hagen ble løslatt etc...

Ja, det er kommet mer frem hva de bygger saken på nå, i Norske medier, det er usedvanlig tynt og samtidig har de jo også lagt fra seg andre saker det blir uforståelig at de legger fra seg...

Så her er Politiet satt i usedvanlig dårlig lys og har feilet grovt.

Skrevet
4 minutter siden, Made4u skrev:

At de har tynne beviser er tydelig av mange årsaker, tidsbruken for å løse denne saken, lagmannsrettens kjennelse nå nylig og at Hagen ble løslatt etc...

Ja, det er kommet mer frem hva de bygger saken på nå, i Norske medier, det er usedvanlig tynt og samtidig har de jo også lagt fra seg andre saker det blir uforståelig at de legger fra seg...

Så her er Politiet satt i usedvanlig dårlig lys og har feilet grovt.

Jeg er enig med deg at det virker tynt. Mulig jeg er naiv men jeg sitter fortsatt på håpet om at de har mer enn de går ut med. Etter å ha lest den nye DB-artikkelen om møtene mellom TH og kryptomannen så virker jo det ganske uskyldig, men det gjelder bare om de snakker sant da. 8 av møtene var uoffisielle. Om det betyr at de faktisk hadde møter «of record» eller om kryptomannen stalket TH kommer ikke helt frem. 

• Liker 7
Skrevet
31 minutter siden, falka said:

Hengt ut i nettfora da mener du? For ingen av mediene har oppgitt navn, eller har de? 
Det er det som er så ufint med nettsteder som Flashback uten moderering. 

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, Made4u skrev:

Det er et faktum at Politiet har lite å bygge sak på, tingretten bekreftet dette nylig ved å løslate Hagen.

Feil! Tingretten fengslet TH i fire uker hvorav to i full isolasjon. Les deg opp!

• Liker 12
Gjest Made4u
Skrevet
2 minutter siden, Stroganoff skrev:

Feil! Tingretten fengslet TH i fire uker hvorav to i full isolasjon. Les deg opp!

Lagmannsretten var det, altså en høyere instans... Jeg er ikke ufeilbarlig, og nå rotet jeg ser jeg. Takk for at du korrigerte meg...

Skrevet
På 6.8.2019 den 22.42, Lille Py skrev:

Merkelig sak som ikke henger på greip for oss utenforstående.

Men tommel opp for Brøske - jeg vet at han ikke etterforsker alene og har mange dyktige politifolk med seg på laget - men han er nå en gang øverste leder og talsperson, og jeg synes han gjør en utrolig god profil. En dyktig politimann. 

Jeg synes dette er viktig å få frem i disse tider, og siterer meg selv på det. 

• Liker 6
Skrevet
59 minutter siden, fotballjenta skrev:

Hvor ser du bilde av ham hos Dagbladet? 

Du må se på forsiden,der er foto av kryptomannen inne i Futurmbygget på avstand.Ser allikevel at han er skallet og en helt annen.Jeg er nesten sikker på hvem det kan være,men da blir jeg "Straffet" av moderator her om jeg skriver bokstaver.

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, falka skrev:

Du må se på forsiden,der er foto av kryptomannen inne i Futurmbygget på avstand.Ser allikevel at han er skallet og en helt annen.Jeg er nesten sikker på hvem det kan være,men da blir jeg "Straffet" av moderator her om jeg skriver bokstaver.

Takk. Det har du rett i ... 

Heldigvis ingen her som har navngitt han andre. Føler KG er den fornuftige, i forhold til flashback når det gjelder sånt. 

• Liker 4
Skrevet
35 minutter siden, Made4u skrev:

Lagmannsretten var det, altså en høyere instans... Jeg er ikke ufeilbarlig, og nå rotet jeg ser jeg. Takk for at du korrigerte meg...

Det er ikke en uviktig bagatell, en dommer fra tingretten fikk medhold av en fra lagmannsretten, men måtte gi tapt for to dommere fra lagmannsretten. 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Limbo 2014 skrev:

Hengt ut i nettfora da mener du? For ingen av mediene har oppgitt navn, eller har de? 
Det er det som er så ufint med nettsteder som Flashback uten moderering. 

Ja,jeg mener jo som typ: FB,Twitter,Insta og nettforum osv. av alle som grafser i andre,som kan være totalt uskyldige dratt inn i noe.

Skrevet (endret)
3 timer siden, SpaceX skrev:

Ja, det er vel omtrent det.. men han hadde skrevet om kryptovaluta OG kidnapping, så skjønner jo at polititet vil snakke med han om ikke annet i og med at han har hatt kontakt med Hagen.

Hagen hadde visstnok avslått ideene hans om finansiering og samarbeid flere ganger, men han ga seg ikke seg ikke selv om om han fikk nei. Derfor så mange "møter". To av de visstnok i åpent møtelandskap på kontoret, så ikke veldig hemmelig sånn sett.

Med mindre denne 30-åringen har fått en ny glup ide om hvordan skaffe penger til investeringen sin, etter å ha fått avslag, som ikke gikk så bra.

John Christian Elden sa det at dersom det nå skulle vise seg at 30-åringen har gjort det, så kan han ikke bli tiltalt for drap i og med at politiet har endret siktelsen fra drap til bortføring. (Om jeg husker det korrekt).

Og selv Elden syntes det hele var litt vel kaotisk hos politiet...

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor Hagen hadde så mange møter med denne 30-åringen om han virkelig ikke var interessert? Klarer ikke Hagen å sette ned foten? Har han hatt møter med denne 30-åringen bare for å være hyggelig? Ikke akkurat det inntrykket jeg har fått av Hagen de siste ukene hvertfall, så her er det noe som skurrer.

Endret av Mimmii
  • Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Mimmii said:

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor Hagen hadde så mange møter med denne 30-åringen om han virkelig ikke var interessert? Klarer ikke Hagen å sette ned foten? Har han hatt møter med denne 30-åringen bare for å være hyggelig? Ikke akkurat det inntrykket jeg har fått av Hagen de siste ukene hvertfall, så her er det noe som skurrer :sjokk:

Det er vel ikke helt urimelig å tro at Hagen fikk en gratis innføring i kryptovaluta. Så brukte han det han hadde bruk for av teknologien, og unngikk scamdelen ("investere" i kryptovaluta).

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, T-Rex skrev:

Det er vel ikke helt urimelig å tro at Hagen fikk en gratis innføring i kryptovaluta. Så brukte han det han hadde bruk for av teknologien, og unngikk scamdelen ("investere" i kryptovaluta).

Men jeg skjønner ikke hvorfor han ville hatt en gratis innføring i kryptovaluta? Han er jo ikke interessert i å lære seg å bruke en mobiltelefon engang? 

• Liker 15
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...