Pipaluk Skrevet 20. januar 2019 #341 Skrevet 20. januar 2019 2 timer siden, mikrobe skrev: Kommunikasjon via Monero forklares i VGs Krimpodden fra 17. januar. Dersom det er den måten det kommuniseres på, har det blitt betalt noe penger, og det er maks 8 tegn pr transaksjon. Tegnene som kan benyttes er 0-9 og A-F. Kan en uerfaren person gå inn i den businissen der og presse en milliardær for penger? Det lå et trusselbrev i huset da han kom hjem. Hvordan har den videre kommunikasjonen skjedd? Gjennom hvilket medium?
mikrobe Skrevet 20. januar 2019 #342 Skrevet 20. januar 2019 10 minutter siden, Pipaluk skrev: Kan en uerfaren person gå inn i den businissen der og presse en milliardær for penger? Det lå et trusselbrev i huset da han kom hjem. Hvordan har den videre kommunikasjonen skjedd? Gjennom hvilket medium? Så vidt jeg har fått med meg har det spørsmålet aldri blitt besvart direkte, men politiet har gjentatt flere ganger at man må betale for å svare personen i den andre enden. Da er det nærliggende å tro at kommunikasjonen skjer kryptert gjennom Monero. Det er mange sikre, gode og anonyme måter å kommunisere på, så hvorfor akkurat dette er valgt tror jeg er noe som ikke bare forvirrer "mannen i gata". Det virker nesten som om målet er å seigpine mannen, ikke å få penger kjapt. Det henger ikke på greip. 3
Kitcat Skrevet 20. januar 2019 #343 Skrevet 20. januar 2019 51 minutter siden, Pipaluk skrev: Hvorfor skriver alle mediene at det var et familiemedlem men ikke ektemannen hun snakket med? Litt pussig 🤔 Hvis du åpner og leser artikkelen så står det jo at det var ektemannen hun snakket med 09:14. Dette har vært skrevet flere ganger i media. Kort tid etterpå skal et annet familiemedlem ha forsøkt å nå henne uten svar. Hvem dette var vet vi ikke, men politiet vet jo helt klart det. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar?utm_content=row-2&utm_source=vgfront 5
Pipaluk Skrevet 20. januar 2019 #344 Skrevet 20. januar 2019 51 minutter siden, mikrobe skrev: Så vidt jeg har fått med meg har det spørsmålet aldri blitt besvart direkte, men politiet har gjentatt flere ganger at man må betale for å svare personen i den andre enden. Da er det nærliggende å tro at kommunikasjonen skjer kryptert gjennom Monero. Det er mange sikre, gode og anonyme måter å kommunisere på, så hvorfor akkurat dette er valgt tror jeg er noe som ikke bare forvirrer "mannen i gata". Det virker nesten som om målet er å seigpine mannen, ikke å få penger kjapt. Det henger ikke på greip. Jeg vet absolutt ingenting om Monero så det er sagt. Hvilket utstyr må man ha for å kommunisere på den måten? Er det en egen app? Program på PC?
acna Skrevet 20. januar 2019 #345 Skrevet 20. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg vet absolutt ingenting om Monero så det er sagt. Hvilket utstyr må man ha for å kommunisere på den måten? Er det en egen app? Program på PC? Hvis du hører den episoden av krimpodden som det linkes til lenger oppe så vil du lære litt om monero og få dine spørsmål besvart 😊 Endret 20. januar 2019 av acna 2
mikrobe Skrevet 20. januar 2019 #346 Skrevet 20. januar 2019 3 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg vet absolutt ingenting om Monero så det er sagt. Hvilket utstyr må man ha for å kommunisere på den måten? Er det en egen app? Program på PC? Dette kan du gjøre fra både pc og mobil. Du logger inn i appen på "vanlig" måte via epost, Facebook, mobilnummer, PIN-kode, fingeravtrykk e.l. 1
timbar Skrevet 20. januar 2019 #347 Skrevet 20. januar 2019 I dag står Elden frem og foreslår amnesti for kidnapperne hvis de melder seg. Hvor naiv går det egentlig an å bli, tror Elden at det dreier seg om Olsenbanden tro? Dette er kyniske kriminelle hvor det og ta liv betyr null niks. De har mislykkes med denne kidnappingen og fordi mannen stoler blindt på at politiet skal løse dette er hun med 99% sikkerhet tatt av dage før lengst gitt hun er kidnappet.De har ingenting og vinne på og slippe henne fri. Selv om de skulle få amnesti på straff har de mislykkes med målet og det er mer enn nok. Folk er så fordømt naive og tror at de skal få henne hjem uten å gi noe tilbake. 2
Elaine Marley Skrevet 20. januar 2019 #348 Skrevet 20. januar 2019 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Elaine Marley, mod. 3
Justlooking Skrevet 21. januar 2019 #349 Skrevet 21. januar 2019 (endret) På 19.1.2019 den 17.14, Pipaluk skrev: Hvor står det at det er ektemannen hun har snakket med? Hvis det er det, hvorfor skriver de ikke det? De skriver det her: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar?utm_content=row-2&utm_source=vgfront De skriver også at hun kvelden før hadde besøk av verisure og avtalte videre kontakt angående oppgradering av sikkerhetsutstyr i huset: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant Endret 21. januar 2019 av Justlooking 1
Justlooking Skrevet 21. januar 2019 #350 Skrevet 21. januar 2019 13 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev: Det er vel uansett opplagt at de ikke hadde noen grunn til å holde henne i livet om de ikke hadde noen måte å gi livstegn fra henne på. Det er krevende og kostbart å holde et menneske som gissel tross alt. Dette er bare en forferdelig tragedie jeg håper vi får oppklart en gang Vi får håpe det blir en oppklaring av denne saken på en eller måte og at hun blir funnet. 1
Sacramone Skrevet 21. januar 2019 #351 Skrevet 21. januar 2019 Har ikke fulgt saken nøye, men har hele tiden virket litt merkelig syntes jeg. Nå søker de i vannet rett ved hennes hjem. Det virker som om potitiet begynner å se på andre teorier... 12
mafiadrone Skrevet 21. januar 2019 #352 Skrevet 21. januar 2019 Vil gjennomføre søk i Langvannet. – Søk i vannet er et etterforskningsskritt som vil bli gjennomført, sier politioverbetjent Christian Berge ved Øst politidistrikt. https://www.rb.no/kidnappingssaken/lorenskog/anne-elisabeth-falkevik-hagen/vil-gjennomfore-sok-i-langvannet/s/5-43-970606 1
Fiskegrateng Skrevet 21. januar 2019 #353 Skrevet 21. januar 2019 1 hour ago, Sacramone said: Har ikke fulgt saken nøye, men har hele tiden virket litt merkelig syntes jeg. Nå søker de i vannet rett ved hennes hjem. Det virker som om potitiet begynner å se på andre teorier... Ja, men det gjør saken enda mer forvirrende. Drepte de henne med en gang?Var det planlagt eller et uhell?Skjønner ingenting
jamenneske Skrevet 21. januar 2019 #354 Skrevet 21. januar 2019 2 minutter siden, Fiskegrateng said: Ja, men det gjør saken enda mer forvirrende. Drepte de henne med en gang?Var det planlagt eller et uhell?Skjønner ingenting Tror du fremdeles på at hun ble kidnappet? 9
Sacramone Skrevet 21. januar 2019 #355 Skrevet 21. januar 2019 2 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Ja, men det gjør saken enda mer forvirrende. Drepte de henne med en gang?Var det planlagt eller et uhell?Skjønner ingenting Med fare for at jeg vet altfor lite i denne saken og ikke fått med meg noe vesentlig, kan det ha vært noen andre som har drept henne? Dette er mine tanker... 6
Fiskegrateng Skrevet 21. januar 2019 #356 Skrevet 21. januar 2019 4 minutter siden, jamenneske said: Tror du fremdeles på at hun ble kidnappet? Det er vanskelig å tenke på noe annet..Hvis det var slik at hun bare forsvant en dag, ville jeg vært åpen for andre muligheter. Hvis det ikke er kidnapping, hvorfor krav om løsepenger?Kanskje det er hevnaksjon mot Hagen og det handler ikke om penger. 3
jamenneske Skrevet 21. januar 2019 #357 Skrevet 21. januar 2019 2 minutter siden, Fiskegrateng said: Det er vanskelig å tenke på noe annet..Hvis det var slik at hun bare forsvant en dag, ville jeg vært åpen for andre muligheter. Hvis det ikke er kidnapping, hvorfor krav om løsepenger?Kanskje det er hevnaksjon mot Hagen og det handler ikke om penger. Falske løsepengekrav er veldig vanlig når noen prøver å dekker over en annen forbrytelse. Det er faktisk mer vanlig med falske krav enn reelle krav. 14
Fiskegrateng Skrevet 21. januar 2019 #358 Skrevet 21. januar 2019 2 minutter siden, jamenneske said: Falske løsepengekrav er veldig vanlig når noen prøver å dekker over en annen forbrytelse. Det er faktisk mer vanlig med falske krav enn reelle krav. Men hvem kunne ha gjort det og hva er motivet?Noen spekulerer i at det er Hagen selv, men det er enda mindre sannsynlig enn kidnappingen. 2
vintage Skrevet 21. januar 2019 #359 Skrevet 21. januar 2019 (endret) Politiet bekrefter at de skal søke i vannet nedenfor huset. https://www.dagbladet.no/nyheter/skal-soke-i-vannet-like-ved-milliardaerens-bolig/70681534 Endret 21. januar 2019 av vintage 6
mikrobe Skrevet 21. januar 2019 #360 Skrevet 21. januar 2019 2 timer siden, Fiskegrateng skrev: Men hvem kunne ha gjort det og hva er motivet?Noen spekulerer i at det er Hagen selv, men det er enda mindre sannsynlig enn kidnappingen. Som for mange andre så var det også min første tanke da jeg leste overskriften første gang. Men jo flere artikler jeg leste, jo mer usannsynlig ble det. Det henger ikke på greip at et menneske som har levd et "vanlig" liv og skydd offentlighetens søkelys i alle år, plutselig skal gjøre noe som setter ham, hele storfamilien og ALT ved livene deres så til de grader i søkelyset - for alltid. 13
Anbefalte innlegg