Gå til innhold

Kan jeg ha dette som krav i datingprofilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Du verden så mange elendige profil tekster som ligger ute på diverse datingsider. Noen er bare helt blåst på dette, og skrive masse idioti som aldri kan ende særlig bra. Alt fra syting om hvor forferdelig de har hatt det i tidligere forhold, til hvor dårlige dating tekster det er på forum de er på. Altså ren syting, og det er så "turn off" at man bare kan slette profilen sin. Det samme gjelder en rekke krav, det innbyr ikke til kontakt en gang.

Skriv om deg selv hva du står for! Dropp kravene! Ha et åpent sinn og vis at du kan tilpasse deg, utforske og være åpen. Det er når man treffes at eventuelle "krav" kan settes opp, når man er blitt skikkelig kjent med hverandre. Helt håpløst faktisk, og det gjør at jeg mister litt troen på hele nettdatingen.

Jeg skulle gått til en mann for å spørre hvordan jeg bør ha satt opp profilen min på datingsider. Jeg er skikkelig dårlig på å promotere meg selv, at det er nesten hele grunnen til at jeg ikke har noen profil på nettet. Ingen menn gidder å ta kontakt bare ved å se noen fine bilder. 

Du sier litt om hva som bør stå i en profil, men hva står det spesifikt i en profil du faller for? (sånn at jeg kanskje kan kopiere - eller i hvert fall bli inspirert av det du skriver) 

Anonymkode: a63df...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg havner antakelig i kategorien "velutstyrt", men ville ikke vært interessert i en sånn profil. Ser for meg en dvask, kjedelig og initiativløs person i andre enden, og det er ikke den typen damer jeg er interessert i. Damer som tror god sex er mannens ansvar, og derfor innbiller seg at det er mannen som enten er god i senga eller ikke, er stort sett ikke gode i senga selv, fordi de ikke har skjønt at sex er et samspill.

Anonymkode: e5970...c3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle gått til en mann for å spørre hvordan jeg bør ha satt opp profilen min på datingsider. Jeg er skikkelig dårlig på å promotere meg selv, at det er nesten hele grunnen til at jeg ikke har noen profil på nettet. Ingen menn gidder å ta kontakt bare ved å se noen fine bilder. 

Du sier litt om hva som bør stå i en profil, men hva står det spesifikt i en profil du faller for? (sånn at jeg kanskje kan kopiere - eller i hvert fall bli inspirert av det du skriver) 

 Fortell litt om dine verdier, hva du står for uten å skrive et "politisk" eller religiøst" manifest :) Du må forholde deg til det du er, for det du skriver der vil en oppegående "dater" huske, og eventuelt "kontrollere" når dere treffes. Er det bare bløff? Blir det neppe noe mer ut av det. Når du forteller om dine interesser så gjør det med litt humor og på en lystig måte. Ikke bare ramse opp at du liker tur i skog og mark som 99% faktisk gjør i tekstene sine :) 

For all del ikke virke negativ og sur! Fordi du har opplevd dårlige dater, har møtt på mye rart inne på datingsiden eller noe annet. For husk at det hele tiden er nye  menn/kvinner som kommer inn på disse sidene, noen for første gang, de vet ikke en dritt om dine opplevelser eller dine tanker. Det som står om deg på de linjene du skriver, er det de må forholde seg til.

Jeg er en person som sitter lojalitet og ærlighet høyt, da skriver jeg dette uten å virke som en kontrollerende freak om du forstår hva jeg mener :) Det er jeg jo overhodet ikke heller, men å få lojalitet og ærlighet hos et menneske, og gi det samme tilbake til vedkommende? Ja det er vel en av de tingene som jeg sitter aller høyest.

Sett deg ned og skriv profilen din i "Words" eller et annet skriveprogram, bruk litt tid på det. Så kan du når du er ferdig å skrive dette, bare klippe det inn i en profil på nettet. Veldig enkelt, sørg for at det da er uten skrivefeil :)  Mange henger seg veldig opp i det. Få gjerne en venn som du stoler på til å lese gjennom profilen din, før du poster den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @Duftavsommerregn

Du gjør det samme som "alle" andre som har prøvd å gi meg tips. Som ikke funker. 

Skriv om ditt og skriv om datt, det er der jeg ikke får til, for det er formuleringen jeg sliter med. Hvordan jeg skal skrive - ikke hva. Jeg vet hva jeg bør skrive om, men ikke hvordan. Og det får jeg ikke svar på her heller. :)

Jeg har ikke skrivefeil. Og jeg henger meg opp i det hos andre, så det er nok derfor jeg er nøye på å skrive godt selv. 

Jeg har flere venner jeg stoler på, men alle sier at "ja, dette er bra, dette kan du poste" men allikevel er det ikke bra. 

Jeg kjøpte en tjeneste på sukker.no for å få hjelp til profilen, men der fikk jeg tilbakemelding akkurat som du skriver - hva jeg bør få med. Men ikke hvordan. 

Så jeg er like langt og sukker og match er nok trygg for meg en liten stund til. ;) Til jeg finner en knallbra tekst og tør å promotere meg og den jeg er. 

Jeg er aldri og har aldri vært negativ på datingprofiler eller dater forresten. 

Anonymkode: a63df...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Om jeg var mann og var velutstyrt og likte bilder av deg og hvem du ga uttrykk for at du var med andre ting i profilen din så ville jeg sveipet deg bort om jeg så du skrev at jeg måtte være velutstyrt. 

Om du skriver det kommer helt an på hva annet du ønsker deg i en mann. Selvrespekt, og noe mellom øra og forventinger til en partner er kanskje ikkje så viktig for deg hos den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...