Gå til innhold

Ønsker å unngå å gjøre tidligere feil om igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjære TS - vi er da alle mennesker ☺️

Han skal ha for ærligheten! Da dere ikke har møttes enda skal du heller ikke ta det alt for personlig.

Hvis han kommer tilbake ville jeg gitt han en sjans. Tinder er tinder. 

Klem til deg.

Anonymkode: 1e942...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, AnonymBruker said:

Samtidig skrev han at vi kan ta opp igjen kontakten senere om det skulle passe. Er jeg frekk om jeg da bare kontant avviser? Jeg kan jo tydeligvis bare legges til side når han finner noen som er nærmere. Kan han gjøre det en gang er det ingenting som stopper han fra å gjøre det igjen. Så tror han tydeligvis at han bare kan ta meg frem igjen om det ikke går veien med hun andre her? At det går an å tro noe slikt! 

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si så mye til meg og antakeligvis si akkurat det samme til andre. Er det rart jeg sliter med dating. Jeg er jo dum som tror på det folk sier !! 😔 Føler meg som en idiot nå 😔

Nå er jeg faktisk lettet og glad over at vi aldri møttes og ikke kommer til å møtes.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Siden jeg er en av de som åpent har nevnt at jeg er ærlig i lignende situasjoner, så deler jeg kort mine erfaringer rundt dette.

For det første, de gangen jeg har vært ærlig med kvinner i lignende situasjoner (men ikke helt lik, kommer til det..), så er det litt 50/50 hvordan de reagerer. Noen gjør som du tydeligvis har lyst til; å umiddelbart avvise. Andre tar det greit, og respekterer og/eller setter pris på ærligheten.

Men mine situasjoner er litt annerledes enn den du beskriver. For det første så avlyser jeg ikke dates med noen jeg allerede har avtalt å møte. Men alle de jeg har avtalt å møte er jenter jeg potensielt ser for meg å innlede noe seriøst med. Har jeg investert såpass og kommet til at vi skal treffes, så skal jeg absolutt treffe jenta før jeg bestemmer meg for noe.

Hvis jeg treffer en jente så finner jeg stort sett ut etter en date, unntaksvis to, hvorvidt det er en jeg ønsker å satse videre på eller ikke. Og jeg gir beskjed om dette senest en dag etter en date.

Noen ganger får jeg match på Tinder eller lignende i en tidlig datingfase med en annen. Da har jeg vært ærlig og sagt at jeg har en annen jeg forsøker å finne ut av først. Jeg hater å date flere samtidig. Som sagt, litt forskjellig hvordan jentene da responderer. Men den gode nyheten er at hun jeg nå har vært sammen med en god stund og matcher veldig godt med er en av de som fikk beskjeden om "å vente". Så en slik beskjed betyr ikke alltid en avvisning fra en useriøs type i hvertfall.

Det som er litt annerledes i ditt tilfelle er at det høres ut som han ikke en gang har truffet denne andre jenta, og at han sånn sett kanskje shopper litt tilfeldig rundt (holder deg varm, samtidig som han leter videre, og ikke en gang tar seg tid til å treffe deg slik han kanskje har indikert tidligere). Det er muligens ett rødt flagg. Men på den annen side, hvis han av en eller annen grunn faktisk hadde hatt tid til å treffe denne andre jenta før deg, at han ble fasinert av henne, og dere ennå ikke hadde avtalt noe konkret, så skal jeg være ærlig nok å innrømme at jeg nok hadde sendt en lignende melding.

Så blir jo utfordringen for deg å finne ut av om du bare var "best inntil videre", eller om han faktisk er en som faktisk foretrekker å bli bedre kjent med en kvinne om gangen. I en perfekt verden så treffer vi potensielle drømmepartnere en om gangen alle sammen, men verden er jo ikke slik. Men avslutningsvis, jeg ville aldri tolket deg som frekk om du valgte å kutte kontakten etter en slik melding. Det har du full rett til. Men om du hadde vært den andre kvinnen, så hadde kanskje handlingen hans vært mer positiv i dine øyne? Lykke til uansett.

Endret av Kreator
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære TS - vi er da alle mennesker ☺️

Han skal ha for ærligheten! Da dere ikke har møttes enda skal du heller ikke ta det alt for personlig.

Hvis han kommer tilbake ville jeg gitt han en sjans. Tinder er tinder. 

Klem til deg.

Anonymkode: 1e942...fe6

Tusen takk for svar ❤ 

Har gått rundt og følt meg som en total idiot kveld. Jeg gir han på ingen måte kritikk for at han var ærlig. Finnes nok mange som bare hadde latt være å svare i det hele tatt. Eller kommet med tynne unnskyldninger om et eller annet. Ros for ærligheten er vel fortjent. 

Jeg undrer meg bare over at han kan gå så langt i planleggingen med meg (alt var avtalt utenom dato), og to dager etter så har han avtalt en annen date. Han sa til og med til meg at han ikke var interessert i andre eller snakket med andre. 

Planene med meg kan da legges til side og så dras frem igjen når det måtte passe han (?). Så kansellerer han bare med meg igjen da om noe i fysisk kortere avstand dukker opp. En slik behandling kan jeg bare ikke akseptere. 

Vi ble ikke kjent via Tinder 😉  

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kreator skrev:

Siden jeg er en av de som åpent har nevnt at jeg er ærlig i lignende situasjoner, så deler jeg kort mine erfaringer rundt dette.

For det første, de gangen jeg har vært ærlig med kvinner i lignende situasjoner (men ikke helt lik, kommer til det..), så er det litt 50/50 hvordan de reagerer. Noen gjør som du tydeligvis har lyst til; å umiddelbart avvise. Andre tar det greit, og respekterer og/eller setter pris på ærligheten.

Men mine situasjoner er litt annerledes enn den du beskriver. For det første så avlyser jeg ikke dates med noen jeg allerede har avtalt å møte. Men alle de jeg har avtalt å møte er jenter jeg potensielt ser for meg å innlede noe seriøst med. Har jeg investert såpass og kommet til at vi skal treffes, så skal jeg absolutt treffe jenta før jeg bestemmer meg for noe.

Hvis jeg treffer en jente så finner jeg stort sett ut etter en date, unntaksvis to, hvorvidt det er en jeg ønsker å satse videre på eller ikke. Og jeg gir beskjed om dette senest en dag etter en date.

Noen ganger får jeg match på Tinder eller lignende i en tidlig datingfase med en annen. Da har jeg vært ærlig og sagt at jeg har en annen jeg forsøker å finne ut av først. Jeg hater å date flere samtidig. Som sagt, litt forskjellig hvordan jentene da responderer. Men den gode nyheten er at hun jeg nå har vært sammen med en god stund og matcher veldig godt med er en av de som fikk beskjeden om "å vente". Så en slik beskjed betyr ikke alltid en avvisning fra en useriøs type i hvertfall.

Det som er litt annerledes i ditt tilfelle er at det høres ut som han ikke en gang har truffet denne andre jenta, og at han sånn sett kanskje shopper litt tilfeldig rundt (holder deg varm, samtidig som han leter videre, og ikke en gang tar seg tid til å treffe deg slik han kanskje har indikert tidligere). Det er muligens ett rødt flagg. Men på den annen side, hvis han av en eller annen grunn faktisk hadde hatt tid til å treffe denne andre jenta før deg, at han ble fasinert av henne, og dere ennå ikke hadde avtalt noe konkret, så skal jeg være ærlig nok å innrømme at jeg nok hadde sendt en lignende melding.

Så blir jo utfordringen for deg å finne ut av om du bare var "best inntil videre", eller om han faktisk er en som faktisk foretrekker å bli bedre kjent med en kvinne om gangen. I en perfekt verden så treffer vi potensielle drømmepartnere en om gangen alle sammen, men verden er jo ikke slik. Men avslutningsvis, jeg ville aldri tolket deg som frekk om du valgte å kutte kontakten etter en slik melding. Det har du full rett til. Men om du hadde vært den andre kvinnen, så hadde kanskje handlingen hans vært mer positiv i dine øyne? Lykke til uansett.

Tusen takk for alt det av info du brakte på banen her 😊 Det setter jeg veldig stor pris på! 

Du fremstår som en veldig ryddig person når du dater. Det synes jeg du skal ha honør for. Man kommer alltid lengst med ærlighet, det tror jeg selv også. Velger også alltid å være ærlig med de jeg møter. Jeg setter veldig pris på at han var ærlig, og det sa jeg også til han. Takket faktisk for ærligheten og sa lykke til. Så jeg var ikke ufin i den meldingen. 

Det som skiller min situasjon er allikevel at jeg og han hadde planlagt å møtes. Grunnen til at vi ikke fikk til å møtes raskere var pga jul/nyttår. Vi avtalte å vente til like over nyåret. Alle planer var lagt; kun dato gjenstod. Da stolte jeg på det. Naive meg (!). Han sa til meg akkurat det du sier; han ønsket å møte meg og ta dette videre med mål om at det kunne bli et seriøst forhold. Da stiller jeg naturligvis ingen spørsmål og stoler på det som blir sagt. I tillegg pratet vi omtrent døgnet rundt. 

Så har han da, ila 48 t, klart å avtale en ny date med ei annen. Så nei, han har ikke truffet den andre enda, men lagt de planene nå ila de to siste døgnene. I tillegg skriver han at vi kan gjenoppta kontakten når det kunne passe (noe a la det). Han legger meg på "vent" for en avtale han inngikk etter han avtalte med meg, så legger han meg "på hylla" for å eventuelt kunne dra meg frem om dette ikke skulle fungere. Da skjønner du kanskje hvorfor jeg ikke har så veldig lyst å svare om han tar kontakt igjen (?). Da vil ingenting stoppe han fra å gjøre det samme igjen tenker jeg. 

Dersom han hadde en avtale når vi ble kjent, han ga beskjed om det og ønsket å se hva det ble først, hadde jeg naturligvis ikke reagert på denne måten. Det ville ikke vært rettferdig. Da hadde jeg sagt at han mer enn gjerne kunne ta kontakt igjen om det ikke ble noe på den andre kanten. 

Tusen takk for råd! 

ts 

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som er veldig på de første dagene er som regel bare ute etter sex

En mann som virkelig liker deg for den du er lar seg ikke skremme av om du er "på" og sender han melding et par ganger i uka 

Anonymkode: 60928...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk jeg svar på meldingen. Mens han har snakket med meg har han også snakket med andre. Nå har han avtalt å møte ei annen, og ønsker ikke å bruke mer tid på meg. De planene vi hadde om å møtes blir ikke noe av. 

Samtidig skrev han at vi kan ta opp igjen kontakten senere om det skulle passe. Er jeg frekk om jeg da bare kontant avviser? Jeg kan jo tydeligvis bare legges til side når han finner noen som er nærmere. Kan han gjøre det en gang er det ingenting som stopper han fra å gjøre det igjen. Så tror han tydeligvis at han bare kan ta meg frem igjen om det ikke går veien med hun andre her? At det går an å tro noe slikt! 

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si så mye til meg og antakeligvis si akkurat det samme til andre. Er det rart jeg sliter med dating. Jeg er jo dum som tror på det folk sier !! 😔 Føler meg som en idiot nå 😔

Nå er jeg faktisk lettet og glad over at vi aldri møttes og ikke kommer til å møtes.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Wow..

Hva med: "Neimen så flott at du er en mann som klarer å ha flere baller i luften på en gang. Jeg står selfølgelig klar med åpne armer om hun andre ikke vil ha deg. Vi kvinner er jo som kjent en herlig viljeløs blanding av veggpryd og Mor Theresa må vite. Men fra spøk til alvor: jeg tror jeg skal leve veldig greit uten mer kontakt med deg. Ellers takk. Men lykke til på date. Stoooor klemz og hils Nils!

Anonymkode: 1a663...96e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn som er veldig på de første dagene er som regel bare ute etter sex

En mann som virkelig liker deg for den du er lar seg ikke skremme av om du er "på" og sender han melding et par ganger i uka 

Anonymkode: 60928...1c1

Tusen takk for svar og råd ❤ ! 

Dette skal jeg virkelig ha langt fremme i hodet. Med de siste dagers hendelser på min kant og tidligere opplevelser tror jeg dette stemmer ganske godt 😊 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si så mye til meg og antakeligvis si akkurat det samme til andre. Er det rart jeg sliter med dating. Jeg er jo dum som tror på det folk sier !! 😔 Føler meg som en idiot nå 😔

Nå er jeg faktisk lettet og glad over at vi aldri møttes og ikke kommer til å møtes.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Det viser bare at man kan ikke ta det at en mann er veldig på som et ærlig signal på reel interesse. Det mest nærliggende man kan komme et ærlig signal er vel at mannen viser interesse i å tilbringe tid sammen (ikke bare for sex), og at han faktisk sørger for at man finner på ting sammen over lengre tid. Ellers tenker jeg at det å chatte lenge før man møtes er en dårlig idé. Man burde i alle fall møtes og være sammen før man legger noe i relasjonen.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du og flere damer absolutt skal ha disse mennene som må jakte. Hvorfor skal man tilpasse adferden sin etter dem dersom man ønsker å ta kontakt og vise interesse? Det høres ganske stress ut. Du ville jo vært mer kompatibel med en mann som var mer 50/50 når det kommer til å vise interesse og å ta kontakt. Da må du ikke holde igjen når du vil sende meldinger osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det viser bare at man kan ikke ta det at en mann er veldig på som et ærlig signal på reel interesse. Det mest nærliggende man kan komme et ærlig signal er vel at mannen viser interesse i å tilbringe tid sammen (ikke bare for sex), og at han faktisk sørger for at man finner på ting sammen over lengre tid. Ellers tenker jeg at det å chatte lenge før man møtes er en dårlig idé. Man burde i alle fall møtes og være sammen før man legger noe i relasjonen.

Jeg forstår ikke helt hvorfor du og flere damer absolutt skal ha disse mennene som må jakte. Hvorfor skal man tilpasse adferden sin etter dem dersom man ønsker å ta kontakt og vise interesse? Det høres ganske stress ut. Du ville jo vært mer kompatibel med en mann som var mer 50/50 når det kommer til å vise interesse og å ta kontakt. Da må du ikke holde igjen når du vil sende meldinger osv. 

Takk for svar ! 

Setter alltid pris på slike tips i forhold til hva som er den "rette" interessen mtp hva jeg ser etter. Er ikke ute etter noe uforpliktende, og må da bli flinkere til å lese slike signaler. 

Jeg hadde ikke lagt så veldig mye i denne relasjonen altså, selv om det kan fremstå slik. Jeg ble bare fryktelig irritert over den typen arroganse, tankesett og opptreden fra hans side. Hadde jeg sagt alt det han sa til meg til en annen person hadde jeg aldri snakket med flere på en gang. Men, det at han faktisk gjør det viser bare hva han egentlig er ute etter. 

Jeg har absolutt ingen behov for å springe etter de mennene som har dette "jaktbehovet". Poenget mitt er at jeg har prøvd å være aktiv og vise initiativ tidligere. Tenkt at jeg skal gjøre mitt for å vise interesse. Det har også slått ut feil. Da tenker jeg at jeg skulle prøve noe annet og kanskje holde mer tilbake. Men, hva som er riktig og galt vet jeg ikke. Det er jo også veldig individuelt. Er det rart jeg er sykt dårlig på dating ! 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...