Gå til innhold

Føler meg teit - bulket en annen bil idag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Idag var det første gangen i livet mitt jeg har kjørt inni en annens bil.

Hastverk er lastverk. Jeg rygget ut av en parkeringslomme og traff en bil parkert noe lengre bak meg, med hengerfestet mitt. Jeg gikk ut for å se på skaden, og noterte meg hvem det var sin bil, ventet litt for å se om vedkommende kom. Men var på jobb og måtte bare dra derfra. Hadde ikke noe å skrive på, så fikk ikke lagt igjen beskjed. Men tenkte jeg skulle ringe vedkommende når jeg kom på kontoret mitt, for å ikke bli forsen på jobb.

Imellomtiden hadde et vitne observert dette, så vedkommende med bulka støtfanger rakk å ringe meg først. Noe så pinlig. Det var jo absolutt ikke meningen!!! Vi avtalte møte etter jobb, for å skrive skademelding. Og alt er såklart min skyld, mtp bilene. Men ble så redd vedkommende skulle tro jeg stakk av fra bulka bil. Hvordan bli kvitt denne følelsen?

Anonymkode: 44e07...ab2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rygga rett i en ny bil en gang, på samme måte som du, følte meg skikkelig dritt, måtte også bare dra, men forklarte dem at jeg hadde notert nr og alt, og hadde tatt kontakt uansett. Bare rist det av deg. 

Anonymkode: e61ea...b97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere møtes så forklarer du jo bare situasjonen og gjør opp for deg og så blir dere ferdig med det.

Hva den andre tenker etter at du har forklart deg får du ikke gjort noe med og så rister du av deg følelsen og så går det over litt etter litt. 

De fleste blir bare takknemlig når den som har gjort en feil legger seg flat, så det går sikkert bra. 

Anonymkode: 5acc8...252

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er: Du rakk ikke å gi beskjed tidligere pga. at du måtte rekke jobben, og at du beklager dette. Fortell gjerne at du ventet en stund ved parkeringsstedet før du måtte dra.

Når du senere gjør opp for deg på skikkelig vis, har du egentlig gjort alt du kan. Håper det vil hjelpe på den "vemmelige følelsen"(som jeg absolutt kan forstå, jeg er slik selv). Lykke til! :)

Anonymkode: 4e324...053

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg trodd også. Det hadde tatt deg 2 min å finne eier av bilen, når du har bilnr

Anonymkode: 88a7c...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det ville jeg trodd også. Det hadde tatt deg 2 min å finne eier av bilen, når du har bilnr

Anonymkode: 88a7c...952

Snakker du av egen erfaring nå?

Det kan jo tenkes at TS var såpass stressa pga. uhellet samt det å skulle rekke jobben at h*n ikke tenkte på dette.

Anonymkode: 4e324...053

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhell skjer! Noen ganger blir vi så stresset at vi ikke klarer å gjøre alt riktig. Du er villig til å gjøre opp for deg og forklar til bileier det du har skrevet her så skal det nok gå bra. Lykke til!

Endret av Brevkniven
Trykkleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang tar du opp mobilen og tar bilde av reg nr og skade, da ser vitner at du gjør noe aktivt før du kjører. 

Anonymkode: cf0ad...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ts, sjekk  dette her du hehehe. 

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/jens-varslet-ikke-eieren/65773360

"Da jeg kom fram til Volvoen, tittet jeg på lappen som var festet under vindusviskeren. Da fikk jeg sjokk. Det var bare en parkeringsbillett. Stoltenberg hadde verken skrevet navn eller telefonnummer på papirbiten. Jeg trodde ikke det var mulig, sier Roar Berg Nielsen."

Anonymkode: e61ea...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du synes det er ekkelt. Rygget selv på en annens bil en gang. Jeg tok kontakt med eier selv, men syntes det var kjempeekkelt. Heldigvis var det en hyggelig dame som eide bilen, og hun var bare glad for at jeg sa ifra. Hun fant ikke noen ny bulk på bilen heller (selv om jeg sa at jeg mente jeg så en), så hun ville ikke at jeg skulle betale noe. Lurer egentlig på om hun bare sa det for å være grei 😅 Men hun var ihvertfall veldig forståelsesfull.

Og hadde det vært min bil du bulket hadde det ikke vært noe problem heller. Jeg blir irritert når folk faktisk stikker av fra slike ting, men som i din situasjon hvor du har en grunn og tenkte å si ifra så hadde du ikke fått noen negativ reaksjon her altså. Tvilen får komme folk til gode så lenge de legger seg flate tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg trodd også. Det hadde tatt deg 2 min å finne eier av bilen, når du har bilnr

Anonymkode: 88a7c...952

Jeg visst jo bilens eier ;) Jeg skulle bare kjøre på jobben, så jeg ikke kom forsent, før jeg begynte å ringe og styre.

Anonymkode: 44e07...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du lært.ha alltid penn og papir liggende i bilen

Anonymkode: 1541b...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du lært.ha alltid penn og papir liggende i bilen

Anonymkode: 1541b...45c

Oh yes!!! :)

Anonymkode: 44e07...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har opplevd å komme til min parkerte bil skadet, men med den andre bilen fortsatt plantet inn i min støtfanger og forlatt.

ingenting overrasker meg lenger (det var en dement pensjonist som aldri burde ha kjørt som gjorde det)

Anonymkode: c60d5...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg noen gang har med meg penn og papir ellers. Men selvfølgelig i bilen. Er jo helt på trynet å kjøre uten skademeldingsskjema. 

Og hadde jeg virkelig ikke hatt det, og dårlig tid, ville jeg sendt en tekstmelding "beklager, kjørte inn i deg, må på jobb nå, ringer deg senere for å avtale videre". 

Men hva som faktisk skjedde vet jo bare du. Som allerede påpekt, mange "mister hodet" i situasjonen. Men da må du også forstå at motparten tenker sitt. 

Anonymkode: 2c595...bb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang tar du opp mobilen og tar bilde av reg nr og skade, da ser vitner at du gjør noe aktivt før du kjører. 

Anonymkode: cf0ad...3fb

Hvis noen bulker min bil så setter jeg pris på om de gjør opp med en gang. Mange som tror de skal si fra og som aldri gjør det. Har den bulken i min etter at den stod parkert i en parkeringskjeller uten kamera, dermed ble det mange tusenlapper for meg å betale. Så stoler ikke på folk som Aker de skal ringe «senere». Så viktig er ikke jobben at de ikke forstår at du når du har kræsjet i noen så må du ha tid til å ordne opp!

Anonymkode: 4a500...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor rygger man inn på parkeringsplassen, og kjører ut igjen!! 

Anonymkode: efad9...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Neste gang tar du opp mobilen og tar bilde av reg nr og skade, da ser vitner at du gjør noe aktivt før du kjører. 

Anonymkode: cf0ad...3fb

Jeg tar det som en selvfølge at TS gjorde dette, siden hen ikke hadde noe å skrive med og på for hånden. Og da er det jo bare å vise dette mobilbildet til eieren av den skadete bilen.

Anonymkode: aa359...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vedkommende fikk ringt deg først, er ikke noe å bry seg om. Bare forklar hva som skjedde og at h*n kom deg i forkjøpet. Et uhell kan skje alle fra tid til annen. Fint at du holdt hodet kaldt og fikk notert skiltnummeret osv, det er lett å bli overstresset i slike situasjoner. Ikke la dette gå inn på deg. Forstår godt hvordan du føler det, men du må huske på at dette kun er materielle ting. Det er ikke verdens undergang. Uansett har du forsøkt å få kontakt med eier, og det er det viktigste.

Anonymkode: d5db2...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...