Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Made4u said:

Å sause sammen en konspirasjonsteori ut fra eget forgodtbefinnende og med veldig begrenset kjennskap om saken, det blir bare for dumt...

Kanskje det men begynner å lure på hele saken og hva dette dreier seg om, politiet har hatt 3 mnd på seg og spore dette brevet og de leker optimist uten å kunne komme med et eneste grunnlag for optimisme. Kall det gjerne konspirasjonsteori men jeg har rett og slett utrolig liten tillit til politiet. Grunn, vi er fremdeles overbevist om at vi skal finne AH.

Ingen grunngivning bare svada uten at de utleverer en dritt, noe de heller ikke har.

Folk flest vrenger livene sine i håp om å kunne hjelpe til. Politiet holder kortene tett fordi de har ingen kort så enkelt er det for meg.Så får du kalle der hva du vil. 

I

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, Made4u said:

Å sause sammen en konspirasjonsteori ut fra eget forgodtbefinnende og med veldig begrenset kjennskap om saken, det blir bare for dumt...

Eller bare nylig kidnappingsteorien er styrket med null begrunnelse.

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, timbar skrev:

Hva er begrunnelsen for at en ikke vil svare tro? Ikke at det sikkert er mistenkelig men iallefall utrolig dårlig gjort og ikke medvirke til at en sak blir løst. Selv om det er vg som har gjort undersøkelsen bør faktisk folk medvirke til hjelpe til. Det sparer jo også politiet for mye arbeid. Kanskje litt stygt sagt men jeg har nesten mer tillit til journalister som graver enn politiet. Om noen uker henlegger vel politiet hele saken, de har jo ikke funnet ut noe som helst har jeg inntrykk av. Men hevder at de tror de kan løse saken. Har mer tro på media jeg

Kanskje fordi vedkommende allerede har svart politiet på spørsmålet, og ikke ser behovet eller nytten i å svare journalister (som har som hovedmål å tjene penger, ikke løse saken)?

Man må nesten anta at gjerningsmennene også følger med i mediene, og da er det smarteste av politiet å være taktiske  i hvilken informasjon media får.

Innlegget med feil oppgitt formue er blitt sitert flere ganger nå. Skribenten av det har også fått med seg at det var feil. Kan vi la det ligge og gå videre? 😊

• Liker 11
Skrevet

Dette er ingen kidnapping... 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Det er vel bare andre hypoteser som er etterforsket og lagt på is. Men er vel lite som tyder på at denne saken noen gang blir oppklart.

Det er hva jeg tenker også. Saken var tross alt "gammel" når den ble en nyhet for oss.

Skjønner heller ikke hvorfor politiet snakker om at `hypotesen om kidnapping er styrket´, når vi nylig fikk vite på en pressekonferanse at det hadde vært en form for kommunikasjon med kidnapperne den 16 januar... Hæ? :klo:

• Liker 6
Skrevet
7 timer siden, timbar skrev:

Eller bare nylig kidnappingsteorien er styrket med null begrunnelse.

Nå ville det vært dumt av Politiet å øse ut om hvilken spor dem har, så en begrunnelse vil jo være meningsløs. Jeg ser det heller slik, dem er naive og korttenkt dem som forlanger begrunnelse der flertallet av oss ser at det er åpenlyst at det ikke kan gis.

Selv tolker jeg uttalelsen om at kidnappingsteorien nå er styrket som at det er rimelig sikkert at det er nettopp det, kanskje har det vært kontakt med kidnapperne på en annen plattform og at den kommunikasjonen er sporet til et østeuropeisk land for alt vi vet? Kan være mange årsaker til hvorfor de går ut med at kidnappingsteorien er styrket, jeg tenker at da er det funn som peker sterkt i den retningen - da burde du slutte å spekulere fullstendig blottet for informasjon om saken samt ikke stille deg kritisk til alt Politiet gjør for heller å spy ut ubegrunnede konspirasjonsteorier selv.

Skrevet
9 hours ago, acna said:

Kanskje fordi vedkommende allerede har svart politiet på spørsmålet, og ikke ser behovet eller nytten i å svare journalister (som har som hovedmål å tjene penger, ikke løse saken)?

Man må nesten anta at gjerningsmennene også følger med i mediene, og da er det smarteste av politiet å være taktiske  i hvilken informasjon media får.

Innlegget med feil oppgitt formue er blitt sitert flere ganger nå. Skribenten av det har også fått med seg at det var feil. Kan vi la det ligge og gå videre? 😊

Desverre har jeg ikke sett at det er besvart tidligere så unnskyld da.

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 hours ago, Made4u said:

Nå ville det vært dumt av Politiet å øse ut om hvilken spor dem har, så en begrunnelse vil jo være meningsløs. Jeg ser det heller slik, dem er naive og korttenkt dem som forlanger begrunnelse der flertallet av oss ser at det er åpenlyst at det ikke kan gis.

Selv tolker jeg uttalelsen om at kidnappingsteorien nå er styrket som at det er rimelig sikkert at det er nettopp det, kanskje har det vært kontakt med kidnapperne på en annen plattform og at den kommunikasjonen er sporet til et østeuropeisk land for alt vi vet? Kan være mange årsaker til hvorfor de går ut med at kidnappingsteorien er styrket, jeg tenker at da er det funn som peker sterkt i den retningen - da burde du slutte å spekulere fullstendig blottet for informasjon om saken samt ikke stille deg kritisk til alt Politiet gjør for heller å spy ut ubegrunnede konspirasjonsteorier selv.

Kall det gjerne konspirasjonsteori, samme for meg er generelt lite imponert over politiarbeid og har lov og si det jeg mener selv om det irriterer deg ( la i såfall vær og les) og jeg irriterer meg over at politiet bare kommer med dumme uttalelser som at kidnappingsteorien er styrket med null begrunnelse. Hvis de ikke kan fortelle noe nytt burde de holdt munn også. Jeg snakker da heller ikke om å øse ut info, men muligens noe mer kunne de sikkert sagt. Bare ta en ting som at politiet ikke stengte grensene samme dag som hun forsvant. Denne saken er så spesiell at min første tanke er at hun er tatt til utlandet fordi det er bortimot umulig å skjule noe slikt i Norge med den mediedekning som har vært. Kaller du det godt politiarbeid. Og i en så viktig sak, hvorfor tar det over 3 mnd og få undersøkt dette brevet, høres jo ut som de holder på fortsatt. Er det mulig å jobbe så seint med all den kompetanse som finnes på dette område.

Endret av timbar
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes og lite om aviser som bruker + abonnement for å kunne lese nytt om saken. De snart 1500 tipsene politiet har fått til nå er folk som seriøst prøver å hjelpe og kan man faktisk ikke forvente at folk betaler for å få siste nytt i saken.Jeg kaller det misbruk og kynisk som denne siste artikkelen til Aftenposten. På den ene siden sier politiet at de er avhengig av tips, folk vrenger livene sine og om de kan ha sett noe av interesse så begynner Aftenposten og krever abonnement for å lese. Hører ingen steder hjemme. En masse folk har engasjert seg i saken og bidratt med det de kan, og sett at det står noe i denne artikkelen som kunne vært relevant for hukommelse så krever altså avisen penger for å lese. Går faktisk ikke an

• Liker 7
Skrevet
8 hours ago, Hvem er dette? said:

Dette er ingen kidnapping... 

Jeg vet ikke men hvis det ikke er det må jo dette være en oppkonstruert historie for å skape spenning. Løgent er det iallefall 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, timbar skrev:

Kall det gjerne konspirasjonsteori, samme for meg er generelt lite imponert over politiarbeid og har lov og si det jeg mener selv om det irriterer deg ( la i såfall vær og les) og jeg irriterer meg over at politiet bare kommer med dumme uttalelser som at kidnappingsteorien er styrket med null begrunnelse. Hvis de ikke kan fortelle noe nytt burde de holdt munn også. Jeg snakker da heller ikke om å øse ut info, men muligens noe mer kunne de sikkert sagt. Bare ta en ting som at politiet ikke stengte grensene samme dag som hun forsvant. Denne saken er så spesiell at min første tanke er at hun er tatt til utlandet fordi det er bortimot umulig å skjule noe slikt i Norge med den mediedekning som har vært. Kaller du det godt politiarbeid. Og i en så viktig sak, hvorfor tar det over 3 mnd og få undersøkt dette brevet, høres jo ut som de holder på fortsatt. Er det mulig å jobbe så seint med all den kompetanse som finnes på dette område.

Du er lite imponert over politiet, det forklarer bare din uvitenhet intet mindre. Hva gjelder mindre alvorlige former for kriminalitet, ja så er det klart at oppklaringsprosenten der er lav, men det er begrenset hvor store ressurser som kan settes inn i en liten sak også...

Nå dreier dette seg derimot om alvorlig kriminalitet, og der er oppklaringsprosenten meget god og det er bare unntaksvis at saker ikke blir oppklart. I arbeidet med å oppklare slike saker så ligger det et omfattende arbeid man burde bli imponert over, manglende forståelse for dette arbeidet er eneste årsak jeg ser for at noen ikke blir imponert. Det er utrolig hva dem i dag kan løse og finne ut av, intet mindre.  Husk på at man kan ikke ta det for gitt at de skal evne å finne ut av så mye dem gjør, huske på at mye av denne kriminaliteten skjer uten vitner til forbrytelsen, like fult oppklarer jo Politiet nær sagt det meste av denne kriminaliteten.

Da blir det for dumt, synes jeg, å være lite imponert og snakke Politiet ned slik du gjør. Huske på at vi her står overfor en kompleks sak, og når Politiet går ut og sier at kidnappingsteorien er styrket så er det nok gode årsaker til dette som de nok ikke vil gå ut med av taktiske hensyn.

Skrevet
41 minutter siden, Made4u said:

Du er lite imponert over politiet, det forklarer bare din uvitenhet intet mindre. Hva gjelder mindre alvorlige former for kriminalitet, ja så er det klart at oppklaringsprosenten der er lav, men det er begrenset hvor store ressurser som kan settes inn i en liten sak også...

Nå dreier dette seg derimot om alvorlig kriminalitet, og der er oppklaringsprosenten meget god og det er bare unntaksvis at saker ikke blir oppklart. I arbeidet med å oppklare slike saker så ligger det et omfattende arbeid man burde bli imponert over, manglende forståelse for dette arbeidet er eneste årsak jeg ser for at noen ikke blir imponert. Det er utrolig hva dem i dag kan løse og finne ut av, intet mindre.  Husk på at man kan ikke ta det for gitt at de skal evne å finne ut av så mye dem gjør, huske på at mye av denne kriminaliteten skjer uten vitner til forbrytelsen, like fult oppklarer jo Politiet nær sagt det meste av denne kriminaliteten.

Da blir det for dumt, synes jeg, å være lite imponert og snakke Politiet ned slik du gjør. Huske på at vi her står overfor en kompleks sak, og når Politiet går ut og sier at kidnappingsteorien er styrket så er det nok gode årsaker til dette som de nok ikke vil gå ut med av taktiske hensyn.

Vel det er din mening, jeg har flere saker i tankene men kanskje spesielt Monika saken her fra Bergen. Langt de fleste drapssaker er jo relativt enkle og løse siden det som regel er partner som står bak. En av grunnene til at jeg er lite imponert er at ikke grensene ble sjekket veldig nøye denne dagen. Det er rimelig naivt og tro at det dreier seg om småkriminelle fra Norge som står bak dette. Men vi får bare notere at vi er uenig i vårt syn på politiet.

• Liker 4
Skrevet
On 1/10/2019 at 7:51 PM, SoWhat? said:

Som sagt så er det rutiner og ikke hvor en bor som er faren i slike saker, så det med fiskestimen...vel. Som nevnt så hjelper ikke bosted når rutiner er det skumle. I Bærum er det også en god del med store formuer, og de bor minst like utsatt til da det er nesten uten innsyn til naboer, og uten utsyn til veier forbi osv. Har vært der x antall ganger, og de bor mye mer usjenert til altså! 

Jeg tror heller ikke at kidnapperne har søkt opp alle med stor formue her til lands, og så plukket ut ekteparet pga husets beliggenhet. Jeg tror helt sikkert at de kjente til ekteparet på en annen måte. Men det er bare noe jeg tror fordi jeg ellers ikke kan se hvorfor nettopp de ble plukket ut. Pengekravet er på ni millioner? Det er tilmed steder jeg har bodd hvor folk har hatt såpass med penger, og det var ikke noe rikingstrøk, men heller ikke noe fattigstrøk da. Og der bodde de ihvertfall "utsatt" til. Så jeg tenker at de har visst noe om ingen kameraer. Om ulåste dører? Eller om de på et vis har fått låst seg inn. Mye å tenke over her....  

Definitivt og om ikke dette hjelper denne familien mer tror jeg nok andre rike familier har våknet hvis de da ikke før lengst hadde våknet noe jeg ville gjort hvis jeg var rik. Det er ikke for å kritisere men dette har vært en kostbar påminnelse. Håper virkelig AH kommer til rette men begynner jo å tvile jeg også.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, timbar said:

Definitivt og om ikke dette hjelper denne familien mer tror jeg nok andre rike familier har våknet hvis de da ikke før lengst hadde våknet noe jeg ville gjort hvis jeg var rik. Det er ikke for å kritisere men dette har vært en kostbar påminnelse. Håper virkelig AH kommer til rette men begynner jo å tvile jeg også.Men som noen her har sagt man kan ikke 100% gardere seg mot kidnapping uansett men man kan gjøre endel før å unngå det. Det første er kanskje og oppgi ønskedrømmen til nordmenn om at vi kan både være rik og tro vi kan leve som hvermansen. Det er slutt på de tider og kanskje på tide før alle og ta det innover seg selv om det bryter med idyllen vi nordmenn liker å tro vi har i Norge.

1 minutt siden, timbar said:

Skrevet
6 timer siden, timbar skrev:

Vel det er din mening, jeg har flere saker i tankene men kanskje spesielt Monika saken her fra Bergen. Langt de fleste drapssaker er jo relativt enkle og løse siden det som regel er partner som står bak. En av grunnene til at jeg er lite imponert er at ikke grensene ble sjekket veldig nøye denne dagen. Det er rimelig naivt og tro at det dreier seg om småkriminelle fra Norge som står bak dette. Men vi får bare notere at vi er uenig i vårt syn på politiet.

Du er klar over at det bare er like over en time til grensen fra hvor ekteparet bor, ergo ville kidnapperne uansett vært ute av landet før kontroller der kunne bli foretatt. Regner med Politiet ville sjekke saken også før de gjorde noe, de møtte jo Hagen på "nøytral grunn" men der regner jeg med at de ikke fikk all verdens kjennskap til saken selv heller, de kunne jo ikke komme til han eller han til dem i en tidlig fase. Det kan ikke være slik at Politiet setter i gang drastiske tiltak for alle henvendelser dem får, her reagerte Politiet raskt og med store ressurser slik jeg har forstått saken, bare du som ikke ser det og har begrep om hva politiarbeid slik du ønsker det ville kostet...

Skrevet
På 1.2.2019 den 20.20, acna skrev:

Vi vet fortsatt ikke hva som ble formidlet i meldingen/-e de mottok i midten av januar. For alt vi vet så er det overført penger. Politiet bekreftet vel at det var familien som kommuniserte, ikke politiet? (Er det ikke vanlig at politiet forhandler? 🤔 )

Jeg har ikke tro på at kidnapperne fant ut i ettertid hvor lang tid det krever å skaffe store mengder monero. Tvert imot så tror jeg de har mer kunnskap om kryptovaluta enn vi har, og at monero er nøye valgt. Ikke alle kriminelle har hastverk.

Verdien av Monero har gått ned fra 114 dollar i Oktober, til litt over 40 nå. Da de kidnappet henne, var det mye enklere å skaffe så mye, da man trengte en mye mindre andel av det totale markedet. Litt dårlig at VG ikke har plukket opp det.

Skrevet
1 time siden, pokijh skrev:

Verdien av Monero har gått ned fra 114 dollar i Oktober, til litt over 40 nå. Da de kidnappet henne, var det mye enklere å skaffe så mye, da man trengte en mye mindre andel av det totale markedet. Litt dårlig at VG ikke har plukket opp det.

Takk for informasjon👍 Jeg er helt enig med deg, det er merkelig at det ikke er nevnt i media. 

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet

Nå ble der kjempestilig rundt saken om AFH, er det spekulasjon og spørre om vi hvermansen vil få vite noe mer om denne saken hvis det viser seg og være en familietragedie tro? Eller får vi aldri vite mer om hva som egentlig skjedde? Ikke at vi har krav på det, men mange har bidratt med opplysninger etc. Og engasjert oss i saken da blir det litt merkelig om alt dysset ned om det skulle være en familietragedie, men det er vel spekulasjon å stille et slikt spørsmål også

Men den utrolige stillheten i media om denne saken gjør at jeg mistenker at den er løst og vi får aldri vite noe mer?

On 2/2/2019 at 10:51 AM, timbar said:

Definitivt og om ikke dette hjelper denne familien mer tror jeg nok andre rike familier har våknet hvis de da ikke før lengst hadde våknet noe jeg ville gjort hvis jeg var rik. Det er ikke for å kritisere men dette har vært en kostbar påminnelse. Håper virkelig AH kommer til rette men begynner jo å tvile jeg også.Men som noen her har sagt man kan ikke 100% gardere seg mot kidnapping uansett men man kan gjøre endel før å unngå det. Det første er kanskje og oppgi ønskedrømmen til nordmenn om at vi kan både være rik og tro vi kan leve som hvermansen. Det er slutt på de tider og kanskje på tide før alle og ta det innover seg selv om det bryter med idyllen vi nordmenn liker å tro vi har i Norge.

• Liker 1
Skrevet
På 2.2.2019 den 8.08, timbar skrev:

Jeg vet ikke men hvis det ikke er det må jo dette være en oppkonstruert historie for å skape spenning. Løgent er det iallefall 

Hva mener du med at «folk vrenger livene sine», som du har skrevet flere ganger?

Og hva betyr «løgent»? 

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...