Gå til innhold

Hvorfor er ikke staff ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er  FOR JÆKLI å kalle noen hunder for "kamphundet" . Bruk hodet!  Hundekamper er tortur av verste sort! En felony i USA og rassh blir buret inne i tiår når de blir tatt!

Jeg kan GARANTERE at j har mer erfaring med American Staffordshire terrier, pitbulls etc enn samtlige. 

Det er håpløse eiere som lager nervøse hunder.  Dette er rase som kommer langt ned på listen i aggresjons tester og de er fantastiske!! Ekstremt fysisk og mentalt sterke. Aldri i løpet av 10 år opplevd problem på noe slags vis med hverken mine hunder eller andres. Som jeg ser hver dag overalt

MEN i Norge? Aldri har jeg sett så mange forkvaklede hunder.  Hunder andre steder er kasterte og det er 99% bra for helsen til hunder.  Samkjønns problematikken eksistere ikke her. Pluss at hunder,  pitbulls,  American Staffordshire terrier +++ ER SOSIALISERTE pga masse hundeparker .

Staffer er elskelige,  morsomme,  VAKRE , snille hunder! Ta d fra en med erfaring.

Anonymkode: a6a4e...907

Altså, jeg elsker staffer, men du kan ikke benekte kamphund-genet deres. Tross alt dette de er avlet for, og det er en grunn til at de aldri underkaster seg andre hunder som skal dominere dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, NBA said:

Altså, jeg elsker staffer, men du kan ikke benekte kamphund-genet deres. Tross alt dette de er avlet for, og det er en grunn til at de aldri underkaster seg andre hunder som skal dominere dem.

Slapp helt av! Ingen grunn til å bekymre deg!

Jeg anbefaler ALLE å lese seg opp på hundekamper og hvor grufull tortur det er!

Alle staffer jeg har møtt/hatt /fosteret har ulik personlighet, bare BS det at amstaff liksom aldri gir seg.

De mest mishandlede,  torturerte, dumpede hundene i verden er pitbull . Ofte amstaff.    Jeg ❤ disse type hunder pga deres enormt sterke psyke ( mishandlet? De aller fleste blir gode familiehunder etter kort tid.

De er også vakre atletiske og rett og slett humoristiske og tullete. Det er selvsagt viktig med mye mosjon og stimuli og masse sosialisering.

Det er vanvidd at amstaff/pitbulls mm ikke er lovlige ( som d f.eks et i Sverige).

Caucasian Ovcharkas er lov I Norge (jeg har erfaring med de også), viser hvor idiotisk norsk lovverk er.

Sier seg selv at en hund med rassh eier som gjør hunden redd og full av frykt kan gjøre skade i en ekstrem siuasjon. Det gjelder alle hunder. Ja , fleste hunder over en viss størrelse kan skade et menneske om de er klemt fullstendig inn i et hjørne.

Det skjer meget sjeldent. I situasjoner der eier er bitt? Mest sannsynlig vel fortjent.!!Tenk type M13 mann som slår , mishandler hund i kamp /kun setter hunden ute, uten beskyttelse,  mat  vann,  enkelte dør av hete eller kulde.

Så rart! Så kommer krapyl ungene til ekstremt ressurssvake folk og enten plager eller er totalt idioter- og hunden biter. 

Anonymkode: a6a4e...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Det er noen gjengangere her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Fatal_dog_attacks_in_the_United_States

Anonymkode: 073ae...0c7

Vil gjerne sitere artikkelen du linker til på dette: "According to this study, reliable verification of the breed of dog was only possible in 18% of incidents."

 

Og dette:

"They found that the most common contributing factors were: absence of an able-bodied person to intervene, no familiar relationship of victims with dogs, owner failure to neuter dogs, compromised ability of victims to interact appropriately with dogs (e.g. mental disabilities), dogs kept isolated from regular positive human interactions versus family dogs (e.g. dogs kept chained in backyards), owners' prior mismanagement of dogs, and owners' history of abuse or neglect of dogs. Furthermore, they found that in 80% of the incidents, 4 or more of the above factors co-occurred."

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, netpuppy said:

Vil gjerne sitere artikkelen du linker til på dette: "According to this study, reliable verification of the breed of dog was only possible in 18% of incidents."

 

Og dette:

"They found that the most common contributing factors were: absence of an able-bodied person to intervene, no familiar relationship of victims with dogs, owner failure to neuter dogs, compromised ability of victims to interact appropriately with dogs (e.g. mental disabilities), dogs kept isolated from regular positive human interactions versus family dogs (e.g. dogs kept chained in backyards), owners' prior mismanagement of dogs, and owners' history of abuse or neglect of dogs. Furthermore, they found that in 80% of the incidents, 4 or more of the above factors co-occurred."

 

 

Amen.

Anonymkode: a6a4e...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp helt av! Ingen grunn til å bekymre deg!

Jeg anbefaler ALLE å lese seg opp på hundekamper og hvor grufull tortur det er!

Alle staffer jeg har møtt/hatt /fosteret har ulik personlighet, bare BS det at amstaff liksom aldri gir seg.

De mest mishandlede,  torturerte, dumpede hundene i verden er pitbull . Ofte amstaff.    Jeg ❤ disse type hunder pga deres enormt sterke psyke ( mishandlet? De aller fleste blir gode familiehunder etter kort tid.

De er også vakre atletiske og rett og slett humoristiske og tullete. Det er selvsagt viktig med mye mosjon og stimuli og masse sosialisering.

Det er vanvidd at amstaff/pitbulls mm ikke er lovlige ( som d f.eks et i Sverige).

Caucasian Ovcharkas er lov I Norge (jeg har erfaring med de også), viser hvor idiotisk norsk lovverk er.

Sier seg selv at en hund med rassh eier som gjør hunden redd og full av frykt kan gjøre skade i en ekstrem siuasjon. Det gjelder alle hunder. Ja , fleste hunder over en viss størrelse kan skade et menneske om de er klemt fullstendig inn i et hjørne.

Det skjer meget sjeldent. I situasjoner der eier er bitt? Mest sannsynlig vel fortjent.!!Tenk type M13 mann som slår , mishandler hund i kamp /kun setter hunden ute, uten beskyttelse,  mat  vann,  enkelte dør av hete eller kulde.

Så rart! Så kommer krapyl ungene til ekstremt ressurssvake folk og enten plager eller er totalt idioter- og hunden biter. 

Anonymkode: a6a4e...907

Jeg tror de aller, aller fleste hundeeiere er forent i oppfatningen om at hundekamper er grufullt. Poenget var vel opprinnelsen til rasen og hvordan dette kommer til uttrykk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor snille enkelte påstår de er, så er det ikke til å stikke under en stol at dette er hunder som originalt er avlet for hundekamp og vakt. Dette er hunder som slåss til døden når det først smeller, og der skiller de seg ut. Ja, nesten alle hunder kan slåss, men pitbuller, staff osv. gir seg faen ikke. Jeg skifter alltid side av fortauet om det kommer en slik hundetype mot oss, rett og slett fordi jeg har erfaring med at disse type hundene gjør utfall mot mine. Det gjør ingen av de andre rasene i nærområdet. 

Anonymkode: f2c72...a76

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett hvor snille enkelte påstår de er, så er det ikke til å stikke under en stol at dette er hunder som originalt er avlet for hundekamp og vakt. Dette er hunder som slåss til døden når det først smeller, og der skiller de seg ut. Ja, nesten alle hunder kan slåss, men pitbuller, staff osv. gir seg faen ikke. Jeg skifter alltid side av fortauet om det kommer en slik hundetype mot oss, rett og slett fordi jeg har erfaring med at disse type hundene gjør utfall mot mine. Det gjør ingen av de andre rasene i nærområdet. 

Anonymkode: f2c72...a76

Hva du har opplevd er overhodet ikke representativt.  Må le at det går ann! Har du en nervøs hund selv så tar den nok etter eier.  Jeg gjentar: vedder en milliard på at j har mer erfaring med disse rasene.

 

Anonymkode: a6a4e...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega (som også er en god venn) som har en staff.

Fantastisk rolig og stabil hund, hun reagerer ikke på andre hunders bjeffing og bryr seg ikke hvis en katt rusler forbi. 

Men jeg er jo at noen trekker seg unna når kollegaen min kommer med hunden sin. Den er jo stor, og ser farlig ut. Men hun er veldig godt dressert og viser alle tegn på å ha det fint. Overhodet ikke nervøse tendenser.

Etter min erfaring, er nervøse hunder potensielt farlige - enten de er store eller små. 

Anonymkode: 634a4...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har en kollega (som også er en god venn) som har en staff.

Fantastisk rolig og stabil hund, hun reagerer ikke på andre hunders bjeffing og bryr seg ikke hvis en katt rusler forbi. 

Men jeg er jo at noen trekker seg unna når kollegaen min kommer med hunden sin. Den er jo stor, og ser farlig ut. Men hun er veldig godt dressert og viser alle tegn på å ha det fint. Overhodet ikke nervøse tendenser.

Etter min erfaring, er nervøse hunder potensielt farlige - enten de er store eller små. 

Anonymkode: 634a4...192

Det er ekstremt sjelden folk blir drept av en veskehund, selv om de kan bite. Ser du på lista over dødsfall grunnet hund i USA, så er det pitbull som troner desidert øverst. Årsaken er blant annet at disse hundene har et helt annet skadepotensiale enn fx en pomeranian.

Anonymkode: 073ae...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du har opplevd er overhodet ikke representativt.  Må le at det går ann! Har du en nervøs hund selv så tar den nok etter eier.  Jeg gjentar: vedder en milliard på at j har mer erfaring med disse rasene.

 

Anonymkode: a6a4e...907

Du må gjerne le og vedde en milliard. Likefullt bør det være takhøyde for at ikke alle har udelt positive erfaringer med rasen, eller?... Selv har jeg blandet erfaring med staff. Fantastisk menneskekjær, litt forskjellig når det gjelder å omgås andre hunder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev:

Også er de så grusomt stygge..

Anonymkode: b9dff...6b2

Ja, huff så stygge de er. Vedder på at du er hakket styggere. 

 

 

received_1020288311510851.jpeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slapp helt av! Ingen grunn til å bekymre deg!

Jeg anbefaler ALLE å lese seg opp på hundekamper og hvor grufull tortur det er!

Hvorfor skal jeg bekymre meg? Leser du i det hele tatt hva jeg skriver? Jeg eier selv en herlig staffehann.

Ingen i tråden har sagt noe om at hundekamper ikke er tortur. Du kan likevel ikke benekte genet som bl.a staffen har mtp hva den faktisk er avlet til.

Heldigvis er det hvordan eieren er og oppdrar staffen som står for 95% av adferden dens, så det å få en trygg staff er uproblematisk om man tar ansvaret for hundeholdet sitt.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt sjelden folk blir drept av en veskehund, selv om de kan bite. Ser du på lista over dødsfall grunnet hund i USA, så er det pitbull som troner desidert øverst. Årsaken er blant annet at disse hundene har et helt annet skadepotensiale enn fx en pomeranian.

Anonymkode: 073ae...0c7

"Folk" blir ikke drept av staffer heller, da de hverken er spesielt store (hvertfall ikke tispene) og de ikke er aggressive mot mennesker med mindre de har blitt oppdratt til det. En schäfer, rottweiler, dobermann, cane corso, malle osv som er angrepstrent er langt farligere.

Staffer har en tendens til å være samkjønnsaggressive, men det manifesterer seg sjeldent i at de oppsøker andre hunder og plager dem. Det går heller ut på at de ikke liker andre hunder som kommer bort til seg, og spesielt ikke hunder som kommer bort og skal være dominerende. Det aksepterer ikke staffen, og hvorfor skal den det? Hvorfor skal du på død og liv slippe hunden din bort til en annen uten å spørre om tillatelse fra eier?

Anonymkode: 336ae...8eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.fbb6db7dfbab97e75fdc86cc821bdaa7.png

Ja, skikkelig stygge og skumle disse...

Anonymkode: 336ae...8eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av oss synes de er skikkelig stygge. Smak og behag...

Anonymkode: 073ae...0c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss synes de er skikkelig stygge. Smak og behag...

Anonymkode: 073ae...0c7

Ja, er vel dere som skaffer dere kinesisk nakenhund.

Anonymkode: 336ae...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Noen av oss synes de er skikkelig stygge. Smak og behag...

Anonymkode: 073ae...0c7

Kunne aldri i verden falt meg naturlig å kalle en type hund stygg. Sier mye om en person  ; og det er IKKE noe positivt 

Anonymkode: a6a4e...907

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne aldri i verden falt meg naturlig å kalle en type hund stygg. Sier mye om en person  ; og det er IKKE noe positivt 

Anonymkode: a6a4e...907

At hunder er stygge utseendemessig, betyr ikke at de er mindreverdige skapninger. Slutt å blande kortene!

Anonymkode: 073ae...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

At hunder er stygge utseendemessig, betyr ikke at de er mindreverdige skapninger. Slutt å blande kortene!

Anonymkode: 073ae...0c7

...tatt med buksa nede kaller jeg dette.😂

Anonymkode: a6a4e...907

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...