Gå til innhold

Menn og forelskelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler meg litt dum så tar denne anonym.

Hadde en samtale med kjæresten i romjula hvor jeg fortalte han at jeg elsket han da dette falt naturlig for meg, hvor han ble tydelig utilpass. Han sa han ikke er der følelsesmessig, og etterhvert kommer det frem at han ikke har vært eller er forelsket i meg😳 Vi har vært sammen i 2år + og er begge over 30år om det er relevant, men jeg skjønner ikke hvorfor han vil være kjæresten min om han ikke har de følelsene for meg! 

Er det normalt å gå inn i ett forhold uten å være forelsket? Føler han "tar til takke" med meg, å er svært usikker på vår relasjon nå..

 

Anonymkode: f4002...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er kanskje betatt, men ikke forelska?

Etter 2+ år og ingen forelskelse ville jeg nok vært ganske skuffa. Og forelskelse pleier jo ikke komme sånn 4 år inn i forholdet heller... 

Jeg hadde nok sagt takk for meg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er veldig skuffa og føler meg rett å slett litt lurt... Han sier han ikke er så langt fra meg følelsesmessig, men klarer ikke slutte å tenke på at han ikke har kjent på forelskelse! Mulig det bare er tull av meg å tenke slik, han er en mann av få ord så aner ikke hvordan jeg skal ta tak i situasjonen videre.

 

TS

Anonymkode: f4002...489

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han elsker deg ikke etter 2 år, og blir utilpass av at du sier det? Det er ikke et forhold å satse på. Gå videre

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke brukt mer tid på. 

Anonymkode: 5f917...196

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er typen som forelsker seg så lett. Min mann gjennom 15 år har aldri vært forelsket i meg. Han er ikke veldig emosjonell noen gang, men elsker meg viser han at han gjør. Hans handlinger, prioriteringer og ord betyr mer enn om han hadde "de følelsene". Hadde vært hyggelig om han hadde det selvfølgelig.

Anonymkode: 265d7...b0b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What. Blir stadig forundret over menn. Når jeg leser sånt tenker jeg at det ikke er noe vits i å stresse med å få seg kjæreste. Kanskje det beste egentlig er å være singel når alt er en illusjon uansett.

Anonymkode: 5a000...55f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 år er hannilkje heilt der at han elsker deg endå, han er faktisk der at han blir utilpass? 

Jaja... du veit kva du går til med han der då. Han later ikkje som han elsker deg eller noko iallefall..... nei fy... hadde følt meg litt lurt, gitt 😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg litt dum så tar denne anonym.

Hadde en samtale med kjæresten i romjula hvor jeg fortalte han at jeg elsket han da dette falt naturlig for meg, hvor han ble tydelig utilpass. Han sa han ikke er der følelsesmessig, og etterhvert kommer det frem at han ikke har vært eller er forelsket i meg😳 Vi har vært sammen i 2år + og er begge over 30år om det er relevant, men jeg skjønner ikke hvorfor han vil være kjæresten min om han ikke har de følelsene for meg! 

Er det normalt å gå inn i ett forhold uten å være forelsket? Føler han "tar til takke" med meg, å er svært usikker på vår relasjon nå..

 

Anonymkode: f4002...489

Virker til å være vanlig ja, om enn ikke normalt. 

Mange blir kjærester med noen fordi de vil ha sex eller noen å dele regningene med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn vil ofte ha en trygg tilholdsplass hvor de "får sitt daglige stell", mat og seng m.m. Han der hadde jeg latt gå.

Anonymkode: d6283...d6e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt litt såra egentlig, hvis vi har vært så lenge sammen som kjærester, og han ikke har vært forelska en gang. Å elske noen er en annen sak - det kan ta år før du innser det. Jeg går ikke inn i et forhold dersom jeg IKKE er forelska eller veeldig betatt av personen og ser en fremtid med han. Skjønner meg ikke på folk som bare takker ja til forhold, men ikke har de følelsene? I så fall må de jo si det først da tenker jeg. 🤨

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns da kvinner som er akkurat sånn også, det vet jeg alt om..så slutt å henge ut bare menn her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke taklet. Verken forelskelse eller kjærlighet etter to år! Jeg hadde blitt sint, han hadde kastet bort tiden min.

Snakk med ham. At han er en mann av få ord er ikke en unnskyldning som holder. Det her må han faktisk forklare.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydeligvis mulig.,..

Fått vite utløpet av de siste 2 årene nå som vi har hatt samlivsproblemer....at han likte meg, syntes jeg søt, hyggelig og smart..... Men han kjente aldri på forelskelse .... Aldri...... Men etter 2-3 kom kjærlighet.....

Skjønner selv ikke at det er mulig å gå inn i forhold uten det...... Hadde jeg visst det for 20 år siden hadde jeg nok gjort det slutt da......

Men å bli betatt og forelsket i andre har han, uten å handlet i stor grad på det den tiden vi har vært sammen.

Klarer ikke fri meg fra tanken om at det er hans manglende følelser som har vært med og bidratt til mye av problemene vi har hatt i forholdet.

Alltid følt at noe manglet som jeg så andre fikk fra kjæresten sin, først de siste årene har jeg følt et begjær fra han som jeg aldri noensinne har opplevd fra han...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja er veldig skuffa og føler meg rett å slett litt lurt... Han sier han ikke er så langt fra meg følelsesmessig, men klarer ikke slutte å tenke på at han ikke har kjent på forelskelse! Mulig det bare er tull av meg å tenke slik, han er en mann av få ord så aner ikke hvordan jeg skal ta tak i situasjonen videre.

 

TS

Anonymkode: f4002...489

Skjønner deg godt... Hadde blitt lei meg jeg og og revurdert forholdet for man fortjener jo den samme kjærligheten tilbake man selv putter inn. Har dessverre hørt at noen menn går inn i forhold mer for å ha noen å dele husleie, husvask, matlaging og sex med, og ikke av kjærlighet 

Anonymkode: b71ab...e62

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen menn vil ofte ha en trygg tilholdsplass hvor de "får sitt daglige stell", mat og seng m.m. Han der hadde jeg latt gå.

Anonymkode: d6283...d6e

det der er da ikke bare menn. Ser nok av kvinner som er i et nytt forhold så fort det forrige er slutt, og da gjerne med en med enda mer penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tankefull18

Ikke bare menn som går inn i forhold uten å være forelsket:)

Jeg er kvinne og da jeg ble sammen med min nåværende kjæreste så var jeg ikke forelsket i han. Vi har hatt en trøblete start på vårt forhold, men hadde det veldig fint når vi var fysisk tilstede sammen. Vi har også gjort det slutt en gang i noen uker, men begge følte det var noe med den andre vi likevel ikke ønsket gi opp. Nå som ting har roet seg, så har plutselig sommerfuglene begynt å dukke opp. Ca 2 år etter vi møttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

What. Blir stadig forundret over menn. Når jeg leser sånt tenker jeg at det ikke er noe vits i å stresse med å få seg kjæreste. Kanskje det beste egentlig er å være singel når alt er en illusjon uansett.

Anonymkode: 5a000...55f

Dette har jo ikke noe med menn å gjøre?

Menn kan bli stormende forelska, akkurat som kvinner. Alle menn jeg har vært i forhold med, har sagt (og vist!) at de er forelska i meg. Har aldri hatt grunn til å tvile på det heller. 

 

Anonymkode: 10905...86b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

What. Blir stadig forundret over menn. Når jeg leser sånt tenker jeg at det ikke er noe vits i å stresse med å få seg kjæreste. Kanskje det beste egentlig er å være singel når alt er en illusjon uansett.

Anonymkode: 5a000...55f

Dette har jo ikke noe med menn å gjøre?

Menn kan bli stormende forelska, akkurat som kvinner. Alle menn jeg har vært i forhold med, har sagt (og vist!) at de er forelska i meg. Har aldri hatt grunn til å tvile på det heller. 

 

Anonymkode: 10905...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...