Gå til innhold

Hvor ofte blir dere sjekket på gamlemåten? Hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 19.12.2018 den 16.09, Arcturus skrev:

Jo, altså. Jeg tenker at den hodeløse 'stikke innom og be ut en kollega'-greia er en grundig blunder. Nr 1 feil er å blande jobb og privatliv. Det følger det som oftest bare vondt med. Det går vel an om en føler seg frem og forstår at kollegaen er superinteressert, men å spørre sånn brått ut og be om en date er hodeløst og potensielt enormt konfliktskapende.

Hva hvis hun eller han absolutt ikke vil på date? Hva hvis hun/han nå vegrer seg for å se deg i gangene? Hva hvis ryktene går og det blir umulig å ha et normalt forhold til andre kollegaer av det motsatte kjønn? Hva hvis det gjør et profesjonelt samarbeid vanskelig eller umulig? Da må plutselig en av dere bytte jobb. 

Konklusjonen er å aldri date kolleger. Don't shit where you eat. 

 

Ikke ta alt så seriøst, da! Samme det om noen spør og noen sier nei! Utrolig teit å føle seg klein i årevis pga noe så bagatellmessig! Tipper de ikke er 14.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt
1 minutt siden, Ella Ellefantella skrev:

Ikke ta alt så seriøst, da! Samme det om noen spør og noen sier nei! Utrolig teit å føle seg klein i årevis pga noe så bagatellmessig! Tipper de ikke er 14.

Enig! Heldigvis har vi som ikke tar oss selv så høytidelig og ting så seriøst en egen evne både til å oppdage hverandre og å skape uhøytidelige relasjoner med ellers høytidelige folk, slik at vi er på trygg grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Ikke ta alt så seriøst, da! Samme det om noen spør og noen sier nei! Utrolig teit å føle seg klein i årevis pga noe så bagatellmessig! Tipper de ikke er 14.

 

39 minutter siden, Noenlundelikefremt skrev:

Enig! Heldigvis har vi som ikke tar oss selv så høytidelig og ting så seriøst en egen evne både til å oppdage hverandre og å skape uhøytidelige relasjoner med ellers høytidelige folk, slik at vi er på trygg grunn.

Si det til den overfølsomme og svært konfliktskye kvinnen som absolutt ikke takler det. Om du spør meg personlig driter jeg lang marsj i hva mine kolleger mener og gjør privat, men jeg erkjenner at ikke alle er som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Arcturus skrev:

 

Si det til den overfølsomme og svært konfliktskye kvinnen som absolutt ikke takler det. Om du spør meg personlig driter jeg lang marsj i hva mine kolleger mener og gjør privat, men jeg erkjenner at ikke alle er som meg. 

Hennes problem, DU hadde ikke trengt å føle på at HUN syntes det var kleint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Ella Ellefantella skrev:

Hennes problem, DU hadde ikke trengt å føle på at HUN syntes det var kleint!

Jeg føler ingenting spesielt om det, men jeg argumenterer for at det er logisk å erkjenne at andre har følelser rundt det. Følelser som gjør saken innmari vrien. 

Er det virkelig såå vanskelig å skille min person fra et argument? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig sjeldent. Nå er ikke jeg den som er mest åpen så tror det har mye å si.

Det som er rart er at jeg opplevde flere menn som søkte kontakt ute i hverdagen da jeg var i et forhold. Vet ikke hvorfor. Ikke det at jeg er desperat nå, men mulig jeg virket mer avslappet da jeg var i et forhold? Nå blir jeg kanskje mer stresset over at noen kan ta kontakt og lukker meg mer. Irriterende, men mister selvtilliten totalt rundt menn jeg har en eller annen interesse av.

Anonymkode: 56613...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2018 den 16.25, AnonymBruker skrev:

Det var ikke #metoo som gjorde at menn sluttet å sjekke på den gamle måten, nei. Det har de blitt for feige til for lenge siden. 

Anonymkode: 06d69...3dd

Nei det var det nok ikke, men når en gjennom mange år blir innprentet med at "gammeldags" sjekking kan være trakassering om noen føler det slik, er det klart at lista for å sjekke på denne måte blir hevet betraktelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#metoo og likestilling har gjort noe med mannfolka. Og det med god grunn. Dere damer kan ikke få i pose og sekk. 

Mennene skal ta iniativet til å sjekke deg opp, spandere på deg men samtidig roper dere opp om at vi er like. 

Henger ikke på greip. 

Anonymkode: 68de2...aad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Noenlundelikefremt
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

#metoo og likestilling har gjort noe med mannfolka. Og det med god grunn. Dere damer kan ikke få i pose og sekk. 

Mennene skal ta iniativet til å sjekke deg opp, spandere på deg men samtidig roper dere opp om at vi er like. 

Henger ikke på greip. 

Anonymkode: 68de2...aad

Hvor mange bøker må man droppe å lese for å komme frem til at likestilling handler om at alle er like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noenlundelikefremt

Jeg sjekket masse på gamlemåten mens jeg enda var singel. Med og uten suksess, men en god del med. Dette var før #metoo, men jeg ville da ikke hatt noe problem med å gjøre det samme igjen! Det finnes et hav av rom for sjekking uten å tråkke over grenser. Med sosial intelligens og evnen til å lese henne og situasjonen er det også veldig enkelt å vite hvilke grenser som kan tøyes når og hvordan. Skjønner at man skylder på #metoo hvis man sjekket jenter med huleboermetoden i gamledager, eller hvis man var hjernevasket av the game, men for normale, oppegående mennesker er det ikke noe problem. At det blir mindre og mindre sjekking på gamlemåten (hvis det stemmer) handler nok heller om sjekkeapper og sosiale medier. Etter hva jeg har skjønt tar ikke menn særlig hensyn til #metoo der, så hvorfor det skulle være forskjellig i virkeligheten aner ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Noenlundelikefremt skrev:

Jeg sjekket masse på gamlemåten mens jeg enda var singel. Med og uten suksess, men en god del med. Dette var før #metoo, men jeg ville da ikke hatt noe problem med å gjøre det samme igjen! Det finnes et hav av rom for sjekking uten å tråkke over grenser. Med sosial intelligens og evnen til å lese henne og situasjonen er det også veldig enkelt å vite hvilke grenser som kan tøyes når og hvordan. Skjønner at man skylder på #metoo hvis man sjekket jenter med huleboermetoden i gamledager, eller hvis man var hjernevasket av the game, men for normale, oppegående mennesker er det ikke noe problem. At det blir mindre og mindre sjekking på gamlemåten (hvis det stemmer) handler nok heller om sjekkeapper og sosiale medier. Etter hva jeg har skjønt tar ikke menn særlig hensyn til #metoo der, så hvorfor det skulle være forskjellig i virkeligheten aner ikke jeg.

Det er rom for å flørte og sjekke uten og gå over metoo-grensen, men hvor den grensen går er nok varierende med hvor attraktiv mannen er. Dersom en mindre pen mann prøver å flørte eller sjekke en kvinne på arbeidsplassen feks så vil kvinnen antagelig synes dette er usjarmerende. Dersom det er en 10 år eldre og mer uattraktiv mann så blir nok dette sett mer på som seksuell trakasering. 

Jeg stiller uansett spørsmål ved dette med metoo. Det var liksom veldig på en periode der davy Wathne og andre fikk sparken for seksuell trakasering, men nå er det helt dødt igjen.

Endret av Lee Jones
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er overdrevet med hvor mye meetoo har påvirket sjekking osv. Om man oppfører seg normalt, respekterer nei og ikke oppfører seg upassende så er det ikke noe problem.

De fleste menn gjør det og det er ikke noe problem så hvorfor man skal bekymre seg over det hvis man oppfører seg normalt? Eller er kanskje bekymringen basert på at man ikke oppfører seg normalt? Ja, da skjønner jeg "frykten" for meetoo.

De fleste kvinner tar heller ikke hvert eneste fremstøt fra mann som en meetoo-sak.

Anonymkode: 56613...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den overskriften kan virkelig misforstås😂

Anonymkode: 8f2d4...983

Fortell! Ser det ikkje.

Anonymkode: 4decd...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg blir sjekket opp er det alltid på "gamlemåten", jeg har aldri vært i nærheten av en dating-side eller sjekke-app 😄

 

Anonymkode: 2ba91...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...