Gå til innhold

Type fra Dubai på besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han fra Dubai og jeg har sjekket opp dette. Sjekka at jobb er legit, alder, navn osv. Han har bedre råd og lever bedre der enn jeg gjør her i Norge for å si det sånn.

Ts.

Anonymkode: a68e6...1bc

Hvorfor skal du da drive å finne ut hvordan du kan "få ham hit"? Er han ressurssterk så reiser han antakeligvis mye i utgangspunkt og drar hit om han vil og ordner det selv.

Anonymkode: 3c3ee...8fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er bare for han å bestille seg en flybillett det og ta en vanlig ferie her, så dere kan treffes. Det gjør han om han er seriøs,  men desverre er det en velkjent internettscam med romantiske menn fra Dubai som ja virkelig bruker mange måneder og tusenvis av timer på å komme inn under huden på de dem chatter med, kun for å gjøre det lette å lure til å sende penger for denne flybilletten og litt ekstra for "visum" og plutselig har søsteren blitt syk så han ikke rekker flyet og for at søsteren skal overleve må hun gjennom en behandling som koster 40.000 og etter det så lover han å komme og betale tilbake for han får snart en bonus fra jobben , og man føler seg så connected at man blir følelsesmessig revet med og fortvilt og hjelper sin kjære med det man kan , for man føler det virkelig er den ekte kjærligheten som skriver good morning my beautiful princess i am thinking of you hver morgen og man nå har fortalt om hele livet og hverdagen sin til og som lyser opp dagen og gir den mer mening. Men så er det bare  en løgn. Vær på vakt.  Dette er vanligere enn du tror og oppegående damer blir lurt på en måte de ikke kunne tenke seg var falskt for det føles jo så ekte. 

Er han ekte og vil komme så kjøper han en flybillett uten problemer. Det er merkelig at det er du som må sjekke opp i dette og ikke han selv.  Fareklokkene ringer desverre for jeg var gjennom dette her selv,  og jeg som trodde det bare var dumme damer som gikk på internett scams men nei, de er mestere på skuespill og å spille på følelser og skape en sterk følelesmessig avhengighet og connection så kontakten blir nesten som et dop. Pass på deg selv 

Anonymkode: 8f50f...f6c

Har det slått deg at du faktisk kanskje er en av disse dumme damene? Skylder på at de er mestere på skuespill ? 
Ingen er mester i skuespill, de er folk som er lette å lure. Og hvem i helvete tror på "good morning my beautful princess" ?
Og hvem betaler for en annen? 
 

Anonymkode: eaebc...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har så god råd. Hvorfor vil han til Norge? Jeg kjenner mange i Dubai. Og som regel inviterer de heller folk ned. For Dubai er et veldig spennende sted. Og de er stolt av hjemstedet sitt. 

Anonymkode: f5fb3...406

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han har så god råd. Hvorfor vil han til Norge? Jeg kjenner mange i Dubai. Og som regel inviterer de heller folk ned. For Dubai er et veldig spennende sted. Og de er stolt av hjemstedet sitt. 

Anonymkode: f5fb3...406

Verdt å tenke på ja. 

Hvordan Har Ts sjekket ut at hans arbeidsplass er «legit»? 

 

Anonymkode: ccc8d...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det slått deg at du faktisk kanskje er en av disse dumme damene? Skylder på at de er mestere på skuespill ? 
Ingen er mester i skuespill, de er folk som er lette å lure. Og hvem i helvete tror på "good morning my beautful princess" ?
Og hvem betaler for en annen? 
 

Anonymkode: eaebc...a66

Nettopp pga sånne som deg tør ikke folk å snakke om det men det er mye vanligere enn du tror og har ingenting med at man er dum å gjøre. Skaff mer innsikt i psykologien i det før du uttaler deg med dritt. Den kan du sende i dass skåla ikke her

Anonymkode: 8f50f...f6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp pga sånne som deg tør ikke folk å snakke om det men det er mye vanligere enn du tror og har ingenting med at man er dum å gjøre. Skaff mer innsikt i psykologien i det før du uttaler deg med dritt. Den kan du sende i dass skåla ikke her

Anonymkode: 8f50f...f6c

nei jeg tenker ikke at de automatisk er dumme fordi de gjør slike feil, en kan ikke basere menneskers dumhet på bare en ting. man er smart på forskjellige ting. 
Men du uttrykte deg liksom som at du tilhørte de smartene damene, men måtte innse at også du var som "de dumme". Derfor avslører du at du er en av disse du omtaler som dumme damer, du gjorde det selv..du var altså dum på dette området. 
Og du... jeg er i liknende situasjon og kvier meg selv for å prate om det, men "min" har ikke kontaktet meg på nett. jeg møtte han i utlandet, vi tok opp kontakt og jeg fikk dessverre følelser. Det er religionen jeg er mest skeptisk til , og at jeg skal bli utynttet for noe. men jeg føler folk bare legger vekt på de negative historiene, og aksepterer det som en sannhet at det er slik med alle. 
Selv om jeg sier jeg liker en, og har møtt en..så virker det som de andre hører at jeg skal gifte meg med han. Men jeg tør jo ikke snakke stort om det, for jeg blir jo sett på som en av disse "dumme" damene hvis jeg gjør det. 

Anonymkode: eaebc...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.12.2018 den 3.56, AnonymBruker skrev:

Hvordan går man frem for å få han hit til Norge på besøk? Hva er regelene, er det vanskelig? 

"Man" går ikke fram i det hele tatt, turisten kjøper billett selv. Det er da noe alle (muligens unntatt dumme damer!) vet.

Anonymkode: 5980e...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom han har pass fra de Forente Arabiske Emirater (Dubai) trenger han ikke visum. Han kan oppholde seg i Schengen inntil 90 dager i løpet av en 180 dagers periode. Så med mindre han har reist mye og brukt opp sine dager nylig er det bare å sette seg på et fly.

Jeg synes 2 ukers besøk høres veldig lenge ut jeg da, tenk om møtene går dårlig. Ville satset på en helg i første omgang.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok heller jeg hadde dratt motsatt vei - tatt en tur til Dubai og møtt han der. 

Ellers som mange andre også skriver - la han komme på besøk men han ordner alt selv og han bor ikke hos deg. 

Da må du jo i utgangspunktet sette av litt tid selv til å være med han. 

Ville også vært sikker på at han er den han sier han er. Har du skypet e.l. med han slik at du også har sett han live ? Snakker man på telefonen så vil man jo også raskt kunne avsløre om han ikke er den han oppgir seg for å være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 12.12, AnonymBruker skrev:

Takk for et ordentlig svar, og ja tro meg her har alle mulige scenarioer i bakhodet. Han har ikke spurt meg om å sjekke det ut, jeg ville bare sjekke det selv. 

Han er opprinnelig fra Dubai og har vært på ferie her i Europa før. 

Det det egentlig står på er at jeg sier ja, så setter han i gang det han må gjøre for å komme på besøk. 

Jeg aner ikke om det er søknads prosesser han må gjennom eller hvordan det fungerer. 

Han har ikke spurt om penger, eller hvor mye jeg tjener etc. 

Ikke spurt om giftemål eller noe sånt heller og jeg har ikke gitt han noe vesentlig info. 

Men jeg føler absolutt en connection. Vi snakker på tlf og på WhatsApp, Skype osv daglig. 

Har også gjordt det klart for han at jeg ikke har noe interesse av å forsørge noen eller hjelpe med opphold, gifte meg eller noe sånt. 

Jeg vil møte han og se om det er noe å ta vare på. 

Takk for at du delte dine erfaringer og takk for omtanken 🌹 

 

Ts

Anonymkode: a68e6...1bc

Hvis han er ekte og er reisevant som du sier, så klarer han å skaffe seg alle mulige slags "tillatelser" for å komme til Norge selv. Ikke være en av de dumme damerne som girt ham penger eller hjelper ham på noe som helst vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, punkyB skrev:

Jeg tror nok heller jeg hadde dratt motsatt vei - tatt en tur til Dubai og møtt han der. 

Ellers som mange andre også skriver - la han komme på besøk men han ordner alt selv og han bor ikke hos deg. 

Da må du jo i utgangspunktet sette av litt tid selv til å være med han. 

Ville også vært sikker på at han er den han sier han er. Har du skypet e.l. med han slik at du også har sett han live ? Snakker man på telefonen så vil man jo også raskt kunne avsløre om han ikke er den han oppgir seg for å være. 

Nei, plutselig kan noe skje og TS er en dum dame som er i dubaisk fengsel. Emiratene er moderne, men de er ikke vestlige, så det er like greit å holde ting i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.12.2018 den 3.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er da i 30 åra og hatt et overfladisk forhold til dating de siste åra. Helt til jeg da begynte å snakke med en fra Dubai på insta. 

Det er klisjé og alt det der, men vi har snakka på tlf, facetima, sender mld gjennom hele Dagen nå i 3 mnd. 

Jeg føler dette er min soulmate, og med flere dårlige forhold bak meg har jeg som sagt vært overfladisk til dating og dytta vekk alt som viste meg interesse. 

 

Han her lengter jeg etter å omfavne. Alt føles så rett. 

Hvordan går man frem for å få han hit til Norge på besøk? Hva er regelene, er det vanskelig? 

 

Noen med erfaringer som vil dele?

 

 

Anonymkode: a68e6...1bc

Er dette seriøst ?  Jeg kjenner litt til den muslimske tankegang gjennom "vennskap"  Men om han er preget av sin kulturs kvinnesyn så er du nok slett ikke noe ekteskaps materiale. Men bare et "materiale" for mer sex, penger, og også oppholdstillatelse...i deres øyne så er du slett ingen ærbar kvinne siden du har hatt sex og skifter menn og har sex utenfor ekteskap. I deres kultur så har ingen ærbare kvinner det.  Jeg har hørt og også sett fra noen av dem at en del menn har sex med" de løsaktige norske".  For ikke alle muslimer følger de religiøse regler ang sex og rus. Ja de har til og med forhold til umoralske kvinner en tid før de gifter seg med rene ærbare kvinner som er jomfru. Arabiske menn gifter seg heller ikke med gifte/fraskilte kvinner. De har kun sex med dem siden de ikke er jomfruer...Jeg vet ikke men du skal være svært heldig om du møter unntaket fra regelen. Det stilles høye krav til kvinnen om renhet og ærbarhet, visst du ikke er klar over det. Ellers vil de forakte deg bak ryggen på og utnytte deg økonomisk.  Noen kan også mishandle deg fordi de forakter og "hater" deg fordi du er "hore".  Dette er hva jeg har sett og hørt fra kvinner og noen menn som advarer mot å innlede forhold for å bli utnyttet.  

Anonymkode: 3e62f...252

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...