Gå til innhold

Type fra Dubai på besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er da i 30 åra og hatt et overfladisk forhold til dating de siste åra. Helt til jeg da begynte å snakke med en fra Dubai på insta. 

Det er klisjé og alt det der, men vi har snakka på tlf, facetima, sender mld gjennom hele Dagen nå i 3 mnd. 

Jeg føler dette er min soulmate, og med flere dårlige forhold bak meg har jeg som sagt vært overfladisk til dating og dytta vekk alt som viste meg interesse. 

 

Han her lengter jeg etter å omfavne. Alt føles så rett. 

Hvordan går man frem for å få han hit til Norge på besøk? Hva er regelene, er det vanskelig? 

 

Noen med erfaringer som vil dele?

 

 

Anonymkode: a68e6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det høyreekstreme som troller med vilje for å få ut muslimhatet eller er dette en reell tråd? Jeg lurer oppriktig. 

Anonymkode: d0785...579

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppriktig spm.  Jeg er ikke politisk noe som helst, Atheist og bryr meg lite om religion, opphav eller hudfarge, men mer om oppførsel, verdier osv. 

 

Dog, ser jeg grunnen til at du føler du må spørre i disse tider. 

 

ts

Anonymkode: a68e6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å komme som turist er vel den åpenbare løsningen i første omgang..? Men han må betale reisen selv, pass deg for scam!

Anonymkode: c8e2f...c36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg tenkte på. Søker han? Mannen har god jobb i bank og utdanning. Ingen planer om å oppholde seg her ulovlig heller. 

Er det sånn at han kan være her 90 dager sålenge Han kan garantere en plass å bo og har penger? 

 

Anonymkode: a68e6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var det jeg tenkte på. Søker han? Mannen har god jobb i bank og utdanning. Ingen planer om å oppholde seg her ulovlig heller. 

Er det sånn at han kan være her 90 dager sålenge Han kan garantere en plass å bo og har penger? 

 

Anonymkode: a68e6...1bc

Jepp, sånn ca. Han må ha 500kr pr dag, noe mindre hvis han kan vise til gratis overnatting (dvs bo hos deg). 

Anonymkode: b0dba...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er han statsborger i Dubai eller bare bor han der. Det har mye å si for mulugheten til visum.

Når du sier du er lite interessert i religion, tenker jeg at du kanskje ikke har sp mye kunnskap om islam og kulturen i midt-østen. Du bør lese deg opp dette før du tar dette noe lengre. Det er mange faresignaler her. Særlig når en tilfelidg fyr i Dubai tar kontakt med deg på internett, og som angivelig har en god jobb i bank.

Det første jeg ville gjort er å kontakte banken og verifisert informasjonen. Verden er brutal. Det kan hende hans egentlie plan er å skaffe vestlige kvinner han kan selge på slavemarkedet, eller som allerede er bestilit av en av han klienter.

Anonymkode: 91f6a...b63

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han statsborger i Dubai eller bare bor han der. Det har mye å si for mulugheten til visum.

Når du sier du er lite interessert i religion, tenker jeg at du kanskje ikke har sp mye kunnskap om islam og kulturen i midt-østen. Du bør lese deg opp dette før du tar dette noe lengre. Det er mange faresignaler her. Særlig når en tilfelidg fyr i Dubai tar kontakt med deg på internett, og som angivelig har en god jobb i bank.

Det første jeg ville gjort er å kontakte banken og verifisert informasjonen. Verden er brutal. Det kan hende hans egentlie plan er å skaffe vestlige kvinner han kan selge på slavemarkedet, eller som allerede er bestilit av en av han klienter.

Anonymkode: 91f6a...b63

Før du antar at jeg er helt naiv og uvitende, fordi jeg ikke er religiøs, bør du kanskje bremse litt. 

Jeg har satt meg inn i religion, før jeg velger å ikke tro.

En annen ting, Dubai er ikke et fattig land, han har ikke noe å hente å komme hit. 

Selge vestlige kvinner på slave marked? Really? 

Tror du har sett litt for mye på ett eller annet jeg. 

Jeg har allerede sjekka ut at jobb og alt av info er riktig. 

Hvis du hadde lest innlegget mitt har du ikke svart på noe av det jeg spurte om, men takk for ditt fordømmende bidrag 👍

 

Ts 

Anonymkode: a68e6...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare for han å bestille seg en flybillett det og ta en vanlig ferie her, så dere kan treffes. Det gjør han om han er seriøs,  men desverre er det en velkjent internettscam med romantiske menn fra Dubai som ja virkelig bruker mange måneder og tusenvis av timer på å komme inn under huden på de dem chatter med, kun for å gjøre det lette å lure til å sende penger for denne flybilletten og litt ekstra for "visum" og plutselig har søsteren blitt syk så han ikke rekker flyet og for at søsteren skal overleve må hun gjennom en behandling som koster 40.000 og etter det så lover han å komme og betale tilbake for han får snart en bonus fra jobben , og man føler seg så connected at man blir følelsesmessig revet med og fortvilt og hjelper sin kjære med det man kan , for man føler det virkelig er den ekte kjærligheten som skriver good morning my beautiful princess i am thinking of you hver morgen og man nå har fortalt om hele livet og hverdagen sin til og som lyser opp dagen og gir den mer mening. Men så er det bare  en løgn. Vær på vakt.  Dette er vanligere enn du tror og oppegående damer blir lurt på en måte de ikke kunne tenke seg var falskt for det føles jo så ekte. 

Er han ekte og vil komme så kjøper han en flybillett uten problemer. Det er merkelig at det er du som må sjekke opp i dette og ikke han selv.  Fareklokkene ringer desverre for jeg var gjennom dette her selv,  og jeg som trodde det bare var dumme damer som gikk på internett scams men nei, de er mestere på skuespill og å spille på følelser og skape en sterk følelesmessig avhengighet og connection så kontakten blir nesten som et dop. Pass på deg selv 

Anonymkode: 8f50f...f6c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et ordentlig svar, og ja tro meg her har alle mulige scenarioer i bakhodet. Han har ikke spurt meg om å sjekke det ut, jeg ville bare sjekke det selv. 

Han er opprinnelig fra Dubai og har vært på ferie her i Europa før. 

Det det egentlig står på er at jeg sier ja, så setter han i gang det han må gjøre for å komme på besøk. 

Jeg aner ikke om det er søknads prosesser han må gjennom eller hvordan det fungerer. 

Han har ikke spurt om penger, eller hvor mye jeg tjener etc. 

Ikke spurt om giftemål eller noe sånt heller og jeg har ikke gitt han noe vesentlig info. 

Men jeg føler absolutt en connection. Vi snakker på tlf og på WhatsApp, Skype osv daglig. 

Har også gjordt det klart for han at jeg ikke har noe interesse av å forsørge noen eller hjelpe med opphold, gifte meg eller noe sånt. 

Jeg vil møte han og se om det er noe å ta vare på. 

Takk for at du delte dine erfaringer og takk for omtanken 🌹 

 

Ts

Anonymkode: a68e6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å dra til Norge på besøk, det han må gjøre er å ha et gyldig pass og å kjøpe en flybillett. 

Hvis du har tenkt at besøket skal vare i årevis så blir det jo andre regler, men burde dere ikke treffes og si hei før dere flytter sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er det vel bare for ham å ta seg en ferietur hit? Mannen min (norsk, har reisejobb) er stadig på ukeslange jobbreiser i Dubai. Er ikke akkurat sykt langt unna eller voldsom tidsforskjell, så man trenger vitterlig ikke å gå rett på tre mnd opphold. Inviter ham hit, send link til hoteller og Airbnb's i området der du bor, han kan fint komme en weekend i første omgang. 

Ikke la han bo hjemme hos deg, ta det rolig og bli kjent først. :)

Anonymkode: 01f68...ab5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, aner ikke regler, selv for 2 uker besøk som vi har snakka om. Han har selv foreslått å bo på hotell. 

Jeg tenkte et besøk på 2 uker hadde vært en grei lengde og vi får tid til å bli litt kjent og føle på det om det føles rett, og finne på litt koselige ting sammen. 

Takk for svar ☺️ 

 

Ts.

Anonymkode: a68e6...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det er ikke vanskelig å dra til Norge på besøk, det han må gjøre er å ha et gyldig pass og å kjøpe en flybillett. 

Hvis du har tenkt at besøket skal vare i årevis så blir det jo andre regler, men burde dere ikke treffes og si hei før dere flytter sammen?

Trodde visum måtte til uavhengig av lengde på besøk. 

Anonymkode: a68e6...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før du antar at jeg er helt naiv og uvitende, fordi jeg ikke er religiøs, bør du kanskje bremse litt. 

Jeg har satt meg inn i religion, før jeg velger å ikke tro.

En annen ting, Dubai er ikke et fattig land, han har ikke noe å hente å komme hit. 

Selge vestlige kvinner på slave marked? Really? 

Tror du har sett litt for mye på ett eller annet jeg. 

Jeg har allerede sjekka ut at jobb og alt av info er riktig. 

Hvis du hadde lest innlegget mitt har du ikke svart på noe av det jeg spurte om, men takk for ditt fordømmende bidrag 👍

 

Ts 

Anonymkode: a68e6...1bc

Han trenger jo ikke være fra Dubai selv om han bor der. Mange fattige mennesker i Dubai uansett som tjener alt på å komme til Norge. 

Anonymkode: ccc8d...9f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han trenger jo ikke være fra Dubai selv om han bor der. Mange fattige mennesker i Dubai uansett som tjener alt på å komme til Norge. 

Anonymkode: ccc8d...9f9

Nå er han fra Dubai og jeg har sjekket opp dette. Sjekka at jobb er legit, alder, navn osv. Han har bedre råd og lever bedre der enn jeg gjør her i Norge for å si det sånn.

Ts.

Anonymkode: a68e6...1bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han fra Dubai og jeg har sjekket opp dette. Sjekka at jobb er legit, alder, navn osv. Han har bedre råd og lever bedre der enn jeg gjør her i Norge for å si det sånn.

Ts.

Anonymkode: a68e6...1bc

Lykke til. 

Anonymkode: ccc8d...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er han fra Dubai og jeg har sjekket opp dette. Sjekka at jobb er legit, alder, navn osv. Han har bedre råd og lever bedre der enn jeg gjør her i Norge for å si det sånn.

Ts.

Anonymkode: a68e6...1bc

Har du sjekket at identiten stemmer? At han ikke utgir seg for å være en annen? Det er lett å lage en hel falsk nettprofil.

Reis heller ned til han. Bli med han på jobb i banken og se huset hans. (sjekk også at han ikke allerede er gift).

Billetter til Dubai er billige og du kan reise ned på en lang-weekend.

Om han er legit. Så kan du invitere hen til Norge.

 

Anonymkode: 26e54...176

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er da i 30 åra og hatt et overfladisk forhold til dating de siste åra. Helt til jeg da begynte å snakke med en fra Dubai på insta. 

Det er klisjé og alt det der, men vi har snakka på tlf, facetima, sender mld gjennom hele Dagen nå i 3 mnd. 

Jeg føler dette er min soulmate, og med flere dårlige forhold bak meg har jeg som sagt vært overfladisk til dating og dytta vekk alt som viste meg interesse. 

 

Han her lengter jeg etter å omfavne. Alt føles så rett. 

Hvordan går man frem for å få han hit til Norge på besøk? Hva er regelene, er det vanskelig? 

 

Noen med erfaringer som vil dele?

 

 

Anonymkode: a68e6...1bc

Er det kanskje kronprinsen derfra som troller på sosiale media igjen kanskje. Jeg fikk PM på Insta fra ham også, Som om jeg ikke forstod det var noe nigerianske svindlere som stod bak profilen. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...