AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #1 Skrevet 23. desember 2018 Når familien samles til julefeiring i morgen, er det to i familien som har blitt veganere siden sist. Jeg tenker at tanken bak dette er edel. De er veganere for dyras skyld og ikke minst miljøet. Tenker derfor å servere kun vegansk mat (vi blir tolv stykker til bords). Orker rett og slett ikke lage to middager. Hva tenker dere? Menyen består foreløpig av soyasteik, nøttesteik og vegisterkaker & soyapølser. Tilbehør er poteter, surkål, rødkål & vegansk julesaus. Dessert blir vegansk riskrem. Er det noen som har forsøkt dette? Eventuelt har tips til annen vegansk julemat? På forhånd takk 🙂 Anonymkode: 576f7...2b9 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #2 Skrevet 23. desember 2018 Hvordan er soyaprodukter bra for miljøet? Anonymkode: bb6b0...010 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #3 Skrevet 23. desember 2018 Håper de som kommer på forhånd vet at det er vegansk mat som blir servert, hadde blitt utrolig skuffet hvis jeg hadde valgt bort en skikkelig tradisjonell jul med god julemat for å spise slikt...har smakt det og det er overhodet ikke godt. Anonymkode: e0075...365 21
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #4 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er soyaprodukter bra for miljøet? Anonymkode: bb6b0...010 Hysj hysj. TS prøver å fronte at veganisme er edelt. Da må ikke du komme med kritiske spørsmål! Anonymkode: f0e76...5c1 10
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #5 Skrevet 23. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er soyaprodukter bra for miljøet? Anonymkode: bb6b0...010 Har googlet litt og ser du har rett. Da blir det vegansk jul uten soyaprodukter. Takk! Dette er helt nytt for meg, så tar med meg alle nyttige tilbakemeldinger Anonymkode: 576f7...2b9 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #6 Skrevet 23. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper de som kommer på forhånd vet at det er vegansk mat som blir servert, hadde blitt utrolig skuffet hvis jeg hadde valgt bort en skikkelig tradisjonell jul med god julemat for å spise slikt...har smakt det og det er overhodet ikke godt. Anonymkode: e0075...365 Det er ikke godt når det kommer inn, og enda mindre godt når det kommer ut.. Anonymkode: bb6b0...010 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #7 Skrevet 23. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper de som kommer på forhånd vet at det er vegansk mat som blir servert, hadde blitt utrolig skuffet hvis jeg hadde valgt bort en skikkelig tradisjonell jul med god julemat for å spise slikt...har smakt det og det er overhodet ikke godt. Anonymkode: e0075...365 Jeg tenkte det skulle være en overraskelse, men kanskje det ikke er så lurt. Får melde slekta i kveld om hva som står på menyen Anonymkode: 576f7...2b9 1
Djungelvrål Skrevet 23. desember 2018 #8 Skrevet 23. desember 2018 Jeg hadde forventet at veganerene hadde tatt med mat selv. 11
Gjest Blondie65 Skrevet 23. desember 2018 #9 Skrevet 23. desember 2018 Hvorfor skal de som liker å spise tradisjonell julemat bli påtvunget vegansk mat? Hvorfor kan du ikke be veganerne ta med veganske retter og lage julemat til resten av dem? Vet dine kjøttspisende gjester at det blir vegansk julemiddag? Jeg mener at dette må du informere om når det er selveste julaften det er snakk om.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #10 Skrevet 23. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte det skulle være en overraskelse, men kanskje det ikke er så lurt. Får melde slekta i kveld om hva som står på menyen Anonymkode: 576f7...2b9 Det er jo litt i seneste laget. Gratulerer du har trolig ødelagt jula før den i det hele tatt har begynt. Anonymkode: f0e76...5c1 6
Gjest Blondie65 Skrevet 23. desember 2018 #11 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte det skulle være en overraskelse, men kanskje det ikke er så lurt. Får melde slekta i kveld om hva som står på menyen Anonymkode: 576f7...2b9 Du er en av veganerne da, tenker jeg?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er soyaprodukter bra for miljøet? Anonymkode: bb6b0...010 Soya som brukes til menneskemat er ikke tatt fra regnskogen, i motsetning til soya som brukes til dyrefôr. Anonymkode: 130a6...0b4 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #13 Skrevet 23. desember 2018 Tror ikke på denne tråden. Hadde en kjøtteter skulle tilberede en vegansk jul ville de ikke startet planlegging klokken åtte på lillejulaften. Ts er ett troll som vil disse veganere. Anonymkode: 80ba7...44e 15
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #14 Skrevet 23. desember 2018 Fy f... Jeg hadde snudd. Du inviterer, og vil overraske... Haha Jula har sine tradisjoner med mat. Ikke påtving andre denne maten. Hva om du ble invitert og vertskap ville overraske deg med kjøtt.? Om du skal lage tradisjonell julemat som ribbe og pinnekjøtt, så er du sent ute. Så jeg oppfatter innlegget ditt som tull Anonymkode: bf2e4...5c7 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #15 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har googlet litt og ser du har rett. Da blir det vegansk jul uten soyaprodukter. Takk! Dette er helt nytt for meg, så tar med meg alle nyttige tilbakemeldinger Anonymkode: 576f7...2b9 👍🏻👍🏻 Anonymkode: bb6b0...010
Thyra Skrevet 23. desember 2018 #16 Skrevet 23. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt i seneste laget. Gratulerer du har trolig ødelagt jula før den i det hele tatt har begynt. Anonymkode: f0e76...5c1 Jula ødelagt pga vegansk mat?!? Tenk på alle som får jula ødelagt pga ensomhet, vold, for mye alkohol osv. 8
Thyra Skrevet 23. desember 2018 #17 Skrevet 23. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy f... Jeg hadde snudd. Du inviterer, og vil overraske... Haha Jula har sine tradisjoner med mat. Ikke påtving andre denne maten. Hva om du ble invitert og vertskap ville overraske deg med kjøtt.? Om du skal lage tradisjonell julemat som ribbe og pinnekjøtt, så er du sent ute. Så jeg oppfatter innlegget ditt som tull Anonymkode: bf2e4...5c7 Da hadde man vel bare spist poteter, rosenkål mm. Ikke verre enn det.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #18 Skrevet 23. desember 2018 3 minutter siden, Thyra skrev: Jula ødelagt pga vegansk mat?!? Tenk på alle som får jula ødelagt pga ensomhet, vold, for mye alkohol osv. Ja tro meg. Har tenkt mye på de også, spesielt barna. Anonymkode: f0e76...5c1 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #19 Skrevet 23. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke på denne tråden. Hadde en kjøtteter skulle tilberede en vegansk jul ville de ikke startet planlegging klokken åtte på lillejulaften. Ts er ett troll som vil disse veganere. Anonymkode: 80ba7...44e Du får tro hva du vil. Har handlet inn masse vegansk mat til i morgen, men ikke noe med kjøtt. Har bestemt meg for at det blir kjøttfritt. Det kjennes mest riktig ut med tanke på de to veganerne. Planleggingen av julematen startet selvfølgelig ikke klokken 20 i kveld 🙂 Jeg er ute etter innspill/råd fra dere. Og det har jeg fått! Anonymkode: 576f7...2b9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #20 Skrevet 23. desember 2018 herregud som jeg hater veganere. Anonymkode: b759d...07a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå