Gå til innhold

Irisiris prøvedagbok


Irisiri

Anbefalte innlegg

Dette har nesten blitt en mensendagbok heller enn en prøvedagbok. Bare å vente til mensen-emojiene kommer, de passer rett inn her🤪

Unnskyld til dere ufrivillige mensenlesere🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Irisiri skrev:

Huff ja, cerazette er noe av det verste jeg har vært borti. Blødde nærmest konstant jeg og😬 På loette/microgynon blødde jeg ca halvparten av dagene. Yasminelle ble redningen, da spottet jeg bare ca 2 dager før mens. Luksus!

Det hadde noen fordeler å gå på prevensjon. Eneste grunnen til at jeg kanskje kan vurdere å begynne på p-piller igjen i fremtiden er å slippe spotting. Og jo, for å kunne utsette mensen. 

Utsette mensen kunne jeg bare glemme 😅😂 Jeg hadde en drøy uke uten blødning, 10-14 dager med, ny uke uten og 10-14 dager med. Hadde null kontroll! Skal jeg på prevensjon igjen, så blir det hormonspiral tror jeg. Nekter alt annet som heter p-piller og minipiller 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Utsette mensen kunne jeg bare glemme 😅😂 Jeg hadde en drøy uke uten blødning, 10-14 dager med, ny uke uten og 10-14 dager med. Hadde null kontroll! Skal jeg på prevensjon igjen, så blir det hormonspiral tror jeg. Nekter alt annet som heter p-piller og minipiller 😬

Hormonspiral har samme virkestoff som cerazette (gestagen), så det høres ut som en veldig dårlig plan😛 P-stav har også samme virkestoff, og jeg fikk akkurat samme effekt av det som på minipillen, altså konstant blødning. Derfor er det lurt å prøve noe med et annet virkestoff. Hos meg funket altså kombinasjonspille med etinyløstradiol/drospirenon bra (yasmin/yasminelle). Men det er igjen det verste mtp. blodpropp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Irisiri skrev:

Hormonspiral har samme virkestoff som cerazette (gestagen), så det høres ut som en veldig dårlig plan😛 P-stav har også samme virkestoff, og jeg fikk akkurat samme effekt av det som på minipillen, altså konstant blødning. Derfor er det lurt å prøve noe med et annet virkestoff. Hos meg funket altså kombinasjonspille med etinyløstradiol/drospirenon bra (yasmin/yasminelle). Men det er igjen det verste mtp. blodpropp. 

Haha, å nei. Det visste jeg ikke 😬🙊😂 Brukt Yasminelle og Microgynon før også, dårlig kontroll på det, også 🤨 Men det blir uansett ikke aktuelt før om en goood stund! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Haha, å nei. Det visste jeg ikke 😬🙊😂 Brukt Yasminelle og Microgynon før også, dårlig kontroll på det, også 🤨 Men det blir uansett ikke aktuelt før om en goood stund! 

Blir ikke noe prevensjon med det første nei, så det er vel den minste bekymringen nå!🙃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 9, CD 25, 12 DPO.

Nå nærmer IKM seg veldig fort, og jeg forventer mens i morgen eller onsdag. Spenningen øker på, og det veksler veldig mellom å være sikker på at det ikke er noe, til at håpet igjen øker. Jeg har ikke spottet siden lørdag, og ingenting som tyder på mens på vei. Det gir meg skummelt mye håp. Sannhetens time er her snart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PP 9, CD 26, 13 DPO.

Fortsatt ikke den minste antydning til spotting på over to døgn nå. Dette er i alle fall veldig uvanlig for meg, så jeg er fryktelig spent nå. Tempen er over «linjen», men lavere enn gårsdagen. Men så målte jeg tidligere enn vanlig i dag, så kan være derfor? Kanskje klamrer jeg meg til dårlige unnskyldninger for at tempkurven ikke ser ut som den bør nå... 🙃

Hvis lutealfasen er som forrige syklus venter jeg mens i dag, hvis den er som de fleste andre sykluser så venter jeg den i morgen. Bare å vente med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg liker lister, har jeg skrevet en liste over lengden på lutealfasen (og syklusen) siden vi begynte å prøve:

PP1: 11 dager (syklus 34 dager)

PP2: 11 dager (syklus 28 dager)

PP3: 14 dager (syklus 40 dager)

PP4: 14 dager (syklus 28 dager)

PP5: 14 dager (syklus 29 dager)

PP6: 13 dager (syklus 28 dager)

PP7: 13 dager (syklus 28 dager)

PP8: 13 dager (syklus 27 dager)

PP9: ?

Det viser seg at jeg husket litt feil (ref. noe jeg skrev over), så forventet mens er i morgen hvis de tre siste syklusene med 13 dagers lutealfase er min nye normal. 

Nå har det rundet tre døgn siden siste antydning til spotting. Jeg er veldig spent på morgendagens temp. Jeg kan liksom ikke skjønne at jeg plutselig skal slutte å spotte uten grunn når jeg aldri har gjort det før. I morgen tidlig ser jeg om jeg tør å håpe på at det er et godt tegn!

 

6 timer siden, Pillowtalk skrev:

🤞🏼

Takk for fingerkryssing, det trengs!🤞😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP 9, CD 27, 14 DPO.

Tempen holder seg høy! Nå våger jeg å tro at jeg kan være gravid. Shit, dette er spennende. Fortsatt helt ufarget utflod. Ingen andre symptomer. Håper ikke mens kommer som en bombe nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Ååå, dette er så spennende! :popcorn::sol:

Ja, jeg veet! 😱😱

 

2 timer siden, Cati skrev:

Nå må du ta en test! 👍🏻 

 

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Enig med Cati ✌🏼🤞🏻

Jeg vil i alle fall komme meg gjennom denne dagen før jeg tester, men det er mulig jeg gjør det i morgen. Jeg har en pakke med digitale tester som jeg kjøpte i juni (for dette skulle jo gå fort), så vi får se. Er bare så redd for å få «ikke gravid» i trynet😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irisiri skrev:

Ja, jeg veet! 😱😱

 

 

Jeg vil i alle fall komme meg gjennom denne dagen før jeg tester, men det er mulig jeg gjør det i morgen. Jeg har en pakke med digitale tester som jeg kjøpte i juni (for dette skulle jo gå fort), så vi får se. Er bare så redd for å få «ikke gravid» i trynet😳

Kan skjønne det ja... Og man blir jo ikke mindre gravid av å vente med å teste, selv om man heller må leve i spenning til man tester :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!! Innmari spennende @Irisiri! Digger lister og temping selv, synes det er så fint å kunne ha berettiget grunn til å tenke at man kan være gravid ☺️😁 Håper du får en fin «Gravid» når du tester 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PP 9, CD 28, 15 DPO.

I går kveld på dotur rett før leggetid var det bittelitt rødt i utfloden, etter 4 døgn uten😭 Jeg gikk litt i kjelleren, angret på at jeg hadde bygd opp forventningene, og sov dårlig i natt.

På morgenen var tempen fortsatt høy og ingen blødning.

Så da var det bare en ting å gjøre? Jeg nølte leenge før jeg tok testen og skalv som et løv.

Vi klarte det! 😭🥰😭🥳

 

47DB7F9F-8D88-4DA2-9CBC-6292680454B3.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bondekone skrev:

Å himmel, så fantastisk!! Gratulerer!

Takk!😭 Håper det er din tur snart også!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...