AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1481 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fjollefyr skrev (1 minutt siden): Dette er feil retning å lete. Du må bruke de samme observasjoner som er brukt da man fant ut at jorden er en kule. 1. Jorden kaster en buet skygge på månen når det er måneformørkelse. Begynn der. Nei, der er jo ikke det. Noe bedre bevis enn at man ser direkte på noe får man ikke. Igjen så er det mulig at man kan se kurven lenger opp. Men det stemmer ikke med din påstand at man kan oppdage noen krumning ved en avstand på 46 km. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 15. oktober 2023 #1482 Del Skrevet 15. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, der er jo ikke det. Noe bedre bevis enn at man ser direkte på noe får man ikke. Igjen så er det mulig at man kan se kurven lenger opp. Men det stemmer ikke med din påstand at man kan oppdage noen krumning ved en avstand på 46 km. Anonymkode: ca6fd...973 Man ser jo ikke krummingen. Man mister objekter av syne fordi det forsvinner under horisonten. Krummingen går ifra deg også. Endret 15. oktober 2023 av Fjollefyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1483 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fjollefyr skrev (3 minutter siden): Man ser jo ikke krummingen. Man mister objekter av syne fordi det forsvinner under horisonten. Jeg snakker nå om å se krumningen oppe i høyden Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 15. oktober 2023 #1484 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker nå om å se krumningen oppe i høyden Anonymkode: ca6fd...973 Det gjør ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1485 Del Skrevet 15. oktober 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg snakker nå om å se krumningen oppe i høyden Anonymkode: ca6fd...973 Du ser da krumningen her? Anonymkode: c9964...710 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1486 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fjollefyr skrev (3 minutter siden): Det gjør ikke jeg. Det er vel normalt når man svarer at man svarer på det som blir skrevet. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1487 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du ser da krumningen her? Anonymkode: c9964...710 Det er fisheye linse. Anonymkode: ca6fd...973 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 15. oktober 2023 #1488 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel normalt når man svarer at man svarer på det som blir skrevet. Anonymkode: ca6fd...973 Jeg har stilt deg spørsmål du ikke svarer på. Så nå gir jeg opp. Jeg vet at jorden er en kule, du tviler på at jorden er en kule. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1489 Del Skrevet 15. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2019 den 1.53): Jeg gir blaffen i om den er flat eller rund. Det påvirker ikke mitt liv i det hele tatt uansett. Anonymkode: 8bf66...87c Jeg tror ganske sikkert det ville ha påvirket deg om du kun hadde sol eller aldri hadde sol…. Mangel på tyngdekraften ville nok også påvirket deg. Anonymkode: da95c...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2023 #1490 Del Skrevet 15. oktober 2023 Fjollefyr skrev (4 minutter siden): Jeg vet at jorden er en kule, du tviler på at jorden er en kule. Bra vi kom til en slags konklusjon ang det ihvertfall. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2023 #1491 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er fisheye linse. Anonymkode: ca6fd...973 Jeg spurte deg tidligere om du visste hvilket objektiv/kamera som ble brukt i videoen og da svarte du ikke på det. Nå vet du det plutselig…. Det merkelige her er hvordan du endrer detaljer fortløpende for å passe inn i din virkelighet slik du mener den er. Det er ikke mye rederlig. Dersom det er fisheye effekt i kamerautstyret her så kan ikke videoen brukes for eller mot flat eller rund jord. Du kan selv se at noen steder i filmen er der en kurve der (som du mener skyldes fisheye effekten), andre steder er horisonten flat (og da er ikke fisheye relevant lenger) og til og med steder hvor kurven går oppover (som du ikke nevner engang). Dette filmklippet lyver du altså om for å få det til å bevise ditt behov for bevis. Husk at dersom fisheye kan få en rett linje til å kurve så kan samme effekt gjøre det motsatte. Det glemte du tydeligvis… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1492 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 19.08): Hvordan kan en tråd om «flat jord» nå 60 sider? Absurd Anonymkode: ffbaf...de3 Flat jord og penisstørrelse er ting vi aper bryr oss om. Anonymkode: 26f72...5d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1493 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du ser da krumningen her? Anonymkode: c9964...710 3.06 går "kurvingen" oppover Anonymkode: c8e04...aa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 16. oktober 2023 #1494 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 5.11.2022 den 1.30): Altså jeg har hele livet mitt trodd at jorda var rundt helt til jeg så en interessant video på youtube. Det var en gutt som hadde en tallerken og en flaske med vann. Så helte han vann på tallerken og viste vannet samlet seg. Han mente det var derfor vi hadde oversvømmelser etter at det har vært masse regn. Så tok han frem en fotball og helte vann på den. Vannet rant jo bare av! Det fikk meg til å tenke. Hvis jorda er rund, ville ikke alt vannet bare ha falt ut i verdensrommet? Derfor har jeg konkludert med at jorda må være flat. Hvordan ellers kan man forklare oversvømmelser etter masse regn? Anonymkode: 85e55...3d4 Jorda har noe som heter gravitasjon som holder vannet på jorda. Månen trekker i vannet som gjør at vi har Flo og fjære. Men ikke i vann??? Litt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyv1 Skrevet 16. oktober 2023 #1495 Del Skrevet 16. oktober 2023 Snublefot62 skrev (19 timer siden): Men det er «farlig». Å tro på at jorden faktisk er flat betyr at man må overse både observasjoner som viser at den er rund, matematikk som viser at den er rund og vi må til og med overse eller motstride fysikk for å få det til. Man dør ikke av å tro at jorda er flat men idiotien rundt det kan være farlig ja. Det er jeg enig med deg i. Dessuten vil en tro eller overbevisning og at Jorden ikke er rund bety at vi (folk flest) har blitt lurt i lang tid. I skrivende stund er det mennesker i omkrets rundt Jorden og det har det vært i titalls år. Hver dag kan de se ut av vinduet og konstatere at de er i omløpsbane rundt Jorden. Det er skutt opp tusenvis av satellitter som er konstruert for å gå rundt Jorden og de virker som planlagt noe de ikke hadde gjort om Jorden var flat. Dersom Jorden faktisk var flat så ville det bety at millioner av mennesker hadde visst "sannheten" uten å røpe seg. Det i seg selv er helt umulig. Og hva skulle motivasjonen for det være? Å ha en slik mistro til samfunnet og etablert viten mener jeg kan være farlig. Det betyr at du ikke kan ta noe som helst seriøst. Alt som kommer fra offisielt hold vil det da være mulig å tvile på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1496 Del Skrevet 16. oktober 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Jeg spurte deg tidligere om du visste hvilket objektiv/kamera som ble brukt i videoen og da svarte du ikke på det. Nå vet du det plutselig…. Det merkelige her er hvordan du endrer detaljer fortløpende for å passe inn i din virkelighet slik du mener den er. Det er ikke mye rederlig. Dersom det er fisheye effekt i kamerautstyret her så kan ikke videoen brukes for eller mot flat eller rund jord. Du kan selv se at noen steder i filmen er der en kurve der (som du mener skyldes fisheye effekten), andre steder er horisonten flat (og da er ikke fisheye relevant lenger) og til og med steder hvor kurven går oppover (som du ikke nevner engang). Dette filmklippet lyver du altså om for å få det til å bevise ditt behov for bevis. Husk at dersom fisheye kan få en rett linje til å kurve så kan samme effekt gjøre det motsatte. Det glemte du tydeligvis… Denne videoen ble jo lagt ut av noen andre først i går, og er ikke noe jeg har lagt ut eller brukt som bevis til noe. Du har derfor ikke spurt meg om noe som helst vedr denne videoen. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1497 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 3.06 går "kurvingen" oppover Anonymkode: c8e04...aa1 Det samme ser man her på en video jeg tidligere la ut. Det viser hvordan urolige kamera kan få det til å se ut. Med et rolig kamera eller uten fisheye linse, så ser man at horisonten er helt rett. Både kurver som går oppover og nedover er kun pga kamera og vinklinger. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2023 #1498 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Denne videoen ble jo lagt ut av noen andre først i går, og er ikke noe jeg har lagt ut eller brukt som bevis til noe. Du har derfor ikke spurt meg om noe som helst vedr denne videoen. Anonymkode: ca6fd...973 Beklager. Da blander jeg videoene. Men du hoppet glatt over det jeg nevnte med fisheye. Fin effekt å skylde på når du ser kurve - men finnes ikke når horisonten er flat eller kurver oppover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2023 #1499 Del Skrevet 16. oktober 2023 Snublefot62 skrev (5 minutter siden): Beklager. Da blander jeg videoene. Men du hoppet glatt over det jeg nevnte med fisheye. Fin effekt å skylde på når du ser kurve - men finnes ikke når horisonten er flat eller kurver oppover? Hvis du ser etter, så har jeg lagt ut flere videoer uten fisheye. Unødvendig å legge ut noe som helst, da folk tydeligvis ikke gidder å se ordentlig, og etterpå beskylder for å lyve og få noe til å passe inn i sin egen virkelighet. Har viktigere ting å gjøre enn det, bare så det er sagt. Vi alle har øyne og får ta i bruk dem å deretter tenke logisk. Anonymkode: ca6fd...973 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16. oktober 2023 #1500 Del Skrevet 16. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du ser etter, så har jeg lagt ut flere videoer uten fisheye. Unødvendig å legge ut noe som helst, da folk tydeligvis ikke gidder å se ordentlig, og etterpå beskylder for å lyve og få noe til å passe inn i sin egen virkelighet. Har viktigere ting å gjøre enn det, bare så det er sagt. Vi alle har øyne og får ta i bruk dem å deretter tenke logisk. Anonymkode: ca6fd...973 Men den siste bildene var fra en fil hvor du selv sa at det var fisheye. Hvorfor skal ikke denne effekten få en kurvet horisont til å se flat ut, når den i følge deg klarer det motsatte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå