Gå til innhold

Offline på Sukker i 6 uker - creepy å sende melding på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste gjennom profilen til en jente på Sukker. Jeg har noen litt sære preferanser, men her er det slik at vi er litt sære på akkurat de samme punktene hvor jeg egentlig hadde forventet å måtte inngå et kompromiss med en eventuell partner. Profilteksten traff meg usedvanlig bra både på personlighet, interesser, og hva jeg ønsker å få og er villig til å gi i et forhold. Et litt unikt tilfelle som det ikke er så mye av. Føler kanskje det er "meg" hun leter etter da vi tydeligvis deler mange av de samme verdiene.

Eneste problemet er at hun har ikke vært online på over 6 uker. Kan jo være hun allerede har funnet seg noen. Jeg har aldri skrevet noe til henne før. Hun har heller ikke fullt navn eller link til facebook på profilen, men ut fra kallenavnet klarte jeg å søke (/stalke) henne opp. Hadde det bare vært en "gjennomsnittlig match" så hadde jeg bare hoppet videre til neste. Men jeg kan strekke meg litt ekstra her. Og nei, det er ikke relatert til utseende eller noe seksuelt, men mer angående ambisjoner og verdier i livet. Hun ser helt midt på treet ut og er nok ikke den første alle creeps sender sleske meldinger til.

Men vil det være ekstremt creepy hvis jeg kontakter henne på facebook, i og med at hun ikke har verken linket eller oppfordret til kontakt der? Vil isåfall prøve å forklare at jeg synes vi passet usedvanlig bra og at jeg derfor tok det ekstra steget. Forhåpentligvis vil hun skjønne at det er i beste mening, og ikke fordi jeg er "desperat". At jeg ikke ville kontaktet hvem som helst slik kan du si.

Anonymkode: 9af06...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skal kontakte henne så ikke skriv at du først fant henne på sukker. Si at du snublet over profilen hennes på Facebook og likte henne.

Anonymkode: 46d8a...064

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal kontakte henne så ikke skriv at du først fant henne på sukker. Si at du snublet over profilen hennes på Facebook og likte henne.

Anonymkode: 46d8a...064

Tja, men FB-profilen inneholder ingen info. Så jeg har ingen grunnlag til å kunne si at jeg liker henne bare fra et par åpne profilbilder som ligger der.

Anonymkode: 9af06...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt henne på Sukker. Selv om hun ikke har vært innlogga på 6 uker så vil hun likevel få beskjed om at hun har fått melding. Vil si det er større sjanse for at du får kontakt med henne der, enn ved å kontakte på facebook, er hun opptatt så vil hun si nei uansett hvor du kontakter henne. 

Jeg har vært av og på på sukker i mange år selv, og det er ikke alltid at jeg er opptatt selv om jeg ikke er innlogga, for aktiviteten der går naturlig i bølger. 

Anonymkode: ee2c3...0aa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal sende melding til henne. Det verste som kan skje er at hun synes du er creepy. Men i beste fall finner dere hverandre.

Men jeg ville prøvd å ta kontakt på sukker først, hun får vel varsel på mail når noen skriver til henne. Kanskje hun ser det, og svarer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde dette et par ganger da jeg var singel, og selv om det sikkert var i beste mening så opplevde jeg det som creepy. Stalking er stalking, og jeg vil ikke ha såkalte «beilere» på Facebook. Det går under uønsket oppmerksomhet.

Anonymkode: bbd24...dc5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde dette et par ganger da jeg var singel, og selv om det sikkert var i beste mening så opplevde jeg det som creepy. Stalking er stalking, og jeg vil ikke ha såkalte «beilere» på Facebook. Det går under uønsket oppmerksomhet.

Anonymkode: bbd24...dc5

Men hadde du da en datingprofil et sted? Eller folk som bare fant deg utav det blå?

Anonymkode: 9af06...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hadde du da en datingprofil et sted? Eller folk som bare fant deg utav det blå?

Anonymkode: 9af06...b4b

Sukker.

Anonymkode: bbd24...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sett på det som creepy. Har blitt sjekket opp både på Facebook og Instagram og for meg er det private sfærer, så folk får finne meg på dating appene som er et mer naturlig sted. Så send jenta en melding på Sukker du, så leser hun den nok før eller siden. Det er ditt beste håp, tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send henne en melding på Sukker, ikke Facebook! 

Jeg liker ikke i det hele tatt at folk jeg ikke kjenner tar kontakt på facebook, mens på sukker er dette jo noe av greia. Og jeg får mail hver gang noen har sendt meg melding. ER det interessant, logger jeg inn og leser meldingen.

 

Anonymkode: 47d97...30b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette hele tiden med menn som ikke får match med meg på tinder. 

De søker meg opp og finner meg på Facebook og sender meldinger der.

Kan jo være fare for at hun syns det er litt creepy,Men man vet jo aldri,kan jo hende at hun synes det er koselig også.

hadde villet skrevet noe sånt som: 

Hei. Med fare for å høres sikkelig creepy ut,så kom jeg over profilen din på sukker å l merke til at du ikke har vært aktiv på en stund,så tok sjangsen på å kontakte deg her istede osv.

 

 

Anonymkode: b9990...2db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er creepy. Hvis du skriver at det du gjør virker litt creepy virker du bare enda mer creepy. 

Anonymkode: cca5c...6a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det! 

Send meldingen på sukker. Har selv blitt kontaktet utenfor datingsidene og alt jeg får er negativt førsteinntrykk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke har linket Facebook, så ikke kontakt henne der, det er jo bare creepy! Gå via sukker! 

 

Ps. Ikke start med "Hei, du som er midt på teet" 😛 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, Frøknen skrev:

Ps. Ikke start med "Hei, du som er midt på teet" 😛 

Hehe, det skal jeg klare å unngå. 🙂
Hun har et veldig sjarmerende smil, og en utstråling der hun "ser" veldig snill og alright ut. Det er disse tingene som betyr mest for meg. Når jeg sier hun er midt på treet så mener jeg det på et veldig overfladisk modellnivå uten å ta hensyn til den flotte karismaen hennes.

Men jeg har sendt melding på sukker nå. Sa det er et lite skudd i blinde å sende melding når hun ikke har vært innpå på lenge, men at jeg gjorde det fordi profilen passet bra og håper på svar. Så håper jeg hun skjønner at jeg er litt spesifikt nysgjerrig på hun og at det ikke bare er noe jeg sender til alt og alle. Og så tok jeg selvsagt med en åpner så samtalen lett kan komme i gang hvis hun velger å svare. Så får vi se. Er jo ikke sikkert hun får samme inntrykk eller i det hele tatt leser.

Anonymkode: 9af06...b4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig å si. Om det er noen jeg liker godt, så vil jeg bli sjarmert av at han prøver litt ekstra, søker meg opp osv. Er det noen jeg (i utgangspunktet) ikke er veldig begeistret for, så er det creepy. 

Så... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Er litt vanskelig å si. Om det er noen jeg liker godt, så vil jeg bli sjarmert av at han prøver litt ekstra, søker meg opp osv. Er det noen jeg (i utgangspunktet) ikke er veldig begeistret for, så er det creepy. 

Så... 

Dette!

Anonymkode: 381e3...942

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok ha synes at det var creepy uansett. Kun en gang har jeg opplevd at noen har tatt kontakt med meg på Facebook, men det hadde vi skrevet på Sukker fra før og da ble det mer greit for min del.

Sånn "så deg på Sukker" er ikke greit synes jeg.

Anonymkode: f3e36...c43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...