Gå til innhold

Kjøpe nytt bestikk, hvilket anbefaler du?


PhilosopherSe7en

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er så stygt.

Vi har Brostre Copenhagen Tvis bestikk, veldig fornøyd med det. 

Anonymkode: 435ef...974

Det skal du selvfølgelig få lov til å mene, men jeg trenger ikke å være enig 😉

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt Skaugumbestikket om jeg skulle lagt penger i bestikk. Oldemor fikk hele settet da hun giftet seg i 1944, og bestikket brukes til hverdag av min mor nå og er søren meg som nytt enda. I tillegg er det veldig fint :)

Anonymkode: 4418d...aa1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ullvott skrev:

Du har Hardanger og du har Hardanger. Det finnes et sølvbestikk som heter Hardanger, men det er ikke det vi snakker om her. Hardangerbestikk er en produsent som produserer stålbestikk som tåler hverdagsbruk veldig godt. :) Stålbestikket finnes i mange forskjellige serier. 

Synes igrunnen man skal holde seg for god til å si «det er stygt» om noe. Særlig når det er kvalitet det spørres etter. TS får la sin egen smak styre, og Hardangerbestikk finnes i mange varianter. Personlig ville jeg valgt Tuva-serien hvis jeg skulle valgt i dag. Den finnes i et stort utvalg av deler og ser veldig nøytral ut. Jeg har Ramona-serien selv, og den har jeg hatt i over 20 år. Er veldig fornøyd med kvaliteten.  

Ok, da er jeg med. Har Hardanger selv og alltid trodd det var søvbestikk...men er vist ikke det :)

Anonymkode: bd97a...e7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for hardangerbestikket. 
Jeg har Iittala Citterio. Min bror samler på Iittala Scandia. 

Anonymkode: 95240...48b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å avspore med er ikke Hardanger sølvbestikk ? Og ikke til hverdag?

Anonymkode: bd97a...e7a

Nei, mitt er stål, og brukes til hverdags. Har hatt det i bestikkskuffen på kjøkkenet i 20 år.

Jeg har "Nina" fra Hardangerbestikk. Veldig fornøyd med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer Hardangerbestikk -kan brukes til hverdags som til fest og er veldig slitesterke. Vi har Ramona fra Hardangerbestikk, veldig fornøyd. Å

Anonymkode: 44cc4...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Hardangerbestikk jeg også, utrolig fornøyd med det. :) mener det er Ramona? :)

Anonymkode: f5d8c...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramona!! Det er det beste å holde i, er pent og varer EVIG!

Anonymkode: 60aba...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å avspore med er ikke Hardanger sølvbestikk ? Og ikke til hverdag?

Anonymkode: bd97a...e7a

Som det har blitt sagt er det forskjell på Hardanger og Hardanger. :) Det finnes et sølvtøy-mønster som heter Hardanger, og ser slik ut. Om det er dette du har er det sølv. 

Og så finnes det et varemerke som heter Hardanger bestikk, og de produserer stålbestikk av god kvalitet, i mange forskjellige mønstre og stilarter. Det er det vi snakker om her. 

Jeg har Maria, og er kjempefornøyd med det. Vakkert å se på, og godt å bruke. :) 

Anonymkode: 48ab5...10b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse gode tips her, takker for det :)

I følge prisjakt så er Villeroy & Boch Arlon det mest populære. Det er også 70% avslag på dette nå.

Fire av de fem neste på listen er alle fra Hardanger Bestikk, der Maria og Fjord gir klart mest for pengene. For 1100 får en sett på 40 og 48 deler. De andre på listen koster rundt det samme for 24 deler. For min del så legger jeg design, komfort og pris som mine kriterier, ja og selvsagt at de tåler oppvaskemaskin godt :)

- Nina
- Ramona
- Stelton Norstaal Maya
- Maria
- Fjord

Folk må gjerne dele hvilke de selv har og hvilke de liker best, men kan holde seg for god til å klage på hva andre har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hardanger Ramona, fikk i gave fra mine besteforeldre i to anledninger sett med 6 spise- og teskjeer, kniver og gafler så har 12 av hver. Jeg trives veldig godt både med hvordan det ligger i hånden og hvordan det ser ut. Klassisk design som er pent nok til pent og enkelt nok til hverdags, altså trenger jeg kun ett sett bestikk. Min mor liker ikke knivene, de passer ikke inn i hennes hender blant annet pga tyngden, så jeg vil råde TS til å prøveholde ulike bestikk og kjenne hva som passer dem. Uansett er det høy kvalitet på alle serier fra Hardangerbestikk, og de fleste kan antas å produseres i lang tid fremover så å kjøpe til nytt om 30 år vil sannsynligvis ikke være et problem.

Anonymkode: dace3...021

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilskudd til valgt serie kan også være fint å ønske seg i gave om man ellers har 'alt'. Serveringsskjeer, salatbestikk, brødkniv etc.

Anonymkode: dace3...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.matslinder.no/2017/05/03/bestikk-fra-norstaal-en-uvanlig-produktkatalog-artikkelonske-fra-kristin-strand/ 

har selv Hardanger bestikk, aner ikke hvilken, børstet stål av en eller annen type. 

Finnes nye fint. Der er enkelt med Hardanger bestikk, selges over alt, har ofte kampanje, har mange deler, serveringsbestikk etc. Er relativt rimelig. Enkelt!  

Er du ikke opptatt av interiør, bestikk etc er det helt OK med Hardanger 👍 Det er bra greier 😊

Anonymkode: 4b79b...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.1.2019 den 13.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har hardangerbestikk, Ramona-varianten😁 klassisk og varer evig

 

Anonymkode: 72f73...d02

Samme har vi og er veldig fornøyd. Det finnes alt mulig til dette, også biffbestikk. Anbefaler generelt stålbestikk i stedet for sølv, men det er en smakssak (og økonomisk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maya er et fantastisk bestikk. Jeg har så vidt begynt å spare selv, og kjenner flere som har hatt det i 30 år og hvor bestikket er like fint. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ymra skrev:

Maya er et fantastisk bestikk. Jeg har så vidt begynt å spare selv, og kjenner flere som har hatt det i 30 år og hvor bestikket er like fint. 

 

Foreldrene til en venninne fikk det da de giftet seg tidlig på 1970-tallet. Det er fremdeles i daglig bruk!! 

Anonymkode: e5fa4...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskars og Stelton.

Ønsker meg Skaugum💗

Anonymkode: e1830...94b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Ramona som fortsatt ligger i eska. Til daglig så bruker jeg aida raw sitt sorte bestikk, elsker det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...