Gå til innhold

Jyttes Gjemmeplass


Jytte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, la meg presentere meg selv.  Jeg heter egentlig ikke Jytte, men jeg er kvinne. 

Tre ting som irriterer meg: 

1. Late folk

2. Dømmende mennesker

3. Meg selv for tiden. 

…………..

Nok om det. 

Hvordan jeg ser ut? Jeg valgte profilbilde fordi jeg har langt hår og er nesten like pen når jeg har sminke på. Men det er heller sjelden jeg farger håret. Er for makelig og never mind egentlig.

Hvor gammel jeg er? 

Man spør aldri en kvinne om hennes alder.

Hva jeg ønsket jeg hadde nå? 

En sigarett, en Marlboro, for jeg klarte å kjøpe et annet merke. 

Banalt. Ja.

 

 

 

 

 

 

 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Nå har jeg kjøpt en hytte. 

Spurte om råd, hva andre mente før jeg gjorde det. Leiren var delt. 

Helt todelt, det fikk meg til å tenke. Som om de som var negative har svaret. Som om de kjenner meg. 

Glem det. Lager varm lunsj nå. Ellers skal søndagen tilbringes med å lese, har allerede gått en liten tur, lage middag, tror det blir fylte squash med kjøttsaus og ost. Minner om pizza og er minst like godt, også kaldt. 

Og for ikke å glemme, skal ta en lang varm dusj. 

Fordi jeg fortjener det. 

Du som leser nå og himler med øynene, hvorfor? Du kan bestemme deg for å gjøre en alene-dag fin hvis du velger det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og oliven og søte tomater til. Eller kanskje det blir elggryte med mos av enten blomkål eller sellerirot, eller en blanding. 

Eller løvbiff med squash i fine tynne - sånn man har agurk på en osteskive, og glanset løk og paprika, med rømme og tyttebær. 

Er rett og slett kjempesulten. Det blir løvbiff med tomater, blomkålmos og tyttebær. For gidder jeg å bake i dag. Har knekkebrød. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

  dag blir det kanskje fjordland. 

I fem døgn. Jeg fulgte han til toget i går. Han sov på sofaen. I fire netter. 

Vil ikke skrive noe detaljert, men det var både deilig og litt for stille (tomt) når jeg våknet i dag. 

Selvfølgelig skal jeg besøke han, der han bor, men det blir ikke nå. Om noen uker, eller om ett år, hvem vet. 

Vi er venner. Selv om vi er ekser. 

Det er sånn det er, vi kan ha det gøy sammen. Selvsagt flørter vi, hvis det kan kalles flørting, det tror jeg er noe annet enn same typ humor. 

Hvis ikke, er jeg faktisk en flørt. (som ikke gjør skade) Det gjør jo ikke stor skade at menn kan få meg til å le? Og å knurre og si meg uenig, nå er jeg sliten. Drar jeg til han, blir jeg maks en uke. 

Han har større bolig enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

Tøffe tanker. 

Det er trist. For jeg savner kjærligheten. 

 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jyttes pastiler, tyggegummi, og show, take me ore leave it. Som om jeg er tagbar. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Han ble sur og dramatisk når jeg ikke dro hjem til han. Forstod ikke at jeg har forpliktelser og at ting kan skje. 

Vi avtalte heller aldri NÅR. 

Så jeg er skuffet, men i følge han er jeg omtrent en luremus, fordi han fikk følelser for meg, IGJEN, OG sa at ..........at da det ble slutt mellom oss var det mye rus i bildet (ja, det var det, han holdt ting skjult), det meste. 

Det hører med til historien at han fant en ny dame temmelig raskt. 

Å klage til meg, fordi det ble slutt, over ti år senere, det er ... dumt. Selv om vi har en kjemi. 

Lett for å le sammen, kan prate om alt (kunne)

Slapper helt av i hverandres selskap. Men, jeg har tenkt, før jeg møtte han igjen, at det er en grunn til at det ble slutt. 

Og det, eh, fikk meg til å tenke på en som faktisk er her på kg. 

Skal jeg sende en pm til han og si at jeg trenger en elsker - om ett år eller to års tid?

Eller skal jeg ikke gjøre det....

Hm, jeg skal ikke gjøre det. Ja, jeg har møtt han irl, mange ganger, for noen år siden da. 

Sukk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er heldigvis ikke ting jeg gidder henge meg opp i. 

Synd han er sur, men en sur dramatiker er ikke den jeg helst vil tilbringe tid sammen med på et øde sted. 

Hvem vil det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kanskje jeg skal ringe han, kline meg opp til han, bare for å si hei, bare for å avmystifisere alt. 

Men er det sant at han har følelser, da holder jeg meg unna. 

Han ruset seg ikke så mye når vi ble sammen, men det kom frem. ...

Tror jeg skal ringe han nå jeg. Han kan ikke mene at vi to liksom skal bli sammen igjen, det vil aldri gå. 

Vi er for sære begge to. To helt ulike. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jytte skrev:

Dette er heldigvis ikke ting jeg gidder henge meg opp i. 

Synd han er sur, men en sur dramatiker er ikke den jeg helst vil tilbringe tid sammen med på et øde sted. 

Hvem vil det. 

Så nettopp Cast Away på nytt. Så jeg må si at å ha en person der, uansett personlighet, er bedre enn en volleyball? Eller kanskje ikke?

ojxxUc_fMQ0x.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, jeg har også følelser for han, han er sjarmerende og hjelpsom... osv. 

Og lett å prate med. Omg. Han er så dum at han håper at jeg faller for sjarm nå igjen?

Han er ok, men ikke et varig forhold som vil ende bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Så nettopp Cast Away på nytt. Så jeg må si at å ha en person der, uansett personlighet, er bedre enn en volleyball? Eller kanskje ikke?

ojxxUc_fMQ0x.jpg

Jo jøss. Men jeg har kjent han siden vi var barn, og begge tamilene kjenner hverandre. Uansett,l  volleyball er gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jytte skrev:

begge tamilene

Dere er begge tamiler? Hva skal til for å bli tamil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Dere er begge tamiler? Hva skal til for å bli tamil?

Ja, si det. Hehe. Tror pc-en drev med sitt. 

Jeg lar være å ringe han. Litt for mye drama for min del. 

Endret av Jytte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 28.12.2019 den 17.14, MortenMinstelønn skrev:

Så nettopp Cast Away på nytt. Så jeg må si at å ha en person der, uansett personlighet, er bedre enn en volleyball? Eller kanskje ikke?

ojxxUc_fMQ0x.jpg

He he. 

Kan lett bli et mareritt ja. 

Det hender vi prates på telefonen, men han har heldigvis roet seg ned. Og ja, jeg elsker han, men ser ikke at kjærestri kan føre med seg noe. Bråk, for han er litt mye av seg mange ganger, mens jeg er mer introvert, Men ikke så introvert at jeg ikke ble sjarmert av hans vidd og sjarme. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag. For en tid. 

Godt å være hjemme, i alle fall. Selv om jeg har litt grunn til å ha angst. 

Den angsten er en daglig gjest man blir vant til

Best å gjøre er å overse den, etter å ha gjort det bevisst for seg selv at det bare er angst. 

Når bare ordet angst gir angsten

Når man heller må ha fokus på greit nok

og pusten, den er lett å glemme, puste med magen først etter at man har fylt lungene. 

8-tall, puste bevisst, etter en tid går det automatikk i det. 

Hva vet vel jeg. 

Jeg er så barnslig at om jeg hadde vunnet i lotto ville jeg kjøpt en bondegård eller to.  Naboen ler av meg. 

Tror aksjene jeg investerte i, kan gå i null. Skal jeg selge de nå, får skattefradrag. Men tanken på hvor dum jeg vil føle meg hvis jeg tok feil, den følelsen har jeg ikke lyst å møte. 

Eller? 

Svaret er gitt, er du med på spillet må du ikke satse mer enn du har råd til å tape. Og jeg spiller ikke høyt. 

Den hytta ja, vet ikke hva jeg skal mene. Det kan være jeg selger den. Vet hvor markedet ligger. Men vil jeg angre om jeg selger, da har jeg jo ikke muligheten til å dra dit, 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...