Gå til innhold

Jyttes Gjemmeplass


Jytte

Anbefalte innlegg

Er jeg litt gal...

Ja. 

Av og til.    

Og det kan være veldig bra. Av og til. Min søster jeg egentlig har null kontakt med spurte om jeg kunne bli med på Ikea før jul siden en jeg kjenner har bil... 

Og  vi hadde det hyggelig, i alle fall når jeg fant det hun skulle kjøpe.   Problemet var at det var en del av utstillinga der...

For hun gikk og spurte, og utstillingen skulle stå. 

SA DEM. 

Jeg sa, aha, da er det gratis da.  Hun, store øyne. Stol på meg, stol på meg. 

Var så irritert fordi hun ikke fikk gaven hun skulle gi sin sønn, så tok like så godt med en til meg og. 

Shoppa litt mer. 

Var ikke min feil at det ikke var merkelapper der. 

Har gjort det bare en gang før, da skulle jeg kjøpe utepotter man kan henge på gelender. Eneste grunnen til at jeg dro dit, og de var frie for det, tomt. Men. Jeg la merke til at det var to, tre på en utstilling, og da tok jeg de  med meg i kurven.    

Det var ikke en farge jeg ville valgt. Men de passet likevel inn. 

Om jeg kan stjele? Nei. 

Nei da. Men jeg kunne, også når jeg var sju år. 

Hva betyr det? For til vanlig stjeler jeg ikke. Og aldri fra private eller små firma

Er jeg født kriminell? 

Er jeg intelligent? 

Eier jeg skam? 

Kommer jeg til å drikke meg i hjel og gi opp? 

Har jeg kreft siden jeg sover og sover og sover...

...........................

Nei, nei nei.

Angrer på flere valg i dette året 2022, .men er ikke sikker på om jeg angrer,  er for nysgjerrig på fortsettelsen. 

Dum måte å si det på, men. 

 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster hadde svetteperler i panna etter at vi hadde gått gjennom kassa der. 

For jeg sto med ryggen til og scannet. 

Ville aldri gjort det mot et lite firma.  

Selv om jeg i stand til å skyte. Eller det vet jeg ikke...for selv om skyte  på blink. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Null kontakt med søster.   Jeg vil ikke selv om vår mor blir lei seg.  Men hun har blitt vant til det. 

Jeg har ingen søster.  

Sånn er det.  

Får ikke kopi av bilder pappa hadde tatt, kopi av en familieferie-video osv. verktøy,   hun lovte. 

Det er mye mye mer. 

Glem det. 

En ikke person. 

Setter heller på musikk og skriver.  

Selv   om jeg er trett. 

Ja, har tatt mange mange mange feil valg. 

Har de lært meg til å aldri feile mer... nei. 

Men de har kanskje klart å lære   meg til å forstå andre... selv om jeg alltid har vært sånn som forstår.   

Som ikke dømmer. 

Nok for i dag. NOK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (8 timer siden):

Jytte du Jytte god kveld 😀 

Jo takk, god morn. :D

Litt for tidlig, men har en avtale kl. ni og da rekker jeg sove til halv åtte. 

Nå ble jeg forvirret, en smule, for nesten ingen eller ingen kommenterer min dagbok... har ikke lest bakover. 

Pytt, hyggelig du stakk innom. 

Men jeg glemte liksom hva jeg hadde på hjertet, men da var det sikkert ikke noe viktig. 

Det er en her inne, jeg savner, vet ikke om hen er død, hater ordet hen, men i noen sammenhenger bruker jeg det. Ja, vi har møtt hverandre for en del år siden, og hatt sex par ganger også. Og nå må ikke noen tro at jeg er på kjøttmarkedet. 

Blokkerer brukere som kommer med slimete tilbud. 

Langhelg... tror ikke jeg liker det helt akkurat nå, og i mai har jeg mye å gjøre så liker det enda mindre. 

Men fint for de fleste, den forstår jeg. 

Kaffe nå? Nei, er jo midt på natta. Det holdt å gå ut og ta en røyk. Ja jeg er en av de som enda røyker, klarte slutte par ganger... og snus er ikke min greie. Kanskje snus hvis jeg hekler grytekluter. 

Det er ikke smaken som plager meg, men det er beroligende å røyke, bevege hånda, dra inn osv. For oss som har røkt i mange år, anbefaler ingen å  starte. 

Man blir så jæv la avhengig av noe man egentlig ikke har behov for, før man er avhengig. 

Må ut og ta en til røyk og så seng, hodepute og dyna. Er av typen som alltid har med egen hodepute når jeg reiser. Har hørt at jeg ikke er den eneste så da så, da er vi to. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Begynte å røyke når jeg var cirka ti år. 

Vi fikk av en som jobba på en xxxxxxx men slutta når jeg var tolv. På dagen. Og  så skulle jeg bare ta en røyk når jeg ble seksten år.   En.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jytte skrev (På 24.5.2023 den 12.21):

Begynte å røyke når jeg var cirka ti år. 

Vi fikk av en som jobba på en xxxxxxx men slutta når jeg var tolv. På dagen. Og  så skulle jeg bare ta en røyk når jeg ble seksten år.   En.  

Hvor gammel er du nå da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Lurven skrev (På 1.6.2023 den 15.21):

Hvor gammel er du nå da

Over femti. Men har slutta par, tre ganger. Første gang når jeg var 12, da kasta jeg sigarettpakka i en grøft. Men da røkte jeg ikke så mye, men når jeg ble 16 og bare skulle ta en røyk, da var løpet kjørt. Da ble jeg avhengig. Røyker mindre nå. 

Målet er å slutte, men står i stress. 

Røyka selvsagt ikke under graviditet og amming. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Jytte skrev (På 11.10.2020 den 12.26):

Ingen ny romanse på gang. 

En gammel. ???

Han var så ung at jeg sa nei til et forhold. Det var på grunn av at jeg ikke stolte på at jeg skulle bli sjalu, jeg en alenemor, og han så ung og pen....

Så sjarmerende også, men Nei. 

Nå har han kontaktet meg, møtes? 

Vet ikke, og kommer ikke om å skrive om det på kg. 

Æsj jeg husker faktisk ikke hvem han var... vet at en tok kontakt, og han kjendisen jeg flørta med har jeg heller ikke tenkt mer på, vi hadde ikke sex vi heller. 

Lurven skrev (På 1.6.2023 den 15.21):

Hvor gammel er du nå da

Så ikke at jeg har svart deg  

Får f... ikke sove i natt. 

Mye har endret seg, og mulig jeg skal gå privat og få hormoner. 

For jeg savner en mann med stor M. Stort hjerte. Og da går det ikke når jeg ikke har lyst. Det vil si jeg kan ha lyst, men er redd... nå er det 8 år.  

Minst. 

Minst. 

Det virker litt som jeg er en stor flørt, jo kanskje, men jeg er like blid og sjarmerende overfor damer uten at det har noe med sex. 

Gruer meg til jul. Selv om jeg tror det blir koselig. Men har vært himla mye stress, handla gaver også for andre (eldre), og jeg som besvimer på kjøpesentre. Ja, har gjort det. 

Har kjøpt meg ny bolig. Vet enda ikke om jeg trives, alle spør meg, men har ikke bodd her lenge og tror jeg trives. Bor rett ved stranda og turstier og ikke langt til verken Oslo eller en liten by. Har hørt at det tar par år før man vet. Leiligheta er i alle fall fin. Området også. Men å flytte inn når vinteren er i anmarsj er kanskje ikke det beste. Kjenner to, tre her, en - mer vil jeg ikke si. Bor i Thailand hele vinteren .

Jeg er AVHENGIG av stillhet, hvis det ikke er en god film eller bra musikk. Jo, tar selvsagt hensyn til naboene.   

Klokka er seks om ti min. og enda ingen søvn. Har egentlig ingen døgnrytme p.t. Men må stramme meg opp, i går ble jeg bare overtrett og da ....  '

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...