Gå til innhold

Hvor ofte blir dere sjekket på gamlemåten? Hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble det av en kollega denne uka. Det har nesten aldri skjedd meg og jeg må si det var et virkelig adrenalinrush! Tar gjerne mer av det, haha. Stakk hodet inn på kontoret mitt, spurte om han hadde forstått riktig at jeg var singel og deretter om jeg ville være med han ut etter jobb en dag. Ja til begge deler 😆 Nå blir det nok ikke han og meg, men elsket virkelig å bli sjekket på gamlemåten. 

Anonymkode: 4decd...974

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Finnes det virkelig sånne menn? Jeg fikk adrenalin-rush bare av å lese innlegget ditt :)

Anonymkode: 06d69...3dd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Finnes det virkelig sånne menn? Jeg fikk adrenalin-rush bare av å lese innlegget ditt :)

Anonymkode: 06d69...3dd

Ja, finnes én i hvertfall. Haha! Får se om flere deler erfaringer da ☺️

Anonymkode: 4decd...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, finnes én i hvertfall. Haha! Får se om flere deler erfaringer da ☺️

Anonymkode: 4decd...974

Wow. Han stakk hodet innom kontoret og spurte om en date? Mannen er med andre ord hakke gal? 

Dødsfett å grue seg til å komme på jobb resten av karrieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arcturus skrev:

Wow. Han stakk hodet innom kontoret og spurte om en date? Mannen er med andre ord hakke gal? 

Dødsfett å grue seg til å komme på jobb resten av karrieren. 

Kan du forklare sarkasmen/ironien/poenget ditt?

Anonymkode: 86f73...f5b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare sarkasmen/ironien/poenget ditt?

Anonymkode: 86f73...f5b

Jo, altså. Jeg tenker at den hodeløse 'stikke innom og be ut en kollega'-greia er en grundig blunder. Nr 1 feil er å blande jobb og privatliv. Det følger det som oftest bare vondt med. Det går vel an om en føler seg frem og forstår at kollegaen er superinteressert, men å spørre sånn brått ut og be om en date er hodeløst og potensielt enormt konfliktskapende.

Hva hvis hun eller han absolutt ikke vil på date? Hva hvis hun/han nå vegrer seg for å se deg i gangene? Hva hvis ryktene går og det blir umulig å ha et normalt forhold til andre kollegaer av det motsatte kjønn? Hva hvis det gjør et profesjonelt samarbeid vanskelig eller umulig? Da må plutselig en av dere bytte jobb. 

Konklusjonen er å aldri date kolleger. Don't shit where you eat. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Arcturus skrev:

Jo, altså. Jeg tenker at den hodeløse 'stikke innom og be ut en kollega'-greia er en grundig blunder. Nr 1 feil er å blande jobb og privatliv. Det følger det som oftest bare vondt med. Det går vel an om en føler seg frem og forstår at kollegaen er superinteressert, men å spørre sånn brått ut og be om en date er hodeløst og potensielt enormt konfliktskapende.

Hva hvis hun eller han absolutt ikke vil på date? Hva hvis hun/han nå vegrer seg for å se deg i gangene? Hva hvis ryktene går og det blir umulig å ha et normalt forhold til andre kollegaer av det motsatte kjønn? Hva hvis det gjør et profesjonelt samarbeid vanskelig eller umulig? Da må plutselig en av dere bytte jobb. 

Konklusjonen er å aldri date kolleger. Don't shit where you eat. 

 

Skal si meg enig i denne. Det kan gå bra, men fallhøyden er stor for at det blir "kleint". I verste fall kan det også bære riktig galt av sted. Trakasseringsvernet er sterkt på mange arbeidsplasser, og oppfattes tilnærmingen som utidig kan han få problemer. Og selv om det skulle være kjemi der og man dater litt eller faktisk blir sammen, så kan det bli utfordrende hvis det skulle bli slutt, siden man ikke nødvendigvis kan unngå å arbeide med en nær kollega som også er en eks....

Anonymkode: e5db4...15d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig vekk sjekket opp på gamlemåten, jeg. 

Men må si det er litt dristig (og tøft) å stikke hodet inn på kontoret til en kollega da. Da skal man være sikker på at det er en gjensidig tiltrekning av noe slag. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

#MeToo

Anonymkode: 4f4bc...65a

Det var ikke #metoo som gjorde at menn sluttet å sjekke på den gamle måten, nei. Det har de blitt for feige til for lenge siden. 

Anonymkode: 06d69...3dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke #metoo som gjorde at menn sluttet å sjekke på den gamle måten, nei. Det har de blitt for feige til for lenge siden. 

Anonymkode: 06d69...3dd

Kanskje er det like greit at menn som er redde for å bli Metoo-et holder seg på matta. For oss andre normale menn er det jo ingen endring. 

Når det gjelder det å sjekke opp noen så handler det vel så mye om at vi er dårlige sosialt over hele linja. Folk klarer jo ikke få seg venner. Hvorfor skulle det være noe annerledes i sjekking.

Endret av Arcturus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri tror jeg? Mine forhold og dater har alltid bare skjedd naturlig og uten noen gest på forhånd. Har hendt at en som har fått øye for meg har skrevet til meg på face for å få kontakt og be meg på noe, det har vel pågått såpass lenge at det snart kan kalles gamlemåten det og?😂

Anonymkode: 35072...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Arcturus skrev:

Jo, altså. Jeg tenker at den hodeløse 'stikke innom og be ut en kollega'-greia er en grundig blunder. Nr 1 feil er å blande jobb og privatliv. Det følger det som oftest bare vondt med. Det går vel an om en føler seg frem og forstår at kollegaen er superinteressert, men å spørre sånn brått ut og be om en date er hodeløst og potensielt enormt konfliktskapende.

Hva hvis hun eller han absolutt ikke vil på date? Hva hvis hun/han nå vegrer seg for å se deg i gangene? Hva hvis ryktene går og det blir umulig å ha et normalt forhold til andre kollegaer av det motsatte kjønn? Hva hvis det gjør et profesjonelt samarbeid vanskelig eller umulig? Da må plutselig en av dere bytte jobb. 

Konklusjonen er å aldri date kolleger. Don't shit where you eat. 

 

Jeg synes du undervurderer folk flest altså, hvis ikke du jobber med en gjeng drittsekker, og det er det jo faktisk mange som gjør...

Anonymkode: 86f73...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så artig :) 

Opplever faktisk endel sjekking på gamlemåten, nå jobber jeg på hotell og der er det fort at det blir litt sjekking ja! Endel menn er ganske frempå. Man får litt å smile av i løpet av dagen hehe. Jeg liker å møte menn på ‘gamlemåten’ helst, og ikke gjennom en skjerm. 

Anonymkode: a4d35...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Missy77 skrev:

Blir stadig vekk sjekket opp på gamlemåten, jeg. 

Men må si det er litt dristig (og tøft) å stikke hodet inn på kontoret til en kollega da. Da skal man være sikker på at det er en gjensidig tiltrekning av noe slag. 😅

Hvordan blir du det og hvorfor tror du at det skjer deg så ofte? Kanskje er du veldig pen og har en åpen/tilgjengelig utstråling?

Det hører med til historien min at vi har flørtet i lang lang tid, at dette ikke er en nær kollega som jeg f.eks. er på prosjekter sammen med eller spiser lunsj med hver dag, og at det skjedde uka etter at vi hadde en veldig morsom prat/flørt på julebord! 

Anonymkode: 4decd...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så artig :) 

Opplever faktisk endel sjekking på gamlemåten, nå jobber jeg på hotell og der er det fort at det blir litt sjekking ja! Endel menn er ganske frempå. Man får litt å smile av i løpet av dagen hehe. Jeg liker å møte menn på ‘gamlemåten’ helst, og ikke gjennom en skjerm. 

Anonymkode: a4d35...fb6

Det kan jeg tenke meg! Det er vel også litt sånn at kvinner i serviceyrker gjerne får sin kundevennlighet misforstått som flørting? Også er det noe med stemningen på hotell...begge deler gir kanskje menn den selvtilliten de trenger? Men opplever du noen ganger at det er ubehagelig?

Anonymkode: 4decd...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanlig fyr
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jeg tenke meg! Det er vel også litt sånn at kvinner i serviceyrker gjerne får sin kundevennlighet misforstått som flørting? 

Anonymkode: 4decd...974

Jeg tror det er sannhet i dette og det sier litt om hvor kalde vi kan være i Norge. Hyggelige folk (slik som her med "kundevennlighet") er normen på kontinentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg er ute på byen blir jeg sjekket opp på gamle måten, men det blir vel de fleste kvinner. Blir aldri sjekket opp ellers.

Anonymkode: d06d2...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir du det og hvorfor tror du at det skjer deg så ofte? Kanskje er du veldig pen og har en åpen/tilgjengelig utstråling?

Det hører med til historien min at vi har flørtet i lang lang tid, at dette ikke er en nær kollega som jeg f.eks. er på prosjekter sammen med eller spiser lunsj med hver dag, og at det skjedde uka etter at vi hadde en veldig morsom prat/flørt på julebord! 

Anonymkode: 4decd...974

Jeg tror ikke utseende i seg selv har så mye med saken å gjøre. Mer det at man er åpen. Jeg er veldig flørtete av meg, elsker å sende flørtende blikk hvis jeg ser en jeg liker. Tror det gjør at menn sikkert tenker at det ikke er så farlig å ta kontakt da. At man på en måte har fått et "go" til å ta kontakt. Menn kan komme direkte og ta kontakt om jeg er ute, på cafe o.l. 

Har hatt et par "forhold" til kolleger jeg også. Så du får bare kose deg. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...