Gå til innhold

Hvorfor er ikke staff ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker said:

...tatt med buksa nede kaller jeg dette.😂

Anonymkode: a6a4e...907

Skal ikke si hva jeg kaller dette, da det trolig strider mot forumreglene.

Anonymkode: 073ae...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du har opplevd er overhodet ikke representativt.  Må le at det går ann! Har du en nervøs hund selv så tar den nok etter eier.  Jeg gjentar: vedder en milliard på at j har mer erfaring med disse rasene.

 

Anonymkode: a6a4e...907

Så du benekter at staff og andre lignende hunder har oftere problemer med å omgås andre hunder, ofte av samme kjønn, enn andre hunderaser? Jeg prøver ikke å kritisere din type hunder bare for å være fæl, jeg bare poengterer fakta. Den type hund jeg har dreper alt av små dyr som ekorn, hare og fugl ved første sjanse, det ligger til rasen. Samme som at bullehunder har lavere toleranse mot andre hunder, og dersom det først smeller så gir de seg ikke. Det er tross alt det de er avlet til originalt.  At du har god erfaring med denne type hunder gjør ikke at rasehistorien forsvinner av den grunn. Jeg har forsåvidt en venninne som passer en pitbull av og til, fantastisk snill med mennesker og utrolig alright tispe. Hun tåler ikke trynet på andre tisper dog... 

Jeg anser meg selv som en lite nervøs hundeeier med skuldrene godt tilbakelagt i de fleste situasjoner så lite som smitter over på mine trygge hunder. 

 

Anonymkode: f2c72...a76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/8/2019 at 5:30 AM, AnonymBruker said:

Jeg forstår ikke hvorfor noen av tesene er ulovlig jeg altså. Det er mennesket som er problemet, ikke hunden. 

Anonymkode: 06907...eeb

Dette.

Det er helt bak mål at Norge har forbud mot visse raser. Pitbullterrier er jo en av det mest familievennlige hundene som finnes. Den gjør alt for å beskytte sin familie. Skikkelig kosete er de også.

Anonymkode: 12b90...5d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 22.5.2019 den 0.27):

Jeg har Amerikansk bulldog. Den er helt lovlig i Norge og Sverige, men ulovlig i Danmark. En flott rase, men ikke en førstegangshund, på lik linje med Staffordhire bullterrier. Jeg har sett mange som har "forkjøpt" seg på staff. De trenger en MEGET tydelig sjef og leder.

Anonymkode: 77cbc...9c6

Amerikansk Bulldog og American Bully er to helt ulike ting. Førstnevnte er en gammel og relativt anerkjent rase. Sistnevnte er en ny og lite anerkjent krysningstype hund avlet frem fra APBT og andre bulleraser (feks Olde English Bulldog, Amerikansk Bulldog, osv). 

Amerikansk Bulldog er en brukshund, American Bully er en krysning avlet kun på utseendet og med minimale bruksegenskaper og ofte store helseproblemer. 

Amerikansk Bulldog har APBT laaangt tilbake i genene sine, mens American Bully er en nyoppstått krysning av APBT og andre raser. Derfor den blir ulovlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.5.2019 den 15.36):

Dette.

Det er helt bak mål at Norge har forbud mot visse raser. Pitbullterrier er jo en av det mest familievennlige hundene som finnes. Den gjør alt for å beskytte sin familie. Skikkelig kosete er de også.

Anonymkode: 12b90...5d4

Amerikansk Pitbull Terrier er en menneskeglad rase med ekstremt dårlige vaktegenskaper, så en god beskytter får man ikke i disse hundene dersom man ikke trener det frem. Herlige hunder, men ikke noen automatisk god vokter 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hele 2 venninner som har fått hundene sine skadd av staff... Den ene er chihuahua og fikk hoften ut av ledd, når staffen angrep han, selv om eieren sa han (staffen) er sååå snill. Eieren stakk av, slik at venninnen min selv måtte betale operasjon til 35.000😤 Den andre hunden fikk bitt av øret sitt av en staff...😓

Samtidig kjenner jeg en veldig snill staff som er fantastisk god mot mennesker, fordi hun har en veldig flink eier. 

Men ja, nesten alle hunderaser kan vær samkjønnsaggressive og skade andre, men vil tro at i de tilfellene det skjer, er det en myye høyere prosentandel av staff og lignende raser, enn andre raser.

Anonymkode: 3b033...c0a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "livets harde skole"-folk og annet ræl på to bein som skaffer seg staff. Hundeangrepene oppstår grunnet kombinasjon av instinktene hos rasen og uansvarlige eiere som ikke klarer følge normal skikk og bruk mht. hundehold. Min hund er blitt angrepet to ganger av løse staffer. Begge eierne er på amøbestadiet. 

Anonymkode: fca7c...78b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har også blitt angrepet uprovosert av en staffe.

Anonymkode: 79d4e...a3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hele 2 venninner som har fått hundene sine skadd av staff... Den ene er chihuahua og fikk hoften ut av ledd, når staffen angrep han, selv om eieren sa han (staffen) er sååå snill. Eieren stakk av, slik at venninnen min selv måtte betale operasjon til 35.000😤 Den andre hunden fikk bitt av øret sitt av en staff...😓

Samtidig kjenner jeg en veldig snill staff som er fantastisk god mot mennesker, fordi hun har en veldig flink eier. 

Men ja, nesten alle hunderaser kan vær samkjønnsaggressive og skade andre, men vil tro at i de tilfellene det skjer, er det en myye høyere prosentandel av staff og lignende raser, enn andre raser.

Anonymkode: 3b033...c0a

Å min Staff hann måtte til veterinæren da en Yorkie glefset til han ut av det blå 🙄 De skarpe små tennene lagde ett skikkelig kutt i overleppa hans. 

Yorkien virket også veldig snill, helt til den plutselig kastet seg på han da de hilste. Det var vist ikke noe nytt sier eieren. Enda fikk den gå løs😠

Min klynket og hoppet bakover. Han ble skikkelig forskrekket over det hele. Han er ikke en fighter type, og går buer forbi andre hunder som utagerer. 

Men fakta er at det dessverre er en del samkjønns aggressivitet hos Staff. Å den burde avles vekk, ved å ikke avle på de hundene som er verst der.

Å så synes jeg det er håpløst at vi ikke kastrert hunder som de fleste andre land gjør. For herregud så mange aggressive (spesielt hannhunder) det er rundt om. Kan jo ikke gå en eneste tur her i Oslo, uten å møte minst en. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er litt håpløst at staffen er så populær som den er. Jeg liker de jeg, på en del måter, og synes ikke de burde være ulovlige - men samkjønnsaggressiviteten og nettopp dette med at de kan fly på "ut av det blå" og ofte ikke gir seg er veldig ugreit. Såpass at jeg ikke skjønner helt at folk orker å ha sånne hunder, selv om de er snille med folk, men i hovedsak fordi "hvermannsen" ikke har nok kontroll på dette punktet. Det viktigste er at hunder er greie med folk, ja da, men selv som relativt fordomsfritt hundemenneske holder jeg meg på avstand fra sånne hunder for sikkerhets skyld. Føler ikke for å sjanse med hunden min sin helse heller liksom. 

Kjenner også et par staffer godt, med kjempeflinke (instruktør)eiere, som har sosialisert bra og smart (ikke med all verdens hunder og ymse opplevelser, men fokusert på faste lekevenner og gode opplevelser med trygge hunder fra staffen var valp). De var så greie med andre hunder atte, som valp, til dels som unghund... Men så er det som om det bikker over når de blir voksne, litt sånn "åja, sant det, er jo programmert til å hate andre hunder jeg". 

Med det sagt, så er det ikke bare staff jeg synes folk flest burde ha mindre av. Border collie f.eks er det kjempedust at er så populært, schæfer og husky også, for å nevne noen. Men det går stort sett mest utover eierne selv. Håper uansett på en verden fylt med flere pudler, labradorer, og andre hyggelige familiehunder som er mer passende for "hvermannsen". 

Anonymkode: 45d4b...adb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg synes faktisk det er litt håpløst at staffen er så populær som den er. Jeg liker de jeg, på en del måter, og synes ikke de burde være ulovlige - men samkjønnsaggressiviteten og nettopp dette med at de kan fly på "ut av det blå" og ofte ikke gir seg er veldig ugreit. Såpass at jeg ikke skjønner helt at folk orker å ha sånne hunder, selv om de er snille med folk, men i hovedsak fordi "hvermannsen" ikke har nok kontroll på dette punktet. Det viktigste er at hunder er greie med folk, ja da, men selv som relativt fordomsfritt hundemenneske holder jeg meg på avstand fra sånne hunder for sikkerhets skyld. Føler ikke for å sjanse med hunden min sin helse heller liksom. 

Kjenner også et par staffer godt, med kjempeflinke (instruktør)eiere, som har sosialisert bra og smart (ikke med all verdens hunder og ymse opplevelser, men fokusert på faste lekevenner og gode opplevelser med trygge hunder fra staffen var valp). De var så greie med andre hunder atte, som valp, til dels som unghund... Men så er det som om det bikker over når de blir voksne, litt sånn "åja, sant det, er jo programmert til å hate andre hunder jeg". 

Med det sagt, så er det ikke bare staff jeg synes folk flest burde ha mindre av. Border collie f.eks er det kjempedust at er så populært, schæfer og husky også, for å nevne noen. Men det går stort sett mest utover eierne selv. Håper uansett på en verden fylt med flere pudler, labradorer, og andre hyggelige familiehunder som er mer passende for "hvermannsen". 

Anonymkode: 45d4b...adb

Det er jo ett problem med alle raser som er blitt populære raskt dessverre. 

Men Staff er ikke for alle, og man bør absolutt være klar over at det med samkjønnsagressivitet kan komme helt plutselig opp til de er over 2år. 

Min får ikke leke med andre hanner vi ikke kjenner. Han er ikke ugrei med andre, han finner deg i for mye egentlig fra andre. Men jeg vil ikke at han en dag får nok, og blir forbanna. Så vi holder oss til stødige hanner og tisper vi kjenner.

Jeg håper på en verden med flere kastrerte hunder, så slipper vi alle hormon bombene rundt om uansett rase. 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...