Gå til innhold

Ønsker å unngå å gjøre tidligere feil om igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Mistenker at jeg var for "på" med han forrige jeg datet i begynnelsen og at det kanskje skremte han litt bort. Det rant ut i sanden for en liten stund siden. 

Nå har det seg slik at jeg for noen dager siden kom i snakk med det som virker som en kul type. Nå er han veldig "på" og tror nok han er litt sånn som blir fanget av et pent ytre, og deretter er det personlighet og det å bli utfordret som avgjør om han fortsetter relasjonen eller går videre. Virker som jeg utfordrer han en del og det får jeg positiv respons på. 

Allikevel ønsker jeg ikke å gå i den samme fellen som sist. At jeg blir for "på" og han føler han ikke trenger å jobbe for meg, eller "jakten" som noen vil kalle det. Han er nok slik som person at han trenger den "jakten" i begynnelsen. 

Kan dere gi meg noen gode råd slik at jeg ikke gjør de samme feilene om igjen? Har dere noen gode tips/råd/erfaringer?

Ønsker virkelig å se hva det kan bli med han her. 

Takk ! 

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ønsker du å bli jaktet på så bare hold deg opptatt med alt annet, gi nok til å holde interessen oppe. Det er ikke så vanskelig 😊

Anonymkode: b7e2b...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ønsker du å bli jaktet på så bare hold deg opptatt med alt annet, gi nok til å holde interessen oppe. Det er ikke så vanskelig 😊

Anonymkode: b7e2b...f6c

Takk for svar! 

Er ikke det at jeg vil bli jaktet på. Spill og slikt er jeg egentlig mot og føler ikke det skal være nødvendig.

Men, har prøvd de siste gangene å vise initiativ, og det har virket til å slå feil ut. At det liksom ikke er spennende nok i starten for jeg er aktiv selv. At de gjerne ønsker å sitte med initiativet selv for å føle seg mann nok. Ikke vet jeg 🤓 Vet bare at om jeg har vært "på" selv tidligere, så har det ikke blitt noe. Da ville jeg prøve noe annet denne gang. 

Sliter allikevel med å ikke sende melding. Har skikkelig kløe i fingrene. Vi har snakket mye frem til nå. 

TS

Anonymkode: 1818d...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke å tilpasse responsen du gir etter hans initiativ. Om han er veldig på og du selv liker å være på i starten, så skal du bare henge med. Ikke spill "hard to get" eller opptatt. Etter hvert kan du begynne å ta initiativ slik at det blir en mer likeverdig dialog. 

Anonymkode: 1b6e2...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan forsøke å tilpasse responsen du gir etter hans initiativ. Om han er veldig på og du selv liker å være på i starten, så skal du bare henge med. Ikke spill "hard to get" eller opptatt. Etter hvert kan du begynne å ta initiativ slik at det blir en mer likeverdig dialog. 

Anonymkode: 1b6e2...8f1

Tusen takk for svar ! 

Er det jeg har gjort til nå, ja. Jeg har tatt initiativ til samtale ett par ganger selv også altså. Så har ikke bare vært han. Prøver å tilpasse meg hans mønster i kommunikasjon som du sier.

Men, ser at en av mine svakheter er jeg er ikke redd for å ta initiav. Det kan kanskje slå feil ut noen ganger. Da kan man gjerne fremstå som man er overinteressert og de må ikke jobbe for det - de får liksom ting rett i fanget. Tror gjerne noen menn av natur liker å måtte jobbe litt. Så får gjerne menn her inne bekrefte eller avkrefte det. 

Neida, var på ingen måte hard to get eller opptatt jeg mener. Slikt gjør jeg ikke. Men, det å ikke miste tålmodigheten og altfor raskt hive seg på tastingen. Slik at han da føler at han mister litt "styringen". 

TS

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil menn fortsatt jakte ? Er det ikke en myte? 

Isåfall gjør jeg alt feil

Anonymkode: 1d496...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vil menn fortsatt jakte ? Er det ikke en myte? 

Isåfall gjør jeg alt feil

Anonymkode: 1d496...ae3

Takk for svar ! 

Jeg har i hvert fall ikke svaret på det 😅 

Jeg har forsøkt å være aktiv tidligere, men det har tydeligvis slått feil ut og tror at jeg gjerne har skremt noen bort. Da har jeg nå tenkt at noen menn kanskje har behovet for å "jobbe" litt. Rett og slett prøve å gjøre litt motsatt av det jeg har gjort før. Det jeg har gjort tidligere har jo åpenbart vært feil når jeg sitter med inntrykket av at jeg har skremt dem bort med å være "på". 

TS

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg skrev først sist gang vi snakket sammen. Dagen før det startet han samtalen. Nå har jeg ikke hørt noe på to dager. Vet han er hjemme på besøk hos familien, slekt og venner nå og har hatt fult program hele julen. 

Men, det er riktig av meg å vente til han tar kontakt nå? Det er litt dette jeg mener med at jeg kan være for frempå. Nå kunne jeg fint sent melding jeg bare for å vise initiativ. Men, var akkurat det jeg gjorde sist - og som jeg mistenker ble feil. 

Det er rett av meg å avvente nå, så tar han kontakt dersom han er så interessert som han hevder? 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt han en melding, hei håper julen er bra. Jeg gjør bla, bla.. og så kanskje et bilde. Jeg tror at er han IKKE intressert så spiller det ingen rolle. Er han nysgjerrig på deg så blir han glad. Er en balanse det å være FOR på.. samtidig må / bør en også signalisere interesse ellers kan også han bli lei.

Anonymkode: 1445f...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sendt han en melding, hei håper julen er bra. Jeg gjør bla, bla.. og så kanskje et bilde. Jeg tror at er han IKKE intressert så spiller det ingen rolle. Er han nysgjerrig på deg så blir han glad. Er en balanse det å være FOR på.. samtidig må / bør en også signalisere interesse ellers kan også han bli lei.

Anonymkode: 1445f...1be

Takk for svar! 

Blir litt sur på meg selv av og til, men sendte melding nå. Spurte hvordan det står til hos han og om han har hatt noen fine dager de siste dagene. Tenker at én melding er innafor om han er så interessert som han hele tiden har påstått at han er. Vi har begge sagt at vi ikke er interessert i å bli kjent med noen andre nå, og planlagt å møtes like over nyåret. Begge har sagt at vi ønsker å se hvor dette kan gå når vi har møttes og begynt å date. 

Det kan være han er såpass trygg på seg selv og planen vi har. Som sagt er han også hjemme i julen, med mange som skal besøkes av familie, slekt og venner. Forventer absolutt ikke at han skal sitte i familieselskapene samt blant kompisene å skrive meldinger til meg. Da må han jo bruke tiden med dem, naturligvis. 

Så, får vi se om/når jeg får svar. 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg liker ikke å jakte ts, men har kompiser som gjør det. Sånn jeg har forstått det så handler det om at man ikke liker få det "gratis", det er ikke spennende nok. Jeg tenker at denne ideen om å ikke investere mer enn det han gjør høres lurt ut. Tanken er at jo mer interessert han blir jo mer initiativ kan du ta uten at han mister interessen. Sikkert ikke så lett å finne balansegangen der og vite hvor interessert han er, men du får bare prøve.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg liker ikke å jakte ts, men har kompiser som gjør det. Sånn jeg har forstått det så handler det om at man ikke liker få det "gratis", det er ikke spennende nok. Jeg tenker at denne ideen om å ikke investere mer enn det han gjør høres lurt ut. Tanken er at jo mer interessert han blir jo mer initiativ kan du ta uten at han mister interessen. Sikkert ikke så lett å finne balansegangen der og vite hvor interessert han er, men du får bare prøve.

Takk for svar! 

Han har vært ekstremt på siden før jul, er bare de to siste dagene nå det har vært rolig. Vi har jo ikke møttes enda, og han kommer ikke til å få noe "gratis" da heller. En melding ser jeg i grunn ikke på som et problem. Skulle han se på det som et problem så er han åpenbart ikke like interessert som han har gitt uttrykk for. 

Naturligvis skal jeg også gjøre mitt slik at han ikke begynner å tro at jeg ikke er interessert lenger. For interessert er jeg. Det er den der balansen som du er inne på som er vanskelig. Tror gjerne jeg har gjort feil der før, og vil ikke gjøre det igjen. 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da fikk jeg svar på meldingen. Mens han har snakket med meg har han også snakket med andre. Nå har han avtalt å møte ei annen, og ønsker ikke å bruke mer tid på meg. De planene vi hadde om å møtes blir ikke noe av. 

Samtidig skrev han at vi kan ta opp igjen kontakten senere om det skulle passe. Er jeg frekk om jeg da bare kontant avviser? Jeg kan jo tydeligvis bare legges til side når han finner noen som er nærmere. Kan han gjøre det en gang er det ingenting som stopper han fra å gjøre det igjen. Så tror han tydeligvis at han bare kan ta meg frem igjen om det ikke går veien med hun andre her? At det går an å tro noe slikt! 

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si så mye til meg og antakeligvis si akkurat det samme til andre. Er det rart jeg sliter med dating. Jeg er jo dum som tror på det folk sier !! 😔 Føler meg som en idiot nå 😔

Nå er jeg faktisk lettet og glad over at vi aldri møttes og ikke kommer til å møtes.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være glad for utfallet, tenker jeg. Folk som leter etter gull nøyer seg ikke med småstein. De finner også ut at det ikke er gull alt som glimrer. Han kommer sikkert ikke til å bli gammel med hun han nå skal møte..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk jeg svar på meldingen. Mens han har snakket med meg har han også snakket med andre. Nå har han avtalt å møte ei annen, og ønsker ikke å bruke mer tid på meg. De planene vi hadde om å møtes blir ikke noe av. 

Samtidig skrev han at vi kan ta opp igjen kontakten senere om det skulle passe. Er jeg frekk om jeg da bare kontant avviser? Jeg kan jo tydeligvis bare legges til side når han finner noen som er nærmere. Kan han gjøre det en gang er det ingenting som stopper han fra å gjøre det igjen. Så tror han tydeligvis at han bare kan ta meg frem igjen om det ikke går veien med hun andre her? At det går an å tro noe slikt! 

Jeg skjønner ikke hvordan det går an å si så mye til meg og antakeligvis si akkurat det samme til andre. Er det rart jeg sliter med dating. Jeg er jo dum som tror på det folk sier !! 😔 Føler meg som en idiot nå 😔

Nå er jeg faktisk lettet og glad over at vi aldri møttes og ikke kommer til å møtes.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Han skal ha for ærlighet i hvert fall. Han kunne fint ha møtt deg og dagen etter hun andre uten å si fra. Det er jo litt slik det er da. Hvis dere er på Tinder er det hele tiden en bråte med muligheter der, og den som virker mest interessant en dag må kanskje vike den neste. Det er kjipt og det er lett å gå lei. :P Jeg ville ikke avvist kontant. Bare svar "vi får se" eller noe. Kanskje han treffer hun andre, hun var ikke ok også vil han treffe deg og det blir full klaff? Det viktigste med Tinder er å ta det så lite seriøst som mulig til man har møttes et par ganger og man har gult hjerte på snap. 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, eller skrev:

Du kan være glad for utfallet, tenker jeg. Folk som leter etter gull nøyer seg ikke med småstein. De finner også ut at det ikke er gull alt som glimrer. Han kommer sikkert ikke til å bli gammel med hun han nå skal møte..

Tusen takk ❤ 

Årsaken til at vi ikke har hatt anledning til å møtes enda er pga avstand. Vi bor i to storbyer begge to i Norge, men pga av jul så avtalte vi og la planer om å møtes i januar. Det eneste som gjenstod å spikre var dato. Så kommer dette. 

Jeg tipper at det er at hun er tilgjengelig der og han er k**. Derfor forsøker han å holde døren åpen med seg. I tillegg helgraderer han seg med å være ærlig på det for da vet han at jeg ikke mister respekt for han og han har et lite vindu å krype tilbake i om dette skulle gå rett vest. Såpass har han forstått om meg som person. 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, McMary skrev:

Han skal ha for ærlighet i hvert fall. Han kunne fint ha møtt deg og dagen etter hun andre uten å si fra. Det er jo litt slik det er da. Hvis dere er på Tinder er det hele tiden en bråte med muligheter der, og den som virker mest interessant en dag må kanskje vike den neste. Det er kjipt og det er lett å gå lei. :P Jeg ville ikke avvist kontant. Bare svar "vi får se" eller noe. Kanskje han treffer hun andre, hun var ikke ok også vil han treffe deg og det blir full klaff? Det viktigste med Tinder er å ta det så lite seriøst som mulig til man har møttes et par ganger og man har gult hjerte på snap. 😄 

Tusen takk for svar ❤

Pga avstand har vi ikke hatt anledning til å møtes. Det var planen like over nyåret. Han har tydeligvis lagt planer med meg først, så har det praktisk nok dukket opp noen "brukbare" i nærheten. Men, han skal absolutt ha for ærligheten. Jeg tror valget om å være ærlig allikevel skyldes det å tro at han har et vindu tilbake dersom hun andre her ikke er det helt store. Han her er nok mer utspekulert enn som så. 

Tror faktisk jeg har spart meg for ganske mye med at dette endte slik. Er bare en magefølelse jeg har 😊

Jeg er ikke på snap så det med gult hjerte forstod jeg ikke 😅

Vi har ikke blitt kjent via Tinder 😉 

Har lyst å bare avvise om han tar kontakt igjen. Kan han gjøre dette en gang, kan han gjøre det igjen tenker jeg.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar ❤

Pga avstand har vi ikke hatt anledning til å møtes. Det var planen like over nyåret. Han har tydeligvis lagt planer med meg først, så har det praktisk nok dukket opp noen "brukbare" i nærheten. Men, han skal absolutt ha for ærligheten. Jeg tror valget om å være ærlig allikevel skyldes det å tro at han har et vindu tilbake dersom hun andre her ikke er det helt store. Han her er nok mer utspekulert enn som så. 

Tror faktisk jeg har spart meg for ganske mye med at dette endte slik. Er bare en magefølelse jeg har 😊

Jeg er ikke på snap så det med gult hjerte forstod jeg ikke 😅

Vi har ikke blitt kjent via Tinder 😉 

Har lyst å bare avvise om han tar kontakt igjen. Kan han gjøre dette en gang, kan han gjøre det igjen tenker jeg.

ts

Anonymkode: 1818d...d88

jaja, hvis magefølelsen sier nei så dropper du han. Det er jo komplisert med ulike byer uansett. Jeg er i ferd med å bli kynisk og åpen for å spille med en stund og se hvor det fører meg hen. Skal på ukas tredje date i morgen.. :P Har dog ikke lovet noen av dem gull og grønne skoger! Har blitt skuffet et par ganger av lange, fine chatter, og så i det avtalen er satt og det nærmet seg så avlyste de. Nå prøver jeg den andre varianten med å møtes raskt, før jeg har involvert meg.

Gult hjerte på snap betyr at den jeg sender flest meldinger sender også flest meldinger til meg. Har hatt dette med en del, og noen av dem møtte jeg og de var hyggelige altså, men jeg ble ikke tiltrukket. Så kom det et par skuffelser og så ble jeg oppgitt og datet ikke på en måned, før jeg tar igjen for det nå.   

Lykke til videre med å finne en bra og attraktiv mann! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, McMary skrev:

jaja, hvis magefølelsen sier nei så dropper du han. Det er jo komplisert med ulike byer uansett. Jeg er i ferd med å bli kynisk og åpen for å spille med en stund og se hvor det fører meg hen. Skal på ukas tredje date i morgen.. :P Har dog ikke lovet noen av dem gull og grønne skoger! Har blitt skuffet et par ganger av lange, fine chatter, og så i det avtalen er satt og det nærmet seg så avlyste de. Nå prøver jeg den andre varianten med å møtes raskt, før jeg har involvert meg.

Gult hjerte på snap betyr at den jeg sender flest meldinger sender også flest meldinger til meg. Har hatt dette med en del, og noen av dem møtte jeg og de var hyggelige altså, men jeg ble ikke tiltrukket. Så kom det et par skuffelser og så ble jeg oppgitt og datet ikke på en måned, før jeg tar igjen for det nå.   

Lykke til videre med å finne en bra og attraktiv mann! :) 

Tusen takk for svar ❤ 

Magefølelsen sier så absolutt at jeg bør droppe hele fyren og ikke gi noe respons om han igjen tar kontakt. Jeg burde aldri ha svaret på meldingen hans i utgangspunktet - har hatt en dårlig magefølelse hele tiden egentlig. Ble revet med tror jeg. 

Masse, masse lykke til på date i dag 😃 Så spennende 😁 Hva som er lurest av å prate lenge og så møtes, eller møtes tidlig finnes det gjerne ikke et fasitsvar på (?). Er et sjansespill dette uansett 😅 Håper i hvertfall at du koser deg og at det blir klaff for deg ! 

Lykke til videre du også 😃 

ts

Anonymkode: 1818d...d88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...